UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Wyciek oleju z silnika

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #1 przez kusy
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Nie drapać się :nie: Niech w końcu zainteresowany problemem odpowie na wcześniej zadane mu pytania :dia:

Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu - 6 lata 3 miesiąc temu #2 przez Wojtas72
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Łukasz, czy nie ma jakiegoś filmiku mniej obnażającego wady tego sposobu czyszczenia silników od wewnątrz? :nonie:
Koszty:
5 L ON = 23 pln, 1 L nafty 12.90 pln...Liqud moly 25-30 pln.
Robocizna:
wlać nafty, 10 min pracy silnika, spuścić olej z naftą, wlać ON, 10 min pracy silnika, spuścić ON = min. 1 godzina.
Preparat dedykowany = max. 20 min.
Wpływ, zapewne "zbawienny" ON na tarcze sprzęgłowe to tak tylko na marginesie dodam.
Stwierdzenie gostka po zabiegu:
"olej nadal czarny...ale mniej" :polew:
albo:

" jeżeli Wam silnik zacznie się pocić to nie wina płukanki, tylko starej uszczelki albo starego zimmeringa" przy czym przed płukanką silnik był suchy, a nagle po takiej płukance uszczelki i zimmeringi gwałtownie się starzeją ?? :polew:
to jest po prostu bezcenne !
Może to i dobre jest w starym dieslu ale tu chodzi o nie zagnojony silnik japońskiego motocykla. Dodatkowo taka płukanka tylko na wolnych obrotach raczej nie usunie tej mazi z zakamarków głowicy w RS.
Może, za komuny, gdy nie było preparatów dedykowanych to takie płukanki miały sens, ale teraz?
Ale żeby nie było: NIECH KAŻDY ROBI JAK UWAŻA.

Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Last edit: 6 lata 3 miesiąc temu by Wojtas72.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #3 przez LukaszGda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Lord Zed napisał: Wojtas pieprzysz jak potłuczony, samym napędem bez oleju ATF jak mu doradziłem płucze się silniki z CR oraz wysilone benzyny z turbo lub bez. Procedura ta jest jak najbardziej bezpieczna i stosowana przez wiele renomowanych warsztatów samochodowych. Zresztą sprawdź skład takiego środka jak L.Moly , 90 % nafty a 10% lubrykantu bo sama nafta jest za sucha. ON jest bezpieczniejszy do płukania silnika niż wynalazki dolewane do oleju.




płukanie silnika ropą stara szkoła :dobrarobota

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #4 przez Wojtas72
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Aż się nie chce polemizować z tak wyrafinowanym sposobem czyszczenia silnika od wewnątrz.
Szkoda że nie można na tym forum zrobić ankiety pod tytułem:
Czy skorzystałbyś z "preparatu czyszczącego" na bazie ON i ATF,
Czy firmowego płynu dedykowanego do tego celu.

Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #5 przez Lord Zed
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Wojtas pieprzysz jak potłuczony, samym napędem bez oleju ATF jak mu doradziłem płucze się silniki z CR oraz wysilone benzyny z turbo lub bez. Procedura ta jest jak najbardziej bezpieczna i stosowana przez wiele renomowanych warsztatów samochodowych. Zresztą sprawdź skład takiego środka jak L.Moly , 90 % nafty a 10% lubrykantu bo sama nafta jest za sucha. ON jest bezpieczniejszy do płukania silnika niż wynalazki dolewane do oleju.

Oszczędzaj wodę , pij piwo !

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #6 przez kusy
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Dokładnie. Porządnie przegonić moto, a nie zabierać się za remont. :nie: :piw:
Czy w okresie zimowym bawiłeś się w chwilowe odpalanie moto?

Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #7 przez Baron
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Jak najbardziej .Godnie polatać ,wyczyścić odmy i ewentualnie wymienić olej a wszystko wróci do normy.Poprzeni właściciel pewnie wyjeżdżał tylko na przegląd i raz w tygodniu do kościoła. :zebol:

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu - 6 lata 3 miesiąc temu #8 przez Wojtas72
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Lord Zed napisał: Najlepiej przepłukaj silnik dokładnie , czyli tak : zlej stary olej ( nie demontując filtra ) , zalej silnik 3 litrami oleju napędowego + litr oleju przekładniowego ATF , odpal na 10 - 15 min. (na wolnych obrotach ). Spuść to co stamtąd wypłynie , zalej nowy olej i wymień filtr na nowy.

Dasz gwarancję że ta "paciara" cała wypłynie z silnika? to nie URSUS C-330 czy Zetor żeby stosować takie mixtury.
Technika poszła sporo na przód, polecieliśmy na księżyc, auta jeżdżą bez kierowców itp.
Opracowano bezpieczne i przetestowane preparaty do czyszczenia silnika od środka: Motul Engine Clean, Liqui Moly Engine Flush Pro-Line itp.
A tak po prostu wystarczy ten motocykl porządnie przegonić, tak po autostradzie 140 km/h+ B) przynajmniej 200-300 km na raz.

Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Last edit: 6 lata 3 miesiąc temu by Wojtas72.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #9 przez Lord Zed
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Najlepiej przepłukaj silnik dokładnie , czyli tak : zlej stary olej ( nie demontując filtra ) , zalej silnik 3 litrami oleju napędowego + litr oleju przekładniowego ATF , odpal na 10 - 15 min. (na wolnych obrotach ). Spuść to co stamtąd wypłynie , zalej nowy olej i wymień filtr na nowy.

