UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: SVS czyli Sticky Valve Syndrom

Odp: SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 3 tygodni ago #81

  • thomas_23
  • thomas_23 Avatar
Hmm... Po przeczytaniu tematu jestem już niemal w 100% pewny, że mój RS zachochorowal na SVS. I tutaj rodzi się moje pytanie.
Gdzie można zanabyć ten magiczny elixir SeaFoam? Ponieważ jestem jeszcze przed wymianą oleju, a objawy dopiero zaczęly się pojawiać myśle, że warto byloby go zastosować. Jeżeli ktoś z Was zna firme, osobe bądz linka to bardzo prosilbym o podanie. Osobiście przekopalem google i poza stroną producenta i kilkoma aukcjami na wyspach i w hameryce nic nie znalazlem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #82

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Nie udało mi się wczoraj osłuchać filmików.... Zrobię to dzisiaj.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #83

  • PiotrSHADOW
  • PiotrSHADOW Avatar
Więc tak, idąc za radą Wykrzyknika - po obniżeniu obrotów prawie do granicy zgaśnięcia silnika nie słychać żadnych metalicznych stuków, jedynie to "mlaskanie", "gwizdopiknięcia" - TEN dźwięk ;). Po przytrzymaniu na wyższych obrotach na w pełni rozgrzanym silniku nie ma strzałów ani ognia z rur, silnik bez problemu wraca do wolnych obrotów, pracuje na dwa cylindry. Sporadyczne strzały są gdy wkręcę silnik na wyższe obroty i przytrzymam a nie jest do końca rozgrzany (nie to żebym lubił pałować niedogrzany silnik, ale po prostu mam mocno pod górę z garażu...), Wraz z rozgrzaniem silnika strzelanie całkowicie znika - więc wygląda na to że zawory mam w porządku.
Jano, widziałem filmik, który zamieściłeś, uznałem że to stan agonalny gwiazdki, natomiast jeśli tak wygląda standardowy SVS, to u mnie nie ma SVS i nie będę się przy tym upierać :uklon: Zasugerowałem się na podstawie - nierównej pracy tylnego cylindra, - za bogatej mieszanki i za wysokiego poziomu oleju przez długi czas użytkowania.
Upload, filmiki były nagrywane na zagrzanym silniku z zamkniętym ssaniem. Mój wydech ma na stałe spasowaną osłonę z wewnętrzną rurą, ale sprawdzę jeszcze raz dokładnie szczelność połączenia miedzy wydechem a cylindrem. Z filmikiem trafiłeś w sedno, u mnie brzmi to bardzo podobnie, ale tylko na tylnym cylindrze, w każdym razie nie mam tłoków o podwyższonej kompresji.
Jeśli moja przypadłość okaże się nie związana z SVS, jak się wcześniej zasugerowałem, to przepraszam za zamieszanie w temacie i jeśli Admin uzna to za stosowne, proszę o przeniesienie moich postów w inne miejsce. W każdym razie warto było popytać, oszczędziłem sobie zbędnej pracy i wydatków, jeśli to coś innego ;)
Jak jutro nie spadnie śnieg, przejadę się i jeszcze raz wszystko dokładnie osłucham, i opukam.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #84

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
W pracy nie mam głośników przesłucham wieczorem i odpiszę.
Prosty test na diagnozę problemów z zaworami. Gdy moto jest już ozgrzane zmniejszaj stopniowo obroty do momentu aż moto zacznie niemal przygasać. Jeśli usłyszysz z głowic wybitnie metaliczne stuki, takie pukanie małego młoteczka w coś stalowego możesz mieć niemal pewność że coś jest nie tak.
Drugi test, moto rozgrzane odkręcasz gaz, wkręcasz moto na obroty około 2000-3000. Trzymasz nato na tych obrotach przez kilkanaście sekund. Poczym puszczasz gaz. Jeśli motocykl na wysokich obrotach strzela niebieskim plomieniem oraz gdy po puszczeniu gazu tylny cylinder przestanie pracować lub zacznie się dławić bądź zgaśnie masz kłopot z zaworami.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #85

