michcza napisał:
Witam,
Dzwonilem do TC Krakow i powiedzieli mi zeby lepiej nie kombinowac z chromowaniem. Jak da sie podklad miedziany to chrom moze sie przebarwic. Natomiast po nalozeniu chromu technicznego, moze schodzic platami. Wszytsko zalezy od jakosci blachy. Wiec dam je jakiemus fachmanowi do przepolerowania i montuje je. Slyszalem, ze w Belchatowie jest gosc, ktory zajmuje sie odrestaurowywaniem chromowanych elementow do zabytkowych maszyn i robi to naprawde niezle, wiec chyba nie ma sensu zbednie tracic czas, nerwy i kase :) ew. Moze znacie kogos z Lodzi, kto tez sie czyms takim zajmuje i mozecie go polecic.
To Cie kur.a jakiś jełop zbył
Chromowałem w sumie u nich kilkanaście zestawów kolanko-tłumik,do zabytków i nie tylko,i nigdy nie słyszałem
od nich podobnej opinii...no że by się chrom przebarwiał od podkładu miedzi
no jakieś jaja po prostu.
Szykuję do nich kolejny zestaw,który jest na etapie napraw spawalniczych,i przy okazji zapytam,kto Tobie takich bzdur naopowiadał.
Przebarwienia występują na wskutek złego składu mieszanki lub złej jakości powłoki galwanicznej,ale to występuję na kolankach,a nie na końcowych kominach.
Co do miedzi to jest odwrotnie jak piszesz...jak się nie da odpowiedniej ilości miedzi,to będzie
z całej roboty,i
wtedy chrom szybko zacznie schodzić i na kolankach będą szybko robić się przebarwienia...nie mówię tu o miejscach przy samej głowicy,bo to normalne i nieuniknione.