Upload napisał:
..... jak na razie to udało mi się tymi zabiegami dość mocno ograniczyć spalanie zamiast je podnieść...
jeśli masz zakuty silnik to całkiem normalne zjawisko
Upload napisał:
.....poza tym ciśnienie i temperatura powietrza oraz paliwo i wiele, wiele innych czynników jak choćby temperatura samego silnika itp mają bezpośredni wpływ na wynik testu.
Jestem przekonany że wynik 168Nm jest wykonalny dla tego silnika...
a propos jeszcze hamowni ten wykres dla XV1600
www.pacificcoaststar.com/pcs/yamaha_dynos.htm
w górnym prawym rogu zaznaczono normę pomiaru SAE(Society of Automotive Engineers - przy ciśnieniu 99 kPa, temp 25°C i wilgotności względnej 0%) określającą sprawdzanie mocy silnika bez filtra powietrza, bez alternatora, bez wydechu, dla "gołego" silnika. W takim przypadku moc silnika i wielkość momentu wypadają największe, ale z niej pewna część i tak jest zużywana na tzw. własne napędy.
ostatnim wykresem jest pomiar dla Strato/Roadliner czyli też dla Raidka z wynikiem 118,86 ft-lbs
zatem potwierdza się wynik 168Nm w serii
Jestem ciekaw sprzęgła w motocyklu Powalla.
W moim motocyklu pewnie pozostało jakieś 100Nm a i tak przy takich temperaturach jak ostatnio nie problem odjechać spod świateł pałerslajdem :)) - opona niknie w oczach, a co dopiero sto sześćdziesiąt parę czy 180Nm....strach myśleć