UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: filtr powietrza

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #1

  • Darecki
  • Darecki Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 1270
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 3
a jak juz jestesmy przy temacie filterkow od K&N to jak czesto nalezy go przeczyscic/naoliwic?
zagladalem w ubieglym roku po dosc dluzszej eksploatacji i jest OK,
a i "zeberka" moj ma proste :polew:
Road Star 1700


LIFE WITHOUT A MOTORCYCLE IS JUST LIFE
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #2

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2358
  • Otrzymane podziękowania: 120
  • Oklaski: 13
Jak coś Panowie do Małego mam niedaleko ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #3

  • silnoręki
  • silnoręki Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 335
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 1
I wszystko jasne,,, B)

Dzięki Bardzo TomHal...!!!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #4

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3559
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 33
forum.gazeta.pl/forum/w,508,22501075,22511865,Re_Filtr_powietrza_K_N.html
to co znalazłem w stosunku do filtra stożkowego.

www.malyhd.pl/nakladka_przeciwdeszczowa_na_filtr_powietrza_ud-013.html
powyżej adres gdzie to ustrojstwo mozna kupić a tak to wygląda:

Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #5

  • silnoręki
  • silnoręki Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 335
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 1
TomHal- a gdzie takowa osłonę można nabić ( mile widziane foto ). B)

Mam k&n i dopadło mnie w czasie jazdy oberwanie chmury , jak się zatrzymałem
mimo że przestało padać to woda lała mi się z filtra jak z rynny. Przed odpaleniem moto wyczyściłem go w miara możliwości . Byłem pod wrażeniem bo spodziewałem się , że moto po odpaleniu będzie się dziwnie zachowywał a tu
kompletnie się deszczem nie przejął, śmiga do dziś. Jednak chciał bym być
przygotowanym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #6

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3559
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 33
Wygląd rzecz gustu. Co do deszczu są odpowiednie osłony chroniące nie tyle co filtr ile zapobiegają dostawaniu się wody do komory mieszania.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #7

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2358
  • Otrzymane podziękowania: 120
  • Oklaski: 13
... Artur wyprowadziłeś mnie na prostą, dzięki ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #8

  • Artur715160
  • Artur715160 Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 85
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
mnie sie nie podoba i odrazu przypomniał mi się kawał jak spotkał się maluch z czołgiem tzn maluch powiedział co ty czołg, masz kuta.. na czole? a czołg na to a ty serce w dupie . Ładniejszy zwykly hypek. pozatym mam k&n i jest problem jak pada, woda go zatyka więc moim zdaniem co orginał to orginał i bez problemów.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): artek

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #9

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2358
  • Otrzymane podziękowania: 120
  • Oklaski: 13
Panowie spokojnie, mam gażnik i myślę o wymianie na przedstawiony (filtr), myślę również o wydechach przelotowych Ultimy ... póki co gażnik, fitr w oryginale ... gromadzę wiedzę i chcę sam pobawić się z RoadStarkiem ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #10

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3559
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 33
Kolego Wemar jak widzę cały czas mnie punktujesz cytując moje wypowiedzi, które są niczym innym jak moją opinią, bo przecież tak jak i tobie, tak i mi, wydaje się że forum do tego ma służyć.
Jeżeli się z nią zgadzasz masz prawo wyrazić swoje zdanie jednak prosiłbym abyś przestał reagować w taki sposób. Chcesz się podzielić swoim doświadczeniem to pisz do woli, na pewno każdemu z nas przyda się nawet najdrobniejsza uwaga, jednak prosiłbym bardzo aby wypowiedzi każdego z nas były oparte na pewnych informacjach. Jeżeli dostrzegam błędy w Twoich czy innych wypowiedziach nietaktem było by je pogłębiać- stąd moje reakcje.

Pozdrawiam!

PS. To jest temat o filtrach. Jezeli chcesz kontynuować dyskusję proszę w innym miejscu inaczej będę zmuszony zamknąć temat.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #11

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 138
  • Oklaski: 22
TomHal napisał:
Maszyny z wtryskiem mają odpowiednie mapy, tam niestety nic się samemu od siebie niesamoadoptuje. Była by to istna inżynieryjna Eureka!
Łaskawie raczyłeś przeoczyć moją uwagę "w rozsądnym zakresie".
Układy wtryskowe mają sprzężenie zwrotne w postaci sondy lambda, która pilnuje składu mieszanki, by nie uszkodzić katalizatora. W pewnych, jak napisałem "rozsądnych granicach" powoduje to wyregulowanie składu mieszanki paliwowej. Jeśli zmiany układu dolotowego lub wydechowego będą duże, niestety, ta regulacja jest zbyt wąska i trzeba zmienić mapy wtrysku i zapłonu.
TomHal napisał:
Wemar widzę że masz jak to widzę dość cierpkie naukowe podejście do tematu.
Wydawało mi się, że forum służy wymienie opini poglądów.
To co piszę, wynika z moich doświadczeń osobistych, zebranych przy modyfikacji wydechu (nie tylko w RSie). Niech będzie jednak, że cierpkie.
Zostawiam temat dla Ciebie.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #12

