UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: SVS czyli Sticky Valve Syndrom

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #21

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Czyli "zabawki" lądują na półkę.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #22

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
popękana jest guma, wewnątrz jest alu, sprawdź po demontażu czy wnętrze jest OK, u mnie jest tak samo :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #23

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
u mnie sprawa się wyjaśniła nieszczelność na króćcu. Wymiana oringów poprawiła znacznie pracę ale w dalszym ciągu psikając powietrzem w portki praca silnika się zmienia. Mój króciec jest już zmęczony życiem popękany czas kopic nowy.
Ostatnio zmieniany: 6 lata 1 tydzień ago przez LukaszGda.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #24

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
majkelpl napisał:
Wojtas72 napisał:
Ma może ktoś z Was odstąpić SeaFoam ten do paliwa i do gaźnika?

ja mam dwie butelki ale niestety nie wezme ich do samolotu :du:
Dzięki za odzew ale jutro będę wiedział czy znajomy kupił mi to w USA.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #25

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Wojtas72 napisał:
Ma może ktoś z Was odstąpić SeaFoam ten do paliwa i do gaźnika?

ja mam dwie butelki ale niestety nie wezme ich do samolotu :du:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #26

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Poniżej przedstawiam filmik z nagranym moim motocyklem 4 dni temu:


Na tym filmiku to jeszcze pracuje super w porównaniu z wczoraj.
Oto również lista objawów:
-odpalanie tylko z dodaniem gazu, chwilowym kręceniu i strzałem z tylnego baniaka(dawniej bez gazu i kręcenia praktycznie). Zimny odpala elegancko na ssaniu.
-równo pracuje tylko przedni cylinder (jak singiel-PACH, PACH, PACH) z tylnego przeważnie słychać tylko bulgot i czasami to co z przedniego.
-na postoju, przy stałych obrotach 2 tyś. z tłumika tylnego cylindra ładuje ognistymi marchewami.
-gdy silnik jest w trakcie nagrzewania to mocno strzela z wydechu , po rozgrzaniu praktycznie ustaje.
-podczas jazdy ze stałą prędkością silnik delikatnie poszarpuje, jazda akceptowalna to ciągłe dodawanie lub odejmowanie gazu.
-wczoraj na 150 mil zgasł samoczynnie 3 razy, po krótkiej chwili odpalał.
-test papierka idealnie pokazuje svs(rytmiczne okresowe(co 4 suw) wciąganie papierka tylko przez tylny baniak).
-spalanie wzrosło o 50%

Dotychczas zdemontowałem w tylnym cylindrze klawiaturę i hydropopychacze. Zawory po naciśnięciu lekko się przesuwają/chowają, a popychacze nie są zatarte.
Układ zasilania przeglądnięty w zimie, pompy paliwa brak. Świece przedniego cyl. ok-kawowe. Tylne czarne jak smoła.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 6 lata 1 tydzień ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #27

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Test kartki to czyste pitolenie działa tyko na oryginalnych wydechach i zasilaniu, czyli fabrycznym zestrojeniu. Jakakolwiek modyfikacja przed czy za silnikiem powoduję zmianę energii prędkość fali spalin. Jak dodamy do tego zmianę długości kominów, to zaburzymy kształt czoła fali na końcu wydechu, a wtedy to tą kartą możesz sobie wiesz co podetrzeć... B)

Jak dla mnie, żaden z Was nie ma SVS - jak pisze Tom czyścić i szukać. Chyba mam gdzieś butlę SeaFom. Starczy dla Was obu. 475mm wystarcza na 3,5 pełne zbiorniki. Dam znać jak znajdę.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #28

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Wojtas72 napisał:
LukaszGda napisał:
odgrzeje kotleta bo chyba padło na mnie :kolo:
Na mnie chyba też. Wiele objawów pasuje i u mnie. Spalanie np. skoczyło z 5,2 do 8,3 L/100 km.
Ma może ktoś z Was odstąpić SeaFoam ten do paliwa i do gaźnika?
Sorry Wojtku ale to nie jest objaw SVS. Bardziej, to jest jedna z przyczyn powstania SVS, która się eliminuje ustawieniem czy też wyczyszczeniem układu powietrzno-paliwowego. Jak to zaniedbasz, może to doprowadzić właśnie do SVS-a
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #29

