UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Filtr powietrza.

Filtr powietrza. 3 lata 9 miesiąc ago #1

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4393
  • Otrzymane podziękowania: 71
  • Oklaski: 9
To taka informacja tylko dla tych co tą odme podłaczaja pod filtr powietrza i stad cała dyskusyja B)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 9 miesiąc ago #2

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 213
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 6
A ile tam jest tego oleju? To głównie pary takowego,które sie spalą w silniku bez sladu i zadnych zaworów nie zakleją. W końcu we wszystkich znanych mi silnikach tak to jest wykonane. Fakt,że silnik RS spala niewiele oleju i praktycznie w sezonie sie nie dolewa. natomiast jak pierscienie się zużyją,uszczelki na zaworach tez to
może byc problem,metoda staryc h taksiarzy można rurke wyprowadzic i paskudzić drogę. TFU...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 9 miesiąc ago #3

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4393
  • Otrzymane podziękowania: 71
  • Oklaski: 9
No to miałem okazje zdjac obudowe i dostac sie do filtra powietrza i u mnie to tak wyglada.
Sam filter z niczym nie połączony, wywalony otwór z tyłu aby jeszcze zassał powietrze i jest czystciutko i suchutko :zab:

naforum.zapodaj.net/27c0e1e2072b.jpg.html

naforum.zapodaj.net/b522b6b19a92.jpg.html

naforum.zapodaj.net/701cff5b0ce9.jpg.html

naforum.zapodaj.net/5dcf664d0c65.jpg.html

naforum.zapodaj.net/84b96d69bd7d.jpg.html
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #4

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 138
  • Oklaski: 22
Wojtas72 napisał:
Normalnie ręce opadają :nonie: w tym i w tym silniku jest odma przecież...a o odmie przecież tu dywagujemy, a nie o innych cechach tych silników.
To powiedz czemu silnik parowy bez wody nie pojedzie, a a w motocyklu nie pojedzie z wodą? Silnik to silnik ... tak przynajmniej twierdzisz. ;)
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #5

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1183
  • Otrzymane podziękowania: 88
  • Oklaski: 11
Wojtas72 napisał:
Normalnie ręce opadają :nonie: w tym i w tym silniku jest odma przecież...a o odmie przecież tu dywagujemy, a nie o innych cechach tych silników.

Ręce opadają,bo w dalszym ciągu nie możesz zrozumieć,że silniki samochodowe to całkiem inny temat :oj:
Co do samej odmy,to wszystko się zgadza.....w każdym silniku pełni tą samą funkcję.
Pisałeś już wcześniej o tym, że widziałeś kilka silników samochodowych z olejem w kolektorze dolotowym,tylko nie dodałeś,że w takich silnikach przyczyn pojawienia się oleju w kolektorze może być kilka.
Porównywanie silnika motocyklowego V2 z konstrukcjami samochodowymi to jakiś absurd :polew:

Zapewne wiesz,jak łatwo sprawdzić w samochodzie,czy olej nagromadzany w kolektorze zbiera sie z powodu mocno zużytego silnika.
Z motocyklami żyję od ok. 30 lat i wychowałem się na zabytkach,również konstrukcjach mało spotykanych,i
może kilka silników pluło olejem z odmy......za każdym razem przyczyna tkwiła w sekcji odsysającej.
Nigdy wina nie tkwiła po stronie zużytego silnika,a po tylu latach były wyjeb..ne niemiłosiernie.

Motocykle mają nie co inną konstrukcję układu odpowietrzenia,i uwierz w końcu,że z naszych moto olej przez odmę nie ma prawa płynąć :nie: nie mówię tu o skroplinach z pary olejowej.
Widzę,że moje,jak i innych argumetny nie przemawiają do Ciebie,ale tak na prawdę mam to w :du:
Obecnie silnik samochodowy,że by był zużyty,to musi przekroczyć 500 tys km,mówię tu o benzynie i silnikach małolitrażowych......spróbuj tyle zrobić swoim Radkiem :zab: bo po podobnym przebiegu można by powiedzieć ,że silnik się zużywa . :piw:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #6

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 650
  • Otrzymane podziękowania: 48
  • Oklaski: 3
TomHal napisał:
PS. Wojtas 72 - tak serio - silnik rzędowy 4 cylindrowy porównujesz do V2 - coś chyba nie do końca trafne porównanie.
Normalnie ręce opadają :nonie: w tym i w tym silniku jest odma przecież...a o odmie przecież tu dywagujemy, a nie o innych cechach tych silników.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #7

