UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Filtr powietrza.

  • Marek5531
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
1 rok 6 miesiąc temu #1 przez Marek5531
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ma ktoś coś takiego założone?
malyhd.pl/29975-large_default/filtr-powietrza-cobra-naked-swept-ud-249.jpg
Nie zaciąga wody w czasie deszczu?

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 lata 1 miesiąc temu #2 przez Lord Zed
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
wygląda to jakby AIS z powrotem zamontowano.

Oszczędzaj wodę , pij piwo !

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • PawelGDA
  • PawelGDA Avatar
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 lata 1 miesiąc temu #3 przez PawelGDA
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ja to na razie odpuszczę. Ale z ciekawości jeszcze wczoraj szperalem i znalazłem takie co montują w Harleyach
Załączniki:

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 lata 1 miesiąc temu #4 przez TataMichas
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Pomysł fajny, ale... B) z racji, że musi być wpięte w linii i mimo wszystko jest dość duże, to raczej ciężko zmieścić gdzieś pod zbiornikiem, siodłem.
Daj znać jak zamontujesz

"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • PawelGDA
  • PawelGDA Avatar
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 lata 1 miesiąc temu #5 przez PawelGDA
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Wow. Właśnie pogooglalem i widzę że są jakieś nowsze wersje. Całkiem całkiem. Np taki
Załączniki:

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • PawelGDA
  • PawelGDA Avatar
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 lata 1 miesiąc temu - 2 lata 1 miesiąc temu #6 przez PawelGDA
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
TataMichas. Żeby żadne opary się nie dostawały to możesz ściągnąć pomysł samochodowy. Jest to tzw Oil Catch Can. Wiem ze standardowe są wielkości małej puszki Coca coli, co może być ciężko gdzieś upchać. Może są mniejsze. Zasada mega prosta. Wpinają w przewód odmy i albo z wylotu z catch tanka do filtra powietrza lub zatkać kruciec od filtra a do wylotu z catch tanka dają do zestawu maleńki filterek i już. Raz na sezon odkręcić i zlać olej. Kurde tak se myśle ze jak bym znalazł jakiś mały to sam bym zamontował.
Last edit: 2 lata 1 miesiąc temu by PawelGDA.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 lata 2 miesiąc temu - 2 lata 2 miesiąc temu #7 przez TataMichas
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Coś nie mogę dołączyć zdjęcia nr 2.

"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Załączniki:
Last edit: 2 lata 2 miesiąc temu by TataMichas.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 lata 2 miesiąc temu #8 przez TataMichas
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

longjohn napisał: A ile tam jest tego oleju? To głównie pary takowego,które sie spalą w silniku bez sladu i zadnych zaworów nie zakleją. W końcu we wszystkich znanych mi silnikach tak to jest wykonane. Fakt,że silnik RS spala niewiele oleju i praktycznie w sezonie sie nie dolewa. natomiast jak pierscienie się zużyją,uszczelki na zaworach tez to
może byc problem,metoda staryc h taksiarzy można rurke wyprowadzic i paskudzić drogę. TFU...


John – no właśnie nie do końca. Trochę tego mazidła tam jest. :nonie:

Z cyklu nie wiem po co to robię, ale…mogę więc dlaczego nie. B)

Tło eksperymentu – RS, w maksymalnym stopniu oryginał, a co najważniejsze oryginalny filtr powietrza, do którego gumowym wężykiem podłączona jest między innymi odma olejowa. Zdjęcie 1.
Przy którejś z kolei wymianie filtra powietrza oraz formowych dyskusji zacząłem się zastanawiać jak zredukować ilość oleju w filtrze, a tym samym z pewnością dostającego się do cylindrów, więc nie ułatwiającego życia zaworom i ich pasowaniu z przylgnią. Musimy pamiętać, że pod tyłkiem mamy silnik chłodzony powietrzem, w którym szczególnie zawory wydechowe tylnego baniaka łatwo nie mają.

