UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Custom XV 1600 - Słupsk

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #61

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Ale cena naprawdę z kosmosu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #62

  • Cuba
  • Cuba Avatar
No eBay APP ID défined in Kunena configurationKrzychu coś dla ciebie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #63

  • Wróbel
  • Wróbel Avatar
TataMichas napisał:
P.S. Czy ktoś wie, dlaczego w RS zastosowano odlew zamiast szprych, tak jak w WS?

To jest kwestia bardziej " designu", niż wytrzymałości. W każdym roczniku ukazywały się zarówno wersję ze szprychą jak i odlewem. Podsyłam link do strony gdzie można sobie sprawdzić konfigurację w jakiej wychodziły nasze motocykla w zależności od rocznika.


www.totalmotorcycle.com/photos/2007models/2007models-yamaha.htm
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #64

  • miki
  • miki Avatar
jaki odlew, ja mam szprychy :zab:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #65

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Wiem, że to było zdanie retoryczne ale prosty wzór jest dobry w szkole na zajęciach z ZPT. Oczywiście można zbudować model i przeliczyć w jakimś uproszczeniu niemal każdy element ale zdrowy rozsądek i tak każe go potem przetestować, szczególnie jeśli w grę wchodzi kwestia zdrowia i… ludzi.

Jak trzeba będzie, to mogę się podjąć próby policzenia (będę potrzebował morza danych). :co:

Felgi z Jaga wyglądają solidnie. To zdecydowanie pewniejsze rozwiązanie. Pozostaje kwestia ceny i pożenienia reszty gratów.

Jeszcze raz - nie mam zamiaru marudzić, czy też straszyć. Być może wszystko będzie ok., ale czy nie lepiej dmuchać na zimne? Po prostu apeluję o rozsądek i rozwagę i już. :zab:

P.S. Czy ktoś wie, dlaczego w RS zastosowano odlew zamiast szprych, tak jak w WS?
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #66

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Kurcze okazuje się że wynaleźć koło to wcale nie prosta sprawa.Do takiego projektu przydałyby się jakiś wzór obliczenia z mechaniki ogólnej .
Te sa dosyc ciekawe
sprzedajemy.pl/felgi-kola-szprychy-jaguar-triumph-mg,178746
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #67

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Pamiętając, iż dałem już ciała w tym zagadnieniu :( to znów poruszam temat bo nurtuje on już kilka osób i choć nie wniesie on z pewnością wiele w dyskusji, to chciałbym zwrócić uwagę na jeden ważny aspekt odnośnie oszprychowania kół. Z zawodowych doświadczeń wiem, że elementy pojazdów bywają poddawane bardzo wysokim, chwilowym, nie rzadko niszczącym przeciążeniom. Z przeprowadzonych badań w firmie wiem, że przejazd przez większą dziurę generuje przeciążenia około 4,5G. Natomiast upadek z 30 cm krawężnika generuje przeciążenia w osi pionowej do 9-10G w kierunku pionowym oraz do 4G w pozostałych. Nic dziwnego, iż obecnie standardem jest projektowanie elementów z założeniem przeciążeń do 15G by uniknąć nie przewidzianego. :dia: Oczywiście wszystko zależy od czynnika prędkości pokonywania przeszkody (tu 20km/h). W obu przypadkach akcelerometry umieszczone były na skrzyni biegów, uwzględniały zatem tłumienie poszczególnych elementów wszystkich kół.

