UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: puleys

puleys 6 lata 10 miesiąc ago #1

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Odświeżę nie co temat..
Nabieram chęci na zmianę przedniego pulleya na 31 :mysli:
W związku z tym moje pytanie...czy może ma ktoś na zbyciu taki,lub zamianę na fabryczny,a może macie namiary na surówkę.
Kiedyś temat był poruszany i czytałem,że można było ją gdzieś w kraju dostać.
Następny temat dotyczy offsetu,przesunięcia środka tego pulleya,bo już kiełkuje ziarno nowej wizji poszerzenia tyłu z 200 na 250-260 :lek:
Jeżeli ktoś przerabiał temat,to proszę o jakieś sugestię :piw:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 5 dni ago #2

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Co do spalania wyszło mi 7,82 litra - zgroza ( w innym temacie to opisuję )

Ważne!

Co do zmiany Pulley-a - jest pewien szczegół - nazwę go Syndromem 90 km/h a dla bardziej wtajemniczonych Problemem Jaro - nasz kolega forumowy.
Jaro jeżdżąc z nami w grupie miał zawsze problemy z 90 km/h. Jego Wildek nie tolerował tej prędkości (piszę w czasie przeszłym ponieważ Jaro ma teraz Stratolinera). Kiedy my mieliśmy na budzikach 90 km/h czyli lajtowa przejażdżka, Jaro wachlował biegami to 4 to 5. Pytam się go dlaczego tak - dodać trzeba, że Jarka motong miał pewną dziwną cechę. Licznik w milach przy europejczyku na dodatek wskazania nie odpowiadały prędkości w milach jak i w kilometrach też nie.
Jadąc poniżej 90 km/h wrzucał 4, natomiast wrzucając 5 na 2000 ob./min leciał już prawie 100 km/h.
Ten sam syndrom 90-ki zacząłem zauważać po wymianie pulley-a. Dla Jaro na pociechę spóźnione wytłumaczenie co do jego zmartwień, dla mnie przestawienie się na inną formę jazdy.
Jedno jest pewne. Zostaję przy tym rozwiązaniu i nie dlatego, że włożyłem w to kawał czasu i siana lecz spodobało mi się jak jadę 110 km/h a motor puka 2200 obr./min.

Paweł zmienił również tylne koło passowe. Jednak z jego spostrzeżeniami będziemy musieli poczekać chyba do następnego tygodnia. Pogoda! U mnie już pada :(
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 1 tydzień ago #3

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Tomson napisał:
Ten kask to Nolan N43 Air? Też mam taki, fajny, tylko turbulencje i hałasy od suwaka blendy wkurzające - nie przemyśleli tego.
A co tam masz zamontowane do szybki od środka - jeśli dobrze widzę?

będąc w zeszłym roku w Bambergu na WT2013 tak lało że dedykowana pleksa przeciw parowaniu szybki od środka nie dawała szans. W Luisie mieli takie nazwijmy daszki do mocowania od środka nad nosem tak aby oddech automatycznie kierować ku dołowi. Oczywiście ma dodatkowo rzep który pozwala zdjąć owy patent jak nie ma potrzeby.
Dodatkowo mam interkom Nolana na uszach więc lekko grająca muza rekompensuje szumy z zewnątrz ;)

Co do osiągów muszę jeszcze popracować na przepustnicą. Mam wrażenie że dostaje za mało powietrza. Wkręca się kret w ziemie za co słabnie przy większych biegach na wysokich obrotach. Spalania nie mierzyłem bo i gdzie, jednak za bogata mieszanka nie pozwala na wykorzystanie całego zakresu obrotów.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 10 lata 1 tydzień ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 1 tydzień ago #4