  • Upload
  • Upload Avatar
Cieszy mnie to że masz ustawione wolne obroty tak wysoko - do dobrze

Jedyny dźwięk który mógłby zakwalifikować jako zastanawiający to "gwizdopiknięcia" które pojawiają się raz na jakiś czas.
Niestety audio mojego komputera i audio twojej kamery mogą ten dźwięk dość skutecznie zdeformować
Sprawdź szczelność wydechu, i stabilność jego osłon
Czy ten dźwięk znika na innych obrotach?
Czy na tych filmach silnik jest nagrzany? Ssanie wyłączone?

Takie piknięcia są często słyszane przy tłokach podwyższonej kompresji



Jeśli to nie wydech to może być jakiś inny brzęczący element (opukaj moto) a na koniec jak już wykluczysz wszystko możesz zajrzeć do zaworów (nie spiesz się)

Pozdrawiam
Krzysiek
Megula Bezbłotnikula
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #86

  • Jano
  • Jano Avatar
Piotr, SVS jest w tym watku szeroko opisany, jesli nie chesz czytać wszystkiego prosze poczytaj te strony, masz w przypadku kazdej tłumaczenie od google


www.google.pl/search?q=sticky+valve+syndrom+roadstar&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

oprócz tego masz to porównaj ze swoim silnikem


pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #87

  • Jano
  • Jano Avatar
Dwie odpowiedzi chciałbym tutaj usłyszec po oglądnięcieu, ,wysłuchaniu dzwięków, Upload i Wykrzykniek prosze o głos, jezeli chodzi o moja ocenę to na podtsawie własnych obsrewacji w tym stadium nic bym nie ruszał, jest stuk, ale dotyczacy wg mnie zaworów, a nie svsu, opiszcie wasze zdanie, czekam z niecierpliowscią..

Jano
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #88

  • PiotrSHADOW
  • PiotrSHADOW Avatar
Wrzucam filmiki, nie są jakiejś rewelacyjnej jakości, ale mniej więcej słychać dźwięk z tylnego cylindra, tzn właśnie "mlaskanie" które co jakiś czas się pojawia. Zasugerowałem się SVS, ale nie mam już pewności co jest nie tak z moim moto :( Jeździ poprawnie, ale z pracą tylnego cylindra, szczególnie na wolnych obrotach coś jest nie tak.

- FILMIK1

- FILMIK2
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #89

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Myslę że lepie jnaprawić teraz niż czekać aż nagar skostnieje do wiosny...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #90

  • PiotrSHADOW
  • PiotrSHADOW Avatar
Lewe powietrze raczej odapada. nie będzie strzalów tylko przedmuchy takie mlaskanie

Sam już nie wiem... Mam jakiś dziwny dźwięk w pobliżu tylnego cylindra, nie wiem czy o takie "mlaskanie" Ci chodzi. Nagram filmik i wrzucę go do posłuchania jeszcze dzisiaj lub jutro.
Jeśli będziesz potrzebował pomocy w przywróceniu gwiazdce prawidlowej pracy pisz, dzwoń mailuj Wink

Dzięki, w tym roku już wiele nie podziałam, ale na wiosnę na pewno będę potrzebował pomocy :dzieki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #91

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Lewe powietrze raczej odapada. nie będzie strzalów tylko przedmuchy takie mlaskanie. Seafoam nie zawsze pomaga. Na cztery zastosowania pomgół mi w dwoch przypadkach...
myślę że zależy to od ilości zebraneo nagaru.
Jeśli będziesz potrzebował pomocy w przywróceniu gwiazdce prawidlowej pracy pisz, dzwoń mailuj ;-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #92

  • Minister
  • Minister Avatar
Spróbuj uderzyć do Janorsa. Z tego co wiem ma namiary na źródło bezpośrednio w Stanach i to na wersję specyfiku "z doładowaniem". Ostatnio Wykrzyknik brał od niego.

