UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #21

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
... a miało być o silniku.
od siebie dodam, że moje relacje z Wild Starem były takie, że jadąc spokojnie 60-70 km/h silnik pracował równo bez jakichkolwiek szarpań. Mimo swojej dzikiej natury moto potrafiło naprawdę poruszać się istnie spacerowo. Jak wiecie nie jest to "zdrowe" dla moto, tak też robiłem to tylko od wielkiego dzwona !
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #22

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Darecki napisał:
Koleś ten mechanik o którym pisalem,zaczął myśleć jak i Ty i próbował zaadoptować inny zestaw "lepszy/wydajniejszy" z innego moto...
To nie jest coś, czego nie ma w motocyklach Yamahy. MS1300 bodajże ma układ tak zrobiony, że wciskając klamkę, działa tylko przedni hebel, a jak wciskasz nożny, to działają oba. Niestety, przedni zacisk składa się tak de facto z dwóch i ma w dodatku podwójny komplet klocków.
VTX ma to tak wymyślone, że wciskając klamkę, działają działają 4 tłoczki z przodu, a jak wciskasz nożny, to działa zacisk nożny i dwa tłoczki w przednim (czy jakoś tak).
kusy napisał:
Rozwieje on wszelkie Wasze rozmyślania o ABS do naszych gwiazd.
Nie chodzi mi o ABS, ale CBS (kombinowany układ hamulcowy) lub UBS (rozwinięty ...) które nadal pozostają "klasycznym" układem, nie wymagającym czujników i elektroniki.

Sprawa jest prosta, jadąc z nogami na spacerówkach, hebel tylny jest praktycznie nieobsługiwany. W czasie przejażdżek turystycznych, gdy moto jest mocno dociążone, hamowanie tylko przodem nie jest zbyt efektywne i staje się trochę ryzykowne, gdy cały zestaw (motocykl, podróżujący i bagaż) ważą ok. 550 kg. Tylny hebel, mimo tego, że jest tak dociążony, że można stanąć na pedale, a koło i tak trzyma przyczepność, jest tylko spowalniaczem. Trzeba używać obu hamulców, by był jakiś efekt, a to powoduje dyskomfort dla d..y.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #23

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Panowie przeczytajcie artykuł,który wrzucił Baron. Rozwieje on wszelkie Wasze rozmyślania o ABS do naszych gwiazd.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #24

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Wemar!
Koleś ten mechanik o którym pisalem,zaczął myśleć jak i Ty i próbował zaadoptować inny zestaw "lepszy/wydajniejszy" z innego moto(nie pamiętam z jakiego dokładnie bo to dawno bylo,ale z jakiegoś sporciaka),efekt taki że poleciały faki(kurwy odpowiednik naszego brzydkiego słowa) :zab: i skończyło się na tym że pokornie wrócił do zestawu fabrycznego :piw:


Od jakiegoś czasu korci mnie, by przeszczepić układ hamulcowy z VTX'a do RS'a. Niestety, to dość istotny układ, a ja nie mam dostatecznej wiedzy, by tak samodzielnie przy nim eksperymentować. Na razie wiem tylko tyle, że nie wystarczy połączyć obwodu przedniego z tylnym i zastosować pompy o większej wydajności. Potrzebne byłoby też wymienić zacisk przedni np. na taki jaki jest w MS1300, ale nie mam pojęcia czy da się to zrobić bez większych przeróbek. Wolałbym zostawić zaciski takie, jakie są, ale wtedy jest problem z rozdziałem siły hamowania.[/quote]
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #25

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Mayky,a po cholerę ci jechać szybciej niż setką,przecież jak jedziesz że westu na ist lub odwrotnie to trza zaraz hamować bo oceany,no trochę dłużej jak z norta na saut :jez: :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #26

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Tomson napisał:
Do 100/h wystarczą 4 biegi, mniej wajchowania.

Mnie tam 3 ... 1,2,3 i 100 jest.
Jak nie chce szybciej to tak zostaje a jak mam ochote odkrecic to 4 do 130 i pozniej 5
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #27

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Co do elastyczności i szarpania - zatankujcie kiedyś jakąś wysokooktanową benzynę i wtedy sprawdźcie. Ja leję Vervę. Wprawdzie u mnie dolot i wydech są mocno akcesoryjne, ale jazda na V biegu z prędkością 55-60 km/h (licznikowo) nie jest problemem. Trzeba tylko z umiarem odwijać manetkę, bo wtedy może trochę szarpać, ale po przekroczeniu 70-ki nie ma już tego problemu.

