UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Zacina sie na trojka

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #1

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Najważniejsze że problem usunięty i właściciel zadowolony.
Można teraz :toast: lub :++: ale z umiarem B)
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #2

  • grzegorzbr2
  • grzegorzbr2 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 235
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 2
Macie rację :sor: z wpisów autora tematu wynika sprzeczmošć ustawień sprzęgła i zasady działania.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #3

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
grzegorzbr2 napisał:
pinhead napisał:
grzegorzbr2 napisał :
Z problemu wynikającego z opisu kolegi michcza wychodzi na to że sprzęgło nie wysprzęglało do końca tzn. ciągnęło.

A co to ma wspólnego z problemem zmiany biegu z 2 na 3 :czad:

Proszę przeczytać temat od początku.

Kolego trochę źle to rozumujesz :co: sprzęgło "wysprzęgla" wtedy kiedy jest rozłączone,a co za tym idzie,to brak luzu na klamce może powodować początek wysprzęglania,czyli odwrotnie jak myślisz.
Zbyt duży luz na klamce może powodować zatem nie dostateczne rozłączenie sprzęgła i w efekcie problem z "miękkim" wrzuceniem biegu.
Michcza miał problem ze zmianą z 2-3 i chyba każdy tak odczytał,a brak luzu na klamce paradoksalnie powinien ułatwić zmianę biegów.
W dalszym ciągu szukam powiązania braku luzu na klamce z problemem wbicia 3-go biegu :mysli:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 8 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #4

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
grzegorzbr2 napisał:
Z problemu wynikającego z opisu kolegi michcza wychodzi na to że sprzęgło nie wysprzęglało do końca tzn. ciągnęło.
Ja ten opis odczytałem trochę inaczej.
Sprzęgło się slizgało ponieważ nie było luzu na klamce sprzęgła czyli było na takim prawie ciągłym wysprzęgleniu.
Czyli to nie powino powodować problemów z włączeniem 3 biegu, chyba że...podparty brakiem luzu wałek sprzęgłowy, podczas nacisniecia klamki powodował poosiowe przesunięcie trybów 3 biegu i problemy z zazebieniem trybów. Taką mam teorię anten temat-czy słuszną to nie wiem, ale tak przypuszczam.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #5

  • grzegorzbr2
  • grzegorzbr2 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 235
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 2
pinhead napisał:
grzegorzbr2 napisał :
Z problemu wynikającego z opisu kolegi michcza wychodzi na to że sprzęgło nie wysprzęglało do końca tzn. ciągnęło.

A co to ma wspólnego z problemem zmiany biegu z 2 na 3 :czad:

Proszę przeczytać temat od początku.
Ostatnio zmieniany: 6 lata 8 miesiąc ago przez grzegorzbr2.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #6

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
grzegorzbr2 napisał :
Z problemu wynikającego z opisu kolegi michcza wychodzi na to że sprzęgło nie wysprzęglało do końca tzn. ciągnęło.

A co to ma wspólnego z problemem zmiany biegu z 2 na 3 :czad:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 8 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #7

  • grzegorzbr2
  • grzegorzbr2 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 235
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 2
Wojtas72 napisał:
Luz ustawiamy taki, aby pierwszy bieg dało się wrzucić bez najmniejszego problemu. Teraz jest ok to tak zostaw.
Twoje odczucie wzrostu mocy wynika z tego że przedtem sprzegło Ci sie slizgało..

