UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: HSR gaźnik trochę inaczej!

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #441

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
wemar napisał:
WITT33 napisał:
Pilot 25, iglica 97 z zapinką na 2 lub 3 ząbek oraz dysza 167.5 lub 170 i zmiana dyszy pompki przyspieszacza z 70 na 50, tyle.
Do brzegu :) Wyżej wymienione dysze trzeba kupić osobno i wymienić? Trochę się pogubiłem, bo kilka wpisów wyżej jest mowa tylko o przełożeniu dyszy głównej i przyspieszacza. W moim wypadku będzie to wstawienie dokupionej dyszy, po zdaje się, że pod Hipka mam dyszę 182.

Tomek, u Ciebie też jest akcesoryjny filtr i wolne wydechy?

Kupując nowy HSR mamy wersję dla sportstera (rzadka) oraz big twin. Sportster ma mniejszego pilota - 20 oraz dyszę pompki przyspieszacza 60. Wersja dla big twin ma pilota 25 oraz pompki 70.
Suma sumarum nowy HSR dla big twina ma fabrycznie setup :
pilot jet - 25, iglica 97 na 3 ząbku oraz główna 160 i dysza pompki 70.

Pod 1700 zmieniamy tylko główną na 167.5 lub 170 oraz pompki na 50. Tyle.
Pod 1600 jak wyżej tylko główna ok 165-167.5

Nie mieszajcie podzespołów ze starego gaźnika, tylko główną da się przełożyć jak ktoś ma zestaw Barona tak jak ja mam dysze w nim 167.5 - 170 oraz 172.5

182.5 to jest wiaderko, nie wiem nawet jak motocykl może jeździć na takiej dyszy.

W HSR np największa jaką widziałem to coś koło 175 ale to już bestia ponad 120KM na kole i coś koło 2200cc

Iglicę zostawiamy na 3 ząbku ale tak jak Tomek pisze..on był happy na 2 zapince i dyszy 170 więc to jest dosłownie dzień dobrej zabawy sprawdzić te 2-3 opcje.

Mieszanka wolnych obrotów ustawia się śmiesznie łatwo, PMS jest bardzo czuły bo reguluje powietrze a nie paliwo i zakres obejmuje od 1,5 do około 2,5 max wykręcenia w 99,9% przypadków. Pilot jeta nigdy nie zmieniamy (baaardzo rzadkie przypadki).
Wszystko jest bajecznie prostsze.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #442

  • tomekz
  • tomekz Avatar
WITT33 napisał:
Hehehe no nie pisz że bez żadnej regulacji bo startowy setup podałem Ci JA ! :dia:
Jeśli dalsze grzebanie nie przyniesie poprawy to wrócisz do początkowego i voila. Tylko jeździć a nie siedzieć po garażach i przepijać stary gaźnik :polew:

TAK TAK !! Witek to dzięki Tobie mam HSR jego ustawienia i mój motocykl zapierdziela :piw: :br:
Jak ktoś szuka specjalisty od ustawień gaźnika na telefon to mogę podać dobry namiar hehe :zab:

Co to tego :piw: to mam inne zdanie.. :sor: :polew:
wemar napisał:

Tomek, u Ciebie też jest akcesoryjny filtr i wolne wydechy?

2 x tak
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #443

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
WITT33 napisał:
Pilot 25, iglica 97 z zapinką na 2 lub 3 ząbek oraz dysza 167.5 lub 170 i zmiana dyszy pompki przyspieszacza z 70 na 50, tyle.
Do brzegu :) Wyżej wymienione dysze trzeba kupić osobno i wymienić? Trochę się pogubiłem, bo kilka wpisów wyżej jest mowa tylko o przełożeniu dyszy głównej i przyspieszacza. W moim wypadku będzie to wstawienie dokupionej dyszy, po zdaje się, że pod Hipka mam dyszę 182.

Tomek, u Ciebie też jest akcesoryjny filtr i wolne wydechy?
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #444

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Hehehe no nie pisz że bez żadnej regulacji bo startowy setup podałem Ci JA ! :dia:
Jeśli dalsze grzebanie nie przyniesie poprawy to wrócisz do początkowego i voila. Tylko jeździć a nie siedzieć po garażach i przepijać stary gaźnik :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #445

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Potwierdzam że zaraz po włożeniu HSR bez żadnej regulacji motocykl chodził nieziemsko ale :
WITT33 napisał:
W HSR juz nie ma grzebania. My z Tomkiem stwierdziliśmy że mamy zjebane umysły stąd dążymy do perfekcji.