Tomson napisał:
Do 100/h wystarczą 4 biegi, mniej wajchowania.
Mi wystarczają generalnie 3 biegi - 1 ... 3 ... 5 :polew:
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #28

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Koledzy skoro rozmawiamy sobie o obrotach. Ostatnio ktoś tu narzekał, że RS nie ma 6 biegu jak HD.
Grzebnąłem troszkę na pierwszym z brzegu forum HD i potwierdziło się to, co przypuszczałem. Nasze moturki na 5 biegu mają takie obroty jak HD 103 calowe na 6 biegu - ok. 2200 obr. przy setce (60 mil/h)

Sedno sprawy tkwi w tym co napisałem kilka postów wyżej - 5-tka u nas to super-nadbieg. Mogła by być spokojnie 6-tką jakby wpakowali jeszcze jeden bieg o przełożeniu między 0,75 a powiedzmy 0,9.
Tylko po co?
Moim zdaniem skrzynia w RS jest super. Nie ma niepotrzebnych podobnych do siebie przełożeń jak np. w VTX 1300, gdzie zdaje się ciężko odróznić 4 od 5.
Do 100/h wystarczą 4 biegi, mniej wajchowania.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #29

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #30

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Nie wiem jak w innych ,ale u mnie (1700 2008) przy zejsciu do 80 km/h silnik nie tylko nie przyspiesza,ale jest na granicy szarpania. No mozna jechac delikatnie ,prawie nie dodajac gazu. obroty na wysokosci 1800.
O 50 tce mazna zapomniec. Faktycznie nieraz sie trzeba troche naheblować.
Co do zintegrowanej pompy hamulca noznego,to sam bym sie tego tematu nie podjął.Chyba konieczny jest jakis układ podobny do ABS z elektryczna pompa i zasobnikiem cisnienia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #31

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
Wemar jak czytam, że ktoś jedzie przepisowo przez miasto RS-em na 5-tym biegu to przecieram oczy. ...
Napisałem, że da się jechać "jako tako, nie gwałcąc zbytnio przepisów. Nie wnikając zbytnio w definicje "jako tako" i "zbytnio", to w powyższej wypowiedzi chodziło mi o to, RS'em się da, a VTX będzie się mocno buntować.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #32

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Wemar jak czytam, że ktoś jedzie przepisowo przez miasto RS-em na 5-tym biegu to przecieram oczy. Moim zdaniem wrzucanie 5-tki w tym motocyklu poniżej 100 km/h jest...hmm...nieracjonalne.

5-ty bieg u nas (przynajmniej w 1600) to super-nadbieg. Yamaha określa go jako "super-overdrive". Przełożenie jest 0,75 na tym biegu. Co więcej - 4-ka też jest nadbiegiem !
Oczywiście każdy jeździ jak chce - ale jazda z prędkością 60 km/h na 5-tce to katowanie silnika w tym moturze. Tym bardziej, że jak sam wcześniej napisałeś - ten silnik (wbrew pozorom) nie lubi niskich obrotów.

ps
3 zaworowe głowice to standard w cruiserach Hondy - Shadow 1100, 750, 600...
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #33

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Jeśli silnik RS'a jest dziwny, to co powiedzieć o silniku do VTX'a 1800? Trzy zawory na cylinder, średnica cylindra nieznacznie większa i praktycznie ten sam długi skok (112 mm). Jedyną istotną różnicą jest bezpośredni napęd zaworów z wałka. Charakterystyka silnika natomiast jest taka, że silnik męczy się na niskich obrotach. O ile RS'em da się jako tako jechać przez miasto na 5-tym biegu, nie gwałcąc zbytnio przepisów, to VTX'em już tak się nie da. Pełną radość z VTX'a odczuwa się dopiero wtedy, gdy podkręcimy obroty. Na szczęście dla prowadzącego VTX 1800 ma zintegrowane heble, które pomagają okiełznać, tak rozochocone bydlę.
Od jakiegoś czasu korci mnie, by przeszczepić układ hamulcowy z VTX'a do RS'a. Niestety, to dość istotny układ, a ja nie mam dostatecznej wiedzy, by tak samodzielnie przy nim eksperymentować. Na razie wiem tylko tyle, że nie wystarczy połączyć obwodu przedniego z tylnym i zastosować pompy o większej wydajności. Potrzebne byłoby też wymienić zacisk przedni np. na taki jaki jest w MS1300, ale nie mam pojęcia czy da się to zrobić bez większych przeróbek. Wolałbym zostawić zaciski takie, jakie są, ale wtedy jest problem z rozdziałem siły hamowania.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #34

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
longjohn napisał:
ile mi pasek wystarczy i czy warto kupic na zapas i wozic ze soba.

