Pirania napisał:
Hmm, jakoś mnie nie przekonałeś, o ile znam się na mechanice i fizyce
pływaki są tak ustawione, aby opadając utrzymywały zaworek iglicowy w pozycji otwartej, natomiast wyporność paliwa (poziom) powoduje, że się unoszą co unosi zawór zamykając kanał paliwowy. Cały proces trwa niemal non stop, więc tutaj nie powinno być żadnego problemu moim zdaniem.
Pirania,teoria a praktyka to dwie różne sprawy.
Spróbuj zrobić tak jak twierdzisz,i podziel się później z nami tymi doświadczeniami.
Oryginalny zaworek iglicowy w XV jest bardzo mały ( mała przepustowość ) bo paliwo jest pompowane przez pompę.Jeżeli ją wypniesz,i puścisz paliwo drogą opadową,to w pewnym momencie paliwa po prostu zabraknie w komorze pływakowej.
Jeżeli dalej twierdzisz,że nie mam racji.....trudno,Twoja sprawa.Ja nie mam zamiaru dalej Cie przekonywać,bo i po co.Że by w XV układ paliwowy działał "poprawnie" bez pompy,trzeba kilka zmian wprowadzić.Piszę poprawnie,bo tak jak z pompą,działał niestety nie będzie. Zresztą,piszesz,że znasz się na fizyce,mechanice,więc powinieneś wiedzieć o czym mowa