Mi daje satysfakcję że coś poprawiłem albo wydaje mi się że jest sporo lepiej. Możliwe że różnice są minimalne ale skoro czuję różnicę .. :jahu:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #446

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
W HSR juz nie ma grzebania. My z Tomkiem stwierdziliśmy że mamy zjebane umysły stąd dążymy do perfekcji.
Pilot 25, iglica 97 z zapinką na 2 lub 3 ząbek oraz dysza 167.5 lub 170 i zmiana dyszy pompki przyspieszacza z 70 na 50, tyle. 99,9% roadstar będzie na tym zapitalało ekstremalnie. Poziomu paliwa nie rusza nikt do końca świata i dłużej.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #447

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Na czym polega to ustawianie? Wymiana dysz, czy kręcenie śrubkami? Z wcześniejszych wpisów wynikała konieczność poeksperymentowania z dyszą główną i przyspieszacza.
Myślę nad zafundowaniem HRS'a, ale nie mam chyba cierpliwości do ciągłego grzebania w trzewiach - to trochę mocno koliduje z tym co jest najistotniejsze w tym wszystkim, z czerpania przyjemności z posiadania (i używania) motocykla. Na starość robię się wygodnicki i leniwy. :D
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #448

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
TomHal co do ceny kilkanaście postów wyżej wszystko pisze, nie sugeruj się cyferkami z netu.
Tak to prawda, szczególnie HDki są przerabiane tylko i wyłącznie na HSR, po prostu fajnie to gada, ma duszę itd
Wtrysk jest "bezduszny" i wcale taki bezobsługowy nie jest. HSR to jest najlepszy mod który można zapodać do naszych motocykli, wkładasz ustawiasz i zapominasz. Tomek jest właśnie w trakcie 3 tygodniowego ustawiania ale daje radę :polew: Po prostu za mało chyba jeździ więc chwilę to schodzi :mysli:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #449

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
MalyHD woła za HSR-a 1700 zł. Daje zniżkę czy jak?
Co do osiągów to gdzieś wyczytałem, że są szpenie którzy z maszyn z wtryskiem wywalają całą instalację i pakują HSR-a z nowym modułem zapłonu w celu uzyskania lepszych osiągów, klasycznego przełożenia i satysfakcji z posiadania gaźnika. Nie wiem czy też chodziło to o HSR-a ale bodajże najnowszej generacji gaźnik miał być bardziej wydajniejszy niż seryjnie ustawiony wtrysk bez mapowania. Osobiście już ostrzę sobie zęby na to cudo.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #450

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Teoretycznie tak, ma pilot jeta 25 i taki zostaje, iglica standardowa to 97 i może być, jest jeszcze 98 jako opcja (uboższa) oraz bogatsze 96 i 95, tych ostatnich nie używamy. Standardowa główna 160 jest trochę mała i trzeba zmienić od 165 do 170 w tym przedziale. Na iglicy nie ma "połówek" czyli nie dajemy dwóch podkładek tylko zawsze albo 2 albo 3 zapinka i ogień. Pozbywamy się pompy paliwa no i trzeba mieć końcówkę ssania Mikuni, od HD pasuje kabel ale końcówka już nie co ludzie ignorują a potem problemy że moto nie chodzi jak trzeba. No i kwestia pompki przyspieszacza, dysze jej są wymienne i standardowo rozpyla siedemdziesiątka co Tomek może potwierdzić że ładnie się to miesza z powietrzem, daje kopa ale spalanie będzie rosło natomiast zalecana wielkość do silników 1700-1800 to 50tka dopiero do cięższych maszyn 60-70 chyba że ktoś nie liczy się ze spalaniem to czemu nie :piw:
Jeśli ktoś zaczyna np wyprzedzanie bez redukcji na wysokim biegu może dać większą dyszę, to jest sztuka kompromisu, pompka po każdym odwinięciu manety solidnie wstrzykuje więc to jest główny żarłok w każdym gaźniku.
W tej chwili Tomek walczy tam z uchwytem pod TPS i wtedy dopiszemy jakieś info, będzie to pewnie pierwsza w Polsce (?) Roadstar z HSR i działającym TPSem :-) Reszta plug & play achh no tylko długość kabli od gazu ma znaczenie, pasuje mieć ciut dłuższy niż seryjny jeśli ktoś nie ma oryginalnej kiery tylko szerszą, używamy tylko jednego kabla ciągnącego, naprawdę drobne pierdoły przy instalacji. Przy zakładaniu swojego (o ile nie ukradli) porobię fotki.

