UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…
Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.
www.Yamaha –STAR.pl
Forum
- Mój XV 1600/1700 - Forum
- Serwisy/Mechanika
- Tuning: Optyczny/Mechaniczny
- Mechaniczny
- Wskaźnik ciśnienia oleju - domowym sposobem.
Wskaźnik ciśnienia oleju - domowym sposobem.
- Dremar
- Offline
- Zasilający Forum
-
- Posty: 72
- Otrzymane podziękowania: 1
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Torturro
- COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
- Gość
-
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- SebaRS
- Gość
-
![B) B)](/media/kunena/emoticons/b.gif)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- kiwak
- Gość
-
Chyba trza bedzie dorobic uczac sie na Twoich doswiadczeniach. dzieki
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Torturro
- COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
- Gość
-
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Torturro
- COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
- Gość
-
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- wemar
-
- Offline
- Moderator
-
- Posty: 1914
- Otrzymane podziękowania: 136
Napisałem bzdurę :D Ciśnienie nie może przekroczyć 6 bar, bo nie pozwoli na to zawór kontrolny na pompie. Zatem wskaźnik 0-6 bar też wystarczy.wemar napisał: W zasadzie wystarczyłby też 0 - 6 bar, ale na zimnym silniku mogłoby ciśnienie przekroczyć 6 bar, a po co forsować wskaźnik.
Jeżdżę, bo lubię :)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Torturro
- COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
- Gość
-
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- wemar
-
- Offline
- Moderator
-
- Posty: 1914
- Otrzymane podziękowania: 136
Ciśnienie na biegu jałowym to 60kPa czyli 0,6 bara/8,5psi. Zadziałanie zaworu ograniczającego na pompie następuje przy 600kPa czyli 6bar/85psi.
Zatem wskaźnik (z KFM) o zakresie 0 - 10 bar będzie wystarczący i wystarczająco dokładny, by wskazać poprawnie ciśnienie w najgorszym przypadku - czyli olej gorący i bieg jałowy. W zasadzie wystarczyłby też 0 - 6 bar, ale na zimnym silniku mogłoby ciśnienie przekroczyć 6 bar, a po co forsować wskaźnik.
Jeżdżę, bo lubię :)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- wemar
-
- Offline
- Moderator
-
- Posty: 1914
- Otrzymane podziękowania: 136
Jak na ciśnienie smarowania, to są to wartości symboliczne, by nie rzec pomijalne. Jak rozumiem, jest to ciśnienie mierzone na końcu układu smarowania i jest to dopuszczalna wartość minimalna (choć nie podano tego wprost).bełkot napisał: Engine oil pressure
0.4-0.8 kpa (0.004-0.008 kg/cm2, 0.057-0.114 psi )
Pytałem o wartość, by dobrać odpowiednio wskaźnik zegarowy i jednocześnie móc prawidłowo interpretować jego wskazania.
Jeśli prawdą jest to co zacytowałeś, to czemu w różnych rozwiązaniach stosowany jest wskaźnik o zakresie do 100-140 PSI?
Jeśli ciśnienie wraz z obrotami rośnie tak gwałtownie, że taki zakres jest potrzebny, to ... wskazania na biegu jałowym będą ... nie bedize, bo wskazówka uniesie się na ułamek milimetra nad "0".
Może ktoś, kto ma ten wskaźnik zamontowany, poda jakie są faktyczne wartości na pracującym silniku.
Jeżdżę, bo lubię :)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- facio07
-
- Offline
- wie gdzie gaźnik
-
- Posty: 434
- Otrzymane podziękowania: 25
![:polew: :polew:](/media/kunena/emoticons/polewka.gif)
avatar
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Darecki
- Gość
-
![:mysli: :mysli:](/media/kunena/emoticons/myslacy.gif)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- bełkot
-
- Offline
- wie gdzie gaźnik
-
- Posty: 100
- Otrzymane podziękowania: 7
wemar napisał: Nie mogę nigdzie znaleźć w dokumentacji - jakie jest max. ciśnienie smarowania?
w serwisówce znalazłem coś takiego:
Engine oil pressure
0.4-0.8 kpa (0.004-0.008 kg/cm2, 0.057-0.114 psi )
engine speed
approx.900r/min
engine oil temperature
60 C (140 F )
![:wild: :wild:](/media/kunena/emoticons/wild.gif)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Torturro
- COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
- Gość
-
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- wemar
-
- Offline
- Moderator
-
- Posty: 1914
- Otrzymane podziękowania: 136
Jeżdżę, bo lubię :)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- kiwak
- Gość
-
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Torturro
- COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
- Gość
-
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- wemar
-
- Offline
- Moderator
-
- Posty: 1914
- Otrzymane podziękowania: 136
Jeżdżę, bo lubię :)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Darecki
- Gość
-
![:dobrarobota :dobrarobota](/media/kunena/emoticons/gora.gif)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Torturro
- COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
- Gość
-
Podaję ceny mojego produktu:
Manometr - 57zł
Przewód - 83zł
Śruba przelewowa z podkładkami - 22zł
pozostaje zrobić uchwyt z maskownicą - i osadzić to ustrojstwo. Kupiłem blachę nierdzewną na Allegro - za ok 10 zł z przesyłka już.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Mój XV 1600/1700 - Forum
- Serwisy/Mechanika
- Tuning: Optyczny/Mechaniczny
- Mechaniczny
- Wskaźnik ciśnienia oleju - domowym sposobem.