UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Gaźnik

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #61

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Wiem że nie jest połączony ale czy on czasami nie działa w jedną stronę? na zasadzie zawór ka bo może on mi zasysa powietrze jak byś u siebie mógł sprawdzić porostu dmuchać z.jednej i z drugiej strony
Ostatnio zmieniany: 6 lata 9 miesiąc ago przez krzych1700.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #62

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Koledzy a powiedzcie mu do czego służy ten filterek z lewej strony co wychodzi z gaźnika obok membrany iglicy. On wychodzi ale z niczym nie jest połączony czy on zasysa powietrze czy wypuszcza bo wcześniej jak sobie przypominam to jak w niego dmuchalem to działał tylko w jedną stronę a teraz w obie .I może tu mi zaciąga lewe powietrze?

To jest właśnie filterek odmy membrany,i z niczym dodatkowym nie jest połączony....tak ma być :zab:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #63

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Koledzy a powiedzcie mu do czego służy ten filterek z lewej strony co wychodzi z gaźnika obok membrany iglicy. On wychodzi ale z niczym nie jest połączony czy on zasysa powietrze czy wypuszcza bo wcześniej jak sobie przypominam to jak w niego dmuchalem to działał tylko w jedną stronę a teraz w obie .I może tu mi zaciąga lewe powietrze?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #64

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Baron napisał:
Ogólnie biorąc liczba oktanowa nie ma wpływu na moc silnika lecz ma wpływ na tendencję spalania stukowego.
Jeśli zalejesz tylko do zbiornika, to niewiele lub nic nie zyskasz, ale jeśli do tego inaczej zestroi się gaźnik, to efekty mogą być widoczne. Paliwa o wyższej liczbie oktanowej mają sporo dodatków, w tym takie, które przyspieszają spalanie. Jeśli kręci się silnik normalnie, to się tego nie czuje, ale przy wysokich obrotach mamy zysk, niewielki, ale jest. Jeśli się do tego uda delikatnie zubożyć mieszankę, a możemy, bo paliwo 98+ na to pozwolą) to zyskujemy odrobinę wyższą temperaturę spalania, a to już się przełoży na moc ... o ile nie zubożymy zbyt mocno, bo moc jednak bierze się z paliwa.
Baron napisał:
Producenci silników sugerują stosowanie paliwa o danej liczbie oktanowej ze względów konstrukcyjnych np. stopień sprężania.
A takze na zdolność silnika do odprowadzania ciepła - zakładają przy tym wystąpienie wielu innych czynników negatywnie wpływających na silnik - wszystko po to, by nie otrzymać łątki psujących się jednostek napędowych. Dzięki temu można dokonywać modyfikacji i jeśli robi się to z głową, to zyskamy nic nie ryzykując.
pinhead napisał:
Wemar ty i tak wyciągnąłeś więcej ze swojego moto :dobrarobota ja również,i nawet zrobiłem dwa kroki dalej :piw:
Nie, ja odzyskałem to, co straciłem na innych modyfikacjach i bez przejścia na 98 nie byłoby to wykonalne.Natomiast nawet przed przeróbkami zalewanie 98 dawało większą elestyczność - 50-55 km/h na V-ce jest wykonalne i pozwala przyspieszać bez redukcji w tempie ruchu samochodów.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #65

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Z jazdą to u mnie jak na plastyku a świece sprawdzam ok 20 km zrobionych chyba już powinny być kawowe co ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #66

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Tak dokladnie

Jak u ciebie ze spalaniem,jaki styl jazdy preferujesz,czy moto dobrze się zachowuje w całym zakresie obrotów,aż do prędkości max ?
Kiedyś Wemar opisywał fajny test jak sprawdzić który zakres obrotów wykazuję ubogość mieszanki.
Ja bym na twoim miejscu trochę pojeździł,tak z 500-1000 km w różnych zakresach prędkości,obserwując przy tym w jakim przedziale prędkości końcówki wydechów stają się okopcone,wtedy będzie można coś zaradzić.Możesz spróbować wykręcać nie co PMS-a i obserwować co się dzieje...lecz to tylko dolny zakres.
Przede wszystkim pojeździj w pełnym zakresie obrotów i dopiero wtedy wykręć świece....
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 9 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #67