Oszczędzaj wodę , pij piwo !

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #10 przez LukaszGda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Bez przesady kolego nie rozbieraj silnika taki glut co znalazłeś w silniku co jakiś czas znajduje pod motocyklem ponieważ tam mam wyprowadzoną odmę. Fabrycznie odma jest podłączona do airboxa gdzie ten szlam wraz z mieszanką paliwowo powietrzną wędruje do komory spalania.
Co do wody to jak zostało powiedziane nie wiadomo gdzie moto stało w jakich warunkach.

Oczyść to sprawdź drożność odmy przy okazji jak dekle masz zdjęte sprawdź zawory.
Wymień olej płukanka też nie zaszkodzi liqui moly ma taki preparat do motocykli.
Po zalaniu świeżym olejem ciesz się jazdą :chop:

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Cadaver
  • Cadaver Avatar COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Offline
  • świeżak
  • świeżak
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #11 przez Cadaver
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Dziękuję za pomoc.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #12 przez facio07
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Poodkręcaj co się da! Spuść olej i podgrzewaj silnik opalarką,tylko ostrożnie żeby nie przeholować (nie przegrzać i nie narobić szkód),musisz to powtórzyć kilka razy aż woda wyparuje.Jest dużą szansa że się wysuszy,potem zalej olej i zobaczysz.To jedyny sposób bez rozbierania.Jest to upierdliwe,ale skuteczne!

avatar

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #13 przez pinhead
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Teraz tak patrzę na foto dopiero załapałem,że to jest pod pokrywą głowicy :mysli: wcześniej myślałem,że odkręciłeś boczną pokrywę :czad:
W tej sytuacji wygląda to na krótkie przebiegi,tak jak w samochodach co robią krótkie trasy,gdzie często pod korkiem wlewu zbiera się "piana"
Pozostaje Tobie porządne płukanie silnika,pod pokrywami dobrze wszystko wyczyść,i najlepiej do pierwszego oleju użyj jakiegoś środka płukającego......zobaczysz co później wylejesz :cooo:
Jak masz zdjęte czapki to przy okazji ustaw zawory :zab:
Tu masz fotkę,gdzie jest przewód odmy.


Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Załączniki:

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #14 przez robrob
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
też bym powiedział że moto stoi w zimnym garażu a kolega sobie robił zimą krótko trwałe uruchamianie motocykla, a różnica temperatur swoje robi, zmienić olej dobrze wyczyścić, sprawdzić odpwietrzenie aż do filtra i porządnie przegonić w trasie,

Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #15 przez Wojtas72
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Abo Ty albo poprzedni właściciel garażowaliście moto w mocno wilgotnym garażu i wilgoć ta się kondensowała pod wystudzonymi deklami zaworowymi.
Dlatego wymień olej, a wcześniej wytrzyj tą maź. Sprawdź czy nie ma tego w głowicy drugiego cylindra. Udrożnij wężyk odmy bo jest prawdopodobnie przytkaniny jeżeli to chodzi o tylni cylinder.

Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #16 przez majkelpl
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Cadaver napisał: No faktycznie tak naprawdę to nie znam jego historii, ale do rzeczy, co teraz?
Demontaż i sprawdzenie silnika?


No jak nie znasz to kiepsko a powiem Ci ze takie rzeczy nie biora sie przypadkowo w takich miejscach :mysli:
Cos musialo z nim byc ale ..... teraz kurde juz sezon i szkoda rozebrac motura i nie smigac ale ....... chyba nie masz innego wyjscia bo nie daj Boze, cos jeszcze siedzi ukrytego i zakatujesz motura :oj:

WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu - 6 lata 3 miesiąc temu #17 przez pinhead
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Cadaver napisał: No faktycznie tak naprawdę to nie znam jego historii, ale do rzeczy, co teraz?
Demontaż i sprawdzenie silnika?


A czy Ty jeździłeś tym moto :mysli: i nie chodzi mi tu o jednorazową przejażdżkę.
Jeżeli chodzi o rozebranie silnika,to koszt będzie wysoki,nawet bardzo :dolar: :dolar: głównie chodzi o uszczelki,ale jak byś kupił zestaw na ebay-u to jeszcze da się to przełknąć.
Przy okazji rozbiórki pasowało by wymienić pierścienie,tarcze sprzęgłowe no i może hydrauliczne popychacze.
Mi to cały czas wygląda jak by tam,ale nie wiem skąd dostała się świeża woda.
Jeżeli by ona tam była wcześniej,to podczas eksploatacji zmieszała by się z olejem i zrobił by się jasny budyń.

Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Last edit: 6 lata 3 miesiąc temu by pinhead.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Cadaver
  • Cadaver Avatar COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Offline
  • świeżak
  • świeżak
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #18 przez Cadaver
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
No faktycznie tak naprawdę to nie znam jego historii, ale do rzeczy, co teraz?
Demontaż i sprawdzenie silnika?

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #19 przez majkelpl
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Cadaver napisał: Motor kupiłem w zeszłym roku od gościa który go normalnie użytkował.



Ale nie znasz jego historii ?
Motocykla oczywiscie a nie goscia B)

WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
6 lata 3 miesiąc temu #20 przez pinhead
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Tylko,że tam widać krople wody,tak jak by jej ktoś tam nalał.
Z oparów odmy to raczej nie było by tak czystej wody :mysli: Co by nie było,to moto na pewno nie było normalnie użytkowane.

Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Czas generowania strony: 0.084 s.
Zasilane przez Forum Kunena