Dokładnie tak jest...i my mamy ratować Świat
Jednak co do wydechu,mi bardziej chodziło o układy dające "ogromne" przyrosty mocy w porównaniu z serią,i takie wydechy z reguły nie wyglądają pięknie na motocyklu,ale robią ogromną robotę, to są wydechy 2W1,bo tylko z takiego układu można uzyskać maksimum mocy z silnika V2,ale to już osobny temat.
Silnik XV z założenia jest nastawiony na duży moment przy niskich obrotach,i tak właśnie jest,a góra jest bardzo słaba.
Jeżeli chcemy to zmienić,to niestety coś tracimy, coś zyskujemy.
Weźmy taki moduł Dyna 3000...
Jest fajnie,bo możemy zmienić limit RPM,oraz zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu,ale w przypadku tego drugiego to przy wysokich mapach 34A i 36A nie uzyskamy maksymalnej prędkości jak przy mapie zbliżonej do serii,czyli zapłonie nie co opóźnionym,ale w zamian otrzymamy spory przyrost od dołu do powiedzmy średnich obrotów...i tu zaczyna się zabawa.
Może kiedyś ten temat ruszymy,tak dokładniej, sprawę limitu RPM,ewentualnych przyrostów mocy,bo tu nie jest tak jak powszechnie wiadomo, że nie ma sensu kręcić wyżej niż 5000,bo i tak szczytowa moc jest przy ok 4000 a potem gwałtownie spada.
Póki co,to z tego korzysta teraz pewnie tylko kilka osób,a prowadzącymi ciągle eksperymenty jesteśmy chyba tylko ja i Metal
Ja po sezonie biorę się za wymianę tłoków na wysokie od PR 10.25:1,i kompletny przegląd głowic łącznie z portingiem,bo już praktycznie wszystko potrzebne do tego mam,ale czy to dobry kierunek, zwłaszcza że teraz moje moto zapierdala jak szalone.
Ciekawość jest jednak silniejsza,od zdrowego rozsądku
Kiedyś Krzysiek montował u siebie takie tłoki,ale nie miał tyłu dodatkowych modów,co mam ja...czy naprawdę był z tego zadowolony,co zyskał,i jakim kosztem,tego nie wiem.
Ja to sprawdzę,jak wyhamuje w tym roku moto,i zrobię to ponownie po wymianie tłoków.
Seryjna XV 1600 na hamowni pokazuje ok 53-57 km na tylnym kole, nigdy 60,ale to może wynikać z wysokooktanowego paliwa,w porównaniu do tego z przed 20 lat jakie stosowano za wielką wodą,i pod takie jest skonfigurowany ten silnik...nie wiem,ale może tak właśnie być