UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 1 tydzień ago #1

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Na 99% coś było źle spasowane.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 1 tydzień ago #2

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Luz znaleziony ale nie znam przyczyny dlaczego na krótką chwilę postanowił zniknąć…

Spuściłem olej, zdjąłem pokrywę, zdemontowałem Barnetta, wyjąłem tarcze i podkładki. Ze wszystkich stron obejrzałem kosz i nic nie zauważyłem. Wszystkie śruby Barnetta w „momencie”, tarcze w „grubości”, przekładki w „prostości”, brak zanieczyszczeń, przypaleń, opiłków, wiórów, brak czegokolwiek. Wysprzęglik, ośka zębata, dźwignia zewnętrzna wszystko cud malina. Zatem poskładałem w takiej kolejności i pozycji jak zdemontowałem, zalałem olejem tego samego producenta/typu, nawet luzu nie musiałem regulować i…działa. Cud prawdziwy. :zab:

Nie wiem co było przyczyną tego stanu rzeczy, może moto domagało się dodatkowych pieszczot, :taj: ale najważniejsze, że działa jak ta „lala”. Luz jest wyczuwalny dokładnie tak jak powinien, a zielona lampka na budziku znów cieszy oko. B)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 6 lata 1 tydzień ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #3

  • ixi
  • ixi Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 85
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Majkel miałem nadzieje , że zmianą oleju ,, uzdrowie" kończące się sprzęgło.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #4

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
kusy napisał:
Błąd jaki Ja popełniłem przy montażu Barnetta. Źle spasowałem ( złożyłem) Barnetta z koszem sprzęgłowym. Lekko odstawał od kosza. Spróbuj tym tropem.

Kusy - dzięki za trop, ale wykluczam. B) Pasowałem Barnetta kilka razy zanim go zamocowałem na dobre...
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #5

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Błąd jaki Ja popełniłem przy montażu Barnetta. Źle spasowałem ( złożyłem) Barnetta z koszem sprzęgłowym. Lekko odstawał od kosza. Spróbuj tym tropem.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #6

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
ixi napisał:
stosowałem trzy rodzaje oleju i na każdym sprzęgło działało inaczej

Pytanie zatem ...... Po co kombinowac i zmieniac olej na inny rodzaj ? :mysli: :oj:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #7

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 950
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Czyli moto dopadła choroba znana posiadaczom H-D :lek:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #8

  • ixi
  • ixi Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 85
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Moim zdaniem olej nie jest bez znaczenia, stosowałem trzy rodzaje oleju i na każdym sprzęgło działało inaczej, a nie pamiętam już na którym też miałem problem ze znalezieniem luzu nie wiązałem tego z olejem ale kto wie? Wymieniłeś docisk i olej więc tu szukał bym przyczyny.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #9

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Chyba zostanie Ci rozebranie i weryfikacja wszystkiego od początku.
W razie jakbyś miał przekładki zwichrowane to posiadam komplet używanych ale prostych mogę Ci wysłać
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #10

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Pinhead - jak pisałem, tarcze cierne te same, ale 100% w specyfikacji.

Łukasz - mówiąc o wysprzęgliku miałem na myśli detal "b" z załącznika Wysprzęglik. Ty zdaje się mówisz o wzajemnym ustawieniu dźwigni zewnętrznej sprzęgła i linki? Jeśli tak, to ustawiłem zgodnie z manualem - Dźwignia zewnetrza sprzęgła. To już też sprawdzałem...
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 6 lata 2 tygodni ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #11

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Tata może to banalne ale czy wyprzęgnik w który osadzona jest linka ustawiłeś odpowiednio ??
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #12

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Czy tarcze również wymieniałeś ? jak tak to może daj im trochę czasu :mysli:
Najciekawsze jest to,że dzieje się to losowo,tak jak by zależało to od ułożenia tarcz z przekładkami i dociskiem.
Jeszcze ten olej chodzi mi po głowie,ale czy działo by się to wtedy tylko losowo :mysli:
Jak olej jest do :du: to i skrzynka ciężko pracuje,ale jednak cały czas,a w tym przypadku tak nie jest....
Nie mniej jednak wszystko się popierdoliło po wymianie na Barnetta i oleju,czy tak ?
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 2 tygodni ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #13

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Mi to wygląda na usterkę mechanizmu sekwencyjnej zmiany biegów.
Może za ustawianie "luzu" odpowiada jeszcze jakiś dodatkowy podsystem w tej sewkwencji :mysli:
W sumie to tak tylko sobie gdybam...
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 6 lata 2 tygodni ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #14

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Pinhead - nie ma szarpania przy "zimnej" jedynce. Wiem o czym mówisz.

