UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…
Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.
www.Yamaha –STAR.pl
Forum
- Mój XV 1600/1700 - Forum
- Serwisy/Mechanika
- Tuning: Optyczny/Mechaniczny
- Mechaniczny
- Filtr powietrza.
Filtr powietrza.
- Marek5531
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
-
- Posty: 37
- Otrzymane podziękowania: 0
malyhd.pl/29975-large_default/filtr-powietrza-cobra-naked-swept-ud-249.jpg
Nie zaciąga wody w czasie deszczu?
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Lord Zed
-
- Offline
- Zasilający Forum
-
- Posty: 969
- Otrzymane podziękowania: 28
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- PawelGDA
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
-
- Posty: 43
- Otrzymane podziękowania: 0
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- TataMichas
-
- Offline
- Zasilający Forum
-
- GTC 1F44-The Number Of The Beast
- Posty: 1017
- Otrzymane podziękowania: 54
![B) B)](/media/kunena/emoticons/b.gif)
Daj znać jak zamontujesz
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- PawelGDA
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
-
- Posty: 43
- Otrzymane podziękowania: 0
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- PawelGDA
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
-
- Posty: 43
- Otrzymane podziękowania: 0
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- TataMichas
-
- Offline
- Zasilający Forum
-
- GTC 1F44-The Number Of The Beast
- Posty: 1017
- Otrzymane podziękowania: 54
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- TataMichas
-
- Offline
- Zasilający Forum
-
- GTC 1F44-The Number Of The Beast
- Posty: 1017
- Otrzymane podziękowania: 54
longjohn napisał: A ile tam jest tego oleju? To głównie pary takowego,które sie spalą w silniku bez sladu i zadnych zaworów nie zakleją. W końcu we wszystkich znanych mi silnikach tak to jest wykonane. Fakt,że silnik RS spala niewiele oleju i praktycznie w sezonie sie nie dolewa. natomiast jak pierscienie się zużyją,uszczelki na zaworach tez to
może byc problem,metoda staryc h taksiarzy można rurke wyprowadzic i paskudzić drogę. TFU...
John – no właśnie nie do końca. Trochę tego mazidła tam jest.
![:nonie: :nonie:](/media/kunena/emoticons/36_11_1.gif)
Z cyklu nie wiem po co to robię, ale…mogę więc dlaczego nie.
![B) B)](/media/kunena/emoticons/b.gif)
Tło eksperymentu – RS, w maksymalnym stopniu oryginał, a co najważniejsze oryginalny filtr powietrza, do którego gumowym wężykiem podłączona jest między innymi odma olejowa. Zdjęcie 1.
Przy którejś z kolei wymianie filtra powietrza oraz formowych dyskusji zacząłem się zastanawiać jak zredukować ilość oleju w filtrze, a tym samym z pewnością dostającego się do cylindrów, więc nie ułatwiającego życia zaworom i ich pasowaniu z przylgnią. Musimy pamiętać, że pod tyłkiem mamy silnik chłodzony powietrzem, w którym szczególnie zawory wydechowe tylnego baniaka łatwo nie mają.
Z racji mojego lenistwa, nie wymyśliłem nic finezyjnego, a jedynie wiejsko-tuningowy sposób wyprowadzenia rurki odmy na zewnątrz, i by nie kapało na jezdnię, postanowiłem dołożyć mały filterek. By śledzić efekty, użyłem standardowego filtra paliwa, zaślepionego z jednej strony z nawierconym otworkiem odpowietrzającym. Tak, tak wszystko widać z zewnątrz…z perspektywy podłoża. Zdjęcie 2
Po jednym sezonie efekty jak widać, syf brud i malaria. Mnóstwo „złego” nie trafiło tam, gdzie nie powinno. Zdjęcie 3. Po rozcięciu jak można się domyślać mnóstwo oleju, ale wymieszanego z wodą. Typowa gęsta zawiesina.
