UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić?

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #1

  • Frankenstein
  • Frankenstein Avatar
Jeżeli musisz jechać 70-80km/h, to jaki bieg zapinasz?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #2

  • arturnaw
  • arturnaw Avatar
Rozmawiałem z fachowcami o power comanderze - nie zależy mi na mocy - tej jest aż nadto, podobno silnik jest dużo bardziej elastyczny.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #3

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... masz pieknego sprzęta wszystko przed Tobą ... solo jedyna słuszna wersja ... LEWA W GÓRĘ :++:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #4

  • Frankenstein
  • Frankenstein Avatar
arturnaw napisał:
Jeżeli chodzi o zakręty to przyzwyczaisz się i jak trochę pojeździsz nie będzie żadnego problemu, też tak miałem na początku. Ja też założyłem oparcie tylne wraz z podnóżkami ze względu na żonę i córkę, z oparcia kierowcy korzystam cały czas (może dlatego że mam 190 cm) oparcie tylne wraz z bagażnikiem mam z firmy RoadStyler, cena kpl. wraz z bagażnikiem ok.800 zł.
Z odcięciem obrotów też miałem takie wrażenie, że za wcześnie, teraz już się przyzwyczaiłem, ale jak znajdę jakiegoś fachowca to trochę podwyższę tą górną granicę. Może kiedyś power comander...


OK, już wyjaśnione ostatecznie - będę jeździł sam. A zatem kanapa solo + oparcie dla mnie (mam 185cm więc pewnie też skorzystam - zawsze miałem oparcie) + bagażnik z tyłu.


I sakwy. Dzięki Wam zobaczyłem, że mogą pasować. Dzięki, właśnie napisałem do tej firmy. Jako, że mam oryginalne wydechy (są wysoko prowadzone) mam dwa wyjścia - prawa sakwa mała, lewa normalna, lub obie małe by zachować symetrię.

Dzisiaj jeździło mi się lepiej, choć bez obrotomierza czuje się dziwnie. Jechałem razem z kolegą - on na Hondzie Shadow. Jechaliśmy boczną drogą z prędkością ok. 80km/h. Ja jechałem na 3ce, bo 80dych to wg mnie za mało na czwórkę, a kolega Hondą Shadow do tej samej prędkości zapiął... 5kę.

Tyle słyszałem o elastyczności przełożeń w Raiderze (wg mnie nie jest elastyczna) że postanowiłem zajrzeć do instrukcji obsługi. Oto co przeczytałem:

Recommended shift points: The recommended shift points during acceleration and deceleration are shown in the table below.

Shift up points:
1st → 2nd: 20 km/h (13 mi/h)
2nd → 3rd: 30 km/h (19 mi/h)
3rd → 4th: 40 km/h (25 mi/h)
4th → 5th: 50 km/h (31 mi/h)
Shift down points:
5th → 4th: 25 km/h (16 mi/h)
4th → 3rd: 25 km/h (16 mi/h)
3rd → 2nd: 25 km/h (16 mi/h)
2nd → 1st: 25 km/h (16 mi/h)


Pomijając oczywisty błąd zapisu Shift down points, prędkości dla "Shift up" są wg mnie nierealne. 4ka przy 40km/h?! Przecież moto przy takiej prędkości się szarpie i męczy. Chyba muszę zaufać swojemu wyczuciu, bo książka opowiada bzdury. Nawet jeśli to prędkości docierania.


