UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Full syntetyk

Full syntetyk 9 lata 5 miesiąc ago #1

  • Yarry
  • Yarry Avatar
  • Offline
  • świeżak
  • Posty: 26
  • Oklaski: -1
Zmieniłem do swojego Strato z pólsyntyek na pełny syntetyk 2 ubiegłym sezonie. 15 W -50 . Nie widzę róznicy.
15 to jest wartośc płyniecia w temperatiurach niskich w tym przypadku grubo poniżej 0 C. 50 to tak jak pisano wcześniej.
Generalnie syntetyk tez może być z ropy . jest to po prostu olej bazowy Gr III z całym pakietem dodatków.
W motocyklach ważne jest jeszcze aby ten pakiet nie zawierał dodatków modyfikujacyh tarcie . Bo mamy inne sprżegło niż w samochodach.
Różnice .
Syntetyk ma inną temperaturę parowania Tzw Noack Volatitilty. Lepiej bo mniej" paruje" w środku inaczej tworzy stabilniejszy firm w temperaturze.
co jeszcze ? zdecydowanie wyższa odpornośc na degradację temperaturową i utlenianie. Co nie znaczy że rokomenduję dłuższe interwały wymiany.

Poza tym klasa lepkości 15 W 50 tw obu olejach cz to syntetyk czy pólsyntety to to samo.
Ważna jest jeszcze literka po S im niżej w alfabecie tym lepiej . Teraz SM i SL . Tz spełnia wyższe standarty. API americnan petroleum institute to nie na
Do STRATO Yamaha proponoała 10 W 40 syntetyk a teraz znalazłem w sieci że standart OEM to 20 W -50 .
Do HD tylko to proponuja .
CHEMIA olejów tez się rozwija
YARRY
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 5 miesiąc ago #2

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #3

  • Darecki
  • Darecki Avatar
znalazlem w jednym z magazynow motocyklowych taka oto reklame (zdj.ponizej),20W60-VT reklamuja zdecydowanie do Harleya ale mysle ze i w RS mozna je stosowac,
www.hipertech.com
:piw:
Ostatnio zmieniany: 9 lata 5 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #4

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
TomHal napisał:
Natomiast jak ma się już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na liczniku i przechodzi się z minerała na syntetyk może wiązać się z utratą szczelności tu i ówdzie.
Musiałbyś mieć bardzo zasyfiony i wychechałny silnik, by coś takiego się pojawiło. Poza tym takie przypadłości dopadały silniki epoki malucha, poloneza i im podobnych, gdzie pasowania były bardzo luźne.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #5

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Senkju,czyli w moim przypadku nie powinno byc problemow,sprobuje semi syntetyk najpierw jak Baron zasugerowal obaczym co sie bedzie dzialo :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #6

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Praktycznie to samo co syntetyk. Ważna wskazówka - jak jeździłeś wczesne na syntetyku to zejście w dół czyli w kierunku minerała przebiega bezboleśnie. Natomiast jak ma się już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na liczniku i przechodzi się z minerała na syntetyk może wiązać się z utratą szczelności tu i ówdzie.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #7

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Senkju.a wymiana w przypadku polsentyka to co ile?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #8

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Motul 5100 4T 15W50 MA2 ESTER-półsyntetyk :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #9

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Baron,rozmawiamy caly czas o syntetyku take? :piw:



Baron napisał:
Ja z 10W40 przeszedłem na Motul 15W50,praca silnika cicha,sprzęgło sprawuje się b.dobrze,jedynie co zauważyłem to mocniejsze szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki na zimnym silniku.Podciągnołem delikatnie linkę i jest OK. :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #10

  • Darecki
  • Darecki Avatar
TomHal,no wlasnie w trakcie rozmowy z mechanikiem gdzie przyblizylem mu mom problem zasugerowal mi powrot do orginalu jaki rekomenduje fabryka lub posrednie rozwiazanie czyli polsyntetyk,tylko teraz zachodze w glowe zrobic to "brutalnie" czyli zalac of razu mineralem czy delikatniej najpierw polsyntetykiem,ale czy sprzeglo slizga czy nie dopiero praktycznie Bede mogl sprawdzic dopiero na nastepny sezon