  • Darecki
  • Darecki Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 1270
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 3
no wlasnie z tymi wtryskami to mialem kiedys przeboje,zmienilem wydechy na otwarte,k&n filterek,ktos mi doradzil i dokupilem i zalozylem power commander V i...i sie zaczelo qwa mac,prychanie,szarpanie a nie jazda,silnik mi gasl na wolnych obrotach,pojechalem na dyno,i pierwsze co gostek zrobil po skasowaniu paru stow to wypier...mi komandera i wszystko wrocilo do normy,powiedzial ze fabryczne ustawienia sa tak zrobione ze maja graniece 10% i fabryczny komputer sam sie dostosuje do zmiany wydechu i filtra,chyba ze chodzi o sportowa jazde itd.
przyznam szczerze ze nie zaglebialem sie co i jak i dlaczego i tak zostalo ze wszystko dziala i jest cacy,
a tak ptrzy okazji to mam na sprzedaz tego power commandera V,nadaje sie nie tylko do cruiserow ale tez i do sporciakow,przecinakow,wszystko co zwiazane z wtryskami,

ptm.pl/index.php?page=power-commander

ps.a ty TomHalu co sadzisz o tym,
a tak przy okazji jak TomHal ma na imie?
Road Star 1700


LIFE WITHOUT A MOTORCYCLE IS JUST LIFE
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #13

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3559
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 33
Wemar widzę że masz jak to widzę dość cierpkie naukowe podejście do tematu. Jednak jak wylatujesz z inżynierią to mam wrażenie że chyba nie do końca sam wiesz co chciałeś napisać. Tak tylko na marginesie. Są ludzie którym wystarczy tunning optyczny. Wsadza kilka pierdułek po to aby zaspokoić swoje pragnienie poprawy wizerunku tak jak to wg. niego najlepiej jest możliwe (uwzględniając zasobność portfela). Są jednak i tacy którzy oprócz optycznego wizerunku oczekują na poprawę osiągów swojego moto i tutaj wymiana filtra powietrza i dobraniem do niego odpowiedniej dyszy na pewno tym czynnikiemm nie są. Mechaniczny tunning wymaga trochę większej ingerencji inżynierskiej jak tylko błacha wymiana ogólnie dostępnych elementów opisanych powyżej. Tutaj kłania się prawdziwa ingerencja w serducho. Zaczynasz wymieniać praktycznie wszystko do momentu kiedy stwierdzisz że oprócz kilku fabrycznych elementów reszta w Twoim motocyklu pozostaje wyprodukowana przez innych producentów niż przewiduje Yamaha.
Te informacje które podaje Kuryakyn to jedynie ukłon do zakupujacego w celu poprawności funkcjonowania elementu akcesoryjnego w połączeniu z oryginałem. Możesz mi wierzyć że mój Chypek w połączeniu z oryginalną dyszą i iglicą również będzie latał i czy będę miał przelotowe rury czy nie tak go można ustawić żeby wszystko grało. Dodatkowe akcesoria są jedynie następnym stopniem do modyfikacji pracy silnika ale nie zawsze muszą one przynosić nam porządane efekty. Często gesto jest tak że koledzy zmieniali czy to wydechy czy to filtry a będąc niezadowolonym z efektów jakie uzyskali powracali do dawnych oryginalnych ustawień.
Maszyny z wtryskiem mają odpowiednie mapy, tam niestety nic się samemu od siebie niesamoadoptuje. Była by to istna inżynieryjna Eureka!
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #14

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2358
  • Otrzymane podziękowania: 120
  • Oklaski: 13
Panowie póki co dzięki za informacje ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #15

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 138
  • Oklaski: 22
TomHal napisał:
Wemar troche te wyjaśnienia są mało precyzyjne i nie prawdziwe.
Ten typ filtra to nie Chypek tylko typ filtr stożkowy.
Masz rację, zasugerowałem sięopisem z allegro :)

