WITT33 napisał:
... Motor 1700 sprowadzony z USA ustawiony u dealera Yamahy. Dodatki Hypercharger Pro Kuryakyn, wydechy Cobra krótkie ...
zacząłem od regulacji mieszanki śrubą PMS...okazało się że była wykręcona ok 4 obroty a więc prawie wypadała...
Ze dwa tygodnie temu "zniknęły" mi obroty jałowe. Zasadę mam, że jak chodzi, to nie ruszać, co najwyżej popatrzeć. Jednak bez obrotów "jałowych" jeździć się nie da. Oględziny świeczek jednoznacznie sugerowały zalewanie. Podejrzenia miałem dwa - paproch w dyszy lub złe ustawienia.
Konfigurację mam podobną jak w cytacie, też "amerykaniec, z tym, że wydech H&V Longshoot - instrukcja heyperchargera podaje jednak podobne ustawienia dla obu. Po wybebeszeniu i przedmuchaniu wszystkich dysz, sprawdziłem PMS. Podobnie jak w cytacie okazało się, że PMS był wykręcony na 4,5 obrotu. Nie mam pojęcia czy tak było, czy się "wykręciło samo". Do tej pory spalanie średnio 6l/100km - "spokojna" traska to ok. 5,4l/100km, miasto i ostrzejsza jazda to do 6,5l/100km.
Po zamontowaniu gaźnika ustawiłem go wstepnie na 2 obroty PMS, a po rozgrzaniu ustawiłem na 3 obroty. Między 2 a 3 różnic w pracy nie było, jednak przy 2, po gwałtownym odkręceniu manetki była delikatna zwłoka w zwiększeniu obrotów.
Po regulacjach wyjeździłem jeden zbiornik i wyszło 5,9 l/100km - znaczna większość to dość zadziorna trasa, a 30 km to równie zadziorny kartodrom z jazdą na 2-im biegu. Wydaje mi się zatem, że średnie zużycie powinno być mniejsze niż przed regulacjami. Do świeczek jeszcze nie zaglądałem (wcześniej były czarne). Jak uspokoją się upały (bo to kiepska pora na dobrą regulację) to ustawię PMS na 2-2,5 obrotu i zobaczę jak to się przełoży na trakcję drogową.