UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Przewody hamulcowe w oplocie

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 10 miesiąc ago #101

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Dokładnie tak jak piszesz. Może się okazać, że po kilku kilometrach z częstym hamowaniem trzeba będzie odpowietrzyć jeszcze raz.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 10 miesiąc ago #102

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
dzieki :roza:
I odpowietrzamy tradycyjnie naciskajac na klamke az do oporu i patrzac az wycieknie pyn ?
I tak do skutku az bedzie "twardy: hebel ?
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 10 miesiąc ago #103

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Odpowietrznik masz na każdym zacisku - u góry od strony silnika. Może na nim być założony gumowy kapturek (osłonka). Jeśli dobrze pamiętam, to nacięcie jest na klucz 8 mm i dobrze, by to był klucz dobry jakościowo, bo inaczej szybko pokancerujemy odpowietrznik.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 10 miesiąc ago #104

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
wemar napisał:
Odpowietrzanie.
Przód odpowietrza się bardzo szybko i prosto - można w dużej mierze zdać się na opad grawitacyjny. Przy końcowy odpowietrzaniu należy jednak pamiętać o odpowiednim przekręceniu kierownicy, tak by odpowietrznik znalazł się w najwyższym punkcie zacisku.

Czy moze ktos mi to jeszcze bardziej łopatologicznie wytłumaczyc ?
Bede sam wymieniał przewody na stalowe i chce dobrze odpowietrzyc .... :mysli:
Jaki odpowietrznik i w ktoryum miejscu na zacisku on jest :oj:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 7 miesiąc ago #105

  • Seboka
  • Seboka Avatar
Wrażenia po wymianie są takie, przede wszystkim hamuje liniowo, nie ma przeskoku od łagodnego hamowania do blokady hamulców, choć nie wiem czy nie powinienem jeszcze raz odpowietrzyć przodu bo hamuje pod koniec, jak pod pompuje to wyżej. Chyba została jakaś banieczka. Mniejszą siłę trzeba wkładać w hamowanie są jakby ostrzejsze, jest na plus.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 8 miesiąc ago #106

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Trójnik, to coś, co ma jedno wejście i dwa wyjścia. W RSie jest stosowany łącznik kątowy, a dolne przewody są zakute w jednej podwójnej końcówce. Jeśli chcesz poprowadzić od łącznika dwa osobno zakute przewody, to faktycznie będziesz tam potrzebował dłuższą śrubę.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 8 miesiąc ago #107

  • Seboka
  • Seboka Avatar
Podwójna śruba gdy chcę podłączyć dwie końcówki do trójnika. Nie widziałem u tego gościa końcówek do której można podłączyć dwa przewody więc myślałem o dwóch skręconych długą śrubą na zasadzie jedna na drugiej.

Ostatnio zmieniany: 9 lata 4 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 8 miesiąc ago #108

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Z tyłu musi być luz, bo przewód będzie pracował razem z wahaczem.
Nowe śruby nie muszą być zakładane, ale ich cena to ułamek całego przedsięwzięcia, a śruby z nierdzewki wyglądają dużo lepiej niż oryginalne z zielonkawą powłoką ochronną.
Jeśli stosujesz układ z trójnikiem, to nie ma potrzeby stosowania gdziekolwiek śruby M10x1,25 o podwójnej długości - w oryginale wszystkie śruby są krótkie, na jeden przewód. Podwójną dajesz tylko wtedy, gdy dwa przewody chcesz poprowadzić od pompy.
Podkładki miedziane mają zadanie uszczelnić połączenie - miedź jest na tyle miękka, że układa się przy dociąganiu śruby i uszczelnia połączenie. Wadą jest w zasadzie konieczność wymiany podkładek po każdym odpuszczeniu śruby, ale za to takie uszczelnienie wytrzymuje bardzo wysokie ciśnienia, bez konieczności stosowania specjalnych nacięć i stożków na krawędzi połączeń. Poza tym, spełnia też takie samo zadanie jak zwykła podkładka - chroni krawędź połączeń i zapobiega rozkręcaniu.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Seboka

