UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 3 lata 7 miesiąc ago #1

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Pirania napisał:
"XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje". PROBLEM ROZWIĄZANY.
Za chwilę niektórym szczęka opadnie, ale jednak :) Miałem ten sam problem w dwóch Stratkach. Rozpędzenie motocykla i jazda ze stałą prędkością i wszystko było OK, problem zaczynał się w chwili redukcji biegów (np. dojazd do skrzyżowania) Silnik spadał z obrotów i gasł. Odpalenie po tym zdarzeniu było bezproblemowe, więc układ zasilania wydaje się być OK. Jednak nie do końca. Po wielu próbach i konsultacjach i przekopaniu Internetu, nie udało się znaleźć przyczyny usterki. Sprawdziliśmy wszystko co możliwe, czyli cały układ zasilania, cały układ zapłonowy (kostki, cewki, świece, złączki, przewody, TPS) i nic. Wiedziałem, że gdzieś robimy błąd, bo cudów nie ma :) Otóż, Stratolinery z roku 2006,2007 i niektóre z 2008 nie mają przepustnic regulowanych elektronicznie, a mechanicznie. Przepustnice te trzeba synchronizować. A teraz elementarz usunięcia usterki. Ściągamy zbiornik paliwa, odkręcamy filtr powietrza, rozłączamy wtyczki powietrza (od strony kierownicy i od strony siedzenia kierowcy) odłączmy przewody podciśnieniowe (jeden od strony kierowcy, 3 po lewej stronie silnika nad cylindrami) wyciągamy airbox, odkręcamy gumy łączące airbox z przepustnicami i wyciągamy na zewnątrz. Ukazują się nam przepustnice, połączone mechanicznie łącznikiem ze śrubą regulacyjną (śruba jest założona z dupy, bo łbem w dół, co mocno utrudnia regulację ) Patrząc z góry, za i przed przepustnicami znajdują się króćce podciśnieniowe z przewodami. Tutaj podłączamy manometry (tylko podłączcie glicerynowe, a nie jakieś wynalazki z rurki przypiętej do deski z olejem w środku) Podnosimy obroty biegu jałowego (śruba z nakrętką kontrującą znajduje się z lewej strony na wysokości przepustnic za ramą, często pomalowana fabrycznie farbą) Odpalamy silnik i ... niespodzianka. U nas różnica wynosiła 6 jednostek (od minus 6 do plus 4) silnik po przebiegu ok. 70000 km. Opisaną wyżej śrubą (ta montowana łbem w dół) synchronizujemy przepustnice. Niestety trzeba to wyczuć, czyli gasimy silnik, odchylamy śrubę, podkręcamy o 1/2 obrotu, znów odpalamy i sprawdzamy manometry i tak do skutku, czyli do ustawienia takich samych wartości na obu manometrach. Składamy wszystko do kupy, pamiętając aby na na sam koniec ustawić ponownie obroty biegu jałowego w granicach 900 do 1000 i cieszymy się jak dzieci płynnie działającym, nie gasnącym silnikiem.

Późniejsze roczniki też mają śruby synchronizacji przepustnic jest czynnością serwisowa według manualna wykonywana co jakiś czas nie pamiętam co ile trzeba zerknąć w manual.
Do synchronizacji oprócz śrub które regulują wychylenie motylków są jeszcze śruby po bokach korpusów przepustnic.
Tak jak piszesz pierwsze roczniki zdarzały się z rozjechanym synchro klienci zgłaszali taki problem
Na forum USA ktoś załączył instrukcje dla serwisu gdzie był opisany problem.
Ważne jest ilość odkręcenia śruby w lewym korpusie jest tam wartość stała chyba 1.5 obrotu z tego co pamiętam prawą śruba robimy korekty do momentu wyrównania podciśnień.
Z tego co było napisane problem był z fabrycznie źle wykręcona lewą śrubą należało ja wykręcić na wartość stałą i zsynchronizować się prawą śruba.
Dziwne że motylki ruszales no chyba że ktoś tam grzebał i rozjechał tak mocno.
Ostatnio zmieniany: 3 lata 7 miesiąc ago przez LukaszGda.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 3 lata 7 miesiąc ago #2

