UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #1

  • MrTommy
  • MrTommy Avatar
Minister napisał:
MrTommy napisał:
Dziś podobny problem miał Minister, ale po kilku zakręceniach odpalił.
Moja lalunia zresztą też, tyle, że troszkę dłużej musiałem pokręcić.

Problem miał Marmon, a nie ja Tommy! Poza tym wszystko się zgadza.

:cza:
Upsss, sorki, ja wyjechałem pierwszy i z tyłu nadeszła wiść, że to Ty masz problemy ;)
Ale co tam, Marmon, Minister, też na M! B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #2

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
BeJu napisał:
Gadałem dzisiaj z mechanikiem w serwisie yamahy - on też nie spotkał się z takim przypadkiem i nie wie co to może być (słaby mechanik czy aż tak nietypowy problem B) )

Generalnie tematem bym się nie przejmował bo w zeszłym roku zdażyło mi się to może z 4 razy przy naprawdę dużych upałach i dłuższej jeździe w korku w takim upale, ale w tym roku dwa tygodnie będę śmigał w >30 stopniach i zastanawiam się, czy nie może się to przerodzić w coś większego i finalnie doprowadzić do kompletnego "pffffff" gdzieś pomiędzy makarską a dubrovnikiem :woohoo:

W tych rejonach na Road Starze byłem dwa razy.Ze mną były dwa Wild Stary.Temperatury były wysokie ale klimat jest łagodny i tego gorąca się tak nie czuje.Więc nie martw się na zapas.Moto da sobie radę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #3

  • Minister
  • Minister Avatar
MrTommy napisał:
Dziś podobny problem miał Minister, ale po kilku zakręceniach odpalił.
Moja lalunia zresztą też, tyle, że troszkę dłużej musiałem pokręcić.

Problem miał Marmon, a nie ja Tommy! Poza tym wszystko się zgadza.

:cza:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #4

  • BeJu
  • BeJu Avatar
Gadałem dzisiaj z mechanikiem w serwisie yamahy - on też nie spotkał się z takim przypadkiem i nie wie co to może być (słaby mechanik czy aż tak nietypowy problem B) )

Generalnie tematem bym się nie przejmował bo w zeszłym roku zdażyło mi się to może z 4 razy przy naprawdę dużych upałach i dłuższej jeździe w korku w takim upale, ale w tym roku dwa tygodnie będę śmigał w >30 stopniach i zastanawiam się, czy nie może się to przerodzić w coś większego i finalnie doprowadzić do kompletnego "pffffff" gdzieś pomiędzy makarską a dubrovnikiem :woohoo:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #5

  • Marek73
  • Marek73 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 797
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 8
Teraz po Twoim poście jak sobie wszystko składam w całość to dopiero mi się wyjaśnia. Mam zalany olej mineralny, a pomimo tego, że jest bardzo dobrej jakości, to jednak chemii nie oszukasz i jego parametry nie są najwyższych lotów. Przy dłuższej jeździe w temp. + 32, + 33 stopnie musiał się najnormalniej w świecie pienić jak cholera i ciągnął pewnie "ostatkiem parametrów". Do tego pewnie "wytopiłem" nadmiar oleju z K&N i powstała plama. Nie doczyściłem w zakamarkach, więc na następny dzień te resztki się rozgrzały na nowo i podczas jazdy pociekło na pokrywę.
Ćwok ze mnie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #6

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Jeśli nie chcesz żeby żygał Ci oparami w filtr możesz wypuścić odmę od silnik. Tak ma zrobone np Rayo czy Night. U mnie w wezyku odmy tym podłączonym do filtra prawie calyczas widać spienione opary oleju i wody.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #7

  • Marek73
  • Marek73 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 797
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 8
wykrzyknik napisał:
Marku ta smuga to skroplone opary z silnika :-) nie masz się czym przejmować :-)
mi czasem też jak jest bardo rozgrzany potrafi zakaprysić. Np kichnac szarym dymem w filtr.

Nawet nie wiesz jaki miód na moje zestresowane uszy wylałeś :cheer: Wielkie dzięki za dobre słowo. Wyciągnąłem wczoraj filtr i za cholerę przecieku tego oleju nie mogłem znaleźć. Normalnie byłem w kropce - a to strasznie frustrujące.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #8

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Marku ta smuga to skroplone opary z silnika :-) nie masz się czym przejmować :-)
mi czasem też jak jest bardo rozgrzany potrafi zakaprysić. Np kichnac szarym dymem w filtr.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #9

