UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 3 miesiąc ago #61

  • SLY
  • SLY Avatar
Prawda! Silnik jest piękny. Ale najbardziej podoba mi się dźwięk. Mój Radzio jest gaźnikowy, od czasu do czasu skręcam obroty tylko po to by sobie posłuchać :h-r:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 3 miesiąc ago #62

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... więc jest zajebisty :dobrarobota
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): majkelpl

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 3 miesiąc ago #63

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4606
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Dwie rzeczy które mi tu nie pasuja:
Waldek zapierdala jak mu sie da w palnik i to jeszcze jak mu sie pociagnie na obrotach prawie lub do odcinki ... smiga wtedy jak głupi i nie jest "zamulony" .. sprawdzone empirycznie nie tylko przeze mnie :jahu:
Po drugie ... czesto leje mu wysokie oktany, dobra wahe z shella 97-99 i tez to lubi wiec .... ??????? :mysli:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Road Star -najdziwniejszy silnik na Swiecie. 8 lata 3 miesiąc ago #64

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Pogody nie ma ,snieg sypie ,akumulator wyjety... ide do garaæu i patrze sie na moj RS. Przygladam sie uwaznie i widzé dziwoląga.Niewatpliwie yamaha kiedy zamierzała wyprodukowac motocykl o pojemnosci minimum 97 cali szesciennych musiała cos zmienic w swojej dotychczasowej konstrukcji.Schemat z poprzednich motocykli;virago 750 i 1100 ,a potem dragstara 1100 nie pasował.Trzeba było sie zbliżyc do konkurencji czyli HD. Chłodzenie powietrzem,
twin cam ,sucha miska olejowa ,zawory OHV napędzane długimi laskami. To wszystko w yamaszce mamy , teraz udziwnienia: rozrząd OHV ,ale laski popychaczy po dwa w blaszanej rurce. Silnik o długim skoku ,a więc o niskich
obrotach (powiem nawet wolnoobrotowy),a cztery zawory w głowicy.. Po co? Odpowiedz prosta cztery małe zawory łatwiej chłodzic niz dwa duze.Dalej podobnie .Po co dwie swiece? HD ma jedną.Dwie swiece przy dużej srednicy
poprawiaja pracę bez spalania stukowego. Fakt to i na pewno w yamaszce nie warto kupowac wysokooktanowej benzyny.
Nastepne dziwadło to rozrząd. W HD napęd na wałki rozrządu przenosi się krótkim łańcuchem - w yamasze kołami
zębatymi. OK! ,ale kurczę ze po co odprężnik !No cóż dwa gary po niekiedy 900 cm3 wymagaja nie lada siły.
A akumulatorek cienki. Mozna by dac troche silniejszy rozrusznik- tu dano odpreżnik poruszany elektromagnesem i
to jakos działa.Nastepny na liscie udziwnień jest napęd alternatora. Przy pomocy przekładni wewnatrz kadłuba
przenosi sie napęd na prawa strone i tam montuje alternator. Kurczę po co? powody sa dwa: ta przekładnia wewnątrz kadłuba podnosi obroty i mimo,że silnik w radku przecietnie pracuje około 2000 obr to mały wymiarowo
alternator ma swoja potrzebna wydajnosć.
Drugi powód to ,że został zrównoważony ciężar silnika. Nastepny dziwoląg: radek ma trzy pompy oleju!
Jedna podwójna służy do zasilania głowic,rozrządu itp,druga wypompowuje olej,któwy gromadzi się na dnie miski.
A trzecia? Trzecia znajduje sie na obudowie przekładni łańcuchowej i służy do smarowania(przepraszam polewania )kół zebatych skrzyni i sprzęgła.Pewnie konstruktor mógł pompe główna zwiększyc i zatrudnic zamaiast tej trzeciej ,ale tego nie zrobił.Ostatnie dziwactwo yamahy to dodatkowa przekładnia łańcuchowa o przełożeniu 1:1
,która odala napęd od wałka skrzyni biegów i przenosi go na drugą stronę. A zaraz cisnie sie pytanie:dlaczego napęd nie idie do tyłu po prawej stronie i byłoby taniej? Ale to konstruktorom yamahy nie pasowało i zrobili jak zrobili. I wyszedł z tego wszystkiego skomplikowany dziwoląg ,drogi,niemniej niezawodny,niecieknący olejem
o niskim punkcie cięzkosci. Jakos im to wyszło prawda?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.047 s.
Zasilane przez Forum Kunena