UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: OPONY

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #21

  • orcio
  • orcio Avatar
Mario, nawet jeśli parametry pasuja to i tak nie warto bo przednia opona z tyłu zużyje się ~3 razy szybciej .
Poza tym przednia i tylna maja inny rodzaj zbrojenia wewnatrz. :zol:
Ostatnio zmieniany: 11 lata 1 miesiąc ago przez orcio.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #22

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Mario ja bym nie ryzykował, tył pracuje pod innymi obciążeniami, przenosi większe ... sam fakt, że musi przenieść siły napędzajace oraz niekiedy cały bagaż ... to tak na chłopski rozum :kolo:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #23

  • mario
  • mario Avatar
Podobno taki sam :kolo:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #24

  • ytelak
  • ytelak Avatar
NIE !!! Jest inny indeks nośności !!!!
Ostatnio zmieniany: 11 lata 1 miesiąc ago przez ytelak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #25

  • mario
  • mario Avatar
Panowie szybkie pytanko, czy Metzelera ME 880 Mrathon z oznaczeniem Front można założyć na tył ?
(rozmiar opony pasuje na tył)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #26

  • orcio
  • orcio Avatar
każda opona motocyklowa zużywa się bardziej w środku niż na zewnątrz (jeśli nie jeździsz na zbyt niskim ciśnieniu) bo częściej jeździsz prosto niż w winklach. Pytanie ile zostało gumy w najcieńszym miejscu i czy to wystarczy np. żeby bezpiecznie jechać w deszczu.
:aniol:
Jak nie shimmy (bo tył nie skręca), to miałeś może tzw. highside - pamietam że było to wspomniane w Motocykliście Doskonałym - że jak hamujesz tyłem i wpadniesz w lekki poślizg, potem jak puścisz hamulec koło gwałtownie łapie przyczepność, wrzuca tył do góry i koło w drugą stronę, potem znów w druga stronę itd ... :kier: (i właśnie dlatego nie powinno się puszczać tylnego hamulca jak już tył wejdzie w poslizg)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #27

  • Frankenstein
  • Frankenstein Avatar
no tak... Może czas kupić suwmiarkę...?

Kompletnie nie znam tych opon, nie wiem jaka głębokość powinna być. Jeżeli taka sama jak po bokach, to opona jest do wymiany. Zmienię na 240kę, podobno lepiej się będzie prowadził.

Winkli nie zapinam, ale wiem, że na tych motocyklach można ostrzej pojeździć. To był pierwszy sezon tym potforem, musze się bardziej w niego wjeździć.

Napisałem, że to była shimma, ponieważ tyłkiem zaczęło majtać na obie strony. Gdybym napisał że to był uślizg czy poślizg, to by oznaczało zarzucenie na jedną stronę, czyli zjawisko dosyć typowe przy utracie przyczepności. A w tym wypadku zaczęło rzucać dupą na obie strony - ledwie się utrzymałem w siodle. Możliwe, że był jakiś olej (choc nie było żadnej plamy), albo... zimny asfalt (temp. ok. 10C) i być może ta opona niekoniecznie wówczas dobrze się trzyma.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #28

  • orcio
  • orcio Avatar
weź suwmiarke i zmierz głębokość bieżnika w środku .. jak na moje oko jest ok 1mm więc bedzie trzeba wymienić .. widzę że głównie prosto jeżdzisz :P

nie bardzo jestem sobie w stanie wyobrazić jak można złapać shimmy na tylnej oponie .. przecież tu chodzi o to że kierownica wtedy lata lewo-prawo ... no chyba że masz tylną oś skrętną .. ale będziesz musiał pokazać ten wynalazek :P B) :co:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #29

  • Frankenstein
  • Frankenstein Avatar
mam pytanko - jesteście w stanie patrząc na fotkę ocenić stan opon? Przednia jest OK, ale na tylnej jesienią, na suchej nawierzchni (!) złapałem shimę podczas hamowania.