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3559
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 33
W przypadku akurat tej odmy nie trzeba. Wywalenie rurki poza silnik daje komfort że ewentualne zawiesiny wodne powstałe w wyniku schłodzenia gorącego powietrza zostaną odpowiednio grawitacyjne skierowane poza układ. Co do odmy z baku to powinno się zastosować zaworek jednokierunkowy. No ale to nie o tym tutaj piszemy.
PS. Wojtas 72 - tak serio - silnik rzędowy 4 cylindrowy porównujesz do V2 - coś chyba nie do końca trafne porównanie.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): lukezbrus

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #8

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 333
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
Odma musi przepuścić to powietrze o tej objętości w obie strony - razem z nim wypycha cześć opary gorącego oleju lub zaciąga powietrze z zewnątrz.

Skoro zaciąga, to wylot odmy wypuszczony poza gaźnik powinien być zakończony jakimś filtrem. Znajomy ma filtr z jakimiś metalowymi kuleczkami i taki zalecał mi założyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #9

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 583
  • Otrzymane podziękowania: 42
  • Oklaski: 5
Wojtas72, nie brnij w to dalej. Wemar ma rację. W odmie skraplają się pary oleju, bez względu na stan techniczny silnika.
Ostatnio zmieniany: 3 lata 10 miesiąc ago przez Pirania.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #10

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 138
  • Oklaski: 22
Wojtas72 napisał:
Napisz, czym się różni odwietrzanie silnika samochodowego od odwietrzania silnika V2. Z chęcią się dowiem.
Różnica jest znaczna. W silniku samochodowym tłoki chodzą przeciwbieżnie parami - daje to to, że jak dwa są na dole, to dwa u góry, a objętość pod tłokami jest prawie cały czas stała. W V2 (ale np. w silniku malucha podobnie) tłoki z niewielkim katem są oba w górze, lub oba na dole - w efekcie cały czas masz zmianę objętości pod tłokami - tak ok. 1,7 litra mniej lub więcej. Odma musi przepuścić to powietrze o tej objętości w obie strony - razem z nim wypycha cześć opary gorącego oleju lub zaciąga powietrze z zewnątrz. Olej to nie woda, ale jednak paruje zatem do odmy przedostaje się zawsze trochę oleju (par). Za chwilę zostają zaciągnięte ponownie, ale w rurce chłodzonej powietrzem zawsze ma prawo coś się skroplić. Reszta par ma zostać zaciągnięta do silnika. Dalego odma podpięta jest za filtrem, a przed gaźnikiem - opary mają zostać spalone w silniku, a nie dostawać się do atmosfery. Powietrze pod tłoki ma zaś zostać zaciągnięte czyste, a nie z tym, co się w nim znajduje. Najczęściej jeżdżę w orzeszku z chustą na twarzy i piorąc ją co kilka godzin jazdy widzę, jak "czyste" jest powietrze nad naszymi drogami.
Oczywiście przedmuchy silnika będą bardziej spektakularne, ale w przypadku V2 zjawisko to wystąpi nawet na całkowicie szczelnym silniku.
Właśnie wróciłem z dość dalekiej trasy, w większości w dużym upale i przy silniku pracującym prawie non-stop przez kilka godzin. Przy jednym z odpalań na wysokości ponad 2000 m n.p.m. silnik sobie strzelił w gaźnik i odpięła się rurka z odmy do łącznika filtra. Zauważyłem to dopiero wieczorem - na kapie silnika, przy końcu rurki była tłusta mgiełka. Silnik ma ok. 45 tyś mil, i nie wydaje mi się, by był zużyty - nie kopci, ma osiągi i nie wymaga dolewek między wymianami oleju.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 3 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #11

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 650
  • Otrzymane podziękowania: 48
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
Z tego co tu czytam, to jesteś dość odporny na argumenty B)

Ale napisz o jakie argumenty chodzi? o takie:
"poczytaj o konstrukcji odmy" a może "Oleju nie ma prawa tam być,i na tym koniec", " Ja mam tak poprowadzony wężyk odmy że nie kapie olej" .
wemar napisał:
Usiłujesz wcisnać praktykę z silników samochodowych do silnika V2 dużej pojemności. W tej sytuacji trudno będzie zrozumieć, czemu w V2 jest tak, a nie inaczej.

