UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Rozruch silnika

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #1

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
dzwoń 602598884
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #2

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Robrob jak możesz to daj namiary do kolegi od sprzęgiełka DS 1100 ,mój tel 603 543 420 .Pozdro :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #3

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
Panowie mam kumpla który ma do opylenia wzmocniony zestaw sprzęgiełka rozrusznika, cena chyba 1400zł, jest to nówka
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Ostatnio zmieniany: 9 lata 6 miesiąc ago przez robrob.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #4

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #5

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... nie róbcie tragedii, jest gość w okolicy Kielc, który regeneruje to w sensownych pieniądzach ... najpóżniej jutro wieczorem wrzucę namiar na Niego ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #6

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Problem jest o tyle ciekawy że silnik zakręca i zaraz blokuje jakby miał za wczesny zapłon , wspomniał też że zaświeca mu się konrolka silnika.Kumpel z mechaniki jest ......no , jednak nakłonię go aby zalogował się na fotum DS i razem spróbujemy rozwiązać ten problem. :takjest:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #7

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Jednokierunkowe sprzeglo rozrusznika..wada dragstarow..kolega mal ten problem jak podliczyl koszty po naprawie to chwycl sie nogami za glowe i poszedl sie napic...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #8

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
stawiał bym na sprzęgiełko rozrusznika, powiedz żeby zalogował się na forum DS-a to mu pomogą
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #9

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Nie wiem czy wypada na tym forum ale kolega prosi o pomoc. Z tego co widzę część z Was jeździła na DS 1100,problem polega na tym że od czasu do czasu podczas odpalania blokuje mu silnik , za drugim lub trzecim przyciśnięciem jest wszystko OK.Rozrusznik sprawdzony ,aku sprawne.Zastanawiam się czy DS posiada funkcję dekompresacji?Pozdro. :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #10

  • Paździoch
  • Paździoch Avatar
dziękuje wszystkim za pomoc - - przy okazji poprawiłem całą elektrykę znaczy styki odświeżyłem :-) i masy poprawiłem przekaźnik przyszedł założyłem moto pali i gra aż miło....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #11

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Paździoch Jakbyś szukał serwisówki to masz ją tutaj: yamaha-star.pl/index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=106&id=54119&Itemid=188&lang=pl
A przekaźnik lepiej dopasuj sobie z używki dedykowany do Radka czy do Wildka. Chińszczyznę omijaj szerokim łukiem.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #12

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Paździoch, jeśli te na allegro po 250 są oryginałami Yamahy, to bież z opcją sprawdzenia działania.
Jest też możliwość reanimacji starego, bo najprawdopodobniej pojawiła się zgorzel na stykach - ale to zabawa dla kogoś, kto się na tym zna. Dużego wyboru niestety nie masz.
Zapytaj sprzedających przekaźniki do DS'a o numer części, bo może być i tak, że Yamaha wszędzie wkładała taki sam przekaźnik - na oko niczym się nie różni, ale nie muszą być takie same.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 6 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #13

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Ogólnie chodzi o to, żeby styki przekaźnika wytrzymywały prąd rozrusznika.Najlepiej jakbyś jakiś czas go wypróbował.Po kilku następujących po sobie krótkich odcinkach czasu sprawdź, czy się zbytnio nie nagrzewa,jeśli nie, to jest szansa że pochodzi.Przekaźnik, to przełącznik sterowany polem magnetycznym.Jednym z ważnych parametrów jest prąd styków. :dobrarobota
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #14

  • Paździoch
  • Paździoch Avatar
wemar - przekaźnik jednak wyjebany zarówno mój jak i chińczyk ze sklepu... teraz pytanie jaki zastosować na allegro takie przekaźniki po 250zł na ebay w stanach po 8 dolców zgłupiałem pytanie czy jest jakiś zamiennik bo dziś przyniósł mi sąsiad od skutera chińskiego i podłączyłem i motor gra.. czy mam kupić coś innego....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #15

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Możesz dość prosto sprawdzić sam przekaźnik rozrusznika. Oprócz dwóch grubych przewodów masz jeszcze kostkę, na którą przychodzi przewód czerwono-biały (to zasilanie 12V) i niebieski, przez który podawana jest masa z przycisku. Ponieważ pomiędzy przyciskiem startera, a przekaźnikiem jest kilka innych styków. Zasilanie przewodem czerwono-białym masz po przekręceniu stacyjki. Jeśli innym przewodem zewrzesz styk przekaźnika, na który przychodzi przewód niebieski, to rozrusznik powinien zadziałać. Jeśli nie zadziała, to padnięty jest przekaźnik (mimo, że nowy). Jeśli nie zadziała, to musisz szukać dalej w instalacji.
Ze schematu wynika, że w obwodzie masz jeszcze jeden przekaźnik rozruchowy, na który wchodzi 8 przewodów.
Pełny obieg powinien wyglądać następująco:
1. czarno-biały przewód z modułu zapłonu na przycisk startera
2. błękitno-biały z przycisku, na przekaźnik rozruchu (ten z 8-ma przewodami)