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 8 miesiąc ago #109

  • Seboka
  • Seboka Avatar
Po zmierzeniu dratwom po całym przewodzie wraz z końcówkami
wyszło mi , tył 130 cm, przód 60 cm , 2* 50 cm. Czy u was pomiary były jednakowe, na tylnym przewodzie na moje oko jest sporo luzu bo jest coś w kształcie litery S przy mocowaniu w okolicy wahacza. Czy wasze pomiary tez tak wyszły ??? Po co dodatkowe śruby, oryginalne się nie nadawały, wiem że trzeba do trójnika podwójną M 10 * 1,25 z tego co piszecie i co z tymi mosiężnymi podkładkami ???
Ostatnio zmieniany: 10 lata 8 miesiąc ago przez Seboka.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 8 miesiąc ago #110

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Cały zestaw kosztował coś koło 3 stówek - w tym trzy przewody, jedna śruba M10x1,25 podwójnej długości do pompy i 4 normalnej długości do zacisków i pompy nożnej. Do tego 12 sztuk podkładek miedzianych do uszczelnienia połączeń. Zestaw był dedykowany do Road Stara i miał już nanizaną na przewody "oliwki" gumowe i uchwyty skręcane, mniej więcej pasujące do oryginalnego mocowania przewodów (na przednich było po 1 za dużo, a na tylnym jedną za mało).

Trójnik wyrzuciłem i zastosowałem dwa przewody prosto z pompy do zacisków przednich. Trójnik zdemontowałem i pod lampą zrobiło się "jaśniej". Układ z trójnikiem jest nie tylko trudniejszy do odpowietrzenia, to jeszcze niepotrzebnie podnosi koszt nowych przewodów - w zasadzie płaci się za przewód jedną cenę w zakresie 70-130 cm. Układ z trójnikiem wymaga zatem 4 a nie 3 przewodów, przez co koszt wychodzi o 1/3 wyższy.


Osłonki dodatkowe dałem w miejscach, w których uznałem, że oryginalna osłona może się przecierać z czasem (kilometrami) i zacznie dostawać się tam brudna woda, co zdecydowanie bardziej oszpeci przewody, niż dodatkowe koszulki - faktycznie nie są tak bardzo widoczne jak na zdjęciach (lampa to zbytnio rozświetliła).
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Seboka

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 8 miesiąc ago #111

  • Seboka
  • Seboka Avatar
wemar napisał:
Operacja wymiany przewodów zakończona. Okazało się jednak, że gwint jest M10x1m25, a nie tak, jak podaje tabela.
Ostatecznie zakupu dokonałem tutaj - www.przewodywoplocie.pl/
Cena niewiele wyższa niż poprzednim linku, ale za to w komplecie wszystkie pierdołki jakie są potrzebne.
Sprzedający dobrze zorientowany w temacie - dostał fotki i to mu wystarczyło by dobrać zestaw. Dostawa w 3 dni.



Efekt końcowy - hamulce są bardziej wyczuwalne. Przy mocniejszym wciśnięciu działają skuteczniej, co wymaga wyćwiczenia nowych nawyków w ich obsłudze.

Więc jaki jest koszt wymiany przewodów hamulcowych, mam jeszcze pytanie po co dodatkowe osłony z tego co piszą przewody są osłonięte przezroczystym teflonem czy może to być za mało ???? Z tego co zrozumiałem zostawiłeś układ z trójnikiem ???? Śruba ma być M10 *1,25.