Z problemu wynikającego z opisu kolegi michcza wychodzi na to że sprzęgło nie wysprzęglało do końca tzn. ciągnęło.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #8

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Luz ustawiamy taki, aby pierwszy bieg dało się wrzucić bez najmniejszego problemu. Teraz jest ok to tak zostaw.
Twoje odczucie wzrostu mocy wynika z tego że przedtem sprzegło Ci sie slizgało.
Zastanawiające jest to dlaczego miałeś problemy z tym 3 biegiem.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 6 lata 8 miesiąc ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #9

  • michcza
  • michcza Avatar
Jestem po testach i normalnie jest bajka. Sprzeglo popuscilem na jakis 1-1,5 cm i wysprzeglik poluzowal sie automatycznie z pozycji "na sztywno" na ok. 2 mm. Przy wrzucaniu nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy w ogole nie czuje zadnych oporow, zmiana biegow to sama przyjemnosc :) nie wiem na ile jest to moje subiektywne odczucie ale moto ma wiekszego kopa, tzn. Lepiej sie zbiera, jest bardziej dynamiczne. Ostatnie pytanie texhniczne - jak jest juz lepiej ze zmiana, na co powinienem zwrocic uwage, zeby nie poszlo w druga strone tzn. Za duzy luz i jak pisal pinhead tez niszczy skrzynke. Bede wdzieczny za podpowiedz :)
Ostatnio zmieniany: 6 lata 8 miesiąc ago przez michcza.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #10

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
michcza napisał:
Tzn. Sprzeglo sie konczy? Moja wiedza z zakresu mechaniki jest na mocno poczatkujacym etapie. Wczesniej linka byla tak wyregulowana, ze luzu nie bylo w ogole. Teraz dalem na jakies 1 do 2 mm, moge jeszcze wiecej. Logika podpowiada mi, ze jak jest za duzy luz to sprzeglo moze sie zlizgac bo nie wysprzegli dobrze i teoretycznie jak nie bylo luzu to powinno wszystko hulac bo skrzyna powinna sie wysprzeglic. Wyregukowanie tak zeby byl maly luz w mojej ocenie powinno dac bufor bezpieczenstwa zeby nic sie nie rozwalilo. Takie mam wyobrazenie na ten temat, jak jest na prawde nie wiem i bylbym bardzo wdzieczny za nawet pobierzne wytlumaczenie istoty regulacji luzu.

Jest dokładnie odwrotnie jak myślisz.
Jeżeli nie ma luzu na klamce to sprzęgło się ślizga,ciągnie,a w efekcie pali.
Zbyt duży luz również nie wskazany,ponieważ wtedy do końca może nie wysprzeglac i w perspektywie czasu skrzynka może paść...
Jaki luz będzie dobry dla ciebie to sam zobaczysz,bo tu istotną rzeczą jest kondycja samego sprzęgła.
Co do dzwigienki wysprzeglika,to również powinna mieć wyczuwalny luz..
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 8 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #11

  • michcza
  • michcza Avatar
Tzn. Sprzeglo sie konczy? Moja wiedza z zakresu mechaniki jest na mocno poczatkujacym etapie. Wczesniej linka byla tak wyregulowana, ze luzu nie bylo w ogole. Teraz dalem na jakies 1 do 2 mm, moge jeszcze wiecej. Logika podpowiada mi, ze jak jest za duzy luz to sprzeglo moze sie zlizgac bo nie wysprzegli dobrze i teoretycznie jak nie bylo luzu to powinno wszystko hulac bo skrzyna powinna sie wysprzeglic. Wyregukowanie tak zeby byl maly luz w mojej ocenie powinno dac bufor bezpieczenstwa zeby nic sie nie rozwalilo. Takie mam wyobrazenie na ten temat, jak jest na prawde nie wiem i bylbym bardzo wdzieczny za nawet pobierzne wytlumaczenie istoty regulacji luzu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #12

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Ja mam na klamce(nie na jej końcu) luz 10 mm i biegi zmieniam bez najmniejszego problemu.
Jeżeli Ty nie miałeś wcale luzu, to kiepsko to widzę.
Jak można nie wiedzieć jaki się ma olej w silniku??? :nonie: a co w momencie gdy będziesz musiał dolać? będziesz dzwonił do serwisu z np. wczasów ?
Może akurat ten rodzaj oleju nie jest "tolerowany" przez nasze motocykle.
Dawno temu go wymieniłeś? A może o tej wymiany dzieją się "czary" z trójką?
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 6 lata 8 miesiąc ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #13