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
pinhead napisał:
100 okt. :nie: przecież moto słabsze przez to :oj:
Dla fabrycznych maszyn 98 jest już za dużo,a i 95 to tak na granicy,szczególnie moto z USA.
A to jakaś nowość. Ja leję Vervę 98 i chodzi mi lepiej niż na 95. Większa elastyczność, a do tego fajniejszy dźwięk. Jak mam przypływ fantazji, to mogę skręcić obroty wolnego do ok. 650 i poszpanować na światłach. Chyba też trochę mniej pali, ale nie prowadzę statystyk, więc na 100% nie powiem.
Ogólnie biorąc liczba oktanowa nie ma wpływu na moc silnika lecz ma wpływ na tendencję spalania stukowego.
Producenci silników sugerują stosowanie paliwa o danej liczbie oktanowej ze względów konstrukcyjnych np. stopień sprężania.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #68

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Tak dokladnie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #69

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Dzięki za odp masz u mnie litry browarów, strzelanie znikło ale swiece jak snieg białe jak mam je wzbogacić

Kolego dobrze zrozumiałem,że masz igłę na 5-ej zapince,liczonej od góry :mysli:
Czy pod zapinką masz plastikowy koralik ?
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #70

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
wemar napisał:
pinhead napisał:
100 okt. :nie: przecież moto słabsze przez to :oj:
Dla fabrycznych maszyn 98 jest już za dużo,a i 95 to tak na granicy,szczególnie moto z USA.
A to jakaś nowość. Ja leję Vervę 98 i chodzi mi lepiej niż na 95. Większa elastyczność, a do tego fajniejszy dźwięk. Jak mam przypływ fantazji, to mogę skręcić obroty wolnego do ok. 650 i poszpanować na światłach. Chyba też trochę mniej pali, ale nie prowadzę statystyk, więc na 100% nie powiem.

Wemar i ty takie coś piszesz...no nie żartuj sobie ze mnie,że dla ciebie to jakaś nowość :nie:
Od zawsze wiadomo,że zastosowanie paliwa o większej liczbie oktanowej niż takie do którego zestrojony jest silnik absolutnie nic nie daje,jeżeli chodzi o poprawę osiągów,a momentu to jedynie nieznacznie ubędzie.
Jedyny plus to dokładniejsze dopalanie mieszanki,oraz spadek zużycia paliwa na poziomie 1-1.5 % poprzez lepsze doprężenie mieszanki....i na tym koniec.
Do paliwa o zwiększonej liczbie oktanowej kąt wyprzedzenia zapłonu musi być inny,oraz faza otwarcia zaworów ssących musi być przesunięta.
Obecnie wykorzystywane sterowniki w pojazdach są zaprogramowane tak aby dostosować silnik do paliwa jakie akurat zatankujemy poprzez analizę temperatury spalania...to taki połowiczny sukces.

W twoim przypadku wytłumaczenia są dwa :
Pierwsze to takie,że lejesz droższe paliwo i podświadomość mówi,że moto ma ciągnąć lepiej
Drugie to,że lałeś chujowe 95 i stąd różnica jak zalałeś 98.

Tankowanie paliwa o większej liczbie oktanowej niż zalecane na pewno nie spowoduje nam uszkodzeń silnika,a wręcz wydłuży nam jego żywotność,ale o jakiejkolwiek poprawie jego sprawności możecie zapomnieć bez dodatkowych zmian.

