UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Śruba PMS

Śruba PMS 10 lata 11 miesiąc ago #1

  • k_kluska
  • k_kluska Avatar
stal od soboty i dzisiaj rano kiepsko,
odpalil na ssaniu ale po ok minucie zgasl, pozniej po odpaleniu 20 sekund i gasnie, w koncu utrzmalem go bez ssania z lekko odkrecona manetka, chyba jednak czeka mnie regulacja PMS

jak juz ruszylem to na wyższych obrotach ok ciagnie bez problemu natomiast na nizszych zauwazylem ze troche mulilo

edit: po lekkim wykreceniu sruby mulenie na wolnych obrotach mniejsze - idealnie do krecenia nadaja sie taki maly wkretaczek np z zestawow do naprawiania okualrow, no i takim samym ustawialo sie kiedys glowice w magnecie do commodore

obecnie mam ok 3-3,5 obrotow wykrecona
Ostatnio zmieniany: 10 lata 11 miesiąc ago przez k_kluska.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Śruba PMS 10 lata 11 miesiąc ago #2

  • k_kluska
  • k_kluska Avatar
wemar napisał:
Zuzycie paliwa masz ... hmmm, u mnie tyle wychodzi, jak lecę autostradą na prawie pełnym gwizdku.

Zdjęć nie mam i raczej do końca tygodnia nie dam rady zrobić. Lokalizację PMS trochę wcześniej podpowiadał kolega.
Ustawienie iglicy. Dostęp do niej:
- zdjąć zbiornik
- odkręcić dwa wkręty na czarnym dekielku na górze gaźnika
- zdjąć dekielek
- delikatnie zdjąć membranę
- wydłużonymi szczypcami wyjąć zatyczkę nad iglicą - uważaj przy montazu powrotnym, by nie wyłamać zaczepów trzymajacych zatyczkę - wchodzi z delikatnym, dobrze wyczuwalnym kliknięciem i nie trzeba do tego dużej siły
- wyjąć iglicę - uważaj na małe podkładki i ich umieszczenie, bo trzeba będzie je tak samo zmontować

Na iglicy zobaczysz rowki i pieścien Segera (jak nie wiesz co to, to wygooglaj) wetknięty w któryś z rowków. Im niżej wpięty pierścień, tym wyżej podniesiona iglica i więcej paliwa podawane przez dyszę główną. W fabrycznym ustawieniu powinna być chyba zapięta na 2 rowku od góry iglicy (jesli się mylę, to proszę kolegów o sprostowanie).
Jeśli masz pieścień nisko (4,5 rowek lub niżej) to przestaw o dwa wyżej, zmontuj i zrób próbe drogową - jeśli moto będzie miało problemy na wyższych obrotach, to trzeba będzie eksperymentalnie dobrać wysokość zapięcia piescienia w odpowiednim rowku.

Ustawienie śruby PMS jest opisane w innym wątku (regulacja) i jako normalne ustawienie w 90% nalezy przyjąć 2,5-3,5 obrotu. Ustawienie tej śruby odpowiada za pracę na biegu jałowym i niski zakres obrotowy - do ok. 1/3 otwarcia przepustnicy, potem traci to ustawienie na znaczeniu, a istotniejszą role przejmuje dysza główna (i ustawienie iglicy).

dzieki za info!!!

edit:
wkrecilem srube na pompce o 2 obroty, podnioslem iglice z 4 rowka na drugi, wsiadlem na moto - ruszylem i zero dlawienia :dobrarobota
jest reakcja w kazdym zakresie ruchu manetka - test na autostradzie - poszedl 180 i byloby wiecej ale juz mnie zwiewalo, 90 czy 140 na piatce bez roznicy - kazde odkrecenie powoduje ze rwie do przodu, na nizszych biegach to samo zero przymulki

PMS nie ruszalem bo wolne obroty wydaja mi sie ok, zobaczymy jak bedzie ze spalaniem, zobacze jak teraz na zimnym bedzie startowal :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 11 miesiąc ago przez k_kluska.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Śruba PMS 10 lata 11 miesiąc ago #3

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
WEMAR napisał:
W fabrycznym ustawieniu powinna być chyba zapięta na 2 rowku od góry iglicy (jesli się mylę, to proszę kolegów o sprostowanie).

Zależy - fabrycznie powinna być iglica bez jakiegokolwiek stopniowania i co niektórzy zamiast iglicy z rowkami regulowali ją podkładkami. Ustawienie oryginalne PMS to 2,5 obrotu - poisane już wcześniej w tym wątku i fabrycznie w co niektórych modelach jest to miejsce zaślepione więc trzeba się do niego dostać poprzez rozwiercenie tego miejsca. :wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 10 lata 11 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Śruba PMS 10 lata 11 miesiąc ago #4

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Zuzycie paliwa masz ... hmmm, u mnie tyle wychodzi, jak lecę autostradą na prawie pełnym gwizdku.