Myślę, że ja nie będę podwyższał mu punktu odcięcia - wolę się dostosować do tego co ma (ktoś to jednak policzył) a co do Power Commandera, to założę, ale dopiero, gdy zacznę startować na 1/4 mili :dia: Póki co, moc którą teraz ma jest wystarczająco trudna do opanowania.:kier:

artek napisał:
... co do sprzęgła, zdarza mi sie i Radkiem pokonywac ronda na półsprzegła, a jeżdżę nieprzerwanie od 1987 i jakaś wprawa juz u mnie jest, albo tak mi sie wydaje ...

to ufff...., bo myślałem, że jestem jakiś szczególnie pierdołowaty.
Ostatnio zmieniany: 11 lata 9 miesiąc ago przez Frankenstein.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #5

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... co do sprzęgła, zdarza mi sie i Radkiem pokonywac ronda na półsprzegła, a jeżdżę nieprzerwanie od 1987 i jakaś wprawa juz u mnie jest, albo tak mi sie wydaje ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #6

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Gmole z tyłu polecam jak najbardziej (mam, miałem i będę miał w każdym motocyklu) nogi uratowane, moto wysuwa sie spod Ciebie (skrajność oczywiście) - tańsza i mniej bolesna jest wymiana gmoli niz np. wydechu o innych rzeczach nie wspominam ... sakwy DWR jak najbardziej pasują do Waszych Raiderów ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #7

  • arturnaw
  • arturnaw Avatar
Jeżeli chodzi o zakręty to przyzwyczaisz się i jak trochę pojeździsz nie będzie żadnego problemu, też tak miałem na początku. Ja też założyłem oparcie tylne wraz z podnóżkami ze względu na żonę i córkę, z oparcia kierowcy korzystam cały czas (może dlatego że mam 190 cm) oparcie tylne wraz z bagażnikiem mam z firmy RoadStyler, cena kpl. wraz z bagażnikiem ok.800 zł.
Z odcięciem obrotów też miałem takie wrażenie, że za wcześnie, teraz już się przyzwyczaiłem, ale jak znajdę jakiegoś fachowca to trochę podwyższę tą górną granicę. Może kiedyś power comander...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #8

  • Frankenstein
  • Frankenstein Avatar
arturnaw napisał:


Wielkie dzięki za podpowiedź! Wrzuciłem do Photoshopa (foto na dole) i wygląda nawet akceptowalnie. Może nie na co dzień, ale na wyjazdy byłoby OK. O ile to jest zbliżony rozmiar to tego co wkleiłem. Cena całkiem akceptowalna.

Oparcie pasażera... Dziś moja żona jednak wyraziła nadzieję, że "być może czasami się ze mną przejedzie" a zatem być może zrezygnuję z solówki. Oparcie oryginalne chyba jest z deczka drogie - nie wiem, czy od razu się na nie szarpnę ale z kolei jest ono fajnym mocowaniem dla bagażnika. Hmm...
Szybę na razie sobie odpuszczę, bo nie cierpię plexi przed nosem. Być może późną jesienią ją dokupię.
Oparcie kierowcy też chcę mieć, tylko mam wątpliwości, czy z niego skorzystam, przy tej lekko pochylonej postawie na tym motocyklu.

Mam jeszcze 3 pytania do Was. Założyłem gmole Cobry i przód jest już chroniony. Niestety, tył jest wciąż odsłonięty i jeżeli się zdarzy jakaś choćby parkingówka, to będzie bardzo mocno bolało. Zastanawiam się nad tym czy nie założyć gmola tylnego (foto2). Co o tym myślicie? Z jednej strony wyglądało by to może trochę śmiesznie, ale może lepiej tak, niż pogniecione rury i porysowany tył? Na pewno czułbym sie z nimi znacznie pewniej. Np. dziś hamowałem awaryjnie ze 120km/h i wpadłem w poślizg. Wyprowadziłem go, ale do szlifu brakowało niewiele. Nie chciałbym na starcie poranić potworka. Wy macie jakieś zabezpieczenie z tyłu?


I już ostatnie pytania:
-czy również macie odcięcie wysokich obrotów? Już dwa razy podczas dynamicznego przyspieszania odcięło mnie. Ciekawe, że (jak na mój gust) obroty nie były znowu aż tak baaardzo wysokie - zatem to odcięcie jest chyba dosyć nisko ustawione. U Was też?

