UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: warto wywalić AIS?

warto wywalić AIS? 6 lata 2 miesiąc ago #21

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1169
  • Otrzymane podziękowania: 63
  • Oklaski: 9
jak by co to mam te metalowe blaszki z Kwasówki zrobione, mogę opylic
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 2 miesiąc ago #22

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 327
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Dzięki Kusy, tak zrobię! :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 2 miesiąc ago #23

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Najprościej to użyć tych co są wkręcone w cylindry. Obciąć rurkę ( zostawić 1cm rurki ) .Pozostawiony kawałek tak porozcinać aby można go zaklepać do otworu. Następnie otwór zaspawać,wyszlifować i pomalować . Zaślepki gotowe.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 6 lata 2 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): TomHal, lukezbrus

warto wywalić AIS? 6 lata 2 miesiąc ago #24

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Nie masz nikogo kto by Ci to dorobił? nie jest to skomplikowane do dorobienia.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 2 miesiąc ago #25

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 327
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Będę powoli przymierzać się m.in. do wywalenia AISa. Początkowo chciałem to zostawić ale rozebrałem filterki i wyglądają tragicznie, pełno w tym syfu. Wywalam to ustrojstwo!
Znalazłem jeden z kliku poradników na YT, ten chyba pojawił się jako jeden z ostatnich:


Koleś montuje 2 metalowe ( po bokach cylindrów) oraz 1 gumową zaślepkę ( od góry cylindra )
Zauważyłem że w zestawie np. Barona, są 4 elementy ale tego ostatniego który zaznaczyłem facet nie montował ?
Co to za gadżet ?



PS. gdzie najlepiej/ najtaniej zamówić te zaślepki ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 5 miesiąc ago #26

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
longjohn napisał:
...po zamknieciu zaworu wydechowego ...
AIS podaje powietrze w czasie całego cyklu wydechu, a nie tylko zamknięciu wydechu. Spadek ciśnienia w wydechu występuje i owszem, ale to i tak są wartości większe niż ciśnienie atmosferyczne, zatem zassanie nie ma fizycznego prawa zaistnieć. Wyżej pisałem o "efekcie rozpylacza".

longjohn napisał:
.... przez płytkowy zawór zwrotny pobiera troche powietrza z AJS.
Zawór zwrotny jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego (z portek), a nie wartością ciśnień w kolektorze wydechowym.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 6 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 5 miesiąc ago #27

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Drobna uwaga za pozwoleniem. AJS pobiera powietrze przez dodatkowy wøasny filtr i kieruje je do
kolektora wydechowego juz poza zaworem wydechowym.nie jest to więc zadna recyrkulacja spalin.
po zamknieciu zaworu wydechowego spada cisnienie w kolektorze wydechowym i na skutek szybkości wypływających spalin nastepuje podcisnienie ,które przez płytkowy zawór zwrotny pobiera troche powietrza z AJS. Proces dopalania może sie odbywac w poczatku rury wydechowej,gdzie panuje na tyle wysoka temperatura,aby tlen w spalinach utleniał resztki weglowodorów i CO.. Tak więc dla szilników zasilanych gaznikiem nie ma to najmniejszego znaczenia. natomiast te z wtryskiem wyposażone sa w sondy lambda,które kontroluja zawartośc tlenu w spalinach.. Wyłączenie AJS w tych silnikach może spowodować zubożenie mieszanki.I tylko to mnie martwi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 5 miesiąc ago #28

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
AIS ma za zadanie dopalić teoretycznie niewielką część raz już spalanej mieszanki i poprzed dodanie z zewnątrz powietrza do niej wpusza się je do ponownego przepalenia. Ma to mieć efekt zmniejszenia emisji niedopalonych spalin jakie postawiono producentowi celem dopuszczenia silników bodajże do Euro2 albo 3.
Zdejmując to ustrojstwo, wrócimy do pierowtnie projektowanego silnika, któremu zamiast poczęści wypalonego powietrza zaserwujemy tylko czyte te pobrane poprzez filtr powietrza. Należy pamietać, że przy takiej dawce tlenu należy lekko dostroić gaźnik, czy też odpowiednio zapanować nad modemem tak aby mieszanka byłą odpowiednio zrównoważona. Efekt końcowy na pewno jest lepszy od tego z AIS-em. Na minus - trochę więcej zanieczyszczamy środowisko. Jednak szczerze mówiąc w dobie Euro6 takie zanieczyszczenie to jeden maluch mniej na ulicy da więcej czystszego powietrza niż używanie we wszystkich silnikach AIS-a.
LwG
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 6 lata 5 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 5 miesiąc ago #29