TomHal napisał:
Dyszę nie dobiera się w zależności od czynników które opisałeś lecz w zależności od osiągów jakie chesz uzyskać z ich wymianą.
Zakładanie chyperchargera, czy pustych rur jedynie dla poprawy wyglądu (pomijając wzgledy prawne) jest działaniem bezsensownym, a z punktu widzenia inżynierskiego - marnowaniem nakładu sił i środków. Przyznaję, wygląd tego typu motoru ma duże znaczenie, ale dla mnie zmiana techniki, ma dać maksymalne możliwe zyski w osiągach (czy z tego będę chciał skorzystać na drodze, to inna sprawa). Dlatego pisząc, co wyżej, podałem od strony technicznej, co ma wpływ na dobór dysz.
Ponadto, w manualu jaki mam do hyperchargera w zestawie jest lista części dodatkowych (są tam i dysze) oraz w kilku opcjach silnik-wydech co jest do wymiany dla danego typu hyperchargera.
www.kuryakyn.com/Products/1279/Pro-Series-Hypercharger-for-Metric-Cruisers

Na dole jest do pobrania "Installation Instructions - 9421"

Dławienie przepływu niesie ze sobą to ryzyko, że źle wykonane (w złym miejscu) może nie tylko pogorszyć osiągi, ale nawet bez ich pogorszenia, zwiększyć zużycie paliwa w wybiórczym zakresach prędkości obrotowej i prędkości jazdy - np. średnie obroty i niska prędkość (miasto).

Pomijając detale, które w każdym wypadku będą się różnić - chodziło mi o to, by zwrócić uwagę, że zmiana typu filtra powietrza na stożkowy czy doładowany wymaga zmian w układzie zasilania paliwem, szczególnie jeśli jest to silnik gaźnikowy. Silniki z wtryskiem, w pewnym rozsądnym zakresie są samoadaptujące.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): artek

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #16

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3559
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 33
Wemar troche te wyjaśnienia są mało precyzyjne i nie prawdziwe.
Ten typ filtra to nie Chypek tylko typ filtr stożkowy.
Chudy pomimo że dałem mu dyszę 200 nie założył jej jedynie co, to zdławił odpowiednio dopływ powietrza i odpuścił sobie regulację.
Dyszę nie dobiera się w zależności od czynników które opisałeś lecz w zależności od osiągów jakie chesz uzyskać z ich wymianą.
Osobiście miałem puste wydechy, filtr K&N i oryginalną dysze nie wspominając o iglicy.
W przypadku filra stożkowego, musimy liczyć się z podawaniem odpowiedniej ilości powietrza oraz ciśnienia z jakim ono będzie podawane. Normalna dysza paliwa może sobie i nawet z tym poradzić jednak nie ukrywam, że bez regulacji w gaźniku się nie obejdzie. Przy niskich prędkościach będzie wszystko hulało jak dotąd jednak w miarę chęci przyspieszenia mieszanka będzie za uboga co powodować będzie spadek mocy i idące za tym spowolnienie motocykla. Można pokombinować z opuszczeniem przepustnicy jednak oprócz wizerunku optycznego żadnych dodatkowych osiagów nie uzyskasz. Przy takim filtrze oprócz dyszy głównej potrzeba jeszcze odpowiednio zmienić iglicę na progresywną t.j. na taką jaka jest w zestawie Dyno Jet. Oczywiście przy odpowiednio przelotowych wydechach należy i to wziąść pod uwagę w doborze dysz i odpowiednim ustawieniu przepustnicy, nie mówiąc o odpowiednim ustawieniu PMS-a.
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): artek

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #17

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 138
  • Oklaski: 22
Dysze dobiera się w zależności od:
1. silnika
2. typu hyperchargera
3. rodzaju wydechu

Byłem na stronie kuryakyn'a, ale nie widzę tam filtra stożkowego. Nie mogę też znaleźć nic, co przybliżyłoby ten temat. :( Poszperam jeszcze wieczorem.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #18

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2358
  • Otrzymane podziękowania: 120
  • Oklaski: 13
Dzięki Wemar, masz na myśli jakiś konkretny zestaw dysz ???
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #19

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 138
  • Oklaski: 22
Należy przy tym wziąć pod uwagę, że w pojęciu "regulacja" mieści się wymiana dysz w gaźniku, a nie tylko pokręcenie śrubą PMS.
W zestawch kuryakyn'a dedykowanych do danego modelu silnika były dołączone stosowne zamienniki dysz - w tym ogłoszeniu na allegro nie ma o tym ani słowa, zatem trzeba je będzie zakupić osobno.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): artek

filtr powietrza 8 lata 2 miesiąc ago #20

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2358
  • Otrzymane podziękowania: 120
  • Oklaski: 13
Dzięki TomHal ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.091 s.
Zasilane przez Forum Kunena