Na przekaźniku rozruchowym są sprawdzane dodatkowe warunki:
1. błękitny - kontrola ustawienia luzu na skrzyni
2. niebiesko-zółty i czarno-żółty - kontrola sprzęgła (styki wyłącznika przy klamce)
3. czerwono-czarny - przełącznik załączenia zapłonu (drugi przewód czerwono-biały prowadzi z tego wyłącznika do bezpiecznika zapłonu)

Pozostałe przewody na przekaźniku rozruchowym podają napięcie lub masę na moduł zapłonu lub na cewki zapłonowe.
Warto sprawdzić czy na przewodach z punktów 1-3 styki czujników przewodzą napięcia.

Jeśli nie masz schematu, to daj email, wyślę skany z serwisówki.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 6 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #16

  • Paździoch
  • Paździoch Avatar
wemar - ja mam rs 1600 z 2001 roku .... do tej pory sprawdziłem: masy, styki oczyściłem połączenia, próbowałem na aku z samochodu, rozebrałem rozrusznik wyczyściłem podłączyłem do aku i zapierdziela aż miło, przycisk start również sprawdziłem wygląda wszystko na ok ... przypomnę tylko jeśli tego nie mówiłem że stało się to w momencie próby rozruchu przed wyjazdem kręciłem kręciłem ąż aku padło i zaczął się tylko prstryk z przekaźnika od razu ładowanie itp aku pełne ale dla pewności zrobiłem test z samochodem dalej kaszana... brakuje mi pomysłu mam stary przekaźnik i nowy jakiegoś chinola ale objaw w obu przypadkach jest taki sam podłączam czerwony i czarny który idzie na rozrusznik oraz kostkę daje zasilanie i dupa na czerwonym jest przekaźniki robią pstryk ale na czarnym miernik nie wykazuje prądu wyjściowego zastanawiam się czy to możliwe żeby 2 przekaźniki padły ... dodam że jak zewrę czarny z czerwonym na przekaźniku to rozrusznik kręci i odpali motor.... nie mam zielonego pojęcia co jeszcze może powodować brak prądu na rozrusznik...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #17

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
W tej sytuacji to raczej szukałbym kłopotów z połączeniem metalicznym przewodów. Zakładam, że sprawdziłeś przewody przy klemach i oczyściłeś ze śniedzi. Sprawdź połączenie przewodu masowego z ramą oraz jeszcze raz oczyść końcówki podpinane do przekaźnika. To tak dla pewności (ale nie zaszkodzi), bo problem prawdopodobnie leży w obwodzie zasilania przekaźnika czyli ten, który idzie od przekaźnika do wyłącznika rozruchu oraz do klawisza odcinającego zapłon.
Wygląda na to, że gdzieś jest zaśniedziały styk (lub uszkodzony konektor), który ogranicza przepływ prądu, a to nie daje odpowiedniej siły na cewce przekaźnika, by przyciągnąć styki rozruchowe. Ze względu na duży prąd rozruchowy, by się nie kleiły, jest dość silna sprężyna odwodząca styki w przekaźniku. Niestety, wymaga to by prąd zasilający cewkę miał odpowiednią wartość.
Po drodze masz też jeszcze jeden przekaźnik rozruchu, który uruchamia przekaźnik rozrusznika. Tylko w 1600 i 1700 są te obwody trochę inaczej wykonane. Podaj czym jeździsz, to napiszę jak to jest na schemacie.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 6 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #18

  • Paździoch
  • Paździoch Avatar
wemar - cały czas na prostowniku więc jest ok jak zewrę na ostro na przekaźniku to kręci i odpala ... jak naciskam start to tylko klik klik kurde i nic się nie dzieje ... czy jest coś co jeszcze powinienem sprawdzić bo przekaźniki mam dwa i oba robią to samo może jeszcze jakiś czujnik czy co gdzieś jest który nie podaje prądu na rozruch...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #19

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Sprawdź akumulator. To, że kręci, to nie wszystko. Jeśli napięcie w instalacji jest niskie, to rozrusznik wprawdzie zakręci, ale moduł nie zapracuje i nie poda iskry.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch silnika 9 lata 6 miesiąc ago #20

  • Paździoch
  • Paździoch Avatar
Panowie - zimno się zrobiło i ponownie motocykl ma problemy z zapaleniem do tego stopnia że wczoraj kręcił kręcił i przestał - przekaźnik robi pstryk i tyle jak na ostro zepnę to kręci - co się stało zmiana przekaźnika nie pomogła...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.062 s.
Zasilane przez Forum Kunena