UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: HSR gaźnik trochę inaczej!

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #421

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Powalla ale z tego co widzę Ty w ogóle nie masz ssania, możesz mi pokazać jakąś fotkę czy w ogóle masz linkę ssania przy nim bo ja nie widzę... Poza tym wpominałeś o spalaniu 10 litrów co również tłumaczy że ssania nie masz czyli jest ono otwarte - pracuje cały czas, stąd ta dziura na hamowni na Twoim wykresie zapewne. Spalanie 7 litrów to już przy zawodach na 1/4 mili. 10 litrów jest nierealne. 7,5 przy katowaniu tego motocykla tak ale nie więcej.


Sklep Mikuni na Polskę ma cenę ponad 1500 zł za goły 42 bez linki ssania.
Polkom nie sprowadza więc Habeta w tym momencie miałaby najlepszą cenę bo u małegoHD widnieje 1770, raczej wątpiące żeby zeszli 400 zł z ceną. Za 1560 zł habeta sprzedaje hsr 45 na allegro z fabryczną linką ssania już. Też dobra cena na polskie ceny :P
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #422

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Ja mam i hsra i grawitacyjne zasilanie i dyna3000 ale siedze cicho bo ...nigdy nie jechalem seryjnym motocyklem wiec riznic nie opisze . Moge tylko napisac ze bardzo czuje ze brakuje powietrza(dziura w obrotach) ale wystarczy wtedy wziac ze soba pod prysznic filtr KNa i wszystko wraca do normy .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #423

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Hehehe to nie to że oni nie chcą wysłać do Polski, oni nawet nie przyjmą zapłaty z Polski !
Mi zrobili wyjątek po długich bataliach.
Jeśli mogę coś doradzić a masz kogoś w USA to tylko kupić używkę 42 lub 45 wysłać do kogoś w USA i w paczkę do kochanego kraju. Ewentualnie nowy w tym sklepie jak Ci ktoś zapłaci lub jeszcze jest sklep na Florydzie gdzie kupowałem parę dupereli - Niche Cycle szukaj w google, też mają maaasę rzeczy. Za kawałek rurki który kupiłem w USA za 179$ zapłaciłem tutaj 190 zł cła. To tak na marginesie jakbyś chciał żeby Ci sklep bezpośrednio coś wysłał do PL. Ogólnie takie zakupy na odległość są czasem chore.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #424

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Q...a, Witt :) rzecz jasna, że chcę go dostać do Polski i takich dostawców szukam. Po co więc przebijasz sklepem, którego dostępność jest nieprzydatna?
Póki co, to jeszcze nie kupuję - sprawdzam opcje jedynie.
Gadałem ze sprzedawcą i też musisz wiedzieć że od 2014 roku amerykańskie sklepy nie przyjmują pieniążków spoza USA..
Pierwsze słyszę, a kilka zakupów już tam robiłem w tym roku, choć nie motoryzacyjnych - płatność Visa i PayPal. Może to dotyczy tylko tego konkretnego sklepu - Amerykanie mają jakąś fobię na wysyłanie paczek do Polski i potrafią wymyślać najprzeróżniejsze wymówki.
Kilka lat temu tak przecierałem szlaki na celowniki optyczne - w końcu się przełamali, ale wcześniej potrafili odmówić "bo malowane na mat, są objęte embargiem zbrojeniowym" :D.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #425

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
wemar napisał:
WITT33 napisał:
Wemar nie istnieje HSR w wersji pod RS, kiedyś taki był i miał oznaczenie speedstar, zapomnij że go dostaniesz.
Wysłanie email'a nie zajęło mi dużo czasu :)

WITT33 napisał:
Szukasz wersji pod Big Twin i kupujesz taką w ciemno, tyle w temacie.
306 dolarów ?? 265 kosztuje nowy w sklepie.
Daj namiary na ten sklep.

jak nie masz kogoś w usa gdzie go wyślesz to zapomnij :-)

www.phatperformanceparts.com/

Wysyłka od nich (brałem sporo rzeczy ale do USA) do Polski tego cacka droższa niż sam gaźnik, chyba że chcesz mieć najdroższy HSR w Polsce :polew:
Gadałem ze sprzedawcą i też musisz wiedzieć że od 2014 roku amerykańskie sklepy nie przyjmują pieniążków spoza USA, sprawy bezpieczeństwa :-) Zatem zanim wysupłasz kaskę lepiej przemyśleć dwa razy. Cenę tam mają najniższą na HSR w całym USA chyba ale niestety nie dla nas Polaczków. Ceną się też w USA nie sugeruj bo czasem lepiej dołożyć 200 zł i kupić w Polsce niż szarpać się z urzędem celnym plus koszty wysyłki bla bla bla bla suma sumarum interes może być drogi.
Mój idzie w paczce która niby gdzieś jest ale to już trwa 3 miesiąc więc mogli paczkę buchnąć i muszę wyłożyć kolejną sumę na drugi taki sam. Czasem lepiej nie oszczędzać...za bardzo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #426