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
hehehe no moduł robi swoje ale po przesiadce na dynę 3000 też doznałem olśnienia. Na seryjnym module 1700 kąt zapłonu to te maksymalne ~32 stopnie natomiast na dyna 3000 możesz ustawić 34 stopnie które już jest bardzo odczuwalne lub agresywne... 36 ;-) i wtedy się zaczyna zabawa aczkolwiek praca nie jest tak aksamitna i pracuje trochę nerwowo mimo że nie występuje spalanie stukowe. Na tym module masz 4750 max obroty czyli na 3 biegu max 140 poleci ale że zmieniałeś pulley będzie oczywiście przekłamanie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 1 tydzień ago #5

  • Paweł
  • Paweł Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 225
  • Otrzymane podziękowania: 4
  • Oklaski: 1
Jak napisał TomHal szłu nie ma, w związku z czym zakupiłem na alemigro tylny pulley od hd 65 zębów.
Przy oryginalnym tj. 31 przednim daje to zmianę przełożenia o 7%. Myslę że powinienem odnieść dwie
korzysci. 1 - pozostawiając przedni 32 i tył 65 róznica będzie bardzo odczuwalna, a wiekszy przód
prawdopodobnie pozwoli uniknąć konieczności zakupu krótszego pasa do czego zmuszony był gość w USA.
Pulleya mam dostać we wtorek, to do końca tygodnia wszystko będzie jasne.Dodam tylko, że zmiana tylko
przodu zmienia przekładnie o 3%.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 1 tydzień ago #6

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Ten kask to Nolan N43 Air? Też mam taki, fajny, tylko turbulencje i hałasy od suwaka blendy wkurzające - nie przemyśleli tego.
A co tam masz zamontowane do szybki od środka - jeśli dobrze widzę?
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 1 tydzień ago #7

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
No i pogoniłem Shreka po asfalcie. Po zakupie pasa i nowego siedziska (powrót do korzeni) od Franza długo nie czekając wypróbowałem nowe zabawki. Wygląda fajno i jako solówka bardzo mi przypadł do gustu pomimo braku bagażnika solo.
Jednak do tematu.
Jadąc równolegle do GPS stwierdziłem, że różnica po wymianie puleya jest minimalnie wyczuwalna. Podejrzewam, że gdybym tego nie widział na GPS-ie to prawdopodobnie napisałbym, że nic się nie zmieniło. Przy 50 km/h wskazania GPS 52 km/h przy 100 km/h na obwodnicy gdzie jest możliwość dłuższej jazdy z jednoczesnym utrzymaniem prędkości wskazania na GPS-ie 104 km/h. Tak więc 4% na korzyść. Czy jest to wymierne do poniesiony kosztów - odpowiem szczerze NIE! Ale jak już mam założone to nie będę zdejmował. Jedno na pewno mnie cieszy - dostał kopa jak nic. Ten moduł zrobił swoje. Na 3-ce leci powyżej 120 km/h. Wkręca się niesamowicie szybko, a jazda na 5 biegu w tempie 80 km/h jest jak najbardziej możliwa bez większego strachu że przy odkręceniu manetki zacznie się dusić. Tak więc jest plus jednak nie ma co liczyć na fajerwerki czy też tak widoczne zmiany, że łeb urywa. Po prostu ma lekko zmieniony charakter i kulturę pracy. Z tego co wiem Paweł nosi się ze zmianą wielkości tylniego koła pasowego, jednak w jego przypadku ma on odpowiedni zapas mocy, czego w przypadku 1600 raczej mówić nie możemy.

Pierwsze fotki na stacji - już się zaczęło B)


Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 10 lata 1 tydzień ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #8