Wynik eksperymentu widać, co dalej? Chyba nic. Tyle tylko, że jak widzicie kupiłem i zamontowałem już drugi filtr. Jestem dziwny, ale wolę dmuchać na zimne.
![B) B)](/media/kunena/emoticons/b.gif)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- majkelpl
-
- Offline
- Prawdziwy Raider
-
- Pędzacy na Waldku
- Posty: 4627
- Otrzymane podziękowania: 80
![B) B)](/media/kunena/emoticons/b.gif)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- longjohn
-
- Offline
- wie gdzie gaźnik
-
- Posty: 273
- Otrzymane podziękowania: 22
może byc problem,metoda staryc h taksiarzy można rurke wyprowadzic i paskudzić drogę. TFU...
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- majkelpl
-
- Offline
- Prawdziwy Raider
-
- Pędzacy na Waldku
- Posty: 4627
- Otrzymane podziękowania: 80
Sam filter z niczym nie połączony, wywalony otwór z tyłu aby jeszcze zassał powietrze i jest czystciutko i suchutko
![:zab: :zab:](/media/kunena/emoticons/zloty_zab.gif)
naforum.zapodaj.net/27c0e1e2072b.jpg.html
naforum.zapodaj.net/b522b6b19a92.jpg.html
naforum.zapodaj.net/701cff5b0ce9.jpg.html
naforum.zapodaj.net/5dcf664d0c65.jpg.html
naforum.zapodaj.net/84b96d69bd7d.jpg.html
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- wemar
-
- Offline
- Moderator
-
- Posty: 1914
- Otrzymane podziękowania: 136
To powiedz czemu silnik parowy bez wody nie pojedzie, a a w motocyklu nie pojedzie z wodą? Silnik to silnik ... tak przynajmniej twierdzisz. ;)Wojtas72 napisał: Normalnie ręce opadają
w tym i w tym silniku jest odma przecież...a o odmie przecież tu dywagujemy, a nie o innych cechach tych silników.
Jeżdżę, bo lubię :)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- pinhead
-
- Offline
- Zasilający Forum
-
- Posty: 1339
- Otrzymane podziękowania: 105
Wojtas72 napisał: Normalnie ręce opadają
w tym i w tym silniku jest odma przecież...a o odmie przecież tu dywagujemy, a nie o innych cechach tych silników.
Ręce opadają,bo w dalszym ciągu nie możesz zrozumieć,że silniki samochodowe to całkiem inny temat
![:oj: :oj:](/media/kunena/emoticons/oj.gif)
Co do samej odmy,to wszystko się zgadza.....w każdym silniku pełni tą samą funkcję.
Pisałeś już wcześniej o tym, że widziałeś kilka silników samochodowych z olejem w kolektorze dolotowym,tylko nie dodałeś,że w takich silnikach przyczyn pojawienia się oleju w kolektorze może być kilka.
Porównywanie silnika motocyklowego V2 z konstrukcjami samochodowymi to jakiś absurd
![:polew: :polew:](/media/kunena/emoticons/polewka.gif)
Zapewne wiesz,jak łatwo sprawdzić w samochodzie,czy olej nagromadzany w kolektorze zbiera sie z powodu mocno zużytego silnika.
Z motocyklami żyję od ok. 30 lat i wychowałem się na zabytkach,również konstrukcjach mało spotykanych,i
może kilka silników pluło olejem z odmy......za każdym razem przyczyna tkwiła w sekcji odsysającej.
Nigdy wina nie tkwiła po stronie zużytego silnika,a po tylu latach były wyjeb..ne niemiłosiernie.