Napisz, czym się różni odwietrzanie silnika samochodowego od odwietrzania silnika V2. Z chęcią się dowiem.

wemar napisał:
Chyba będzie w to ciężko Ci uwierzyć, ale normalny poziom wilgoci w powietrzu to ok. 50% stanu nasycenia (tj. mgły). W deszczu dochodzi do 100%. Wbrew pozorom ta wilgoć ma dobry wpływ na kulturę pracy silnika - o ile oczywiście nie zaleje wlotu powietrza lub instalacji.

Ja wiem i wierzę że zazwyczaj poziom wilgoci w powietrzu to ok. 60% i że ma to wpływ na pracę silnika.
Postaraj się raczej przekonać kol. lukezbrus'a że to nic strasznego te kilka kropel w wężyku odmy.
Napisałem tak trochę sarkastycznie o tym 0% wilgoci, ponieważ dla kol. lukezbrus te kilka kropel w wężyku to prawie tragedia i za pewnie przyczyna wszelakich nie domagań silnika...tak przynajmniej odczytałem jego przekaz.

Jeszcze raz napiszę że: w silniku w dobrym stanie technicznym oleju w odmie ma nie być.
Olej może pokazać się w odmie gdy silnik jest na wykończeniu.
Może być go na tyle dużo że zacznie aż kapać z wężyka, ponieważ tak intensywnie będzie wypychany z silnika przez przedmuchy wyeksploatowanego silnika.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #12

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 138
  • Oklaski: 22
Wojtas72 napisał:
Ja nie jestem uparty, ja tylko prowadzę dyskusję z Tobą.
Oczekuję jedynie że przekonasz mnie do swojej racji.
Niestety nie udał Ci się mnie logicznie przekonać do nie możliwości obecności oleju w odmie.
Z tego co tu czytam, to jesteś dość odporny na argumenty B)
Wojtas72 napisał:
.Niestety nie jestem w stanie pokazać Ci zapapranego filtra powietrza olejem w XV 1600/1700 ponieważ nie widziałem jeszcze "skończonego" takiego silnika.
Za to widziałem wiele silników samochodowych w takim stanie.
Usiłujesz wcisnać praktykę z silników samochodowych do silnika V2 dużej pojemności. W tej sytuacji trudno będzie zrozumieć, czemu w V2 jest tak, a nie inaczej.
Wojtas72 napisał:
Super! dzięki temu zabiegowi do silnika jest teraz zasysane tylko świeże powietrze o zawartości pary wodnej 0%- sukces!!!
Chyba będzie w to ciężko Ci uwierzyć, ale normalny poziom wilgoci w powietrzu to ok. 50% stanu nasycenia (tj. mgły). W deszczu dochodzi do 100%. Wbrew pozorom ta wilgoć ma dobry wpływ na kulturę pracy silnika - o ile oczywiście nie zaleje wlotu powietrza lub instalacji.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #13

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 650
  • Otrzymane podziękowania: 48
  • Oklaski: 3
majkelpl napisał:
Czyli Ci wszyscy co sie tutaj wypowiadaja i mowia ze maja oleum w w odmie to .... maja wyeksploatowane silniki lub uszkodzone ..

Przecież Wszyscy Ci co się tu wypowiadają mają tylko co jakiś czas wylatujące białe gluty, a nie oleum !!! :czad: Majky czytaj dokładnie.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 3 lata 10 miesiąc ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #14

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4393
  • Otrzymane podziękowania: 71
  • Oklaski: 9
Lord Zed napisał:
Majki 117 tys. i już miałby brać? Chyba że byłby to 1.8 lub 2.0 ze stajni VW :polew:


A w ucho chcesz ???? :czad:
VW 1.6 benzyna 110 kuni :polew:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #15

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 707
  • Otrzymane podziękowania: 23
  • Oklaski: 3
Majki 117 tys. i już miałby brać? Chyba że byłby to 1.8 lub 2.0 ze stajni VW :polew: Mój MB Sprinter ma coś ok. 800tys. i dolewek nie potrzebuje. :dobrarobota
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #16

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4393
  • Otrzymane podziękowania: 71
  • Oklaski: 9
Wojtas72 napisał:
W/g mnie olej ma prawo kapać z odmy TYLKO I WYŁĄCZNIE w siniku wyeksploatowanym lub uszkodzonym.