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Panowie z tego co widzę i słyszę na filmiku u Łukasza to żaden SVS. Mając SVS-a odpalenie moto sprawia cholerny problem a jak już chodzi to macie wrażenie jakby chodził jeden garnek. Drugi natomiast włączając się strzela i kicha. To co widać to potrzeba Wam regulacji czy też oczyszczenia czy to gaźnika czy też może filtra powietrza. Na forum jak i w necie macie wiele filmików pokazujących pracę silnika przy klejących się zaworach. Porównajcie kilka z pracą Waszego. SeaFoam to super chemia ale jak SVS jest "zaawansowany" to pozostaje rozebranie kotłów i ręczne czyszczenie.
PS. Łukasz, jak na moje ucho masz do ustawienia gaźnik albo filtr powietrza trza wyczyścić. Poza tym pięknie gada.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 6 lata 1 tydzień ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 1 tydzień ago #30

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
LukaszGda napisał:
odgrzeje kotleta bo chyba padło na mnie :kolo:
Na mnie chyba też. Wiele objawów pasuje i u mnie. Spalanie np. skoczyło z 5,2 do 8,3 L/100 km.
Ma może ktoś z Was odstąpić SeaFoam ten do paliwa i do gaźnika?
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 2 tygodni ago #31

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
No na pierwszym jak masz dwie rury lepiej widac :czad:
Niestety chyba svs .....
Sea foam do zbiornika, do tylnego cylinda na noc, nastepnego dnia odpalic i ogien w trase ....
Mozna jeszcze dolac do oleuma ale trzeba go bedzie wymienic na swiezy :du:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 6 lata 2 tygodni ago #32

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
odgrzeje kotleta bo chyba padło na mnie :kolo:

objawy
zimny odpala pięknie trochę się rozgrzeje pracuje bardzo dobrze w miarę jak piec nabiera temp zaczyna się.
-wolne obroty stają się nieregularne
-przy odpuszczaniu manetki w miarę jak prędkość spada napierdziela w wydech.
-jadać ze stałą prędkością też czasami walnie w rurę ale rzadko.
-hamując przed skrzyżowaniem redukując biegi gdy już się zatrzymam obroty wyraźnie spadają po chwili się podnoszą objaw ten występuje co jakiś czas.
-wydaje mi się że klawiatura głośniej pracuje.

poniżej linki test kartki.
wydech mam 2 in 1 dla lepszej diagnozy na jednym filmiku odkręciłem końcówkę.




co sądzicie pany ? :zab:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 7 lata 9 miesiąc ago #33

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Ja używałem Ventil Sauber firmy LIQUI MOLY

ps do tej pory zalewam to przy tankowaniu.Tak na wszelki przypadek.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 7 lata 9 miesiąc ago #34

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
No wlasnie ja nie koniecznie musze miec te cala "morska piane"...jakie sa odpowiedniki teo SeaFoam u nas?
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 7 lata 9 miesiąc ago #35

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
pinhead napisał:
powód....niskie zapotrzebowanie na ten specyfik,bo jest wiele podobnych produktów w obrocie.

No dobrze ... skoro jest wiele podobnych produktów które zapewne podobnie działaja, czemu wszyscy chcą ten seafoam ?
U nas bez problemu dostepny w dowolnych ilosciach B)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 7 lata 9 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 7 lata 9 miesiąc ago #36

  • Nitol
  • Nitol Avatar
w sprawie Seafoam piszcie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dzwońcie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 7 lata 9 miesiąc ago #37

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
:$:Drut66 napisał:
Ten cały specyfik seafoam jest już bardziej dostępny w PL??czaje się od jakiegoś czasu i nie mogę tego znaleźć...