:cza:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #93

  • PiotrSHADOW
  • PiotrSHADOW Avatar
Właśnie ze względu na bogatą mieszankę, jak i za wysoki poziom oleju wspomniany w temacie jako jeden z potencjalnych powodów SVS, stawiałbym właśnie na to. Z olejem jest jeszcze taka sprawa, że przy ostatniej wymianie (jakieś 3tys km wstecz) zmieniłem na pełen syntetyk Motul 20W50, wcześniej był zalany jakiś olej półsyntetyczny, więc po tej zmianie nowy olej mógł wypłukać jakiś syf z zakamarków i on się może teraz osadzać... :unsure:
Tak przy okazji ekologię masz czy zdjęta?

yyy? ekologię, tzn AIS? - mam nie zdjęty, ale prawdopodobnie się go pozbędę przez zimę, jeszcze się podoktoryzuję na forum w temacie zanim zdecyduję się na jego wywalenie.
Z drugiej strony to puknięcie może też oznaczać lewe powietrze w układzie

Warto sprawdzić, ale wydaje mi się, że jakby było lewe powietrze, to silnik po zamknięciu manetki miałby problemy z zejściem do wolnych obrotów.

W drugiej kolejności stawiam właśnie na złe ustawienie gaźnika, niestety nie umiem sam go ustawić, mogę raczej tylko pogorszyć sprawę. Nie znalazłem do tej pory w Krakowie mechanika który od początku do końca ogarnia Road Star'a więc pewnie będę na wiosnę prosił o pomoc przy gaźniku kolegów z forum jeśli nie uda mi się rozwiązać problemu samodzielnie w inny sposób :meeting:. Odrębna sprawa to to, że bez względu na wszystko i tak trzeba go ustawić, by w przyszłości zła mieszanka nie powodowała problemów.

Na początek spróbuję ten Seafoam, bo to się wydaje najmniej inwazyjne i dam radę przeprowadzić to samodzielnie. Chociaż zgadzam się z Tobą Minister, to też będzie musiało poczekać do wiosny, w tym roku już 100km nie wyjeżdżę. Wykrzyknik opisał w temacie dokładnie jak, co i jaką ilością preparatu zrobić i tego się będę trzymał.

Chciałbym jeszcze dopytać, gdzie obecnie można kupić ten Seafoam? sklep masterparts już go nie ma, a na allegro po wpisaniu "seafoam" wyskakują tylko jakieś pedalskie majty :angry:

:dzieki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Re:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #94

  • Minister
  • Minister Avatar
Z tego co piszesz to rzeczywiście może wyglądać na wczesne stadium SVS-a. To puknięcie na wolnych obrotach, o którym piszesz może oznaczać klejący się zawór/zawory. Skoro Twoja Gwiazdka miała za bogatą mieszankę to mogłeś nazbierać syfu na tylnym baniaku (nagaru) bo niedopalała mieszanki. Tak przy okazji ekologię masz czy zdjęta?

Reasumując to może być SVS ale nie musi. Pomysł z Seafoamem jest nie niegłupi ale nie na teraz. Po zapodaniu specyfiku trzeba zrobić kilka kilometrów. Szpenie z Road Star Clinic podają, że najlepiej kurację przeprowadzać na pełnym zbiorniku. Środek dodać do paliwa, oleju, wtrysnąć w gaźnik. Zdjąc wydech i wtrsynąć do gara. Potem złożyć sprzęta do kupy i wyjeździć paliwo. Na koniec wymieniasz olej i filtr i powinno być OK. Sam widzisz, że w tej chwili pogoda może na to nie pozwolić.

Z drugiej strony to puknięcie może też oznaczać lewe powietrze w układzie. Sprawdź przy okazji uszczelki na króćcu ssącym. Czasami zdarza się, że tamtędy dostaje się powietrze do układu. Może okazać się, że cała sprawa będzie raczej związana ze składem mieszanki a nie SVS-em.. W końcy zmieniłeś fabryczny filtr na KN-a, a i przy wydechu grzebałeś.