Dane są słuszne dla pojazdów 4 kołowych, więc dla moto może być…tylko gorzej. Pamiętajmy, iż sama piasta koła poza pneumatyką opony nie posiada innych tłumień i działają na nią nie tylko przeciążenia powstające od masy ale i obciążenia skręcające od momentu silnika. Dodatkowo uwzględniając różne długości szprych (różne obciążenia na poszczególne strony), błędy wyważenia i obu bić estymacja wytrzymałości połączenia jest niezwykle skomplikowana. Pozostaje ruska zasada – „gnoitsa nie łamiotsa” czyli lepiej za dużo niż za mało. Choć więcej szprych, to więcej otworów osłabiających obręcz. :sor:

Coś długo powyżej wyszło. :( Reasumując – nie mam zamiaru zrzędzić, a jedynie przekonać do bardzo ale to bardzo, bardzo ekstremalnych testów całości przed wyruszeniem w drogę. Zresztą nawet po testach zawsze może się zdarzyć to co koledze Pitera1600, choć sądzę, że goście z HD nie uwzględniali w obliczeniach polskich dziur. :polew: Bo niestety wszystko nie działa tak jak zostało zaprojektowane ale tak jak zostało wykonane. :nie:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #68

  • kiwak
  • kiwak Avatar
nie lepiej wymienić po prostu na grubsze jeśli już ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #69

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Od strony napędu pozaplatane sa na krzyż ,Myslę aby po stronie tych prostych dołożyc jeszcze jeden kpl. czyli 28 szt.
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #70

  • maciek
  • maciek Avatar
bombel ma rację, napędzana piasta połamie szprychy
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #71

  • bombel74
  • bombel74 Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • motocykle - z tego sie nie wyrasta
  • Posty: 37
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 1
witam
koło fajne , i tylko fajne. Nasze maszyny sa ciezkie i mają duży moment obrotowy kolo na prostych szprychach zostanie zmielone podczas jazdy nie mowiac o dziurach w drodze takie kółka robiłem do emek , ijunaków tyle ze na szprychach 8 mm
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #72

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Mam nadzieję,że hypka dasz na baku.Będzie wyglądać jak muscle car. t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTGcOyoNEJZgl10i8F5TKutrM3wZHoe-gNIkL6nv12_Ck-3WHy8 .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #73

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
A co wyjdzie z połaczenia zbiornika paliwa i filtra powietrza Hypergarger ?
Przekonamy się niebawem :zab: :taj:
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #74

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
piter 1600 napisał:
Patent z prostymi widziałem nie raz ,tylko że było ich albo więcej albo były grube.Krzyżowe też lubią strzelać,na koniec sezonu kumplowi w Elektrze na dziurze strzeliło na raz 12 szprych.
Piter masz jak najbardziej rację z tymi prostymi. Jednak małe ale albo wszystkie proste albo wszystkie krzyżowe. Tu chodzi o równomierne rozłożenie siły na odpowiednie szprychy. Oczywiście jako Custom do pokazania się nie robi wielkiej różnicy jednak jako moto do regularnej jazdy, osobiscie miałbym obawy. Nawet na drodze bez dziur.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #75

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Proste szprychy dadzą radę .Pewnie moto będzie do jazdy solo i to raczej do jazdy w koło komina.Patent z prostymi widziałem nie raz ,tylko że było ich albo więcej albo były grube.Krzyżowe też lubią strzelać,na koniec sezonu kumplowi w Elektrze na dziurze strzeliło na raz 12 szprych.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #76

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Nigdy nie widziałem takiego rozwiązania... Niebezpiecznie sie bawicie chyba
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #77

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Nie mogłeś kupić akcesoryjnych dłuższych o kilka cm??? Kurna tutaj może być problem jeżeli chodzi o przejęcie obciążenia. Krzyżowe będą miały więcej do przeniesienia. Proste sa w tym przypadku tylko wieszakami od góry, nie przenoszą żadnego ciężaru od 1/3 wydokości koła w górę!!! Uuuuu może być bulba!!!
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #78

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Zaplotłem w taki sposób.





Zastanawiam się tylko czy szprychy zaplecione z prawej strony na wprost wytrzymają.
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #79

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Ponoć jutro maja odesłać ramę .
Pożyjemy , zobaczymy
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Custom XV 1600 - Słupsk 12 lata 2 miesiąc ago #80

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
No patrz Waćpan nie wpadłem na to :zab:

Ja przymierzam się do mojego w lutym. Na pewno wkleję fotki zmian jakich dokonam.
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.054 s.
Zasilane przez Forum Kunena