TomHal napisał:
Wemar troche te wyjaśnienia są mało precyzyjne i nie prawdziwe.
Ten typ filtra to nie Chypek tylko typ filtr stożkowy.
Masz rację, zasugerowałem sięopisem z allegro :)
TomHal napisał:
Dyszę nie dobiera się w zależności od czynników które opisałeś lecz w zależności od osiągów jakie chesz uzyskać z ich wymianą.
Zakładanie chyperchargera, czy pustych rur jedynie dla poprawy wyglądu (pomijając wzgledy prawne) jest działaniem bezsensownym, a z punktu widzenia inżynierskiego - marnowaniem nakładu sił i środków. Przyznaję, wygląd tego typu motoru ma duże znaczenie, ale dla mnie zmiana techniki, ma dać maksymalne możliwe zyski w osiągach (czy z tego będę chciał skorzystać na drodze, to inna sprawa). Dlatego pisząc, co wyżej, podałem od strony technicznej, co ma wpływ na dobór dysz.
Ponadto, w manualu jaki mam do hyperchargera w zestawie jest lista części dodatkowych (są tam i dysze) oraz w kilku opcjach silnik-wydech co jest do wymiany dla danego typu hyperchargera.
www.kuryakyn.com/Products/1279/Pro-Series-Hypercharger-for-Metric-Cruisers
Na dole jest do pobrania "Installation Instructions - 9421"
Dławienie przepływu niesie ze sobą to ryzyko, że źle wykonane (w złym miejscu) może nie tylko pogorszyć osiągi, ale nawet bez ich pogorszenia, zwiększyć zużycie paliwa w wybiórczym zakresach prędkości obrotowej i prędkości jazdy - np. średnie obroty i niska prędkość (miasto).
Pomijając detale, które w każdym wypadku będą się różnić - chodziło mi o to, by zwrócić uwagę, że zmiana typu filtra powietrza na stożkowy czy doładowany wymaga zmian w układzie zasilania paliwem, szczególnie jeśli jest to silnik gaźnikowy. Silniki z wtryskiem, w pewnym rozsądnym zakresie są samoadaptujące.