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Drut66 napisał:
jak ustawiles te obroty ? ja jak tak ustawilem to po dodaniu i odpuszczeniu maetki gasnie no i mam obawy o to ze wted jednak ładowanie jst mniejsze..aisa mam wywalonego ..to ten modul robi robote?
podejrzewam że mimo wszystkiego moduł trochę tu zadziałał. Nie będę ukrywał że mając stary moduł również tak nisko miałem go ustawionego jednak dużo dłużej musiałem czekać ze spuszeniem ssania. AIS mam również wywalony, jednak bardziej stawiam na odpowiednie zestrojenie wszystkich drobnych pojedyńczych detalii. Dysze, wydech, iglica, ustawienie na PMS-sie, filtr powietrza, każdy z tych elementów ma za sobą wielotygodniowe wymiany, kręcenia, szukanie tzw. "złotego środka". Czy go znalazłem - najbliższy wyjazd to potwierdzi lub też nie. Na ostatnim ustawienu miałem pretensje do wysokich obrotów, że nie do końca tak ciągnęły jak bym chciał. Ten moduł ma mi pozwolić na odkręcenie maszyny powyżej 4000 obrotów, co jednocześnie pozwoli na spokojną pracę w zakresie 3500-4000 obrotów. W poprzedniej wersji modułu był to kres jego możliwości. Tym bardziej należy pamiętać że tylni gar w 1700 jest dłuższy niż w 1600 więc i inna krzywa zapłonu. Teraz w moim przypadku jest ona lekko z wyprzedzeniem co przerodzi się w jego żwawsze reagowanie na manetkę.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 10 lata 2 tygodni ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #9

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
zimny był jeszcze. Po ok. 5 min. miał swoje 850 obrotów i również patataj mocno słyszalne :zab:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #10

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 579
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
jak ustawiles te obroty ? ja jak tak ustawilem to po dodaniu i odpuszczeniu maetki gasnie no i mam obawy o to ze wted jednak ładowanie jst mniejsze..aisa mam wywalonego ..to ten modul robi robote?
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #11

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
TomHal napisał:
typowe patataj jest

Przy takich obrotach (600-700 ?) to nie dziwne, że patataj.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #12

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Puley wsadzony, moduł od XV1700 (od Witta) wymieniony, obroty ustawione - gada. Wprawdzie nagrane komórką ale typowe patataj jest :). Filtr powietrza wyczyszczony i zalany olejem. Olej silnikowy, przekładniowy, filtr oleju, papcie, docisk sprzęgła, tarcze sprzęgła wymienione. Wywalę jeszcze świece żeby nie było ;) Resztę założę jutro i najpóźniej w piątek sprawdzam nowe ustawienia sprzęta. Musiałem go dzisiaj odpalić bo już mnie szlag trafiał jak słyszałem i widziałem innych na trasie :zly:














Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 10 lata 2 tygodni ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #13

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
W moim przypadku trochę choroba jak i inne prace związane z czterokołową gwiazdką zusiły mnie do przesunięcia dokończenia Shreka. Jak pogoda się utrzyma to w najbliższy weekend wyjadę swoim zestawem na drogę. Na pewno liczę się z spadkiem dynamiki ale poczekam za nim nie wyjadę na opiniowanie pracy całości.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #14

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Masz rację, zmieniło się przecież ogólne przełożenie.
Efekt jest natomiast całkiem zachęcający ... jestem nim bardziej niż zainteresowany, wiec opisuj swoje doświadczenia. :)
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #15

  • Paweł
  • Paweł Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 225
  • Otrzymane podziękowania: 4
  • Oklaski: 1
Możliwe że tak jest, ale przy odczycie prędkościomierza ze skrzyni biegów, po mojej przeróbce muszą być
przekłamania.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #16

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Paweł napisał:
Zapomniałem dodać że prędkościomierz oszukuje - 8 do 10 km/h w dół, kiedy samochód jechał 100 u mnie było ok 92km/h.
To raczej samochodowy zawyża. Jeśli chcesz wiarygodnego odnośnika, to tylko GPS. Wystarczy nawet apka na Androida w telefonie.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 2 tygodni ago #17