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Poprawia się też przepływ powietrza przy pierwszym cylindrze, a co za tym idzie chłodzenie całego silnika.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 5 miesiąc ago #30

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Większość użytkowników wywala AIS-a tylko ze względu estetycznego. Ja osobiście uważam ,że bez AIS-a silnik wygląda lepiej.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 5 miesiąc ago #31

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Pomiar możesz zrobić przy różnych predkościach obrotowych, nie musi to być tylko bieg jałowy. Powinno się też dać wykonać próbę dynamiczną, na rolkach. Do tego potrzebne jest jednak przypięcie motocykla pasami i zamknięcie kanału. Oczywiście jeśli warsztat jest odpowiednio wyposażony - a powinien, skoro ma uprawnienia do badania motocykli, choć nie zdziwiłbym się gdyby było inaczej.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalic? 6 lata 5 miesiąc ago #32

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Ano pojade w przyszłym tygodniu na zaqprzyjazniona stacje diag. i przeprowadze pomiar. Tylko taki pomiar
statyczny ( na wolnych obrotach ) jast niewiele warty. Natomiast zaczynam sie zastanawiac ,czy wywlalając AJS a sam sobie krzywdy nie zrobię.Po wywaleniu sondy lambda odczytaja mniej tlenu i moga mi zubozyc
mieszankę.. Oto jest pytanie!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalic? 6 lata 5 miesiąc ago #33

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Longjohn wystarczy ściągnąć filterek od ais i zakorkowac wejście i po sprawie. Ja tak zrobiłem. To jest najszybsza metoda.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalic? 6 lata 5 miesiąc ago #34

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Panowie temat już wcześniej szeroko omawiany - polecam poszperać po forum.
Dla szybszego wejścia w temat polecam tutaj zaglądnąć:
yamaha-star.pl/index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=60&id=7353&Itemid=114
:tutaj:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalic? 6 lata 5 miesiąc ago #35

  • Hipis
  • Hipis Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 629
  • Otrzymane podziękowania: 34
  • Oklaski: 3
Ja nie zamierzam wywalać AIS bo mi nie przeszkadza. Ale z chęcią bym się dowiedział jak wyglądają pomiary przed i po.
Longjohn do dzieła :)
Czyń miłość a nie wojnę :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalic? 6 lata 5 miesiąc ago #36

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Małe sprostowanie - zasysanie powietrza nastepuje w trakcie całego wydechu, a nie tylko pod jego koniec. W głowicy wylot AIS jest w przewężeniu i działa to tak samo jak rozpylacz do farby. Poza dopalaniem tlenku węgla (dodawaniem brakującego atomu tlenu) dopalane są też podtlenki azotu - zatem w trakcie pomiaru należy zwrócić uwagę na oba parametry.
Pomiar przed i po będzie najbardziej wiarygodny.
By dokonać pomiaru nie musisz wywalać AIS fizycznie z motocykla - wystarczy odpiąc rurki idące do głowic i je zakorkować prowizorycznie. Jest to o tyle wygodne, że demontaż i ponowny montaz całego AIS wymaga demontażu kilku rzeczy z silnika, bo albo nie ma jak podejść do śrub lub wyjąć tego, co już zostało odkręcone.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

warto wywalić AIS? 6 lata 5 miesiąc ago #37

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Zastanawiam sie nad wywaleniem AiS.Mam juz potrzebne zaslepki,ále zastanawiam sié nad działaniem tego
urzadzenia..Wykorzystano to zjawisko powstawania podcisnienia w układzie wydechowympo zakończeniu suwu wydechu.
Podcisnienie powoduje zassanie powietrza do kolektora wydechowego i w nastepnym cyklu nastepuje niby dopalanie w rurze wydechowej tlenku wegla i weglowodorów..Niby cos na miare prymitywnego katalizatora..
Nie bardzo chce mi sie wierzyć w skutecznośc takiego rozwiązanie,niemniej ktos to zastosował i chyba robił jakies badania w kierunku obniżenia zawartości CO w spalinach.Z jednej strony wkurza mnie to ustrojstwo,bo trudno to wyczyścic,ale
sumienie mnie dokucza,że byc może likwiduję urządzenie zapobiegace emisji szkodliwych gazów.
Jeżeli ktoś wie ile konkretnie pomaga AIS w zmniejszeniu emisji CO to prosze o odpowiedz.
PS A może pojechac na stacje diagnostyczna i zbadac emisje CO przed wywaqleniem i po?
Ostatnio zmieniany: 6 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.033 s.
Zasilane przez Forum Kunena