Tutaj mały przewodnik kolegi www.motocyc.pl/starycyc/custom_przewody.doc . Z tego co znalazłem na allegro komplet będzie kosztował około 250 zł tego gościa allegro.pl/listing/listing.php?string=PRZEW%C3%93D+HAMULCOWY&search_scope=userItems-2674087
Ostatnio zmieniany: 10 lata 8 miesiąc ago przez Seboka.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #112

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Darecki napisał:
gumki,gumki po co gumki?
taki duzy I nie wie :oj: :piw:

Nie uzywam to nie wiem B)

A mnie sie tam nic nie obciera, wiec nie widze problemu. ( Darecki, bez komentarza, oke ? ) :polew:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #113

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
majkelpl napisał:
Otóz to ....
Chciałem zapytac po kiedy grzeba wstawiacie te "gumki" ???? :mysli: :nnie:
Przeciez to nczemu nie sluzy ....
Moim zdaniem służy. W tym miejscu następuje przesunięcie przewodów przy pracującym zawieszeniu. Osłona oplotu jest dość cienka i lepiej jej nie przecierać. Jeśli bardziej martwicie się efektem wizualnym od mechanicznego, to powiem, że brud wciekający pod koszulkę zewnętrzną będzie wyglądać dużo gorzej.
Choć o gustach się w zasadzie nie powinno dyskutować.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #114

  • patryk_c
  • patryk_c Avatar
W poprzedniej Gwiazdce miałem przewody HEL.

Obecnie założyłem Goodridge.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #115

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Chciałem zapytac po co te "gumki" ???? :mysli: :nnie:
Przeciez to nczemu nie sluzy ....



gumki,gumki po co gumki?
taki duzy I nie wie :oj: :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #116

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
TataMichas napisał:
Niestety z tego co widzę na Twoich zdjęciach taka koszulka niszczy cały efekt wizualny przewodu…więc raczej odpuszczę sobie jakiekolwiek termokurczliwe wynalazki.

Otóz to ....
Chciałem zapytac po kiedy grzeba wstawiacie te "gumki" ???? :mysli: :nnie:
Przeciez to nczemu nie sluzy ....
Mnie bardziej wkurza stalwy oplot w sprzegle i jego "brzeczenie" w uchu gdzie sa przewody ...
Chyba to ucho wywale a tam na dole nic sie nie dzieje.
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #117

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Też myślałem by naciągnąć tyle, by starczyło od oliwki do półki, ale ... będzie duży problem z przeciągnięciem takiej długości rurki termokurczliwej. Poza tym, te rurki nie są do końca przeźroczyste - są bardziej mleczne, niż przeźroczyste i ginie pod nimi krój oplotu. Dlatego dałem u siebie tylko w newralgicznych miejscach.
W zasadzie dolne mogę zdjąć, bo nie są potrzebne, ale pod półką muszą zostać i niestety muszą być dość długie, bo zawieszenie trochę pracuje.
W rzeczywistości (nie oświetlane lampą błyskową) te odcinki rurek są dużo mniej widoczne.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 9 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #118

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
No cierpliwości mi trzeba będzie od cholery bo ja chciałbym na każdy z przewodów naciągnąć rurkę o długości 0,5m tak by pokryć przewód od „oliwki” czyli gumowego wspornika przymocowanego do błotnika do górnej półki kiery. Podobne rozwiązanie zastosował producent dla przewodu sprzęgła i gazu w wersji MidNight.

Niestety z tego co widzę na Twoich zdjęciach taka koszulka niszczy cały efekt wizualny przewodu…więc raczej odpuszczę sobie jakiekolwiek termokurczliwe wynalazki.
Muszę tylko wymyślić jakiś wizualnie „sexi” sposób na osłonę oczek wsporników przez które przechodzi przewód. Może całkowicie usunąć te oczka???
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #119

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tak to u mnie wyszło


Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #120

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Ja zastosowałem właśnie rurkę fi15 - trzeba trochę cierpliwości, ale się udało. Większej nie brałem bo i nie było akurat na składzie, i z katalogu wychodziło, że będzie za szeroka po zagrzaniu.

Fotki wrzucę jutro.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.052 s.
Zasilane przez Forum Kunena