UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Olej w lagach

Olej w lagach 9 lata 3 miesiąc ago #1

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
TataMichas oto odpowiedzi na twoje pytania :hel:



1. Użyłem środka w aerozolu,ponieważ wszystko miałem rozebrane. Można użyć coś innego ( np tomekz użył nafty ).

2.Wszystko robiłem sam. Jedną ręką trzymałem lagę a druga grzechotką odkręcałem śrubę. Przy odkręcaniu grzechotkę trzymałem od góry na wysokości nakrętki i cały czas cisnąłem w dół,aby nie zerwać gwintu. Nie obawiaj się nakrętka nie wystrzeli w kosmos. Sposób przykręcenia nakrętki podał Nitol. Sposób trzymania grzechotki jest ten sam co przy odkręcaniu.

3. Przed demontażem lag poluzowałem nakrętki.

4. Wymiar sprężyny jest taki jak podaje serwis.. :zol: :wild:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 9 lata 3 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): TataMichas

Olej w lagach 9 lata 3 miesiąc ago #2

  • Nitol
  • Nitol Avatar
niedawno i ja robiłem wymianę oleju w lagach na 10 W Castrola (minerał) Jak chcesz wypłukać dokładnie to musisz wyjąc lagi z półek, następnie odkręcić górne korki wyjąć sprężynę i na zasadzie pompowania zlać stary olej i ewentualnie przepłukać wnętrze lagi. Korki daje się samemu przykręcić trzymając lagę między nogami i mocno napierając kluczem. Mi się udało bez problemu. Mam nalotu 50 tyś km i sprężyny mają jeszcze odpowiedni wymiar :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 3 miesiąc ago #3

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
kusy napisał:
Wczoraj rozebrałem lagi na czynniki pierwsze i wszystko umyłem. Moje spostrzeżenia są takie. Po pierwsze jak pisał krzych 1200 jeżeli nie mamy odpowiedniej średnicy rury to nawet nie zabierajmy się za robotę. Po drugie mój ma przejechane niecałe 40 tyś. i tego bagienka o którym wspominał krzych było naprawdę niewiele. Myślę,że wystarczyło wyjąć sprężynę zalać środek myjący (użyłem środka do mycia hamulców)zakręcić nakrętkę i zrobić płukanie,pompowanie. Wszystko wylać górą,lub po odkręceniu imbusa dołem. Przypuszczam,że po kilku takich płukaniach byłoby ok. I chyba najważniejsze jest to ,że obeszłoby się bez konieczności ruszania tulejki i uszczelniacza. Przy okazji pomierzyłem długości sprężyn. Olej 10W.

Kilka krótkich pytań:
1. "użyłem środka do mycia hamulców" - masz w płynie? Jaki? Wszystko co ja mam i co w necie znalazłem jest w aerozolu i paruje jak cholera. Więc raczej do zamykania w rurze i wielokrotnego płukania/mycia się nie nadaje...
2. Rozbierałeś i składałeś sam? Boje się, że bez pomocy dodatkowego "napieracza" na górną nakrętkę goleni (napinającej nakrętkę) można samemu upierdzielić początek gwintu w górnej ladze. Czy nakrętka obciążona sprężyną może "wyskoczyć" uszkadzając gwint??? Coś tam na ten temat mówią w maualu. Co prawda przy innych sprzętach tego nie obserwowałem, ale wolę dmuchać na zimne.
3. Pytanie powiązane z poprzednim. Jeśli działałeś sam, to czy całkowicie odkręcałeś/dokręcałeś górną nakrętkę (nie mówię o płukaniu) z goleniami zamocowanymi na moto?
4. Czy po 40kkm "organoleptycznie" pomierzone sprężyny są zgodne ze specyfikacją?
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 3 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 3 miesiąc ago #4

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Wczoraj rozebrałem lagi na czynniki pierwsze i wszystko umyłem. Moje spostrzeżenia są takie. Po pierwsze jak pisał krzych 1200 jeżeli nie mamy odpowiedniej średnicy rury to nawet nie zabierajmy się za robotę. Po drugie mój ma przejechane niecałe 40 tyś. i tego bagienka o którym wspominał krzych było naprawdę niewiele. Myślę,że wystarczyło wyjąć sprężynę zalać środek myjący ( użyłem środka do mycia hamulców)zakręcić nakrętkę i zrobić płukanie,pompowanie. Wszystko wylać górą,lub po odkręceniu imbusa dołem. Przypuszczam,że po kilku takich płukaniach byłoby ok. I chyba najważniejsze jest to ,że obeszłoby się bez konieczności ruszania tulejki i uszczelniacza. Przy okazji pomierzyłem długości sprężyn. Olej 10W. :wild:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 9 lata 3 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 9 miesiąc ago #5

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
No i po zawodach ...
Oleum wymienione. To co wylalem z lag nie przypominalo kurde .... niczego :oj:
Zalalem swiezutkim olejem i od razu po wyjechaniu czuc roznice, teraz jeszcze tylko zmiana przewodow hamulcowych na stalowy oplot i gites :zab:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 11 miesiąc ago #6

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Taaaaaaaa ....
To nie pozostaje nic innego jak kupic 1,5 litra a reszta wlac do .... silnika B)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 11 miesiąc ago #7

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
albo smarować korzonki :dobrarobota
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 11 miesiąc ago #8

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Zawsze resztę można wypić :++: :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 11 miesiąc ago #9

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
kiwak napisał:
10W bedzie bardziej miekki od 15W. Ja u siebie wlalem 10W jak tez robia to inni - polskie drogi.