Zdjęć nie mam i raczej do końca tygodnia nie dam rady zrobić. Lokalizację PMS trochę wcześniej podpowiadał kolega.
Ustawienie iglicy. Dostęp do niej:
- zdjąć zbiornik
- odkręcić dwa wkręty na czarnym dekielku na górze gaźnika
- zdjąć dekielek
- delikatnie zdjąć membranę
- wydłużonymi szczypcami wyjąć zatyczkę nad iglicą - uważaj przy montazu powrotnym, by nie wyłamać zaczepów trzymajacych zatyczkę - wchodzi z delikatnym, dobrze wyczuwalnym kliknięciem i nie trzeba do tego dużej siły
- wyjąć iglicę - uważaj na małe podkładki i ich umieszczenie, bo trzeba będzie je tak samo zmontować

Na iglicy zobaczysz rowki i pieścien Segera (jak nie wiesz co to, to wygooglaj) wetknięty w któryś z rowków. Im niżej wpięty pierścień, tym wyżej podniesiona iglica i więcej paliwa podawane przez dyszę główną. W fabrycznym ustawieniu powinna być chyba zapięta na 2 rowku od góry iglicy (jesli się mylę, to proszę kolegów o sprostowanie).
Jeśli masz pieścień nisko (4,5 rowek lub niżej) to przestaw o dwa wyżej, zmontuj i zrób próbe drogową - jeśli moto będzie miało problemy na wyższych obrotach, to trzeba będzie eksperymentalnie dobrać wysokość zapięcia piescienia w odpowiednim rowku.

Ustawienie śruby PMS jest opisane w innym wątku (regulacja) i jako normalne ustawienie w 90% nalezy przyjąć 2,5-3,5 obrotu. Ustawienie tej śruby odpowiada za pracę na biegu jałowym i niski zakres obrotowy - do ok. 1/3 otwarcia przepustnicy, potem traci to ustawienie na znaczeniu, a istotniejszą role przejmuje dysza główna (i ustawienie iglicy).
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Gaźnik Roadstar 1700/regulacja 10 lata 11 miesiąc ago #5

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Ustawianie pompki jest tu: roadstarclinic.com/content/view/63/96/
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Gaźnik Roadstar 1700/regulacja 10 lata 11 miesiąc ago #6

  • k_kluska
  • k_kluska Avatar
wemar napisał:
Po dolegliwościach, jakie opisałeś, proponowałbym sprawdzić:
- ustawienie wydatku pompki przyspieszacza (to ona w duzej mierze odpowiada za to, co się stanie po gwałtownym odkręceniu manetki)
- ustawienie PMS (odpalanie bez ssanie nie jest zjawiskiem właściwym)
- poziom zapięcia iglicy (pod czarną kopułką na górze gaźnika) - obstawiałbym, że jest zapięta dość wysoko

prosze o info/zdjęcia gdzie to jest,
dodam jeszcze ze kopci na czarno na zimnym wiecej
spalanie wyszlo tak:
www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/56827
drugi bak w 3/4 po zmianie membranki...
Ostatnio zmieniany: 10 lata 11 miesiąc ago przez k_kluska.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Gaźnik Roadstar 1700/regulacja 10 lata 11 miesiąc ago #7

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
k_kluska napisał:
... naprawilem membranke w hyperze bo byla walnieta i caly czas byl max otwarty,

... kombinuje tak, ze moze wczesniej (przed sciagnieciem hypera) lapal lewe powietrze gdyz po odkreceniu mocowania cala obudowa niemal zostala mi w rekach bez popuszczania opaski mocujacej na gazniku...
Termin "lewe powietrze" dotyczy powietrza, które poza kontrolądostaje się za gaźnikiem do mieszanki paliwowo-powietrznej. To co dostaje się do gaźnika przed nim, to po prostu powietrze i jedynym jego mankamentem jest to, że tu zwykle to "lewe" nie jest filtrowane.
Natomiast ewidentnie lewe powietrze dostawało się u Ciebie za gaźnik przez uszkodzoną membranę. Pewnie poprzednio ktoś zamiast naprawić membranę, podregulował gaźnik na bardzo bagato. Po dolegliwościach, jakie opisałeś, proponowałbym sprawdzić:
- ustawienie wydatku pompki przyspieszacza (to ona w duzej mierze odpowiada za to, co się stanie po gwałtownym odkręceniu manetki)
- ustawienie PMS (odpalanie bez ssanie nie jest zjawiskiem właściwym)
- poziom zapięcia iglicy (pod czarną kopułką na górze gaźnika) - obstawiałbym, że jest zapięta dość wysoko
Następne poszukiwania to niestety już środek gaźnika:
- poziom paliwa
- wielkość dysz
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Gaźnik Roadstar 1700/regulacja 10 lata 11 miesiąc ago #8