TomHal napisał:
Darecki właśnie ze względu na sprzęgło przeszedłem na półsyntetyk. Lałem zawsze syntetyk i przy większych obciązeniach miałem ślizganie się sprzęgła na wysokim biegu. Dwa razy miałem zalany Castrol Power 4T półsyntetyk 10W40 i problem znikł.
LwG
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #11

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Ja z 10W40 przeszedłem na Motul 15W50,praca silnika cicha,sprzęgło sprawuje się b.dobrze,jedynie co zauważyłem to mocniejsze szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki na zimnym silniku.Podciągnołem delikatnie linkę i jest OK. :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #12

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Darecki właśnie ze względu na sprzęgło przeszedłem na półsyntetyk. Lałem zawsze syntetyk i przy większych obciązeniach miałem ślizganie się sprzęgła na wysokim biegu. Dwa razy miałem zalany Castrol Power 4T półsyntetyk 10W40 i problem znikł.
LwG
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #13

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Senkju Wemar,jak wspomnialem ta firma dopiero of niedawna jest na tutejszym rynku albo przynajmniej pod ta nazwa,przed chwila wyczytalem na forum yamahy star ze wiekszosc uzywa syntetykow 20W50 for v-twin wiec I ja zmienie na 50-ke :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #14

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Syntetyka wymieniam co ok. 8 tyś. km.

Motul to jeden z największych producentów olejów silnikowych do motocykli i samochodów sportowych. Jej reklamę można zobaczyć na strojach wielu kierowców wyścigowych (motocykle i auta). U samochodziarzy jej produkty mają opinię bardzo dobrą, szczególnie dzięki temu, że dość dobrze smarują wysilone (doładowane) jednostki napędowe. Wadą, przynajmniej kiedyś, było to, że trochę po okresie zalecanej wymiany następował dość gwałtowny spadek parametrów. Tak twierdzili samochodziarze, ale czy to jest wiarygodne?
Za to wielu motocyklistów chwaliło sobie pracę silnika i sprzęgła (czasem skrzyni, jeśli smarowanie było z jednej michy).
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #15

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Ostatnio narzekalem sam do siebie ze mi sprzeglo "wyjca" dostaje,obroty rosna bylem przekonany ze to na sprzeglo (50000 km) czas przyszedl,ale pare innych obserwacji temu przeczylo,no I moze to jest wlasnie wina zle dobranego oleju.
Wemar po ilu tysiakach wymieniasz syntetykiem?ja po 10000
Jeszcze jedno pytanie firma Motul.co to za kompania zdjelana kuda?pytam bo u nas jej nigdy nie bylo a ostatnio gdzies od roku zauwazylem ja w sklepach I cenowo sa lepsi od konkurencji yamalube czy hondy
Ostatnio zmieniany: 9 lata 6 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #16

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Używam syntetyka od 3 sezonów. Najpierw Motul 7100 10W40 potem Motul 7100 20W50, a ostatnio postanowiłem spróbować rodzimego Orlen Platinum Moto 4T 10W50.
W eksploatacji wszystko jest OK, tylko Orlen po przebiegu 6 tyś. na zimnym silniku lekko ślizga na sprzęgle, przy mocnym odwinięciu manetki, ale bardzo prawdopodobne, że to nie wina oleju, a sprzęgła.

Mechanik ma rację, moim zdaniem, sugerując 15W50 - cyferka "50" oznacza lepszą odporność oleju na wysokie temperatury, a w chodzonych powietrzem silnikach, przegrzewanie oleju w gorące dni jest bardzo prawdopodobne.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Full syntetyk 9 lata 6 miesiąc ago #17

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Kto uzywa syntetyku?
Otoz of nowosci mojej starej zalewam ja syntetykiem 20W40 wczoraj mialem pogawedke u dilera z mechanikiem I zasugerowal syntetyk ale 15W50. Jakies wasze uwagi,opinie w tym temacie :mysli: :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.034 s.
Zasilane przez Forum Kunena