  • yeremy
  • yeremy Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 248
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
Gratki za rozwiązanie problemu i opisanie go :chop:
Midnight Star 1900, 2008
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 3 lata 7 miesiąc ago #3

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Pirania napisał:
"XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje". PROBLEM ROZWIĄZANY.
:br: :dobrarobota
PS. Następnym razem zrób fotorelację, będzie full profeska :h-r:
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 3 lata 7 miesiąc ago #4

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
:dobrarobota
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 3 lata 7 miesiąc ago #5

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
"XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje". PROBLEM ROZWIĄZANY.
Za chwilę niektórym szczęka opadnie, ale jednak :) Miałem ten sam problem w dwóch Stratkach. Rozpędzenie motocykla i jazda ze stałą prędkością i wszystko było OK, problem zaczynał się w chwili redukcji biegów (np. dojazd do skrzyżowania) Silnik spadał z obrotów i gasł. Odpalenie po tym zdarzeniu było bezproblemowe, więc układ zasilania wydaje się być OK. Jednak nie do końca. Po wielu próbach i konsultacjach i przekopaniu Internetu, nie udało się znaleźć przyczyny usterki. Sprawdziliśmy wszystko co możliwe, czyli cały układ zasilania, cały układ zapłonowy (kostki, cewki, świece, złączki, przewody, TPS) i nic. Wiedziałem, że gdzieś robimy błąd, bo cudów nie ma :) Otóż, Stratolinery z roku 2006,2007 i niektóre z 2008 nie mają przepustnic regulowanych elektronicznie, a mechanicznie. Przepustnice te trzeba synchronizować. A teraz elementarz usunięcia usterki. Ściągamy zbiornik paliwa, odkręcamy filtr powietrza, rozłączamy wtyczki powietrza (od strony kierownicy i od strony siedzenia kierowcy) odłączmy przewody podciśnieniowe (jeden od strony kierowcy, 3 po lewej stronie silnika nad cylindrami) wyciągamy airbox, odkręcamy gumy łączące airbox z przepustnicami i wyciągamy na zewnątrz. Ukazują się nam przepustnice, połączone mechanicznie łącznikiem ze śrubą regulacyjną (śruba jest założona z dupy, bo łbem w dół, co mocno utrudnia regulację ) Patrząc z góry, za i przed przepustnicami znajdują się króćce podciśnieniowe z przewodami. Tutaj podłączamy manometry (tylko podłączcie glicerynowe, a nie jakieś wynalazki z rurki przypiętej do deski z olejem w środku) Podnosimy obroty biegu jałowego (śruba z nakrętką kontrującą znajduje się z lewej strony na wysokości przepustnic za ramą, często pomalowana fabrycznie farbą) Odpalamy silnik i ... niespodzianka. U nas różnica wynosiła 6 jednostek (od minus 6 do plus 4) silnik po przebiegu ok. 70000 km. Opisaną wyżej śrubą (ta montowana łbem w dół) synchronizujemy przepustnice. Niestety trzeba to wyczuć, czyli gasimy silnik, odchylamy śrubę, podkręcamy o 1/2 obrotu, znów odpalamy i sprawdzamy manometry i tak do skutku, czyli do ustawienia takich samych wartości na obu manometrach. Składamy wszystko do kupy, pamiętając aby na na sam koniec ustawić ponownie obroty biegu jałowego w granicach 900 do 1000 i cieszymy się jak dzieci płynnie działającym, nie gasnącym silnikiem.
Ostatnio zmieniany: 3 lata 7 miesiąc ago przez Pirania.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Lord Zed

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 3 lata 8 miesiąc ago #6

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Renesco napisał:
Cześć,

Chciałbym się podłączyć pod temat. U mnie problem jest podobny jak opisujecie. Motor gaśnie raz na jakiś czas przy spadku obrotów np. po wciśnięciu sprzęgła i dawaniu na luz.Chwilowo po zgaśnięciu są też problemy z odpaleniem (potem jest ok). Zauważyłem tendencję że częściej się to zdarza w trasie kiedy obroty są przez dłuższy czas stałe.