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
WITT33 napisał:
Wemar nie istnieje HSR w wersji pod RS, kiedyś taki był i miał oznaczenie speedstar, zapomnij że go dostaniesz.
Wysłanie email'a nie zajęło mi dużo czasu :)

WITT33 napisał:
Szukasz wersji pod Big Twin i kupujesz taką w ciemno, tyle w temacie.
306 dolarów ?? 265 kosztuje nowy w sklepie.
Daj namiary na ten sklep.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #427

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
W HSR nigdy paliwa nie braknie, dużo większy zbiorniczek na paliwo i większy zaworek, nie słyszałem żeby komuś brakło. Na hamowni przy 220 km/h pod obciążeniem nie brakło i w realnej jeździe też nie. Seryjny kranik opróżnia bak pełen paliwa w około 5 minut, nie zużyjesz całego baku paliwa w 5 minut.
HSR nigdy nie miał nic wspólnego z TPSem, amerykanie wpadli na pomysł żeby zaadoptować moduł do niego.
Domyślnie moduł zapłonowy nie widząc TPSa przełącza na sztywno się w tryb awaryjny żeby nie doprowadzić do destrukcji silnika, świeci check engine i moduł korzysta tylko z krzywej WOT (wide open throttle - full gaz) czyli cały czas mamy pełną manetę dlatego całkowity kąt wyprzedzenia zapłonu jest cofnięty ale rośnie w miarę wzrostu obrotów.
Podsumowując bez krzywej CT (closed throttle) tracimy być może (!) nieco na dynamice zaraz na dole oraz dosłownie z pół litra na spalaniu w plecy jesteśmy, nie więcej i to jeżdżąc np w mieście gdzie jest dużo przyspieszeń z dołu, na trasie różnicy nie będzie.
Do HD nie stosuje się TPSa a popularny VOES czyli switch-przełącznik ON OFF na zasadzie podciśnienia przełącza krzywe w momencie gdy podciśnienie z silnika spadnie do ustalonego poziomu (są różne VOESy np 3-4-5 i więcej hq marcury inch) podciśnienia. W praktyce też to działa, VOES kosztuje na allegro 250 zł, w USA ok 50$ (używka 20...)
Byle jaki nie działa bo przy różnych wartościach przełączają krzywą więc też trzeba wiedzieć na co patrzeć.
TPS płynnie zmienia swoje napięcie zależnie od położenia manetki czyli przepustnicy od wartości zupełnie poniżej 1 volta do 5 volt tak samo jak VOES.
Spadek napięcia poniżej 1 volt przełącza krzywą wyprzedzenia zapłonu na CT i zapłon jest wyprzedzany (agresywna krzywa), wzrost napięcia powyżej około 3,5volt przyjmuje wartość WOT (otwarta manetka) i cofa kąt żeby nie doprowadzić do spalania stukowego (detonacji).
Z HSR bez TPS na seryjnym module zapłonowym będzie świeciła kontrolka check engine ale można spokojnie tak jeździć, tracimy to co wyżej napisałem.
Jeśli ktoś ma dyna 3000 lub moduł speedstar yamahy kontrolka nie będzie świecić.
We wszystkich 3 przypadkach bez podłączonego modułu TPS zostaje używana krzywa WOT (wide open throttle) i zapłon zostaje lekko cofnięty z powodów jak wyżej.

Wemar nie istnieje HSR w wersji pod RS, kiedyś taki był i miał oznaczenie speedstar, zapomnij że go dostaniesz.
Szukasz wersji pod Big Twin i kupujesz taką w ciemno, tyle w temacie.
306 dolarów ?? 265 kosztuje nowy w sklepie.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #428

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
A to, że Ci sie silnik zaczyna dławić jak jeszcze na rezerwe nie przełączyłeś - no proste, już poziom paliwa w baku jest na krawędzi tej dłuższej rurki to pewnie czasem pompka zassie powietrze zamiast paliwa....
Po przełączeniu na rezerwę jest to samo. Podając poziom "tuż nad rezerwą" chodziło mi tylko o odniesienie do ilości paliwa w zbiorniku.

