-
OSI
-
|
Będąc na forum Drag Star-a przeczytałem jeden z postów który wg mnie zasługuje na replikę również i na tym forum. A że sam jeszcze do kupującyhc sie zaliczam pozwoliłem sobie na kopię tekstu :
:)
Poniewaz pojawiaja sie od kolegow pytania co do zakupu motocykla postanowilem napisac kilka słów, ktore moga pomoc przy zakupie motocykla. To jest to czego ja sie nauczylem po 1 miesiacu poszukiwan moto (wciaz nie kupilem, ale juz jestem baaaaardzo blisko )) )
1. Zacznij od sprawdzenia VINu. Proponuje te strony:
www.motoverse.com/tools/vin/yamaha.asp
lub
www.analogx.com/CONTENTS/vinview.htm
dodatkowo zadzwon do dealera Yamahy w Polsce i popros o zdekodowanie VINu. Oni powiedza Ci jaki byl oryginalny kolor i rynek docelowy. Niestety Yamaha nei prowadzi bazy danych serwisow motocykli (jeszcze), gdzie mozna sprawdzic wiecej szczegolow.
2. Wszystkie pojazdy sprowadzane z USA sa rejestrowane w bazach danych na okolicznosc wypadku i innych zdarzen, wymagajacych wyplaty ubezpieczenia. Sprawdz te strony:
www.nicb.org/cps/...l/vincheck.html
tutaj dowiesz sie czy motocykl byl kradziony i czy uczestniczyl w wypadku.
Jesli pojawi sie w bazie danych pod nazwa SALVAGE oznacza to, ze pojazd zostal przejety przez firme ubezpieczeniowa (wlasciciel zostawil go w roliczeniu za odszkodowanie). Dzieje sie tak, jesli naprawa pojazdu kosztuje wiecej niz 75% wartosci pojazdu w chwili zaistnienia zdarzenia. W przypadku motocykla wystarczy podejrzenie uszkodzenia ramy i mamy taki status. Istnieja jeszcze 2 inne statusy oznaczajace, ze pojazd zostal przeznaczony na czesci, lub w 100% zezlomowany.
sprawdz dodatkowo strone:
www.carfax.com/
mozesz szarpnac sie na dostep na 30 dni (40$) lub poszukac na allegro gosci, ktorzy taki dostep maja i za 15 pln dostarcza Ci raport.
UWAGA:
a). Handlarze NIE sprowadzaja motocykli bezwypadkowych!!! One sa za drogie.
b). w przypadku transportu motocykla z USA jest (teoretyczny) problem wynikajacy z tego, ze motocykl przez 3 tygodnie siedzi w sordowisku mgly wody morskiej (sól), a to bardzo zle wplywa na elektryke i lakier. (kontener pod poklademjest za drogi dla handlarza).
c). motocykl sprowadzony z USA wymaga (teoretycznie) zamiany reflektora i wypiecia podswietlenia kierunkowskazow - ale nikt tego nie robi
3. Pozycz elektroniczny miernik grubosci powloki lakierniczej. Ja badajac bak znalazlem na bezwypadkowym motocyklu 1mm szpachli....
4. Sprawdz, czy kąt skretu kierownicy jest taki sam w lewo jak i w prawo.
5. Sprawdz stan ogranicznika skretu kierownicy. To taka "mala" blacha, ktora jest przy glowce ramy i ogranicza ruch kierownicy - dotyka skrajnych pozycji dolnej polki. Jesli motocykl solidnie dostal, to blacha bedzie uszkodzona.
6. sprawdz luzy w glowce ramy
7. idz do autoryzowanego serwisu Yamahy. tam za 350 PLN (cena z Krakowa) sprawdza Cie ogolnie motocykl, zbadaja kompresje, zmierza rame na specjalizowanym sprzecie pomiarowym.
8. Przespij sie przez tydzien z oferta (mnie to zajelo nawet dluzej ). Nie napalaj sie. Ja podczas sprawdzania motocykla bylem tak podjarany, ze chcialem kupic nawet bity. Jejku, jak ja sie teraz ciesze, ze nie kupilem....
9. Odwiedz komisy, dealera. Moze oni moga Ci cos sprowadzic z Niemiec. Ale uwaga. Drag w dobrym stanie (rocznik ~2003) kosztuje ~4700 Euro. Jesli kosztuje 4500 to po dniu jest sprzedany. 5000 to cena wyjsciowa. To sa aktualne ceny z niemiec. Wiec sam sobie odpowiedz na pytanie - jak to jest, ze motocykl sprowadzony z USA kosztuje 20tys za rocznik 2006....
10. Pogadaj z kolegami z forum - sa co najmniej 2 super (moim zdaniem skromnym) oferty na dzien dzisijeszy.
11. oczywiscie dokladnie ogladnij motocykl, posluchaj czy rowno chodzi, zobacz na przednie kolanko wydechu (czy nei ma zbyt duzych przebarwien), przejedz sie - rozpedz sie, pusc kierownice (na chwile oczywiscie ), zahamuj.
12. sprawdz dokumenty, ksiazke serwisowa. Zobacz czy sa wpisy (pierwszy gwarancyjny powinien byc po 600 milach = 1000 km. To wazne - motocykl jest na dotarciu. Potem co rok lub 6000 mil)
13. Kazdy motocykl sprowadzony z USA posiada dokument w ktorym w "TITLE" jest inforacja nt stanu motocykla w momencie sprzedazy. Tutaj mkoze widniec status SALVAGE lub inny. Czesto handlarze rejestruja motocykl, aby nie pokazywac tego dokumentu kupujacemu.... Popros o fakture zakupu, aby zobaczyc ile gosc zaplacil za motocykl. PAMIETAJ - nikt za darmo nei rozdaje dobrych motocykli.....
14. Najlepiej kupic motocykl od wlasciciela, nie od handlarza. Wtedy pogadacie, poznasz czlowieka - to bardzo wazne. Zaden motocyklista nie wcisnie Ci zlomu, nikt kto jezdzi motocyklem nie bedzie narazal drugiego czlowieka na niebezpieczenstwo.
15. Sprawdz przebieg - ja osobiscie z rezerwa podchodze do motocykla, ktory majac 5 lat ma przebieg 2000 mil...... Silniki w Dragach 1100 sa niewysilone, przebiegi rzedu 30tys km nie sa niczym czego mozna sie obawiac.
16. Najwazniejsze - nie napalaj sie. ja po tygodniu zaloby (wtedy jak nie kupilem bitego) znalazlem super motocykl, od pewnego czlowieka za mniejsze pieniadze.... Motocykl, w ktorego ktos serce wlozyl, a nie traktowal jako towaru, na ktorym mozna niezle zarobic....
To na razie tyle (ale elaborat napisalem - mam nadzieje ze Admin nie wywali od razu do kosza). Jak sie czegos wiecej naucze lub sobie przypomne ( a juz "lykam magnez jak emeryt....") to dopisze.
Zycze wszystkim przyszlym uzytkownikom wiele szczescia przy zakupach i zadowolenia z jazdy (no sobie tez tego zycze )
[]z pozdrowieniami dla autora tekstu GRZESIEKMET :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
|