Dremar napisał:
Pogoda nie zachęca do dłubania przy moto więc po jego zakupie czytam i oglądam co nie co. Jest sporo filmików na temat mankamentów naszych gwiazd a to niby z napędem pompy olejowej czy też odkręcającej się nakrędki koła napędowego itd itd. Mój nabytek jest z drugiej ręki więc pytanie do znających temat czy warto np. zdemontować sprzęgło i sprawdzić napęd pompy oleju ? Czy są jakieś miejsca na zasadzie słabych punktów które warto by sprawdzić.
Broń Cię Panie Boże przed jakimkolwiek profilaktycznym demontażem,a już na pewno przed rozebraniem sprzęgła,tylko po to,że by coś tam sprawdzić,a jak już się na to uprzesz,to lepiej rozbierz cały silnik w "mam
mak,wtedy będziesz miał 100% pewności,co w nim siedzi.
Teraz na poważnie....te motocykle w swojej klasie nie mają słabych punktów
Jeżeli ktoś piszę,że mocy trochę za mało,to niech od razu szuka XV 1900,tam jest jej nie co więcej,a jak chcę mocnych wrażeń,to coś ze stajni HD 114 "
Niektórych denerwują dźwięki wydobywające się z silnika,ale to też można zredukować praktycznie do "zera"
Kolejna sprawa to hamulce,i one nie będą sprawiały najmniejszego problemu,jak wszystko będzie poskładane jak należy,i stan podzespołów będzie co najmniej dobry.
Zużycie paliwa to wielki + tego silnika.
Moment obrotowy wystarczający,a prędkość max taka,że spokojnie można się zabić
Zawieszenie spełnia swoje oczekiwania,pod warunkiem,że jest sprawne.Przednie to kwestia gustu,bo tu można zastosować olej 10,15,20,to wszystko zależy od naszych wymagań.
Sprzęgło i skrzynia biegów działa bez najmniejszego zarzutu,pod warunkiem,że jest używane zgodnie ze sztuką,a części,płyny eksploatacyjne wymieniać trzeba i tak,w każdym pojeździe.
Nie wiem,co tu jeszcze można dopisać
..... aha,jeżeli chodzi o odkręcające się śruby,nakrętki,to jest to wina tylko i wyłącznie partackiego montażu
Na koniec akcja serwisowa,o której przedmówca wspomniał
Jak dla mnie,to sprawa do indywidualnego przemyślenia,bo jest to mówiąc delikatnie,trochę wyolbrzymione
Ja osobiście podlegam takiej akcji,bo moja RS jest z 99r,ale raczej w to nie wejdę,bo mój silnik pracuje znakomicie,i szkoda,że by ktoś pchał łapy w jego wnętrze.To,że coś może stać się ze skrzynią,jest tak mało prawdopodobne,że ja bym sobie tym głowy nie zawracał.
To,że ktoś tam kiedyś pisał,że wyczytał jak komuś zablokowało skrzynię,to nie znaczy,że i nam się to przydarzy,a na to może i tak wpłynąć wiele innych czynników.
Można niekiedy wyczytać,jak w motocyklach pękają półki zawieszenia,ramy,wahacze,urywają się korby,zacierają tłoki,pękają opony,itp.....każde z tych sytuacji,może się każdemu z nas przytrafić,i do z dużo większym prawdopodobieństwem
Tak więc,nie przejmuj się niczym na zapas,pojeździsz trochę,to sam zobaczysz,co można by sprawdzić,poprawić,a może i naprawić.....motocykli idealnych nie ma,i nie będzie
i całe szczęście
Co do samego wyglądu ogólnego motocykla,to tu chyba nie ma co dyskutować