Poprawiając Tomka - dysza główna pasuje do HSRa, pilot jet jest ciut inny. wizualnie nie ale JEST INNY.
Co do spalania dopiszę że dobrze ustawiony HSR z TPSem a czasem nawet bez spokojnie zadowoli się mniejszą ilością paliwa niż seryjny gdzie osiągi i kultura jazdy nieporównywalne. Tomek stwierdził że motocykl upodobnił się do moto z wtryskiem więc coś to znaczy i to nie tylko są jego słowa a sporej ilości użytkowników. Reakcja na gaz jest lepsza niż w niektórych moto na wtrysku.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #451

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Wemar odpowiem ile wiem ..
Witt33 jest specjalista od HSR :piw: :br:

1. Ja kupiłem używany HSR42 na aledrogo za około 1000zł + około 100zł za nową dysze główna i dyszę pompki przyśpieszacza od malyhd
Nowy gaźnik można kupić też u www.malyhd.com/gaznik_mikuni_hsr_42_cs-039.html?searched=hsr&advsearch=oneword&highlight=ajaxSearch_highlight+ajaxSearch_highlight1 za około 1500 PLN. W komplecie chyba nie ma linki ssania (dodatkowy koszt 60-200zł w zależności od rodzaju linki)
2. Pasuje jak ulał, przy portkach trzeba trochę mocniej opaską ścisnąć a do filtra powietrza trochę przy wkładaniu poślinić B) :polew:
3. Tak
4. U mnie spalanie jest w zakresie 5,5-7,5l ale nie nazwał bym tego spokojną jazdą

Co do tego czy można od razu zamówić nowe gotowe rozwiązanie z właściwymi dyszami to trzeba by sprzedawcy popytać ale sądzę że tak.

Aha dysze główne pasują od seryjnego gaźnika :-)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #452

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
To jeszcze kilka pytań. Z opisu Tomka wynika, że obywa się bez większych problemów, ale chciałbym kilka detali uszczegółowić.

1. Gdzie kupowaliście HRS'y i jakie są finalne ceny (o ile nie jest to owiane tajemnicą handlową)
2. Jak z mocowaniem do portek i do filtra, szczególnie chodzi mi o podpięcie do Hipka
a. pasuje jak ulał
b. delikatnie trzeba popieścić
c. małe rzeźbienie
d. trzeba być koreatywnym
3. Jak rozumiem chodzi o HRS'a 42?
4. Jak wygląda spalanie w trybie "open" ;) i przy spokojnej jeździe

Rozumiem, że nie zakłada się HRS'a by jeździć spokojnie, ale ... czasem tak wychodzi. Interesuje mnie to ze względu na okresową jazdę stricte turystyczną z plecakiem. Wymiana gaźnika na standardowy jest bezsensowna, a w dodatku zaczyna się wtedy liczyć przebieg od tankowania do tankowania.

Trzeba dokupić do seryjnego HSR dyszę główną i ewentualnie dyszę pompki przyśpieszacza
W HRSie są niewłaściwe, czy nie występują i dobiera się pod model?
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #453

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Trzeba dokupić do seryjnego HSR dyszę główną i ewentualnie dyszę pompki przyśpieszacza.
Co do montażu to jak ktoś umie wyciągnąć i założyć seryjny gaźnik to z założeniem HSR nie będzie miał problemu. Wszystko raczej pasuje. Przy standardowej kierownicy można wykorzystać seryjną linkę gazu :-) , jak ktoś ma szerszą kierę to może być potrzeba wymiany linki gazu na dłuższą.
Jedynym większym problemem jest montaż czujnika przepustnicy (TPS) który w HSR nie występuje ale jestem na etapie "produkcji" mocowania do tego czujnika. Na razie jeżdżę bez czujnika, mam standardowy moduł zapłonowy i pali się kontrolka błędu silnika ale motocykl mimo tego zdrowo zapier*** :h-r:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #454

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
No dobrze, ale ..., powiedz w takim razie czy kupujac taki gaznik on juz w sobie ma wszystkie niezbedne dysze i iglice i nic innego nie trzeba dokupowac ?
Zalozyc do motocykla i ogien ? Wpiac fitr powietrza i jazda ? :aniol:
Tak oooo ... plug and pin ? :cooo:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #455