Z racji mojego lenistwa, nie wymyśliłem nic finezyjnego, a jedynie wiejsko-tuningowy sposób wyprowadzenia rurki odmy na zewnątrz, i by nie kapało na jezdnię, postanowiłem dołożyć mały filterek. By śledzić efekty, użyłem standardowego filtra paliwa, zaślepionego z jednej strony z nawierconym otworkiem odpowietrzającym. Tak, tak wszystko widać z zewnątrz…z perspektywy podłoża. Zdjęcie 2

Po jednym sezonie efekty jak widać, syf brud i malaria. Mnóstwo „złego” nie trafiło tam, gdzie nie powinno. Zdjęcie 3. Po rozcięciu jak można się domyślać mnóstwo oleju, ale wymieszanego z wodą. Typowa gęsta zawiesina.

Wynik eksperymentu widać, co dalej? Chyba nic. Tyle tylko, że jak widzicie kupiłem i zamontowałem już drugi filtr. Jestem dziwny, ale wolę dmuchać na zimne. B)

"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Załączniki:

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 1 miesiąc temu #9 przez majkelpl
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
To taka informacja tylko dla tych co tą odme podłaczaja pod filtr powietrza i stad cała dyskusyja B)

WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 1 miesiąc temu #10 przez longjohn
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
A ile tam jest tego oleju? To głównie pary takowego,które sie spalą w silniku bez sladu i zadnych zaworów nie zakleją. W końcu we wszystkich znanych mi silnikach tak to jest wykonane. Fakt,że silnik RS spala niewiele oleju i praktycznie w sezonie sie nie dolewa. natomiast jak pierscienie się zużyją,uszczelki na zaworach tez to
może byc problem,metoda staryc h taksiarzy można rurke wyprowadzic i paskudzić drogę. TFU...

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 1 miesiąc temu #11 przez majkelpl
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
No to miałem okazje zdjac obudowe i dostac sie do filtra powietrza i u mnie to tak wyglada.
Sam filter z niczym nie połączony, wywalony otwór z tyłu aby jeszcze zassał powietrze i jest czystciutko i suchutko :zab:

naforum.zapodaj.net/27c0e1e2072b.jpg.html

naforum.zapodaj.net/b522b6b19a92.jpg.html

naforum.zapodaj.net/701cff5b0ce9.jpg.html

naforum.zapodaj.net/5dcf664d0c65.jpg.html

naforum.zapodaj.net/84b96d69bd7d.jpg.html

WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 2 miesiąc temu #12 przez wemar
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Wojtas72 napisał: Normalnie ręce opadają :nonie: w tym i w tym silniku jest odma przecież...a o odmie przecież tu dywagujemy, a nie o innych cechach tych silników.

To powiedz czemu silnik parowy bez wody nie pojedzie, a a w motocyklu nie pojedzie z wodą? Silnik to silnik ... tak przynajmniej twierdzisz. ;)

Jeżdżę, bo lubię :)

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 2 miesiąc temu #13 przez pinhead
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Wojtas72 napisał: Normalnie ręce opadają :nonie: w tym i w tym silniku jest odma przecież...a o odmie przecież tu dywagujemy, a nie o innych cechach tych silników.


Ręce opadają,bo w dalszym ciągu nie możesz zrozumieć,że silniki samochodowe to całkiem inny temat :oj:
Co do samej odmy,to wszystko się zgadza.....w każdym silniku pełni tą samą funkcję.
Pisałeś już wcześniej o tym, że widziałeś kilka silników samochodowych z olejem w kolektorze dolotowym,tylko nie dodałeś,że w takich silnikach przyczyn pojawienia się oleju w kolektorze może być kilka.
Porównywanie silnika motocyklowego V2 z konstrukcjami samochodowymi to jakiś absurd :polew:

Zapewne wiesz,jak łatwo sprawdzić w samochodzie,czy olej nagromadzany w kolektorze zbiera sie z powodu mocno zużytego silnika.
Z motocyklami żyję od ok. 30 lat i wychowałem się na zabytkach,również konstrukcjach mało spotykanych,i
może kilka silników pluło olejem z odmy......za każdym razem przyczyna tkwiła w sekcji odsysającej.
Nigdy wina nie tkwiła po stronie zużytego silnika,a po tylu latach były wyjeb..ne niemiłosiernie.