Raczej bez zmian :mysli: powód....niskie zapotrzebowanie na ten specyfik,bo jest wiele podobnych produktów w obrocie.
Mnie poratował kiedyś TataMichas :piw: ,bo pewnie bym u nas nie kupił.
Po całej terapii z silnika wypłynął nie zły "żur" :oj:
:hel:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

SVS czyli Sticky Valve Syndrom 7 lata 9 miesiąc ago #38

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Ten cały specyfik seafoam jest już bardziej dostępny w PL??czaje się od jakiegoś czasu i nie mogę tego znaleźć...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Odp: O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 8 lata 5 miesiąc ago #39

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Sprawa SVS-a w moim przypadku chyba się wyjaśniła :mysli:
Jak to zwykle bywa Wasze rady okazały się bezcenne :piw:
Po kolei to wygląda tak :
TataMichas zasugerował mi podmianę wydechów na próbę i tak zrobiłem kilka dni temu.
Ledwie namówiłem znajomego na tą operację,i co się okazało...na oryginalnych wydechach test z papierkiem wypada negatywnie :co: tzn. nie ma żadnego wciągania papierka do środka..i tu wniosek jest oczywisty.
Następna sprawa z pojawiającym się,ale rzadko ogniem z rury i tu sugerowaliście,że moto jest nie dożywione :sor:
W tym również przypadku diagnoza była trafna :dobrarobota
Wcześniejsze,niedopuszczalne podpięcie odmy znacznie wzbogacało mieszankę i po jej odpięciu wszystko zubożało,i co zauważyłem to apetyt na paliwo znacznie zmalał :jahu: i myślę że poniżej 5l.przy spokojnej jeździe bym zszedł.....ale przecież to nie Motorynka :oj: i Krówkę poić trzeba :piw: :piw: żeby była wydajna. :cyc:
Na chwilę obecną mieszanka jest wzbogacona po przez podniesienie iglicy o 1/2 rowka i wykręcenie pms-a o 0,5 obrotu,poziomu paliwa nie zwiększałem bo raczej nie ma takiej potrzeby.
Po ostatniej przejażdżce mam odczucie że dół zrobił się jeszcze mocniejszy,no i ognia z rur już nie ma.
Nie wiem jak z apetytem,ale to się sprawdzi.
W odpowiedzi na pytanie o styl jazdy,to ten jest raczej agresywny,i zakres prędkości na poszczególnych biegach który przewidział producent staram się wykorzystywać.
Jak już wcześniej pisałem,to jeszcze zajmę się DB killerami i coś z nimi pokombinuję,a z SVS-em którego pewnie nie mam :jahu: daję sobie spokój,bo jak pisał Tomekz jestem przewrażliwiony i to się potwierdza.
Mam tylko nadzieję,że po wymianie gaziora jakąś pozytywną zmianę odczuję :dolar: :dolar: bo teraz silnik pracuję na prawdę znakomicie,i coraz częściej zastanawiam się,czego ja tak właściwie oczekuję.... :mysli:
:hel:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Odp: O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 8 lata 5 miesiąc ago #40

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
wemar napisał:
pinhead napisał:
Wracając do tematu svs ,to u mnie sprawa tak wygląda: ...
Mi to nie wygląda na svs'a. Strzelanie i ogień z rury to chyba jest tu kwestią złego dawkowania paliwa, a może też problemu ze świecami. Gaźnik mógł się przybrudzić lub PMS samoczynnie się przestawił.

Pinhead - to co puściłeś niczym nie przypomina SVS-a. Jedyne co słychać to brak odpowiedniej regulacji gaźnika a krwisto żółte rury na ich początku dodatkowo dają znać że masz za ubogo. Ile Ci to moto pali? Kto Ci regulował gaźnik? Przeciągasz biegi na maksa czy raczej szybciej zmieniasz biegi?
Moto widać że odpucowane - otwarty filtr powietrza oraz przelotowe rury wymagają porządnego wyregulowania oraz mają zapotrzebowanie na wachę. Proponuję porządnie przyjrzeć się ustawieniom. Jedno jest pewne w tej wersji SVS raczej Ci nie groźny.
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 8 lata 5 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.037 s.
Zasilane przez Forum Kunena