Proponuję zagłębić się w temat chip tuningu,tam wszystko jest dokładnie opisane,jest sporo wykresów z hamowni na jednym i drugim paliwie,bez dodatkowych modów......wtedy można wyciągnąć sobie jakieś wnioski :lek:

Podsumowując....było by to za proste,że by na samym paliwie poprawiać sobie osiągi w np. motocyklu :zab:
Wemar ty i tak wyciągnąłeś więcej ze swojego moto :dobrarobota ja również,i nawet zrobiłem dwa kroki dalej :piw:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 9 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #71

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Nitol możesz jaśniej przy jakim przewodzie ais
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #72

  • Nitol
  • Nitol Avatar
krzych1700 napisał:
Dzięki za odp masz u mnie litry browarów, strzelanie znikło ale swiece jak snieg białe jak mam je wzbogacić

weź Ty dobrze sprawdź czy Ci gdzieś lewego powietrza nie zasysa - zazwyczaj przez króciec gaźnikowy na styku z cylindrami - tam są oringi. Dodatkowo może zasysać przy tej rurce podciśnieniowej co jest w króćcu - tej która steruje pompka od AIS "Air Injection System"
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #73

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
pinhead napisał:
100 okt. :nie: przecież moto słabsze przez to :oj:
Dla fabrycznych maszyn 98 jest już za dużo,a i 95 to tak na granicy,szczególnie moto z USA.
A to jakaś nowość. Ja leję Vervę 98 i chodzi mi lepiej niż na 95. Większa elastyczność, a do tego fajniejszy dźwięk. Jak mam przypływ fantazji, to mogę skręcić obroty wolnego do ok. 650 i poszpanować na światłach. Chyba też trochę mniej pali, ale nie prowadzę statystyk, więc na 100% nie powiem.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #74

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Dzięki za odp masz u mnie litry browarów, strzelanie znikło ale swiece jak snieg białe jak mam je wzbogacić
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #75

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Podniosłem mam na 5 rowku od góry , pms na 3,75 paliwa chlipie jak dziki a ciągle świece białe a może przez paliwo bo dla pruby wlalem 100 oktanowe na shellu

100 okt. :nie: przecież moto słabsze przez to :oj:
Dla fabrycznych maszyn 98 jest już za dużo,a i 95 to tak na granicy,szczególnie moto z USA.
Mapa zapłonu jest ustawiona pod dane paliwo i bez jej korekty tego trzeba się trzymać,bo silnik osłabnie.....temat wielokrotnie omawiany i potwierdzony :lek:
Lej 95,tylko b. dobrej jakości ze sprawdzonego CPN i będziesz zadowolony,a 98 czy nawet 100 okt. absolutnie nic nie daje.
To samo Majki tyczy się samochodów.Każda serwisówka podaje pod jakie paliwo jest nasz piec. Jeżeli jest tam napisane 95-98 to można lać jak najbardziej to lepsze. :piw:

Krzychu a jak tam sprawa strzelania w kominki ?
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): krzych1700

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #76

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
krzych1700 napisał:
bo dla próby wlalem 100 oktanowe na shellu

Ja tylko na takim smigam i autem i moto i jest .... bajka :hej:
Zapierdziela jak głupi !!!! :h-r:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #77

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Podniosłem mam na 5 rowku od góry , pms na 3,75 paliwa chlipie jak dziki a ciągle świece białe a może przez paliwo bo dla pruby wlalem 100 oktanowe na shellu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #78

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Jak nie urok to sraka jak już nie wali w kominy to ma za ubogą mieszankę świece są białe jak mleko. Czy iglicę podnieść?

Podnieść o jeden rowek...zobaczymy co się zmieni :mysli:
Najwyżej doregulujesz wtedy PMS-a.
Najważniejsze,że idzie ku lepszemu :br:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #79

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Jak nie urok to sraka jak już nie wali w kominy to ma za ubogą mieszankę świece są białe jak mleko. Czy iglicę podnieść?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #80

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
pinhead napisał:
Jeżeli Tobie ssanie nie potrzebne,nawet przy temp +30 to masz za bogato :cyc:

Jak odpali to ... odpali, jak nie to daje ssanie ale .. na ogół odpala bez ....
Chodzi bardzo wolno i wtedy podkrecam mu tylko obroty i juz ... Jak sie nagrzeje to skrecam odroty do .... patataj i jade :hej:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.042 s.
Zasilane przez Forum Kunena