Zgadzam, się z Tobą- jak pisałem coś "ciągnie" zatem nie wysprzęgla, tyle że to losowe zjawisko...
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #15

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
A jak u Ciebie wygląda sprawa przy wbijaniu jedynki :mysli:
Daj my na to ,że moto jest po nocnym spoczynku,rano odpalasz,wciskasz sprzęgło i bez dodawania gazu zapinasz jedynke.....czy jest jakieś szarpnięcie :mysli:
U Ciebie może być tak,że sklejają się tarcze od mocnego docisku i niewłaściwego oleju,i podczas próby
wrzucenia neutrala tarcze nie do końca się rozklejają.Może tak być ,ale nie koniecznie,lecz wszystko trzeba sprawdzić.
Mi to i tak wygląda na niedostateczne wysprzęglenie podczas wrzucania luzu....
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Znikający „Luz” – położenie neutralne skrzyni 6 lata 2 tygodni ago #16

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Częściowo opisałem sytuację tutaj ale chyba ten temat zasługuje na osobny wątek.

W tym temacie tylko trochę przypomnienia. Po wymianie docisku ze standardowej centralnej sprężyny, na Barnetta i wymianie oleju z półsyntetyka Motula 5100 10W50 na pełen syntetyk MiIlersa ZFS 10W50 „gubi” się wyczucie położenia neutrala. To znaczy, że z łatwością, bez wyczucia przeskakuje przez neutral i to bez znaczenia w górę czy w dół. Gubi się, to znaczy że zjawisko występuje całkowicie losowo, bez znaczenia czy olej zimny, ciepły i bez znaczenia jaki mam luz na klamce – testowane spektrum min-max. Gubi się losowo, to znaczy w 8 na 10 przypadków luz można łatwo znaleźć, a 2 za cholery. Dodam tylko, że przy okazji zabawy z luzem klamki każdorazowe wciśnięcie klamki na wciśniętym biegu nie powodowało widocznego „ciągnięcia” koła. Niemniej, by było jasne jestem świadom, iż przyczyną nie znajdowania luzu jest jakieś drobne, częściowe niewysprzęglenie, czyli…ciągnięcie. Coś, gdzieś jakimś „różkiem” ciągnie.

Moje przypuszczenia co do powodów całkowitego niewysprzęglenia:
1. Wykluczam olej, bo efekt nie występował by przypadkowo. Zależał by od temperatury.
2. Raczej wykluczam bicie osiowe Barnetta – nikt wcześniej nie miał tego przypadku.
3. Raczej wykluczam różne ugięcie poszczególnych 6 sprężyn - nikt wcześniej nie miał tego przypadku.
4. Raczej wykluczam wyrobienie wysprzęglika (tego grzybka z zębami co się go wkłada przed docisk). On i tak „lata” luźno w otworze docisku.
5. Zakładam jakiś syf który się dostał pomiędzy tarcze lub jakiś zadzior na tarczach lub koszu sprzęgłowym uniemożliwiający równomiernie luzowanie się i przekoszenie tarcz. Przyznam się, że kosza nie oglądałem. :(
6. Zakładam miejscowe spuchnięcie tarcz/y. Nie wymieniałem tarcz ale każdą z nich pomierzyłem wielokrotnie w kilku miejscach i były w specyfikacji. Dodatkowo wszystkie zostały staranie zamocowane zgodnie z instrukcją.
7. Zakładam nadmierne wyboczenie przekładek – powyżej 0,2 mm. Poprzednio miałem lekko zjarane tarcze, więc może któraś przekładka/i się lekko rzuciła/y. Przyznam się, że płaskości nie mierzyłem. :(

Ogólnie ze względu na losowość zjawiska pasuje mi tu jakaś kombinacja niepłaskości przekładek/napuchnięcie tarcz i luźny wysprzęglik. Tyle tylko, żeby to sprawdzić to muszę znów wszystko rozebrać… :(

Może macie jakieś inne pomysły?
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.043 s.
Zasilane przez Forum Kunena