Ale to tylko jako OT, bo mowa jest o instalacji HRS'a.

Znalazłem HRS42 za 306$ plus 56$ przesyłka. Teraz czekam na info o wersji pod RS'a, ale Mikuni też na razie nie odpowiada Na ich stronie nie ma wzmianki gaźniku do RS'a. Prawdopodobnie ze względu na brak wyjścia na czujnik przepustnicy.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #429

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
TomHal napisał:
wemar napisał:
Tomson napisał:
Notabene - stosowanie pomp paliwa w motocyklach jest dziwne - zbiornik paliwa praktycznie zawsze jest nad gaźnikiem więc po co pompa?
W zasilaniu grawitacyjnym wydajność przepływu paliwa jest determinowana różnicą poziomów. Ponieważ gaźnik jest tuż pod zbiornikiem, to przy niskim stanie paliwa wydatek jest znacznie mniejszy, niż przy pełnym zbiorniku.

Nawet pomimo stosowania pompy, zauważyłem, że silnik się przytyka przy szybkiej jeździe, gdy już pali się lampka rezerwy, ale jeszcze kranik nie został przełączony na rezerwę.


Ciekaw jestem, czy podobna "zadyszka" nie występuje u tych, którzy zdemontowali pompę i wstawili większy zaworek.

u mnie jest to wyczuwalne. Nie mam pompy, większy zaworek, zdjąłem dławik na kolanku dolotowym do gaźnika i kiedy lecę ok. 130-140 i chciałbym go mocniej pocisnąć odkręcając na full manetkę to po kilkunastu metrach dostaje kaszlu. Mowa oczywiście w stanie rezerwy. Dodam że przy mojej "spokojnej" jeździe pali mi między 6-6,7 litra. Za to Banditka ma niemałe problemy ze mną w zakresie od 0 km/h do 140 km/h. Mocno trzymam się jej na ogonie.

Ale HSR się nie dławi z tego co wiem nawet przy najwiekszym pałowaniu - to broni teorię grawitacyjną.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #430

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Można na rezerwie jeździć cały czas. Ja tak robię. W motocyklu wyposażonym w kontrolkę rezerwy to nie problem.

Co do tego grawitacyjnego wypływu z baku...już to pisałem przy wątku o super-przepustowym akcesoryjnym kraniku - weź sobie sprawdź jak paliwo wali z kranika - jak z węża strażackiego. Nie wierzę w to, że wydajność przepływu moze być za mała do zasilenia komory pływakowej, przy dobrze odpowietrzanym baku.

Ja mam pompę (przeniesioną pod prawy boczek) ale idea zasilania grawitacyjnego podoba mi się, to jest naturalne i proste.

Co do większego zaworka to jak najbardziej wskazane, ale na RSC są i tacy, którzy nic nie przerabiali w gaźniku i brykają bez pompy bezproblemowo.

A to, że Ci sie silnik zaczyna dławić jak jeszcze na rezerwe nie przełączyłeś - no proste, już poziom paliwa w baku jest na krawędzi tej dłuższej rurki to pewnie czasem pompka zassie powietrze zamiast paliwa....
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #431

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
wemar napisał:
Tomson napisał:
Notabene - stosowanie pomp paliwa w motocyklach jest dziwne - zbiornik paliwa praktycznie zawsze jest nad gaźnikiem więc po co pompa?
W zasilaniu grawitacyjnym wydajność przepływu paliwa jest determinowana różnicą poziomów. Ponieważ gaźnik jest tuż pod zbiornikiem, to przy niskim stanie paliwa wydatek jest znacznie mniejszy, niż przy pełnym zbiorniku.

Nawet pomimo stosowania pompy, zauważyłem, że silnik się przytyka przy szybkiej jeździe, gdy już pali się lampka rezerwy, ale jeszcze kranik nie został przełączony na rezerwę.