No i w razie W gdzie i jak bedziesz go chcial wymienic ?
W kraju to i tak nie zrobisz tego na drodze tylko sciagasz moto do warsztatu a za granica ... hmmmm masakra.
Ja kupilem z mysla jak Ty ale dwa lata wisial u mnie bez sensu i go odsprzedalem.
teraz kupie jak mi peknie i juz, jest tego duzo w niecie.
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #35

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Ze zmniejszaniem pojemnosci to nie tak szybko.Mniesza pojemnosc to dla zachowania mocy wieksze obroty ,wysoko moment
obrotowy i w końcu koniecznosc chłodzenia cieczą. 100x118 to chyba granica,za która Yamaha nie pójdzie.Natomiast niewatpliwie nastapi udoskonalanie motocykli -np wprowadzenie ABS czy silniczek przepustnicy dla eliminacji linek gazu.A na pewno pozostanie trwałosc,niskie zużycie oleju itp.Oglądając niedawno silnik HD w "proszku" byłem zszokowany iloscią łozysk igiełkowych i kulkowych.Korbowody,wał,rozrząd to wszystko na łożyskach tocznych.Yamaha Rs to wszystko na slizgowych z doprowadzonym olejem. I moze dlatego tak długo funkcjonuje.W HD juz po kilkudziesięciu tys te łożyska
igiełkowe w rozrzadzie to szmelc. Fakt drugi to w motocyklach HD podaje sie 120 km/h jako maksymalną przez dłuzszy czas na autostradzie (wyjatek nowe cilniki z cieczowym chłodzeniem głowicy) Natomiast RS może sobie spokojnie walić autostrada 140 i więcej o ile kierownika motocykla nie zdmuchnie wiatr bez obawy o zatarcie czegokolwiek.
Jedyne co mnie zastanawia ile mi pasek wystarczy i czy warto kupic na zapas i wozic ze soba.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #36

  • Darecki
  • Darecki Avatar
TomHal,moim zdaniem nie mieli wyjścia,konkurencja naciskała,Honda,Kawasaki szły w górę z pojemnością i,taka była w tym czasie moda,na duże pojemności,nawet Suzuki wypuściła 1800-setke,później wtrysk,a zobacz jaką teraz jest tendencja?pojemności idą na dół :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #37

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Jakby nie patrzył zanim wypuszczono 1700-kę, wiele dobrego zrobiło im śledzenie 1600-ki, która wg mnie jest ikoną ideału. Jedynym dziwactwem w 1700 jest zmienność pojemności cylindrów jednak to dziwactwo czyni ten motocykl jedyny w swoim rodzaju :)
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #38

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
artek napisał:
Darecki pięknie to podsumowałeś :br:

Podsumował pięknie, z jednym wyjątkiem - nie do końca się zgodzę z brakiem idiotów "we fabryce Yamahy". Czego dowodem chyba 30 letnia epopeja problemów z rozrusznikiem/sprzęgiełkiem tegoż, zapoczątkowana w Virago 750 a kontynuowana z uporem maniaka w DS 1100 - i zdaje się nie rozwiązana do końca. Dżizas - mówimy tu o banalnym rozruszniku...
Dołożę możliwość odwrotnego założenia filtra oleju w DS 1100 - efekt wiadomy. Plus konieczność odkręcania wydechu i podestu do wymiany tego filtra - mistrzostwo dizajnu i ergonomii.

Oczywiście porównując do maestrii konstruktorów Harleya to ci z Yamahy są bogami-kosmitami.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #39

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Darecki pięknie to podsumowałeś :br:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 2 miesiąc ago #40

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Paradoksem zaś jest to, że silnik w Hoss Bossie daje z siebie tylko ok. 2/3 tego, co po zabudowaniu w samochodzie. Przyczyną jest niemożność prawidłowego ustawienia dolotu i wydechu, bo po prostu nie ma na to miejsca w motocyklu.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.044 s.
Zasilane przez Forum Kunena