Nie wiem, czy się nadaje do dalszej jazdy. nie widzę na niej punktów kontrolnych




Ostatnio zmieniany: 11 lata 1 miesiąc ago przez Frankenstein.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #30

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
artek tak jak pisałem kontaktuj się z kolegą Ytelakiem, polecam.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #31

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Ten temat o którym pisze Dall-as jest tutaj www.firma-coigdzie.home.pl/index.php?option=com_kunena&view=category&catid=63&id=54096&Itemid=188&lang=pl , co do rzekomej "awarii" to absolutnie wszystkie tematy są dostepne na forum wystarczy tylko wejść w opcję "Szukaj".
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): artek

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #32

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Dall-as gdzie "wychaczyłeś" Shinko z WW za 760 zeta? ... daj namiar ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #33

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
:sor: koledzy, temat był nie na jesieni a dwa miesiące temu i zatytułowany: Full Bore - opony z USA
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #34

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
Panowie, temat doboru opon był "wałkowany " na tym forum jesienią, przed awarią. Nie wiem czy można go odszukać w archiwum? nie próbowałem. W każdym razie wnioski płynące z tamtej lektury były jednoznaczne. Nie ma co przepłacać za opony takich marek jak Dunlop czy Metzeler, podobno równie dobrze spisują się inne marki jak Maxis czy Shinko a kosztują połowę mniej. Ja kupiłem komplet Shinko z białym pasem dedykowany do cruiserów za 760 zł. Coś więcej na ich temat będę mógł powiedzieć po sezonie, na razie czekam na wiosnę i pierwsze testy.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany zakupem jakiejkolwiek marki, polecam skontaktować się z kolegą Yetlakiem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #35

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Poślizg na klinie wodnym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #36

  • Skygge
  • Skygge Avatar
"aquaplaningu" jak to będzie po polsku? ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #37

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Tutaj macie test opon motocyklowych. Trochę niewymierny do naszych ale zawsze można podejrzeć jak to się odbywa. Pamietajcie ze tutaj użyto całkiem inną technologię produkcyjną - proponuję przeczytanie tekstu. www.motocykl-online.pl/artykuly/Test%20_opon_sportowo_turystycznych
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #38

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Continentale,Pirelli czy Micheliny to są gummy o bardzo miękkiej strukturze. Metzelery równieża a w porównaniu z innymi mają mieszankę o wiele bardziej elastyczną co powoduje jej zużycie się kosztem lepszej przyczepności. Zresztą Orcio wystarczy pooglądać porównania. W/w wymienione marki są zawsze w ścisłej czołówce co do przyczepności i zachowalności się na jezdniach mokrych i suchych a taki wynik ma swoją cenę. Oczywiscie wszsytko zależy też od modelu danej opony bo i to ma również swój wymierny wpływ. Jestem ciekaw czy te 36 tysi z przodu zrobiłeś w sezon czy w dwa? Pamietaj że opona powyżej 3 roku od daty produkcji pomimo swojego zadawalajacego wyglądu traci na właściwościach z tytułu starzenia się mieszanki gumowej (twardnienia). Można ja wprawdzie eksploatować jednak trzeba mieć na uwadzę brak odpowiedniego aquaplaningu jak również tzw. wyłamywania się bieżnika.
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #39

  • Cuba
  • Cuba Avatar
TomHal napisał:
Cuba a jaki miały rok produkcji??? Może trafiłeś na dość leciwe, wprawdzie Metzelery są z natury miękkie i ich żywotność przez to mocno uszczuplona jednak nie zmienia to faktu że swoje 6000-10000 km powinny zrobić.
Ja w każdym razie metzelera nie chce znać .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OPONY 11 lata 1 miesiąc ago #40

  • orcio
  • orcio Avatar
no co ty ... :cooo:
wydaje mi sie że Metzelery są raczej twardszymi oponami .. na pewno Continentale są dużo bardziej miękkie (~2 razy szybciej sie zużywają) ..
ja na Metzelerze z tyłu przejechałem 15k i jak oddawałem do reklamacji(pęknięcia bieżnika) to miała ok 40-50% zużycia
Metzeler z przodu ma teraz ok 36k i ma się jeszcze dobrze
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.050 s.
Zasilane przez Forum Kunena