UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Przewody hamulcowe w oplocie

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 8 miesiąc ago #41

  • skygge
  • skygge Avatar
Przód wymieniony, ale nie skończyłem dziś odpowietrzania bo zrobiło się ciemno.
Czy w naszych motocyklach jest odpowietrznik pompy (hamulca przedniego)? Nigdzie czegoś takiego nie udało mi się namierzyć...

PS. Zamówiłem tak jak Wemar, długości 100 i 110 cm i wyszło "na styk". Jeszcze 1cm mniej i byłby problem... :(
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 8 miesiąc ago #42

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
W sumie i dobrze.Nie ma sensu eksperymentować na własnej :du:
Lepiej użyć czegoś sprawdzonego :dobrarobota
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 8 miesiąc ago #43

  • skygge
  • skygge Avatar
Po konsultacjach ze sprzedawcą zdecydowałem się jednak na F. No trudno, eksperymentu nie będzie. :(
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 8 miesiąc ago #44

  • skygge
  • skygge Avatar
Coś wymyślę. Przewody zamówione.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 8 miesiąc ago #45

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
A zastanawiałeś się jak poprowadzisz drugi przewód? Na pewno wykorzystasz oryginalne uchwyty. Ten przewód będzie ocierał się o te uchwyty.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 8 miesiąc ago #46

  • skygge
  • skygge Avatar
Kolega, który kiedyś miał mechanikę płynów na studiach mi mówił, że w układzie zamkniętym ciśnienie powinno być takie samo na obu zaciskach. Zaryzykuję i zamówię "O". :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 8 miesiąc ago #47

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
skygge napisał:
czy standardowa długość wystarczy do wyższych riserów? Mam 4,5 calowe...

Ja mam szeroką kiere dlatego zamówiłem o 10 cm dłuższe. Wyszedłem z założenia, że lepiej żeby było ciut za długie niż za krótkie.
Zastanawia mnie ten układ O i skuteczność przy takim układzie drugiego zacisku. Hel na swojej stronie zaznacza,że cyt:
- Według naszej wiedzy nie zostały przeprowadzone miarodajne testy wydajności poszczególnych typów układów.

Ja osobiście nad tego typu układem postawiłbym znak zapytania.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 8 lata 8 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 8 miesiąc ago #48

  • skygge
  • skygge Avatar
Mam nadzieję ostatnie pytanie, bo w tym miesiącu chcę to zamówić a coraz większy mętlik w głowie.

Co sądzicie o układzie "O"? Spotkaliście się kiedyś z takim rozwiązaniem?
Odpowietrzaniem raczej się nie martwię, chodzi mi tylko czy siła hamowania będzie równa na obu zaciskach...

Jak dla mnie to byłoby optymalne rozwiązanie, łączące układ F i S (o jeden przewód mniej niż S i tylko jeden przewód idący od kierownicy). Nie przepadam za rozbudowaną kablologią przy kierze, elektrykę też planuję puścić w środku, każdy przewód mniej to lepiej.
Ostatnio zmieniany: 8 lata 8 miesiąc ago przez skygge.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 9 miesiąc ago #49

  • skygge
  • skygge Avatar
W takim razie decyduję się na gotowca. Zamawialiście już w przewodywoplocie.pl z tego co czytałem - czy standardowa długość wystarczy do wyższych riserów? Mam 4,5 calowe...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 9 miesiąc ago #50

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
skygge napisał:
2. Warto bawić się w kupowanie przewodów i końcówek osobno i samodzielne składanie tego do kupy? Dużo taniej to wychodzi?
Zważywszy na to jak istotną rolę spełniają sprawne hamulce, zakucie końcówek pozostawiam wyspecjalizowanym zakładom, posiadającym odpowiednie zaciskarki. Oszczędność? Przy cenie detali, jakie trzeba wymienić przy nawet drobnym kreszu, to cena gotowych przewodów wychodzi bardzo tanio.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 9 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 9 miesiąc ago #51

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Skygge polecam gotowe hel. Mają szeroką gamę kolorów. Założyłem w układzie F dłuższe o 10 cm i kosztowało mnie to 350 zł. za kpl.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 9 miesiąc ago #52

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
skygge napisał:
Jeszcze w tym sezonie chcę wymienić przewody hamulcowe na te w oplocie. Komplet, przód i tył. Rozważam różne opcje - zakup gotowca (520 zł) lub wszystkich części osobno i samodzielną zabawę.

W związku z tym mam parę pytań:
1. "Końcówka" oczkowa przy rozdzielaczu nad przednim kołem ma dwa odprowadzenia po przeciwnych końcach.

Ja własnie zrobiłem błąd ze za szybko zamówiłełm gotowy komplat na przód zamiast pozbyc sie tego trójnika i zrobic dwa osobne przewody :du:
Dla mnie wizualnie lepiej zwłaszcza jak mam wywalone wszytko z przodu i dolna półka jest "goła" B) + zmiana lampy
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 9 miesiąc ago #53

  • Nitol
  • Nitol Avatar
Hej. Ja kupiłem już kilka kompletów w sklepie www.przewodywoplocie.pl Zawsze wszystko ładnie dopasowane i śruby wraz z podkładkami w komplecie. Bardzo szybka realizacja zamówienia. Mają w swojej ofercie podwójną śrubę :) Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 8 lata 9 miesiąc ago #54

  • skygge
  • skygge Avatar
Jeszcze w tym sezonie chcę wymienić przewody hamulcowe na te w oplocie. Komplet, przód i tył. Rozważam różne opcje - zakup gotowca (520 zł) lub wszystkich części osobno i samodzielną zabawę.