- jazda w zakrętach. Raider zachowuje się dziwnie, trzeba go zmuszać by się kładł a jeżeli nawet już się uda, to mam wrażenie, że nie da się go składać nisko, bo za chwilę tył się uślizgnie (ale być może to wynik mojego braku wyczucia tej maszyny).
Poza tym biegi - po raz pierwszy muszę pokonywać ronda z wciśniętą klamką sprzęgła. Robię tak, ponieważ prędkość motocykla nawet na jedynce jest zbyt wysoka (mam na myśli pokonywanie ostrego zakrętu na jedynce bez gazu) a na dodatek jedynka to silny bieg - wystarczy muśnięcie manetki by tylne koło dostało uslizgu, co w ciasnym zakręcie może się skończyć źle. Kwestia braku wprawy, czy faktycznie w zakrętach trzeba z nim ostrożnie?

Dzięki za odpowiedzi.







Wkleiłem do Photoshopa przykładowy gmol na tył. Wygląda to jednak średnio.


Ostatnio zmieniany: 11 lata 9 miesiąc ago przez Frankenstein.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #9

  • Frankenstein
  • Frankenstein Avatar
Dzięki, dokładnie o to chodziło! No zobacz, a ja jej nie dostrzegłem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #10

  • arturnaw
  • arturnaw Avatar
Na początku przyszłego tygodnia wstawię zdjęcia mojego, lekko ubranego,
a do raidera szyje np. firma DRW, poniżej e-mail (odpowiedź na moje zapytanie)
"Polecamy S B06 T S30 (link poniżej, zdj. na Warriorze w załączaniu)
www.sakwy-motocyklowe.pl/p.p/sakwy--s-b06t-s30-czerw.bhi.html

Jest możliwość zamówienia sakw w czarnym kolorze (symbol S B06 S20) -
zdjęcie również w załaczniku - w cenie1089 zł."
W załącznikach masz zdjęcia sakw proponowane przez nich.
Ja na razie pozostaje przy oryginalnych akcesoryjnych sakwach yamahy.
Do mojego Raiderka założyłem gmole, przymierzałem podesty kierowcy - porażka od razu zmieniłem, założyłem oparcie kierowcy, pasażera i bagażnik oraz podesty pasażera, mam manetki ISO GRIP i pasujące do nich nakładki na dźwignię zmiany biegów i hamulec oraz podnóżki. Mój Raider miał już w komplecie oryginalną szybę yamahy z montażem na kluczyk - wygodna rzecz
Pozdrawiam i życzę miłego ubierania.
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 11 lata 9 miesiąc ago przez arturnaw.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #11

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... z dwiema, klawisze mi spier ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #12

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
moto.allegro.pl/sakwa-lewa-harley-bobber-chopper-i2370773830.html sakwa "miejska", z dwie ćwiekowanymi będziesz miał problem, raczej trzeba wykonac na zamówienie, żeby nie zepsuć linii ... a motocykl wyglada pieknie ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak ubrać Raiderka by nie oszpecić? 11 lata 9 miesiąc ago #13

  • Frankenstein
  • Frankenstein Avatar
Hej!

Nabyłem drogą kupna czarnego potfora i teraz zastanawiam się, jak go ubrać, by nie popsuć design. Myślę, że zabiorę mu kanapę pasażera (zrobię solówkę) a w jej miejsce zamontuję bagażnik taki jak ten:

bagażnik

I to będzie rozwiązanie na wyjazdy. Ale potrzebuję także jakiejś sakwy "na miasto". Chciałbym złamać nowoczesny styl jaki ten motocykl sobą reprezentuje czymś oldtajmowym. Podoba mi się taka torba (pierwsze zdjęcie), ale nie mam pojęcia jak zamontować i gdzie podobną kupić. Może spotkaliście się z czymś podobnym? Jeżeli nie, to sądzę, że będę musiał zlecić uszycie. Wiem, że na pewno nie podobają mi się kufry plastikowe. Lubię skórzane sakwy z ćwiekami, ale niestety nie pasują do Raidera.



A tak wygląda póki co moja lalka:

Ostatnio zmieniany: 11 lata 9 miesiąc ago przez Frankenstein.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.042 s.
Zasilane przez Forum Kunena