Czyli Ci wszyscy co sie tutaj wypowiadaja i mowia ze maja oleum w w odmie to .... maja wyeksploatowane silniki lub uszkodzone ..
Hmmmmm ..... Jak 90 sprzetów to sciagane z usa z przebiegiem 30-40 tysiecy mil i niestety NIE wiesz jak uzywano motocykl .. to pozniej taki skutek :nie:
Ja na szczescie mam dopiero 17 tysiecy i mam spokój
I dodam jeszcze ze moje auto ma .. 117 tysiecy i nie bierze grama oleju B)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #17

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 650
  • Otrzymane podziękowania: 48
  • Oklaski: 3
pinhead napisał:
Kolego ja z Ciebie w żadnym przypadku nie kpię :nie: coś sobie w głowie uroiłeś.
A stwierdzenie że "...odmą oleju się nie spuszcza..." to takie stwierdzenie od nie chcenia dopisane ?
pinhead napisał:
Ja mam odmę tak poprowadzoną,że o kapaniu oleju nie ma mowy.
Ponieważ nie masz wyeksploatowanego silnika po prostu. Jak byś jej nie poprowadził nie będzie kapać, bo dobry silnik nie wydmuchuje oleju po prostu.
pinhead napisał:
Co jakiś czas kapnie jasny spieniony glut.
To jest normalny objaw, tego gluta (emulsji wodno-olejowej dokładnie) jest tak mało i tak rzadko spływa że nie widzę sensu wywalania przez to odmy na zewnątrz filtra...ale to ja nie widzę konieczności, niech każdy robi jak chce.
pinhead napisał:
Jeżeli uważasz,że olej ma prawo kapać,niech tak zostanie, ja to uszanuję :piw: nie ma sensu się dalej o to gówno spierać.
W/g mnie olej ma prawo kapać z odmy TYLKO I WYŁĄCZNIE w siniku wyeksploatowanym lub uszkodzonym.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 3 lata 10 miesiąc ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #18

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1183
  • Otrzymane podziękowania: 88
  • Oklaski: 11
Kolego ja z Ciebie w żadnym przypadku nie kpię :nie: coś sobie w głowie uroiłeś.
Ja mam odmę tak poprowadzoną,że o kapaniu oleju nie ma mowy. Co jakiś czas kapnie jasny spieniony glut.
Jeżeli uważasz,że olej ma prawo kapać,niech tak zostanie, ja to uszanuję :piw: nie ma sensu się dalej o to gówno spierać. :taj: :taj: :taj: :taj: :taj: :taj:
:wild:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #19

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 650
  • Otrzymane podziękowania: 48
  • Oklaski: 3
Ja nie jestem uparty, ja tylko prowadzę dyskusję z Tobą.
Oczekuję jedynie że przekonasz mnie do swojej racji.
Niestety nie udał Ci się mnie logicznie przekonać do nie możliwości obecności oleju w odmie. Zwłaszcza ostatnie zdanie Twej wypowiedzi o tym świadczy.
Kpiąc że nie odrobiłem lekcji o konstrukcji i zastosowaniu układu przewietrzania skrzyni korbowej oraz że nie odmą olej z silnika spuszcza się udowodniłeś tyko to że nie potrafisz wyjaśnić obecności niewielkiej ilości oleju w wężyku odmy u kol. lukezbrus, lub idziesz w zaparte w przekonaniu o swojej racji...cóż brnij dalej.
.Niestety nie jestem w stanie pokazać Ci zapapranego filtra powietrza olejem w XV 1600/1700 ponieważ nie widziałem jeszcze "skończonego" takiego silnika.
Za to widziałem wiele silników samochodowych w takim stanie.
Jak widzisz praktycznie jest tylko Twoje słowo przeciw mojemu, więc to tylko taka jałowa połąjanka.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 3 lata 10 miesiąc ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 3 lata 10 miesiąc ago #20

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1183
  • Otrzymane podziękowania: 88
  • Oklaski: 11
Ech Wojtas Ty to jesteś uparty :oj:
Pisząc o silniku samochodowym powinieneś najpierw napisać czy w tym silniku ktoś kiedykolwiek zaglądał do odmy,a konkretnie do separatora oleju...chyba nie odrobiłeś do końca lekcji :lek: o turbinie,zbyt wysokim poziomie oleju i pierścieniach nie wspomnę,bo to nie forum samochodowe.
Odma kolego służy do odpowietrzenia skrzyni korbowej,a nie do spuszczania z silnika oleju,bo do tego jest korek spustowy :polew:
Bardziej wyjebany silnik-większy przedmuch-więcej "oparów olejowych"-większy glut w odmie,ale nie czysty olej.
Z głowicy Radka jak poprowadzisz wężyk od razu na dół,to olej również będzie tam spływał,to chyba oczywiste :zab:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 3 lata 10 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.088 s.
Zasilane przez Forum Kunena