UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Olej przekładniowy 75w140

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #1

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Macie rację oczywiście, opory będą namacalnie niewyczuwalne ale niewątpliwie będą. Nie ma to aż takiego znaczenia. Chciałem tylko opisać teoretycznie jak to wygląda :piw:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #2

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Metal napisał:
I tym pytaniem j Tom też dałeś odpowiedź :br:
Lepkość spada że wzrostem temperatury. Więc ten olej,nie osiągając takiej temperatury będzie miał za dużą lepkość. Na co się to przełoży to się dowiemy lub nie.
Jedno co pewne to mechanizm będzie miał większe opory do pokonania.

opory w tej ze względu na ilość oleju i łożyska toczne w przekładni ,to jest to temat marginalny ,w zasadzie pomijalny.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #3

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Dobrze spisuje się w skrzyni Harleya - Scream Eagle, kolega wprowadził do RSa - różnicy brak ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #4

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Metal napisał:
I tym pytaniem j Tom też dałeś odpowiedź :br:
Lepkość spada że wzrostem temperatury. Więc ten olej,nie osiągając takiej temperatury będzie miał za dużą lepkość. Na co się to przełoży to się dowiemy lub nie.
Jedno co pewne to mechanizm będzie miał większe opory do pokonania.

ooooo no właśnie. Ładnie to ująłeś Brachu :roza:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 2 lata 11 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #5

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
I tym pytaniem j Tom też dałeś odpowiedź :br:
Lepkość spada że wzrostem temperatury. Więc ten olej,nie osiągając takiej temperatury będzie miał za dużą lepkość. Na co się to przełoży to się dowiemy lub nie.
Jedno co pewne to mechanizm będzie miał większe opory do pokonania.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #6

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Dremar napisał:
75W140 używany jest w tylnym moście a tam warunki są baaaardzo ciężkie. Tylny most potrafi nagrzać sie do dużych temperatur i jak zastosuje do niego 80W90 to rozleci się szybko. Zostało mi tego oleju 1,5 l bez LSD wię stąd moje pytanie
Więc już sam sobie odpowiedziałeś. W moto nie uzyskasz tych temperatur co w moście więc praca przekładni będzie cały czas pracować w nieoptymalnej temp. dla oleju.
Jaki to będzie miało wpływ na samą pracę i zużycie?
Napisz za rok sam jestem ciekaw jak się będzie to sprawować?
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #7

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Ja bym wlał. Jak piszesz, most przenosi większe obciążenia.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Ostatnio zmieniany: 2 lata 11 miesiąc ago przez Lord Zed.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #8

  • Dremar
  • Dremar Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 72
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 1
75W140 używany jest w tylnym moście a tam warunki są baaaardzo ciężkie. Tylny most potrafi nagrzać sie do dużych temperatur i jak zastosuje do niego 80W90 to rozleci się szybko. Zostało mi tego oleju 1,5 l bez LSD wię stąd moje pytanie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #9

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #10

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
nie narazisz się spox ale nie zapominaj o temperaturze jakie panują w naszych moto. W Jeepie jest inne otoczenie dlatego taka klasa 75w140. Mimo wszystko nie namawiam na ten olej do przekładni. Wiem że tam wchodzi tyle co nic. Jak dobrze pamiętam chyba 200 ml może trochę wiecej jednak lepiej zalać ten co należy.

PS tutaj takie cuś do info;
Norma SAE J306 wyróżnia następujące klasy lepkości: 70, 75, 80, 85, 90, 110, 140, 190, 250. Smarowidło opisane 70W da sobie radę nawet na Antarktydzie, natomiast 250 – na pustyni Atakama. W Polsce, ze względu na warunki klimatyczne, stosuje się najczęściej oleje od 75W w górę, do około 90-100, np. 75W-90.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 2 lata 11 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #11

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Może narażę się forumowym purystom ale powiem tak , ważne aby tam był olej . Prosta przekładnia z łańcuchem zębatym i łożyska toczne, co może pójść nie tak ? Oczywiście nie mówię o skrzyni biegów. :nnie: To tak na wszelki wypadek.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej przekładniowy 75w140 2 lata 11 miesiąc ago #12

  • Dremar
  • Dremar Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 72
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 1
Czy zamiast tradycyjnego 80w90 mogę zastosować 75w140. Zostało mi troche od Jeepa i zastanawiam się czy podejdzie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.029 s.
Zasilane przez Forum Kunena