Motocykle mają nie co inną konstrukcję układu odpowietrzenia,i uwierz w końcu,że z naszych moto olej przez odmę nie ma prawa płynąć
![:nie: :nie:](/media/kunena/emoticons/bardzozly.gif)
Widzę,że moje,jak i innych argumetny nie przemawiają do Ciebie,ale tak na prawdę mam to w
![:du: :du:](/media/kunena/emoticons/tylek.gif)
Obecnie silnik samochodowy,że by był zużyty,to musi przekroczyć 500 tys km,mówię tu o benzynie i silnikach małolitrażowych......spróbuj tyle zrobić swoim Radkiem
![:zab: :zab:](/media/kunena/emoticons/zloty_zab.gif)
![:piw: :piw:](/media/kunena/emoticons/zdrowko_piwo.gif)
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Wojtas72
-
- Offline
- wie o co chodzi
-
- Posty: 643
- Otrzymane podziękowania: 49
Normalnie ręce opadająTomHal napisał: PS. Wojtas 72 - tak serio - silnik rzędowy 4 cylindrowy porównujesz do V2 - coś chyba nie do końca trafne porównanie.
![:nonie: :nonie:](/media/kunena/emoticons/36_11_1.gif)
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- TomHal
-
- Offline
- Administrator
-
- był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
PS. Wojtas 72 - tak serio - silnik rzędowy 4 cylindrowy porównujesz do V2 - coś chyba nie do końca trafne porównanie.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- lukezbrus
-
COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
- Offline
- wie gdzie gaźnik
-
- Posty: 327
- Otrzymane podziękowania: 14
wemar napisał: Odma musi przepuścić to powietrze o tej objętości w obie strony - razem z nim wypycha cześć opary gorącego oleju lub zaciąga powietrze z zewnątrz.
Skoro zaciąga, to wylot odmy wypuszczony poza gaźnik powinien być zakończony jakimś filtrem. Znajomy ma filtr z jakimiś metalowymi kuleczkami i taki zalecał mi założyć.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Pirania
-
- Offline
- Zasilający Forum
-
- Stratoliner Midnight Star
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- wemar
-
- Offline
- Moderator
-
- Posty: 1914
- Otrzymane podziękowania: 136
Różnica jest znaczna. W silniku samochodowym tłoki chodzą przeciwbieżnie parami - daje to to, że jak dwa są na dole, to dwa u góry, a objętość pod tłokami jest prawie cały czas stała. W V2 (ale np. w silniku malucha podobnie) tłoki z niewielkim katem są oba w górze, lub oba na dole - w efekcie cały czas masz zmianę objętości pod tłokami - tak ok. 1,7 litra mniej lub więcej. Odma musi przepuścić to powietrze o tej objętości w obie strony - razem z nim wypycha cześć opary gorącego oleju lub zaciąga powietrze z zewnątrz. Olej to nie woda, ale jednak paruje zatem do odmy przedostaje się zawsze trochę oleju (par). Za chwilę zostają zaciągnięte ponownie, ale w rurce chłodzonej powietrzem zawsze ma prawo coś się skroplić. Reszta par ma zostać zaciągnięta do silnika. Dalego odma podpięta jest za filtrem, a przed gaźnikiem - opary mają zostać spalone w silniku, a nie dostawać się do atmosfery. Powietrze pod tłoki ma zaś zostać zaciągnięte czyste, a nie z tym, co się w nim znajduje. Najczęściej jeżdżę w orzeszku z chustą na twarzy i piorąc ją co kilka godzin jazdy widzę, jak "czyste" jest powietrze nad naszymi drogami.Wojtas72 napisał: Napisz, czym się różni odwietrzanie silnika samochodowego od odwietrzania silnika V2. Z chęcią się dowiem.
Oczywiście przedmuchy silnika będą bardziej spektakularne, ale w przypadku V2 zjawisko to wystąpi nawet na całkowicie szczelnym silniku.
Właśnie wróciłem z dość dalekiej trasy, w większości w dużym upale i przy silniku pracującym prawie non-stop przez kilka godzin. Przy jednym z odpalań na wysokości ponad 2000 m n.p.m. silnik sobie strzelił w gaźnik i odpięła się rurka z odmy do łącznika filtra. Zauważyłem to dopiero wieczorem - na kapie silnika, przy końcu rurki była tłusta mgiełka. Silnik ma ok. 45 tyś mil, i nie wydaje mi się, by był zużyty - nie kopci, ma osiągi i nie wymaga dolewek między wymianami oleju.