Ja potrzebuje na angielskie a tu sa w miare dobre, jesli nie powiedziec super. Lokalne troch gorsze, ale wystarczy wyjechac za miasto to juz jest stół i paletnia :chop:
I czy musi byc idealnie 554 mil ?
Jakis super magik to wymyslil bo sa buletki po 500 mil ... Dwie nie starcza a z trzech duzo zostanie B)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 11 miesiąc ago #10

  • kiwak
  • kiwak Avatar
majkelpl napisał:
piter 1600 napisał:
Firma oleju do lag nie jest ważna,może być ipone,motul,belrey, polecam wlanie 10W,do razu poczujesz różnicę.

To i ja zapytam ...
Chce wymienic oleum i w sklepie dostepny jest 10W i 15W ...
Który wlac i jakie sa rozniece pomiedzy ?

10W bedzie bardziej miekki od 15W. Ja u siebie wlalem 10W jak tez robia to inni - polskie drogi.

Jak chcesz poczytac to jest troche na ten temat. Przykladowo:

emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=7472
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez kiwak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 11 miesiąc ago #11

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
im bardziej gęsty olej tym zawieszenie będziesz miał sztywniejsze
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 9 lata 11 miesiąc ago #12

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
piter 1600 napisał:
Firma oleju do lag nie jest ważna,może być ipone,motul,belrey, polecam wlanie 10W,do razu poczujesz różnicę.

To i ja zapytam ...
Chce wymienic oleum i w sklepie dostepny jest 10W i 15W ...
Który wlac i jakie sa rozniece pomiedzy ?
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 10 lata 7 miesiąc ago #13

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... zdecydowanie wymień uszczelniacze w komplecie, jak będziesz miał wszystko zdemontowane, polecam te: allegro.pl/uszczelniacze-zawieszenia-xv-1600-wild-star-99-04-i3516811925.html, tulejek jeśli nie będą miały luzów i rys nie potrzeba wymieniać, w serwisówce czasami przesadzają ... olej polecam W 10 ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 10 lata 7 miesiąc ago #14

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Koledzy mam zamiar po sezonie zmienić olej w lagach. W związku z tym proszę o poradę – głównie kolegów którzy prowadzą warsztat i przerabiali temat wielokrotnie. Otóż wiem już, ze należy calość rozebrać i przeplukać. Co do wymiany uszczelniaczy to widzę po lekturze tematów, że można ale niekoniecznie – jeśli są OK.
Ale serwisówka każe zmienić jeszcze na nowe: uszczelniacze przeciwpyłowe (te które są nad uszczelniaczami olejowymi) i tulejkę z brązu (która jest poniżej uszczelniacza olejowego). Czy to jest konieczne? Bo nikt nie pisze tu na forum o konieczności wymiany tych elementów.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Ostatnio zmieniany: 10 lata 7 miesiąc ago przez Tomson.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 11 lata 2 miesiąc ago #15

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Polecam rozebrać całe lagi przy wymianie oleju a nie tylko wylać i wlać nowy olej.
Z doświadczenia wiem ze jest tam zawsze "wyhodowane" małe bagno które trzeba dokładne umyć.
Przed wyjęciem z pólek należy popuścić górne i dolne korki.
Uwaga!!!
Dolnego korka nie odkręcajcie kluczem imbusowym zaopatrzonym w kulkę bo może się upierdzielić.Przy montażu uszczelniaczy najlepiej zastosować specjalny przyrząd 43mm średnicy lub długą tuleję wbijając go całą powierzchnią .
Żadnych śrubokrętów !!!
Ilość oleju to poziom 110 mm od krawędzi na złożonym teleskopie bez sprężyny.Polecam najbardziej optymalny olej 10W lub ostatecznie 15W .Może być i Motul :)

793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Ostatnio zmieniany: 11 lata 2 miesiąc ago przez krzych1200.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 11 lata 2 miesiąc ago #16

  • bełkot
  • bełkot Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 100
  • Otrzymane podziękowania: 7
  • Oklaski: 0
Tak jak Piter pisze 10w.Ja tak zrobiłem i jest ok.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): tomekz

Olej w lagach 11 lata 2 miesiąc ago #17

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Firma oleju do lag nie jest ważna,może być ipone,motul,belrey, polecam wlanie 10W,do razu poczujesz różnicę.Jeśli uszczelniacze nie pocą się można je sobie darować.Wytrzymują dość długo nawet 100tyś km.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 11 lata 2 miesiąc ago #18

  • Rychu87
  • Rychu87 Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 34
  • Oklaski: 0
Mhh... Ja w sumie nie mam aż tak wychlustanego tego przodu nic mi nie puka ani nie dobija do końca, tylko jak dla mnie jakoś za miękki jest ten motor, pewno zaleje 15 W tylko jakiej firmy olej??
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 11 lata 2 miesiąc ago #19

  • kiwak
  • kiwak Avatar
z manuala pisza 554 ml na kazda lage. mowia 5w ale w pl lepiej dac 10w albo 15w.

mozesz tez po scisniecciu/wcisnieciu lagi wlac (wlozyc sprezyne oczywiscie) i wypelnic do konca. powinno wyjsc tyle ile w manualu czyli lekko ponad pol litra
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Olej w lagach 11 lata 2 miesiąc ago #20

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Moim zdaniem jak już coś robić to do końca..nowy olej nowe uszczelniacze i święty spokój..jaki i ile tego nie powiem bo nie musialem nic w tej sprawie robic jeszcze....
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.056 s.
Zasilane przez Forum Kunena