Motocykle mają nie co inną konstrukcję układu odpowietrzenia,i uwierz w końcu,że z naszych moto olej przez odmę nie ma prawa płynąć :nie: nie mówię tu o skroplinach z pary olejowej.
Widzę,że moje,jak i innych argumetny nie przemawiają do Ciebie,ale tak na prawdę mam to w :du:
Obecnie silnik samochodowy,że by był zużyty,to musi przekroczyć 500 tys km,mówię tu o benzynie i silnikach małolitrażowych......spróbuj tyle zrobić swoim Radkiem :zab: bo po podobnym przebiegu można by powiedzieć ,że silnik się zużywa . :piw:

Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 2 miesiąc temu #14 przez Wojtas72
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

TomHal napisał: PS. Wojtas 72 - tak serio - silnik rzędowy 4 cylindrowy porównujesz do V2 - coś chyba nie do końca trafne porównanie.

Normalnie ręce opadają :nonie: w tym i w tym silniku jest odma przecież...a o odmie przecież tu dywagujemy, a nie o innych cechach tych silników.

Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 2 miesiąc temu #15 przez TomHal
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
W przypadku akurat tej odmy nie trzeba. Wywalenie rurki poza silnik daje komfort że ewentualne zawiesiny wodne powstałe w wyniku schłodzenia gorącego powietrza zostaną odpowiednio grawitacyjne skierowane poza układ. Co do odmy z baku to powinno się zastosować zaworek jednokierunkowy. No ale to nie o tym tutaj piszemy.
PS. Wojtas 72 - tak serio - silnik rzędowy 4 cylindrowy porównujesz do V2 - coś chyba nie do końca trafne porównanie.

Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
COM_KUNENA_THANKYOU: lukezbrus

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • wie gdzie gaźnik
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 2 miesiąc temu #16 przez lukezbrus
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

wemar napisał: Odma musi przepuścić to powietrze o tej objętości w obie strony - razem z nim wypycha cześć opary gorącego oleju lub zaciąga powietrze z zewnątrz.


Skoro zaciąga, to wylot odmy wypuszczony poza gaźnik powinien być zakończony jakimś filtrem. Znajomy ma filtr z jakimiś metalowymi kuleczkami i taki zalecał mi założyć.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 2 miesiąc temu - 7 lata 2 miesiąc temu #17 przez Pirania
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Wojtas72, nie brnij w to dalej. Wemar ma rację. W odmie skraplają się pary oleju, bez względu na stan techniczny silnika.
Last edit: 7 lata 2 miesiąc temu by Pirania.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 2 miesiąc temu - 7 lata 2 miesiąc temu #18 przez wemar
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Wojtas72 napisał: Napisz, czym się różni odwietrzanie silnika samochodowego od odwietrzania silnika V2. Z chęcią się dowiem.

Różnica jest znaczna. W silniku samochodowym tłoki chodzą przeciwbieżnie parami - daje to to, że jak dwa są na dole, to dwa u góry, a objętość pod tłokami jest prawie cały czas stała. W V2 (ale np. w silniku malucha podobnie) tłoki z niewielkim katem są oba w górze, lub oba na dole - w efekcie cały czas masz zmianę objętości pod tłokami - tak ok. 1,7 litra mniej lub więcej. Odma musi przepuścić to powietrze o tej objętości w obie strony - razem z nim wypycha cześć opary gorącego oleju lub zaciąga powietrze z zewnątrz. Olej to nie woda, ale jednak paruje zatem do odmy przedostaje się zawsze trochę oleju (par). Za chwilę zostają zaciągnięte ponownie, ale w rurce chłodzonej powietrzem zawsze ma prawo coś się skroplić. Reszta par ma zostać zaciągnięta do silnika. Dalego odma podpięta jest za filtrem, a przed gaźnikiem - opary mają zostać spalone w silniku, a nie dostawać się do atmosfery. Powietrze pod tłoki ma zaś zostać zaciągnięte czyste, a nie z tym, co się w nim znajduje. Najczęściej jeżdżę w orzeszku z chustą na twarzy i piorąc ją co kilka godzin jazdy widzę, jak "czyste" jest powietrze nad naszymi drogami.
Oczywiście przedmuchy silnika będą bardziej spektakularne, ale w przypadku V2 zjawisko to wystąpi nawet na całkowicie szczelnym silniku.
Właśnie wróciłem z dość dalekiej trasy, w większości w dużym upale i przy silniku pracującym prawie non-stop przez kilka godzin. Przy jednym z odpalań na wysokości ponad 2000 m n.p.m. silnik sobie strzelił w gaźnik i odpięła się rurka z odmy do łącznika filtra. Zauważyłem to dopiero wieczorem - na kapie silnika, przy końcu rurki była tłusta mgiełka. Silnik ma ok. 45 tyś mil, i nie wydaje mi się, by był zużyty - nie kopci, ma osiągi i nie wymaga dolewek między wymianami oleju.