Wczoraj rozkręciłem moto i wyjąłem pompę paliwa. Pęknięć obudowy nie widać ale filtr był nieco brudny. Zamierzam dać ją na sprawdzenie ciśnienia, jeśli z tym będzie wszystko ok to już nie wiem co jest przyczyną.

Motor miał parę mcy wcześniej robiony duży przegląd i wymieniony alternator oraz regulator napięcia więc to odpada.

Sprawdź dokładnie pompę bo daje właśnie taki objaw na YT masz filmik jak gość podłącza na krótko i widać czy puszcza.
Druga sprawa sprawdź zawór iac odpowiada za wolne obroty może byc brudny albo uszkodzony w pierwszej kolejności wyczyść.
Odczytaj sobie też błędy z diagu będziesz widział czy jakiś czujnik coś zgłaszał.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 3 lata 9 miesiąc ago #7

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1543
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Kiedyś , jak mi auto gasło wybiórczo po wciśnięciu sprzęgła , np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania , to wystarczyło dokładnie wyczyścić przepustnicę . Kupowałem specyfik do czyszczenia przepustnic , jakaś czysta szmatka i to rozwiązywało problem .
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Ostatnio zmieniany: 3 lata 9 miesiąc ago przez SATURIAN.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 3 lata 9 miesiąc ago #8

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Ktoś rozkminił ten problem ? u kolegów ( 2 motocykle ) jest to samo. Czy linki z przed 6 lat można jeszcze gdzieś znaleźć ? :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 3 lata 9 miesiąc ago #9

  • Renesco
  • Renesco Avatar
Cześć,

Chciałbym się podłączyć pod temat. U mnie problem jest podobny jak opisujecie. Motor gaśnie raz na jakiś czas przy spadku obrotów np. po wciśnięciu sprzęgła i dawaniu na luz.Chwilowo po zgaśnięciu są też problemy z odpaleniem (potem jest ok). Zauważyłem tendencję że częściej się to zdarza w trasie kiedy obroty są przez dłuższy czas stałe.

Wczoraj rozkręciłem moto i wyjąłem pompę paliwa. Pęknięć obudowy nie widać ale filtr był nieco brudny. Zamierzam dać ją na sprawdzenie ciśnienia, jeśli z tym będzie wszystko ok to już nie wiem co jest przyczyną.

Motor miał parę mcy wcześniej robiony duży przegląd i wymieniony alternator oraz regulator napięcia więc to odpada.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 6 lata 9 miesiąc ago #10

  • Arczi137
  • Arczi137 Avatar
Mam ten sam problem. MOto wybiorczo potrafi zgasnac na wolnych.
Podlinkowany temat nie działa a chciałbym to ogarnac, jakieś podpowiedzi?

Zaznacze iż swiece filtr powietrz wymienione, cewki sprawdzone, filtr paliwa na pompie wyczyszczony, pompa nie ma pekniec na plastikowej obudowie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 1 tydzień ago #11

  • Cornmencita
  • Cornmencita Avatar
Witka,
Nie dam Ci ''ryby'' ale dam Ci wędkę.
Jest po angielsku ale sobie poradzisz z google translatorem.
Jak kupowalem swoje 19 to byłem na ''ten'' zonk przygotowany. Wiec wiem ze ten problem istnieje w 19 nie tylko ty go masz.
www.fxstein.com/blog/index.php?op=ViewArticle&articleId=47

Masz tam ten problem opisany jak na dłoni

Pordr,
cornmencita
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 2 tygodni ago #12

  • piwu
  • piwu Avatar
Nasze motorki mają możliwość samo-diagnozy, tzn zamiast podpinać pod kompa, można samemu ją przeprowadzić. Wszystko jest opisane w serwisówce.