Jeżdżę, bo lubię :)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Wojtas72
-
- Offline
- wie o co chodzi
-
- Posty: 643
- Otrzymane podziękowania: 49
wemar napisał: Z tego co tu czytam, to jesteś dość odporny na argumenty
Ale napisz o jakie argumenty chodzi? o takie:
"poczytaj o konstrukcji odmy" a może "Oleju nie ma prawa tam być,i na tym koniec", " Ja mam tak poprowadzony wężyk odmy że nie kapie olej" .
wemar napisał: Usiłujesz wcisnać praktykę z silników samochodowych do silnika V2 dużej pojemności. W tej sytuacji trudno będzie zrozumieć, czemu w V2 jest tak, a nie inaczej.
Napisz, czym się różni odwietrzanie silnika samochodowego od odwietrzania silnika V2. Z chęcią się dowiem.
wemar napisał: Chyba będzie w to ciężko Ci uwierzyć, ale normalny poziom wilgoci w powietrzu to ok. 50% stanu nasycenia (tj. mgły). W deszczu dochodzi do 100%. Wbrew pozorom ta wilgoć ma dobry wpływ na kulturę pracy silnika - o ile oczywiście nie zaleje wlotu powietrza lub instalacji.
Ja wiem i wierzę że zazwyczaj poziom wilgoci w powietrzu to ok. 60% i że ma to wpływ na pracę silnika.
Postaraj się raczej przekonać kol. lukezbrus'a że to nic strasznego te kilka kropel w wężyku odmy.
Napisałem tak trochę sarkastycznie o tym 0% wilgoci, ponieważ dla kol. lukezbrus te kilka kropel w wężyku to prawie tragedia i za pewnie przyczyna wszelakich nie domagań silnika...tak przynajmniej odczytałem jego przekaz.
Jeszcze raz napiszę że: w silniku w dobrym stanie technicznym oleju w odmie ma nie być.
Olej może pokazać się w odmie gdy silnik jest na wykończeniu.
Może być go na tyle dużo że zacznie aż kapać z wężyka, ponieważ tak intensywnie będzie wypychany z silnika przez przedmuchy wyeksploatowanego silnika.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- wemar
-
- Offline
- Moderator
-
- Posty: 1914
- Otrzymane podziękowania: 136
Z tego co tu czytam, to jesteś dość odporny na argumentyWojtas72 napisał: Ja nie jestem uparty, ja tylko prowadzę dyskusję z Tobą.
Oczekuję jedynie że przekonasz mnie do swojej racji.
Niestety nie udał Ci się mnie logicznie przekonać do nie możliwości obecności oleju w odmie.
![B) B)](/media/kunena/emoticons/b.gif)
Usiłujesz wcisnać praktykę z silników samochodowych do silnika V2 dużej pojemności. W tej sytuacji trudno będzie zrozumieć, czemu w V2 jest tak, a nie inaczej.Wojtas72 napisał: .Niestety nie jestem w stanie pokazać Ci zapapranego filtra powietrza olejem w XV 1600/1700 ponieważ nie widziałem jeszcze "skończonego" takiego silnika.
Za to widziałem wiele silników samochodowych w takim stanie.
Chyba będzie w to ciężko Ci uwierzyć, ale normalny poziom wilgoci w powietrzu to ok. 50% stanu nasycenia (tj. mgły). W deszczu dochodzi do 100%. Wbrew pozorom ta wilgoć ma dobry wpływ na kulturę pracy silnika - o ile oczywiście nie zaleje wlotu powietrza lub instalacji.Wojtas72 napisał: Super! dzięki temu zabiegowi do silnika jest teraz zasysane tylko świeże powietrze o zawartości pary wodnej 0%- sukces!!!
Jeżdżę, bo lubię :)
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
- Mój XV 1600/1700 - Forum
- Serwisy/Mechanika
- Tuning: Optyczny/Mechaniczny
- Mechaniczny
- Filtr powietrza.