Proszę.
Czujnik położenia przepustnicy.
Potrzebny jest miernik elektryczny z wyświetlaczem. Zdemontuj zbiornik, dostań sie do kostki łączącej 3 przewody wychodzące od TPS (czujnik położenia przepustnicy) i teraz tak: jak rozepniesz wtyczkę są tam 3 przewody ,
>żółty
>czarny
>niebieski
pomiaru dokonaj omomierzem dotykając przewody niebieski (plusowy przewód omomierza) i czarny ( minusowy) powinieneś uzyskać wartość od 4,00-6,00 Ohm, u mnie np jest 4,85, mnożysz ten wynik x14 i to daje ci wynik jaki powinien wskazywać pomiar. Przewodów żółtego (przewód plusowy omomierza) i czarnego(minusowy). W/g mojego wynik wychodzi 67,9 ( u ciebie wynik pokaże pierwszy pomiar), ale musisz mieć skręconą na zero przepustnicę, czyli oprzeć się ona musi o ściankę gaźnika ( wtedy nie będzie wolnych obrotów gdybyś tak zostawił) Jeżeli wynik jest inny, musisz ustawić właściwe wskazanie poprzez poluzowanie dwóch śrubek mocujących TPS do gaźnika. Regulacją jest bardzo kłopotliwa więc, pamiętaj bądź cierpliwy, dokonuj pomiaru na wyciągniętym gaźniku z motocykla.
Ważna informacja.
Pamiętaj, po ustawieniu TPSa, i uruchomieniu motocykla musisz ustawić wolne obroty, bo tak jak opisałem do regulacji musiałeś je skręcić na zero. Wtedy wartość pomiaru będzie inna od ustawionej, ale powinna sie mieścić w przedziale od 0,56 do 0,84 wtedy maszyna musi gadać.
Reasumując, TPS daje sygnał do modułu zapłonowego, aby ten dawał w odpowiednim momencie prąd do świec, a więc jeśli wszystko dobrze ustawisz, będzie silnik do reagował na dodanie gazu pięknym wejściem na obroty, bez zająknięcia, wiec do dzieła.....