  • tomekz
  • tomekz Avatar
No ok :-)

Zaznaczam że do HSR podchodziłem bardzo sceptycznie ale za namową Witka w końcu się zdecydowałem.
O zakupie zadecydowały różne mniej lub bardziej ważne czynniki ale głównym była ciekawość :-)
Przy seryjnym gaźniku spędziłem wiele godzin i kilometrów robiąc różne testy i porównania. Zmieniając gaźnik na HSR miałem według mnie bardzo dobrze ustawiony seryjny.
Po założeniu HSR zaraz po odpaleniu motocykl wydał mi się jakiś dziwny :co: . Strasznie szybko się wkręcał na obroty :-)
Pierwsze ruszenie na podwórku i dodanie minimalnie gazu spowodowało spory uślizg tylnego koła gdzie wcześniej na pewno tego nie było przy tak symbolicznym muśnięciu manetki.
Pierwsze wrażenie z jazdy:
Strasznie szybko kończą się biegi, zwłaszcza te pierwsze 4 ;-) hehe
Reakcja na manetkę jest dużo lepsza.
Poprawił mi się i dół i góra. Średni zakres obrotów uważam że jest podobny albo nie widzę różnicy.
Teraz już się przyzwyczaiłem ale pierwsze jazdy bo zmianie gaźnika były ekscytujące :-)
Nie mam na razie czasu aby dokończyć ostanie szlify z ustawieniami i bajerkami ale na tym etapie mogę powiedzieć że nie ma szans na takie wrażenia z jazdy na seryjnym gaźniku.

Pomimo tego że nie liczyłem na jakąś wielką poprawę muszę przyznać że wymiana gaźnika na HSR pozytywnie mnie zaskoczyła.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #456

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Tak, Tomek już użytkuje od paru tygodni ja wciąż czekam na swój z USA... 3 miesiąc...
Może niech Tomek się wypowie z użytkowania mimo że wciąż ustawia idealny setup bo nie ma czasu i pogody by jeździć więcej :-)
W każdym bądź razie szukałem na jakimkolwiek forum na świecie kogoś niezadowolonego z przesiadki na HSR i nie znalazłem.
Tomek dajesz :-) strzel tutaj parę słów :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #457

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Ją jakieś nowe obserwacje i spostrzeżenia po montażu HRS'a?
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #458

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
WITT33 napisał:
ja dałem za praktycznie nową 42 (używana tylko by odpalić HD) 590 zł to i tak w juesej stwierdzili że dużo bo oni max 400 zł za taki gaźnik płacą używkę oczywiście. No ale że Polak bogaty (głupi) i dużo zarabia to można ssać.

No i wszystko jasne, trza z usa sciagnac :jahu:
Zakladaj Witt nowy temat i ogarnij w nim co i jak bo po sezonie zmienie sobie gaznior.
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #459

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
artek napisał:
... no to wszystko jasne, choć niepotrzebnie zrażają wstępną ceną :oj:

Czasem kogoś może zrazić i 1500 zł na nasze krajowe warunki. ja dałem za praktycznie nową 42 (używana tylko by odpalić HD) 590 zł to i tak w juesej stwierdzili że dużo bo oni max 400 zł za taki gaźnik płacą używkę oczywiście. No ale że Polak bogaty (głupi) i dużo zarabia to można ssać.

TomHal nawiązując jeszcze do dyszy głównej chciałbym tylko napisać że wczoraj w 1700 zamknąłem licznik w dość szybkim tempie na dyszy głównej mikuni 170 - silnik 1700 obroty max 5000, na 5 biegu ciągnie jak szalona. Wnioski wyciągnij sam...ile tak naprawdę potrzebujesz paliwa do 1600 i 4750 obrotów. Stąd Ci napisałem że 167.5 byłaby w sam raz do dynojeta. Ja mam teraz iglicę Barona na 4 zapince, jest na dole grubsza o włos od dynojeta ale za to krótsza o 0,35 mm.
Mój poziom paliwa w gaźniku z pompą jest pomiędzy 2 a 3 mm powyżej łączenia. Pompka przyspieszacza wyłączona ZUPEŁNIE.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #460

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... no to wszystko jasne, choć niepotrzebnie zrażają wstępną ceną :oj:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.056 s.
Zasilane przez Forum Kunena