  • michcza
  • michcza Avatar
Dzieki za zainteresowanie i podrzucenie tematow do sprawdzenia. Sprawdzilem luz na klamce, nie bylo go w ogole. Wyregulowalem tak, zeby weszla moneta. Zobacze jak sie bedzie zachowywal i dam znac. Olej nie wiem jaki byl wymieniany, robilem to w Yamaha Lodz. Jaki powinien byc luz na wysprzegliku?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #14

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Pierwsza rzecz jaka przyszła Mi na myśl to RECALL. Sprawdziłem jakim jeździsz moto . 1700 jest wolny od tej wady.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #15

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Zgadza się....na zimnym tak po kilku dniach postoju szarpnięcie po wbiciu jedynki to standard.
Ja w takich sytuacjach zapalam na wciśniętym sprzęgle,ale bez zapiętego biegu....u mnie działa :zab:
Michcza Twój przypadek jest o tyle ciekawy,że problem jak piszesz występuje tylko przy zmianie z 2 na 3-kę. :mysli:
Ja kiedyś w innym moto miałem problem ze zmianą biegu z 5 na 4 tylko w tym kierunku.....diagnoza-mechanizm :oj:
Jak radzą przedmówcy to najpierw sprawdź luz na klamce,czy dźwigienka wysprzęglika również ma luz.
Napisz na jakim oleju śmigasz,bo to również ma znaczenie.
Może być tak,że sprzęgło dogorywa :dolar: :dolar: ale z tym poczekajmy. O mechaniźmie zmiany biegów,oraz samej skrzyni póki co lepiej nie wspominać :taj:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 8 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #16

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Po pierwsze, na zimnym moto lekkie szarpnięcie przy wbijaniu jedynki to niemal standard. W końcu olej jest gęsty i ma inną lepkość. Niemniej, przy wciśniętej klamce sprzęgła, sprzęt musi stać w miejscu, inaczej coś jest nie tak ze sprzęgłem.

Po drugie tak jak i pozostali – za mało danych. Tak było, czy stało się nagle. W międzyczasie była zmiana oleju, elementów sprzęgła, linki, itp.

Po trzecie, jak pisze Wemar, luz trzeba sprawdzić i wyregulować jako najprostszą czynność. Lecz gdy masz złe ustawienie dźwigienki na wielowypuście to może Ci linki nie starczyć do prawidłowej jej regulacji. :nonie:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #17

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Trochę za mało danych.
Nie wiemy czy to się stało ostatnio, czy nie wymienił nie dawno kolega oleju, jaki ma teraz luz na klamce, czy problem zanika po nagrzaniu a może się nasila?
Wygląda to na za duży luz na klamce sprzęgła.
Gdy regulacja luzu nie da efektów, zmieniłbym olej na innej firmy.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #18

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Z tego co kolega opisał, to wygląda to na zbyt duży luz na sprzęgle (może trzeba skorygować ustawienie dźwigienki na ośce napinacza i/lub na problem z olejem. Bardziej obstawiałbym to pierwsze. Luz na klamce to jedno, ale ważne też jest jak jest ustawiona dźwigienka na wielowypuście.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #19

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Podaj więcej danych, czy były już wymieniane tarcze, jaki olej, spotkałem się też z "niefabrycznymi" linkami sprzęgła, które dostarczają problemów ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zacina sie na trojka 6 lata 8 miesiąc ago #20

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Może faktycznie ci do końca nie wysprzęgla.Może masz za mały luz na klamce,ale często przyczyną na zimnym silniku jest olej który skleja tarcze i jest taki objaw.Popróbuj na rozgrzanym oleju.
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.050 s.
Zasilane przez Forum Kunena