Tak na marginesie to XV 1700 ma tendencje do nierównej pracy tylnego baniaka. W 1600 tego nie ma.

:cza:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #95

  • PiotrSHADOW
  • PiotrSHADOW Avatar
który masz model 1,6, czy 1,7??, Jezeli 1,7 coś mogę odpisać, doradzić

Mam wersję 1.7
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #96

  • Jano
  • Jano Avatar
Cześć, który masz model 1,6, czy 1,7??, Jezeli 1,7 coś mogę odpisać, doradzić
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #97

  • PiotrSHADOW
  • PiotrSHADOW Avatar
Zauważyłem ostatnio u mojej Gwiazdki dziwny objaw. Jestem laikiem ale czytając temat, uważam że może mieć coś wspólnego z SVS.
Są problemy z tylnym cylindrem, nie strzela puki co ogniem z rur i nie gaśnie całkiem ale pracuje ewidentnie nie równo, tzn co kilka faz pracy uderza z rury jakby mocniej na wolnych obrotach. Po otwarciu manetki i utrzymaniu na wyższych obrotach na niedogrzanym silniku słychać strzały z wydechu, po porządnym rozgrzaniu to ustępuje, ale na wolnych obrotach tylny baniak dalej pracuje nie równo. Ostatnio (jakieś 2tys km temu) zmieniłem wydech fabryczny na przelotowy i filtr powietrza na wkład KN do fabrycznego airboxa, w gaźniku jeszcze nic nie ruszałem i sam ze względu na brak wiedzy nie będę. Wcześniej z fabrycznym filtrem i wydechem RS miał trochę za bogatą mieszankę, więc teoretycznie po tych zmianach powinna być bliższa optymalnej. Sprawdzę poziom oleju, gdyż najprawdopodobniej został przelany przy wymianie w serwisie. Tragedii puki co nie ma i z tego co w temacie napisano, u innych znacznie gorzej to wyglądało ale jakąś profilaktykę można zastosować. Zima się zbliża i pewnie hipohondrykuję ale coś z tym trzeba zrobić do wiosny :)
Proszę mądrzejszych w temacie o opinie.
Może śpecyfik Seafoam by coś pomógł na tym etapie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #98

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Chylę czoła zaraz do Ciebie zadzownie:-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #99

  • Jano
  • Jano Avatar
Wykrzykniku, Deep Creep został wysłany, w tym momencie poniesiesz jedynie koszt wysyłki do Ciebie, jak zamówisz ilość o której mówiłeś, np 4sztuki odbiore sobie jedna puszke bo podałem ci całą. Miałem dwie, wiec podzieliłem się.
Poszukaj jedynie w necie bo śa dwie szkoły uzywania specyfiku Deep Creep, jedni pisza ze trzeba go uzywać wylotem dyszy w dół a inni że obojętnie jak.
Nie jest on jak Seafoam Maitenance w płynie a w sprayu.
Mam nadzieje ze przyda się

co do kosztów przesyłka cos 18zeta, a w stanach kupowałem to po 8.5$, czasem nawet taniej maja, do tego doliczyc trzeba jakies 7 $ wysyłki ze sklepu w stanach i oczywiscie do polski wysyłka., mnie ona kosztowała 20$ .
Reasumujac za dwa Deepy zaplacilem z wysyłka w usa 24$ plus 20 $ wysłanie do PL

pozdrowionka
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:SVS czyli Sticky Valve Syndrom 13 lata 4 miesiąc ago #100

  • grzesieksiek
  • grzesieksiek Avatar
W mojej RS muszę uszczelnić-tzn.zmienić uszczelki pod pokrywami zaworów, ponieważ zauważyłem ślady pocenia.Dokręcanie pokrywy nie pomogło.Ale sprzęcik chodzi aż miło.Spalanie po awarii-remoncie 5,4l/100.Chyba dalsza regulacja będzie możliwa na wiosnę.Niestety.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.055 s.
Zasilane przez Forum Kunena