Jeżdżę, bo lubię :)
Last edit: 7 lata 2 miesiąc temu by wemar.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 2 miesiąc temu #19 przez Wojtas72
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

wemar napisał: Z tego co tu czytam, to jesteś dość odporny na argumenty B)


Ale napisz o jakie argumenty chodzi? o takie:
"poczytaj o konstrukcji odmy" a może "Oleju nie ma prawa tam być,i na tym koniec", " Ja mam tak poprowadzony wężyk odmy że nie kapie olej" .

wemar napisał: Usiłujesz wcisnać praktykę z silników samochodowych do silnika V2 dużej pojemności. W tej sytuacji trudno będzie zrozumieć, czemu w V2 jest tak, a nie inaczej.


Napisz, czym się różni odwietrzanie silnika samochodowego od odwietrzania silnika V2. Z chęcią się dowiem.

wemar napisał: Chyba będzie w to ciężko Ci uwierzyć, ale normalny poziom wilgoci w powietrzu to ok. 50% stanu nasycenia (tj. mgły). W deszczu dochodzi do 100%. Wbrew pozorom ta wilgoć ma dobry wpływ na kulturę pracy silnika - o ile oczywiście nie zaleje wlotu powietrza lub instalacji.


Ja wiem i wierzę że zazwyczaj poziom wilgoci w powietrzu to ok. 60% i że ma to wpływ na pracę silnika.
Postaraj się raczej przekonać kol. lukezbrus'a że to nic strasznego te kilka kropel w wężyku odmy.
Napisałem tak trochę sarkastycznie o tym 0% wilgoci, ponieważ dla kol. lukezbrus te kilka kropel w wężyku to prawie tragedia i za pewnie przyczyna wszelakich nie domagań silnika...tak przynajmniej odczytałem jego przekaz.

Jeszcze raz napiszę że: w silniku w dobrym stanie technicznym oleju w odmie ma nie być.
Olej może pokazać się w odmie gdy silnik jest na wykończeniu.
Może być go na tyle dużo że zacznie aż kapać z wężyka, ponieważ tak intensywnie będzie wypychany z silnika przez przedmuchy wyeksploatowanego silnika.

Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
7 lata 2 miesiąc temu #20 przez wemar
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Wojtas72 napisał: Ja nie jestem uparty, ja tylko prowadzę dyskusję z Tobą.
Oczekuję jedynie że przekonasz mnie do swojej racji.
Niestety nie udał Ci się mnie logicznie przekonać do nie możliwości obecności oleju w odmie.

Z tego co tu czytam, to jesteś dość odporny na argumenty B)

Wojtas72 napisał: .Niestety nie jestem w stanie pokazać Ci zapapranego filtra powietrza olejem w XV 1600/1700 ponieważ nie widziałem jeszcze "skończonego" takiego silnika.
Za to widziałem wiele silników samochodowych w takim stanie.

Usiłujesz wcisnać praktykę z silników samochodowych do silnika V2 dużej pojemności. W tej sytuacji trudno będzie zrozumieć, czemu w V2 jest tak, a nie inaczej.

Wojtas72 napisał: Super! dzięki temu zabiegowi do silnika jest teraz zasysane tylko świeże powietrze o zawartości pary wodnej 0%- sukces!!!

Chyba będzie w to ciężko Ci uwierzyć, ale normalny poziom wilgoci w powietrzu to ok. 50% stanu nasycenia (tj. mgły). W deszczu dochodzi do 100%. Wbrew pozorom ta wilgoć ma dobry wpływ na kulturę pracy silnika - o ile oczywiście nie zaleje wlotu powietrza lub instalacji.

Jeżdżę, bo lubię :)

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Czas generowania strony: 0.173 s.
Zasilane przez Forum Kunena