Ktoś już na forum motocyklistow miał problem z niepodpiętymi kablami w airboxie ;-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 11 miesiąc ago #13

  • Tomash
  • Tomash Avatar
Na razie problem ustał.
Wcześnie był ściągany zbiornik paliwa
i być może któryś z przewodów nie stykał dokładnie
przy świecy lub cewce.
Wypiąłem i ponownie podłączyłem przewody wys. napięcia.
Na razie spokój, obserwuję co będzie dalej, jeżeli problem sie znowu pojawi - wtedy na pewno na komputer.
Dzięki za wszystkie sugestie.
Ostatnio zmieniany: 10 lata 11 miesiąc ago przez Tomash.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 11 miesiąc ago #14

  • 1234bartek
  • 1234bartek Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 93
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
Hej Tomash daj znać jak zlokalizujesz problem a najlepiej zdawać relacje kto wie może się kiedyś komuś przyda.
:chop:
Ostatnio zmieniany: 10 lata 11 miesiąc ago przez 1234bartek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 11 miesiąc ago #15

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
osobiście proponowałbym w takiej sytuacji przetransportować motocykl do serwisu, bezpieczniej i bez stresu, że ktos w :du: wjedzie ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 11 miesiąc ago #16

  • Never
  • Never Avatar
daj cyna na 606 21 32 37 , podpowiem Ci gdzie podjechac
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 11 miesiąc ago #17

  • Tomash
  • Tomash Avatar
artek napisał:
spróbuj zajrzeć do świec i cewek zapłonowych ...
świece i cewki sprawdzone - są OK, z serwisu Yamahy info przyszło że nie było żadnych akcji serwisowych

1234bartek napisał:
Myślę że powinieneś najpierw podłączyć do kompa i sprawdzić co tam pokazuje
chyba trzeba będzie tak zrobić
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 11 miesiąc ago #18

  • 1234bartek
  • 1234bartek Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 93
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
Myślę że powinieneś najpierw podłączyć do kompa i sprawdzić co tam pokazuje
A tak przy okazji czy może ktoś wie gdzie i za ile można nabyć kabel + soft do naszych 1900 tak aby modyfikować mapy wtrysku itp.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 11 miesiąc ago #19

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Podejrzewam, że czujnik położenia przepustnicy przy tak "młodym" motocyklu raczej nie powinien paść, spróbuj zajrzeć do świec i cewek zapłonowych ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

XV1900 gaśnie na wolnych gdy się zagrzeje 10 lata 11 miesiąc ago #20

  • Tomash
  • Tomash Avatar
Przewertowałem całe forum (tak mi się przynajmniej wydaje)
i nie znalazłem podobnego problemu, więc postanowiłem napisać.

A mianowicie objawy następujące:
XV'ka po odpaleniu pracuje bez zarzutu,
a po przejechaniu ok 2-3km gdy np. dojeżdżam do skrzyżowania,
i na stopie wrzucam luz - maszyna gaśnie.
Czasami występują problemy z ponownym odpaleniem,
muszę kilka razy zakręcić (nowy akumulator) i podtrzymać obroty żeby motocykl nie zgasł.
Dodam że moto z 2006 roku i przebieg ok 1500mil wszystko w oryginale żadnych dodatków typu powercommander, filtrKN itp.
Na zagranicznych forach doczytałem iż może to być problem z TPS'em,
więc wysłałem zapytanie do serwisu czy nie było czasami jakichś akcji serwisowych do mojego modelu.
Może ktoś spotkał się z podobnym problemem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.041 s.
Zasilane przez Forum Kunena