Ciekaw jestem, czy podobna "zadyszka" nie występuje u tych, którzy zdemontowali pompę i wstawili większy zaworek.

u mnie jest to wyczuwalne. Nie mam pompy, większy zaworek, zdjąłem dławik na kolanku dolotowym do gaźnika i kiedy lecę ok. 130-140 i chciałbym go mocniej pocisnąć odkręcając na full manetkę to po kilkunastu metrach dostaje kaszlu. Mowa oczywiście w stanie rezerwy. Dodam że przy mojej "spokojnej" jeździe pali mi między 6-6,7 litra. Za to Banditka ma niemałe problemy ze mną w zakresie od 0 km/h do 140 km/h. Mocno trzymam się jej na ogonie.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #432

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
Notabene - stosowanie pomp paliwa w motocyklach jest dziwne - zbiornik paliwa praktycznie zawsze jest nad gaźnikiem więc po co pompa?
W zasilaniu grawitacyjnym wydajność przepływu paliwa jest determinowana różnicą poziomów. Ponieważ gaźnik jest tuż pod zbiornikiem, to przy niskim stanie paliwa wydatek jest znacznie mniejszy, niż przy pełnym zbiorniku.

Nawet pomimo stosowania pompy, zauważyłem, że silnik się przytyka przy szybkiej jeździe, gdy już pali się lampka rezerwy, ale jeszcze kranik nie został przełączony na rezerwę.


Ciekaw jestem, czy podobna "zadyszka" nie występuje u tych, którzy zdemontowali pompę i wstawili większy zaworek.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #433

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
WITT33 napisał:
Z ciekawostek: Mikuni robiło dla Yamahy model HSR Speedstar który o dziwo pracował z pompą ale miał zaworek 2.3 można spotkać także 3.2 pośredni który już z pompą nie pracuje ale 99% ma zaworek 4.3 przystosowany do pracy bez pompy, niestety na rezerwę trzeba czasami przełączyć przed zapaleniem lampki. Przewód paliwa pasuje mieć też 8mm.

To mnie akurat nie dziwi, że Yamaha wypuściła HSR pod swoim szyldem z zasilaniem pompą - pewnie tak kombinowali, żeby było plug @ play, bez demolki z wywalaniem pompy.

A wiesz może jak rozwiązali sprawę TPS w tym Speedsterze?
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #434

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Z ciekawostek: Mikuni robiło dla Yamahy model HSR Speedstar który o dziwo pracował z pompą ale miał zaworek 2.3 można spotkać także 3.5 pośredni który już z pompą nie pracuje ale 99% ma zaworek 4.2 przystosowany do pracy bez pompy, niestety na rezerwę trzeba czasami przełączyć przed zapaleniem lampki. Przewód paliwa pasuje mieć też 8mm.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #435

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Jeszcze jedno.WITT33 napisał:
Pozbywamy się pompy paliwa ...
Czemu służy ten zabieg?


HSR jest oryginalnie przystosowany do zasilania grawitacyjnego.

Notabene - stosowanie pomp paliwa w motocyklach jest dziwne - zbiornik paliwa praktycznie zawsze jest nad gaźnikiem więc po co pompa?

W samochodzie to co innego - zbiornik jest niżej niż gaźnik lub układ wtryskowy więc coś musi to paliwo przepompować na wyższy poziom.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #436

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
WITT33 napisał:
182.5 to jest wiaderko, nie wiem nawet jak motocykl może jeździć na takiej dyszy.
Mówisz o HRS czy o standardowym? Bo u mnie jest OK., odrobinę zbyt bogato, ale nie przeszkadza.
Nie mam porównania z innymi RS'ami, ale nie narzekam na dynamikę i spalanie (śr. 6l/100km).


Jeszcze jedno.WITT33 napisał:
Pozbywamy się pompy paliwa ...
Czemu służy ten zabieg?
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #437

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Zapewne można je zmniejszyć.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #438

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Jak dla mojego uszka to za szybkie te obroty
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #439

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Hehehe wpisz sobie w youtube "hsr roadstar" tam znajdziesz Jake krówkę z usa (czarna z owiewkami) oraz "blackmamba 1700" BTMsamsona maniaka hyperchargerów ;-) usłyszysz jak to chodzi :P z obydwoma Panami wymieniłem wiele informacji. Jake jest istnym maniakiem HSRa.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #440

  • Skygge
  • Skygge Avatar
Na wolnych obrotach dalej jest patataj? W sensie nierównej pracy silnika? Bo jak to ma gadać równiutko jak wtrysk to mi się nie podoba. Ale i tak wycieram ślinę z brody, już wiem co mnie czeka w przyszłym sezonie. Biorąc pod rozwagę fakt, że tylko w tym sezonie zainwestowałem w krówkę póki co 4kzł, to na ten HSR też się budżet znajdzie :D
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez Skygge.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.038 s.
Zasilane przez Forum Kunena