UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 1 tydzień ago #1

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Kiedyś kolega przyprowadził mi Yamahę SZR 660 która miała taką usterkę,że dokładnie po 5 minutach jazdy silnik przerywał i gasł.Można było wypalić fajka i dalej jechać...znów 5 minut :kolo:

A że chłopak żaden Biker - to tak jeździł sobie przy domu :polew:

Ile ja się z nią nawalczyłem !!! :boks:

Rozebrałem już z wściekłości prawie wszystko na atomy - tylko silnika nie rozpołowiłem(choć już miałem takie myśli)

I co ? W końcu okazało się,że właśnie impulsator był walnięty-na zimno wszystko w porządku a powyżej jakiejś temperatury :du:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 1 tydzień ago #2

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
To chyba pierwszy przypadek takiej usterki ,na tym forum.
Dzięki za opis :piw:
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 1 tydzień ago #3

  • jaro1973
  • jaro1973 Avatar
:jahu:
Problem polegał na tym iż na zimno miałem iskry na dwóch cylindrach identyczne a po rozgrzaniu silnika okazało się że iskra na przednim garze jest nieregularna i w dodatku cieniutka w kolorze jasno pomarańczowym , a na tylnym była spoko niebieska i bardzo widoczna. Pomyślałem że problem jest w cewce więc zamieniłem miejscami cewki i efekt był bez zmian. Poszedłem dalej za zapłonem i zamierzyłem oporność nadajnika impulsów na zimno 272 oraz na ciepło 356 om. Dało mi to do myślenia na temat nadajnika.,zdemontowałem lawą kapę i zmierzyłem odległość czujnika od koła na wale która wynosiła grubo ponad milimetr. Zbliżyłem więc nadajnik na 0,2 mm do koła wału i okazało się że po tym zabiegu iskra jest jak dzwon na dwóch cylindrach nawet po nagrzaniu czujnika (opalarką) do dość dużej temperatury. Poskładałem wszystko do kupy i jest ok. Motocykl śmiga aż miło zrobiłem już ponad 200 km i chodzi bez zarzutu.
Pozdrawiam.
Jaro
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 3 tygodni ago #4

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Możesz dokładniej ?
zastanawiam się co miał wspólnego z rozgrzewającym się silnikiem.
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 3 tygodni ago #5

  • jaro1973
  • jaro1973 Avatar
:takjest:
No i po problemie winny był nadajnik impulsów do zapłonu .
pozdrawiam i dzięki za info.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 3 tygodni ago #6

  • jaro1973
  • jaro1973 Avatar
Możecie podać jakie macie rezystancje na tps-e. Ja mam 4,7k om między niebieskim a czarnym przewodem
między żółtym a czarnym przy zamkniętej przepustnicy mam 740om , a przy otwarciu na max mam 3,81k om
między żółtym a niebieskim mam 4,3 k om i tu chyba jest źle.
Czy ten parametr wpływa na wyprzedzenie zapłonu po rozgrzaniu ? to może być to ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 3 tygodni ago #7

  • jaro1973
  • jaro1973 Avatar
Lampka silnika zapaliła mi sie w trakcie jazdy ale jechałem bez zatrzymania dalej byle wrócić do chaty i po drodze przestała świecić .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 3 tygodni ago #8

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
A ile razy błyśnie lampka CHECK na zgaszonym silniku ? Bo przecież pisałeś ,że coś sygnalizuje .
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 3 tygodni ago #9

  • jaro1973
  • jaro1973 Avatar
Silnik na ssaniu chodzi bez zarzutu i nawet gdy po chwili pracy zamknę ssanie to praca też jest ok. wraz z pojawieniem się temperatury odczuwalnej na głowicach zaczyna się bałagan strzały i trudności z uruchomieniem jak zgaśnie. Podczas kręcenia rozrusznikiem jak jest problem to często jest objaw jakby silnik stawał , odpuszczam rozruch wciskam ponownie start i wtedy przerzuca ale odzywa się nieśmiało tylko jeden cylinder i potrafi też zdrowo pierdzielnąć z wydechu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 3 tygodni ago #10

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Jeżeli silnik nie pracuje a kluczyk jest w położeniu ON to w przypadku pojawienia się usterek w wybranych obwodach,system samodiagnozy sygnalizuje wykryte nieprawidłowości za pomocą lampki Check.

I tak :

-obwód czujnika położenia przepustnicy

w przypadku rozłączenia,zwarcia lub zblokowania sygnalizuje 3-krotnym
błyśnięciem.

Moduł zapłonowy przyjmuje takie ustawienia wartości wyprzedzenia zapłonu
jak przy pełnym otwarciu przepustnicy.Dopuszcza się jazdę motocyklem.


-obwód czujnika prędkości

w przypadku nieprawidłowego sygnału,rozłączenia lub zwarcia sygnalizuje
4-krotnym błyśnięciem.

-obwód dekompresatora

w przypadku zwarcia,rozłaczenia,przegrzania uzwojenia,rozłaczenia termistora
w uzwojeniu lub zwarcia termistora sygnalizuje 6-krotnym błyśnięciem.

Dekompresator nie uchyla zaworu a rozrusznik nie pracuje.



W każdym z w/w przypadków jeżeli silnik pracuje to lampka CHECK po prostu się świeci
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 3 tygodni ago #11

  • Upload
  • Upload Avatar
W pięć minut nie rozgrzejesz tego silnika
Instrukcja sprawdzania oleju mówi że olej nabiera właściwej temperatury po 15 minutach jazdy
Jest to oczywiście zależne od warunków atmosferycznych (myślę że teraz ten czas może się wydłużyć)
Czy na ssaniu też strzela?
Kontrolka pali się ponieważ system diagnostyczny wykrył jakiś błąd i podczas pracy silnika pokazuje to poprzez świecenie
Kiedy zgasisz silnik, ale nadal będziesz miał przekręcony kluczyk w pozycji ON (i chyba zapłon ON) lampka powinna błysnąć kilka razy identyfikując konkretny błąd
Mam nadzieję że pomogłem
Pozdrawiam
Krzysiek
Megula Czarnula
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Strzały w rure i gaźnik po rozgrzaniu 12 lata 3 tygodni ago #12

  • jaro1973
  • jaro1973 Avatar
:takjest: :zly:
Witam.
Mam problem z moim xv 1600 z 2003 roku po rozgrzaniu sie silnika praca około 5 minut zaczyna się problem z pracą silnika na wolnych obrotach kicha z i strzela z każdej strony w efekcie gaśnie i bardzo ciężko go uruchomić. Jak juz się uda go zapalić to pracuje tylko na podwyższonych obrotach jak trzymam gaz.
Wymieniłem świece na nowe , sprawdziłem oporność tps-a i nadajnika impulsów do zapłonu i jest ok. Gaźnik jest czysty dysze ok. kolektor dolotowy cały.Podczas jazdy zapal sie kontrolka silnika na jakieś 20 s. i gaśnie. Czy ktoś wie jak odczytać usterkę którą sygnalizuje kontrolka check ?
Ostatnio zmieniany: 12 lata 3 tygodni ago przez jaro1973. Powód: po problemie !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.038 s.
Zasilane przez Forum Kunena