W związku z tym mam parę pytań:
1. "Końcówka" oczkowa przy rozdzielaczu nad przednim kołem ma dwa odprowadzenia po przeciwnych końcach. Nie spotkałem takiej końcówki w necie. Może wiecie gdzie takie coś można kupić? Albo lepiej dwie zwykłe końcówki, przekładki miedziane i podwójna śruba? Interesują mnie tylko końcówki z nierdzewki.
2. Warto bawić się w kupowanie przewodów i końcówek osobno i samodzielne składanie tego do kupy? Dużo taniej to wychodzi? Macie jakieś sprawdzone sklepy (w necie)?
Ostatnio zmieniany: 8 lata 9 miesiąc ago przez skygge.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 1 miesiąc ago #55

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
wemar napisał:
1. Przy pierwszych jazdach pilnuj tego co przed kołem, bo gwałtowne przyciśnięcie klamki doprowadzi do zablokowania koła i gleba bardzo prawdopodobna.

2. Możliwe, że wymiana płynu pomogła, ale licz się z tym, że trzeba będzie jeszcze raz a pewnie dwa razy ponownie odpowietrzyć. Nawet bardzo drobniutkie pęcherzyki powietrza (mgiełka w przewodzie do odpowietrzania) powoduje, że hamulce nie mają właściwej skuteczności, szczególnie, gdy złapią temperaturę, czyli po 2-3 przyhamowaniach w mieście.

Jedną z oznak dobrego odpowietrzenia jest to, że nie da się dociągnąć klamki do manetki - ale ma na to też wpływ stan pompy hamulcowej.


W niedzielę pierwszy raz przejechałem się na nowych hamulcach. Powiem krótko...seryjne zwalniały motor,a oploty zatrzymują go. Masz Marek rację trzeba od nowa nauczyć się hamowania tym moto. :dobrarobota
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 2 miesiąc ago #56

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Może się to komuś przyda:
www.polwent.com.pl/
Dostałem od nich foldery i muszę przyznać że wygląda to dość imponująco. Mają też cały osprzęt typu śruby ,złączki ,redukcje itp.
PS:Ja na razie zostaję przy oryginałach. :zab:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 2 miesiąc ago #57

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
wemar napisał:
Nie bardzo widzę powód by ruszać te śruby, ale nawet jeśli, to i tak dam nowe podkładki miedziane.
Może to przez nie wydawało się, że to śruba jest miękka?

Wemar - są rzeczy które się "fizjologom" nie śniły... B) Bawiłem się tłoczkami i ich osadzeniem w zaciskach więc poręczniej było mi odkręcić przewody. Oczywiście, że dałem nowe podkładki.
Te śruby zrobione są po po prostu z pręta, a w połączeniu a drążonymi otworami wzdłuż i w poprzek osi nie wiele mięsa w nich zostało...

wemar napisał:
Mówimy o śrubach mocujących przewody, czy o odpowietrznikach? Ja nie wymieniałem odpowietrzników w zaciskach.

Głównie mówimy o śrubach do zacisków, ale Stahlbus produkuje również śruby zintegrowane z odpowietrznikiem np. do mocowania przewodów do pompy. Pozwala to na odpowietrzenie samej pompy w razie potrzeby.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 2 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 2 miesiąc ago #58

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Jedyne czego nie powinieneś teraz robić, to odkręcać śrub i z znów ich dokręcać... B)
Nie bardzo widzę powód by ruszać te śruby, ale nawet jeśli, to i tak dam nowe podkładki miedziane.
Może to przez nie wydawało się, że to śruba jest miękka?

TataMichas napisał:
Wemar - gdzie zamawiałeś śruby z nierdzewki? Jakoś osobno/specjalnie zamawiając przewody, czy zupełnie gdzieś indziej? Ja dostałem w zestawie i były zrobione z masła... Już za pierwszym razem miałem wrażenie, że zaraz popłyną. :nie: Dobrą opcją (ale strasznie drogą!!!) są śruby/odpowietrzniki firmy Stahlbus.
Mówimy o śrubach mocujących przewody, czy o odpowietrznikach? Ja nie wymieniałem odpowietrzników w zaciskach.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 2 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 2 miesiąc ago #59

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
TataMichas dzięki za maila.
Czyli wiem już wszystko - potrzebuję przewody o długościach 95 i 105 cm licząc oczko-oczko, z jednej strony banjo proste, z drugiej ok. 15 stopni w płaszczyźnie oczka.

Rewelacja, dzięki bardzo :piw:

zapytam przy okazji o te śruby z masła.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 9 lata 2 miesiąc ago #60

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
No to dostaliśmy te same śruby. Ba, co więcej kąty wygięcia oczek zamówiliśmy te same. Jedyne czego nie powinieneś teraz robić, to odkręcać śrub i z znów ich dokręcać... B)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 2 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.047 s.
Zasilane przez Forum Kunena