  • Marek73
  • Marek73 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 797
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 8
Ja w piątek też musiałem trochę dłużej zakręcić żeby odpalił w ten skwar, ale w granicach przyzwoitości. Ot, może dwa obroty więcej. Za to po 6 godzinach jazdy w tych temperaturach coś mi zaczęło lekko wyciekać pod filtrem powietrza. Dzisiaj było chłodniej ale też mała smuga się zrobiła,. Będę miał we wtorek czas to muszę to rozkminić bo nie przystoją plamy na silniku.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #10

  • Prałat
  • Prałat Avatar
W drodze do Grecji, konkretnie w Budapeszcie, po jeździe w korkach i potężnych upałach tak miałem. Rozgrzany odpalił dopiero na... ssaniu. Wcześniej też miałem coś podobnego, ale to była wtedy wina chyba zapieczonego kasatora, o ile się nie mylę. Wiem, że miałem też ustawiany gaźnik i objawy znikły raz na zawsze.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #11

  • BeJu
  • BeJu Avatar
z tego co zauważyłem to leje mi się z rurek które wystają od spodu :S moim zdaniem problem nie tkwi w tym że benzyna żyga podczas próby zapalania tylko w tym że wildek nie zapala. Doświadczyłem tego w zeszłym sezonie po raz pierwszy ale ktoś wcześniej mnie o tym przestrzegł... Dlatego nie spanikowałem jak gdzieś we francji po raz pierwszy mnie to spotkało :)

TomHal napisał:
Z opisu wynika że brak Ci kompresji, no i ta benzyna? Leje się z cylindrów czy skąd? Jeżeli z okolic uszczelnień to poprostu sprawdź czy aby są dobrze dokręcone głowice no i świece. Kiedy mamy do czynienia z wysoką czy też za wysoką temperaturą następuje zjawisko "wydłużania - powiększania" się elmentów metalowych i w zależności od materiału: stal, aluminium zachodzi to w większym lub też mniejszym stopniu. W przypadku szpilek które są ze stali, temperatura poddająca materiał na powiększanie się jest wyższa niż aluminium ale w drugą stronę schładza się dłużej niż alu. W momencie wyłączenia silnika następuje studzenie się elementów aluminowych (radiatory), które schładzają się najszybciej ale ściągnięcie się elementów stalowych wymaga więcej czasu tak więc w tym przedziale czasowym brakuje szczelności na cylindrach co przekłada się na jednoczesny brak kompresji czego wynikiem może być lejąca się waha.

Nie miałem wprawdzie nigdy takiego zdarzenia ale tak to tłumaczę za pośrednictwem sił fizyki i jako takiego doświadczenia w silnikach diesla konkretnie silnikach maszyn budowlanych.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #12

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Z opisu wynika że brak Ci kompresji, no i ta benzyna? Leje się z cylindrów czy skąd? Jeżeli z okolic uszczelnień to poprostu sprawdź czy aby są dobrze dokręcone głowice no i świece. Kiedy mamy do czynienia z wysoką czy też za wysoką temperaturą następuje zjawisko "wydłużania - powiększania" się elmentów metalowych i w zależności od materiału: stal, aluminium zachodzi to w większym lub też mniejszym stopniu. W przypadku szpilek które są ze stali, temperatura poddająca materiał na powiększanie się jest wyższa niż aluminium ale w drugą stronę schładza się dłużej niż alu. W momencie wyłączenia silnika następuje studzenie się elementów aluminowych (radiatory), które schładzają się najszybciej ale ściągnięcie się elementów stalowych wymaga więcej czasu tak więc w tym przedziale czasowym brakuje szczelności na cylindrach co przekłada się na jednoczesny brak kompresji czego wynikiem może być lejąca się waha.

Nie miałem wprawdzie nigdy takiego zdarzenia ale tak to tłumaczę za pośrednictwem sił fizyki i jako takiego doświadczenia w silnikach diesla konkretnie silnikach maszyn budowlanych.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #13

  • MrTommy
  • MrTommy Avatar
Dziś podobny problem miał Minister, ale po kilku zakręceniach odpalił.
Moja lalunia zresztą też, tyle, że troszkę dłużej musiałem pokręcić.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #14

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Kiedyś podobny problem miał Prałat w drodze do Grecji.Ja się z takim zjawiskiem nie spotkałem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Nagrzewanie się silnika i problemy z odpaleniem 13 lata 10 miesiąc ago #15

  • BeJu
  • BeJu Avatar
Panowie
jak w temacie - pojawia się u kogoś problem z odpaleniem wildka jak jest bardzo zagrzany - po dłuższej jeździe w upale + kiedy często stoi lub jedzie wolno i nie ma dużego chłodzenia?
Mi po takiej zabawie jak wyłącze silnik to nie odpala, pluje od spodu benzyną.
Po pół godzinie kiedy trochę odsapnie - odpala bez problemów.

Ten typ tak ma czy coś jest nie tak u mnie?

pozdr
B.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.042 s.
Zasilane przez Forum Kunena