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Za filtrem powietrza pod gaźnikiem od strony niestety cięgna ssania.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Gaźnik Roadstar 1700/regulacja 10 lata 11 miesiąc ago #9

  • k_kluska
  • k_kluska Avatar
gdzie jest te śruba PMS?

u mnie stało sie cos takiego - w weekend wyczyscilem filtr powietrza oraz naprawilem membranke w hyperze bo byla walnieta i caly czas byl max otwarty,

po zalozeniu hypera juz po odpaleniu zauwazylem ze inaczej chodzi - mial za niskie wolne obroty, natomiast przy jezdzie poprzednio szedl jak przecinak bez strzelania/dlawienia a teraz szybszy ruch manetka powoduje przydlawienie np. jadac 100 na 5 biegu po odkreceniu zdlawi

kombinuje tak, ze moze wczesniej (przed sciagnieciem hypera) lapal lewe powietrze gdyz po odkreceniu mocowania cala obudowa niemal zostala mi w rekach bez popuszczania opaski mocujacej na gazniku - teraz jest mocno dokrecone
druga mysl to taka ze ma bardzo bogata mieszanke, bo w zeszlym tygodniu rano odpalal bez ssania - po staniu w garazu od 16 do 7 rano nastepnego dnia a wrecz niekiedy ssanie potrafilo zadusic, teraz po 8 h w tyrce ssanie musi byc

wiec moglo byc tak ze ma bogata mieszanke i mial wczesniej duzo powietrza i bylo ok, a teraz ma za malo powietrza...

hyper+wolne wydechy V&H a co w gazniku nie wiem :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 11 miesiąc ago przez k_kluska.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Śruba PMS 14 lata 3 miesiąc ago #10

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Wkręcając PMS-a do oporu zmniejszasz dopływ paliwa i tak też powinieneś zrobić. Standartowe ustawienie powinno być na 2,5 obrotu od momentu maksymalnego wkręcenia PMS-a. Bez dodawania gazu ilość obrotów na jałowym biegu winna się wahać w granicach między 850 a 950 obrotów/min. Ważny jest też luz na lince gazu. Na wysokości manetki w granicach 4-8 mm. Oczywiscie przy każdorazowym tunigowaniu czy to z wydechami czy z filtrem zachodzi konieczność ponownej regulacji. Sam to przerabiałem na moim i Seba współczuje serdecznie tym bardziej że inaczej moto gada latem a inaczej zimą.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Śruba PMS 14 lata 3 miesiąc ago #11

  • sebastian K
  • sebastian K Avatar
W którą stronę trzeba regulować śrubę PMS aby zubożyć mieszankę ??? Wkręcać czy wykręcać ???
Czy regulacja PMS wpłynie na zalewanie świec na zimnym silniku ???
Iglica jest na 2 wcięciu od góry
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Śruba PMS 14 lata 3 miesiąc ago #12

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Jak masz gażnik wymontowany to może byś zostawił w kąpieli roztworu do odrdzewiania?
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Śruba PMS 14 lata 3 miesiąc ago #13

  • jarson
  • jarson Avatar
Śruba jest zapieczona nie da się jej odkręcić ani wkręcić .. zalałem to WD40 zostawię na parę dni może popuści.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Śruba PMS 14 lata 3 miesiąc ago #14

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Z drugiej strony to ,zapieczona sruba ? moze jest dokręcona na maxa . Próbuj wykręcać.
powodzenia.
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Śruba PMS 14 lata 3 miesiąc ago #15

  • jarson
  • jarson Avatar
dzięki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Śruba PMS 14 lata 3 miesiąc ago #16

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
W moim przypadku po rozwierceniu zaślepki śruba wkręcona była 1,5 obrota.U kogoś tu z forum była na maxsa .Tak więc nie ma reguły na nią i wydaje się ze jest to indwidualnie dopasowana do każdego slinika.
Proponował bym wystartować przy 2 obrotach ,rozgrzać silnik i dopasowywać jak najlepszą wolna prace jednostki co pół obrotu do góry.
Nastawiłem u siebie przy wydechach Road Burner 3calowych,i filtrze K&N w puszce 3 obroty.
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Śruba PMS 14 lata 3 miesiąc ago #17

  • jarson
  • jarson Avatar
Witam


Mam problem z śrubką PMS to znaczy zapieczona na amen ani w prawo ani w lewo a chciałbym troszkę wzbogacić mieszankę.
W końcu ja wykręcę teraz się moczy w WD40 jak już „pokonam” te śrubę to będę miał problem bo nie wiem jaki są oryginalne nastawy tzn. jak ją wkręcę to ile obrotów wykręcić na początek od jakich nastawów zacząć. Mam wydechy Hard Krome i RS 1700.
Nigdzie nie mogę znaleść oryginalnych nastawów słyszałem ,że pomiędzy 2,5 – 3,5 ???

Pozdrawiam Jarek
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.045 s.
Zasilane przez Forum Kunena