  • Paweł
  • Paweł Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 225
  • Otrzymane podziękowania: 4
  • Oklaski: 1
Zgodnie z zapowiedzią (bo wiosna przyszła) czas na podzielenie się wrażeniami z efektów przeróbki w 1900
przedniego puleya z 31 na 32 zęby. Przejechałem w sobotę - 80km w niedzielę 140km.
Obserwacje: najważniejsze (z czego się najbardziej cieszę) nic nie odpadło i nie urwało. Motocykl zmienił charakter
zgodnie z przewidywaniami tj. jest trochę mniej elastyczny, natomiast obroty silnika (porównywane prędkości z samochodem
prowizoryczne) spadły o ok 250-300. W moim przypadku przy 100km/h +- 2350, 120km/h 2700, prędkść podrózna 130 3000.
Powiem że z efektów jestem bardzo zadowolony. Co ciekawe, po przejażdzce niedzielnej dopiero uświadomiłem sobie
że różnica w obrotach na poszczególnych biegach jest tak naturalna, że straciłem odruch przy wyzszych prędkościach
szukania 6-go biegu.Zapomniałem dodać że prędkościomierz oszukuje - 8 do 10 km/h w dół, kiedy samochód jechał 100
u mnie było ok 92km/h.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 1 miesiąc ago #18

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
No i nadszedł oczekiwany dzień. Puley wreszcie w moich rękach. Koszt przetoczenia i obróbki 300 zł + koszt zakupu surówki 250 zł dało mi 550 zł. Kasa domowa musi to wytrzymać he,he.
Wygląda rewelacyjnie. Jest lekko cięższy od oryginału. Oryginał wazy 2,75 kg jego podróbka 3,1 kg. Teraz została część kulminacyjna czyli wszystko poskładać do kupy. Simmering, Oring, Podkładka juz są od wczoraj w domu. Jeszcze kupię litra przekładniowego na wymianę, filtr wymieniony, sprężyna dociskowa sprzęgła wymieniona, uszczelka kapy lewej też. Zostały mi jeszcze papcie na przód i tył i praktycznie ... a muszę jeszcze poprawić uszczelnienie na głowicy pierwszego garna mam tam lekkie poty. Zauważyłem je pod koniec sezonu ... i w marcu jak pogoda dopisze mogę wystawić Shreka gotowego na nowy sezon. Upps zapomniałem o wymianie modułu od Witta. No i znając życie dobry tydzień ustawiania maszyny na nowych akcesoriach.





nowy jest raptem o 2 mm w średnicy większy na krawędziach bocznych. Ekstra dałem stoczyć żeby nie ingerować w obudowę.
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 1 miesiąc ago #19

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
:dobrarobota :$: Wemar dokładnie oddał ideę powiększenia przedniego puley-a. Jak pogoda dopiszę to w marcu będzie już tak daleko że oddam pierwsze spostrzeżenia co do wymiany zębatki, jednak zanim zacznę cokolwiek pisać podejrzewam, że Paweł mający poskładane swoje moto zda relację co do prowadzenia się powiększonego puley-a w swoich Stratolinerze.
:takjest:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

puleys 10 lata 1 miesiąc ago #20

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
Z tego co zrozumiałem Toma, to jemu zależy na zwolnieniu obrotów. Nie hałas, ale ton. Chce uzyskać to, co w HD jest w pakiecie fabrycznym, a mianowicie niskie obroty przelotowe.
Road King może sobie mieć 6000 na odcięciu, ale to czysto teoretyczna wartość, bo poza autostradą mało kto się decyduje na podróż powyżej 120. Przyczyna jest prozaiczna - prędkość trzeba potem wyhamować, a w RK nie jest to takie proste.
Przyglądam się temu eksperymentowi bardzo uważnie, bo mam zamiar zrobić dokładnie to samo. Na start z czerwonego spokojnie starczy momentu na kole, za to w trasie przyjemnie obniży się ton wydechu.

www.bigboyzcycles.com/Gearratio.htm

Na 6 biegu w 07-08 Big Twin przy obrotach dokładnie 2220 masz prędkość 60 mil/h
Coś mi się wydaje, że to dokładnie tak samo jak w RS 1600.

Pamiętaj, że u nas 5 bieg ma przełożenie 0,75 - ultraoverdrive, jak nazywa to fabryka
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Ostatnio zmieniany: 10 lata 1 miesiąc ago przez Tomson.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Czas generowania strony: 0.038 s.
Zasilane przez Forum Kunena