UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: niestabilna kierownica

niestabilna kierownica 10 lata 10 miesiąc ago #1

  • DrFelga
  • DrFelga Avatar
:hel: Pnowie , dociążenie tyłu powinno iść w parze ze skręceniem spręzyny na amorku. To spowoduje że tył będzie bardziej twardy i nie będzie "przysiadał"miękko podczas jazdy. Tomhal dobrze radził aby skontrolować amorka !!! Ja miałem taką przypadłość ,że mój w ostrych winkielkach dobijał tylnym kołem do błotnika,próbowałem zmienić trochę styl jazdy ,ale było z tym kiepsko. Wlazłem pod moto,do połowy skręciłem sprężyne i jest idealnie.
Nikt z nas tak na dobrą sprawę nie wie kto i jak cześniej eksploatował nasze motorki :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 10 miesiąc ago #2

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... dziwne mój Radek jest "dowalony" i nie ma objawów, które opisywałeś ... a prawa sakwa "techniczna" jest cały czas załadowana ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 10 miesiąc ago #3

  • matys
  • matys Avatar
Przyczyną jest obciążenie tylnego błotnika. wymieniłem łożyska w główce, sprawdziłem cały zawias, lagi i ch.. pomogło. po odbiorze jadźki od mechanika rozebrałem ja do "goła". na półkę powędrowała rolka , sakwy, oparcie i tylne siodło, tak że błotnik został całkowicie odciążony. Teraz to nie ten sam motor. wszystko się uspokoiło.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 10 miesiąc ago #4

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
Długo to trwało, ale w końcu zrobiłem porządek z lagami :dobrarobota . Jak się okazało lewa była trochę krzywa i miała wytartą panewkę, wymieniłem co było trzeba na nowe i jest wyraźna poprawa w prowadzeniu motonga.

Niestety jak napisał matys:
"jak szarpnę kierownicą w lewo lub prawo cały zestaw z błotnikiem drży i dokładnie to samo czuć wtedy na kierze dosłownie jakby sprężynowała" pozostało :zly: .

Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, ale uzmysłowiłem sobie że te objawy pojawiły się jak założyłem tylny kufer, jeszcze nie miałem okazji sprawdzić jak będzie kiedy znowu go zdejmę.

matys znalazłeś przyczynę?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 11 miesiąc ago #5

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
matys napisał:
opony obydwie nówki szt moze 3000 kilosów mają.
w przyszłym tygodniu oddaje moto do mechesa niech sprawdzi cały przód. problemu upatruje w rolce bo pojawiło sie dokładnie zaraz po założeniu jak wyjechałem z garażu. fakt faktem że okazało sie ze miałem za mało wiatru w oponach. pod dobiciu do 2,5 i 2,8 lekko sie uspokoiło. wracając do sakw, rolki i całego tylnego błotnika to na postoju jak szarpnę kierownicą w lewo lub prawo cały zestaw z błotnikiem drży i dokładnie to samo czuć wtedy na kierze dosłownie jakby sprężynowała w takt błotnika :cy: dlatego myśl że mocowanie stelaża pod podnóżki pasażera usztywniał wychylenia błotnika na boki, w sunie to konstrukcja wspornika dosyć mocno obciążona sakwami. pożyjemy zobaczymy.

Z opisu wnioskuję że możesz mieć lekki luz na tylnim amortyzatorze. Przenoszenie drgań z tylnego błotnika??? Ile obrotów ma postoju? Sprawdź klocki hamulcowe przód, tył. Sprawdź stabilność na główce ramy. Sprawdź czy aby nie miał zerwanego stelaża nośnego z tyłu, na którym zamocowane są siedzisko tył, sakwy, bagażnik. Powodzenia w odkrywaniu tajemnicy.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 11 miesiąc ago #6

  • kiwak
  • kiwak Avatar
zdejmij rolke i sprawdz.

niezaleznie, warto do lag wlac odpowiednio twardy olej i jak mowisz ze masz wyciek to nowe uszczelki lag, wymiana lozysk kola nie jest kosztowna raczej (nawet ja sam zmienilem wiec dziecinnie prosta). Glowke ramy warto sprawdzic jak moto podniesiesz. Moze skubana jest odkrecona za mocno?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 11 miesiąc ago #7

  • matys
  • matys Avatar
opony obydwie nówki szt moze 3000 kilosów mają.
w przyszłym tygodniu oddaje moto do mechesa niech sprawdzi cały przód. problemu upatruje w rolce bo pojawiło sie dokładnie zaraz po założeniu jak wyjechałem z garażu. fakt faktem że okazało sie ze miałem za mało wiatru w oponach. pod dobiciu do 2,5 i 2,8 lekko sie uspokoiło. wracając do sakw, rolki i całego tylnego błotnika to na postoju jak szarpnę kierownicą w lewo lub prawo cały zestaw z błotnikiem drży i dokładnie to samo czuć wtedy na kierze dosłownie jakby sprężynowała w takt błotnika :cy: dlatego myśl że mocowanie stelaża pod podnóżki pasażera usztywniał wychylenia błotnika na boki, w sunie to konstrukcja wspornika dosyć mocno obciążona sakwami. pożyjemy zobaczymy.
Ostatnio zmieniany: 10 lata 11 miesiąc ago przez matys.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 11 miesiąc ago #8

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
matys napisał:
Witam

Mam pytanie. Przy manewrowaniu przy niskich przedkościach, na przykład w korkach, kierownica zachowuje sie jakby potrzebowała amortyzatora skrętu. Zaczyna ją wodzić na boki jakby przenosiła drgania z tylnego błotnika.

Na pewno przyczyna nie jest ani rola bagazowa ani sakwy. Problem tki w samym przodzie czyli kolo, lagi + głowka ramy.
Tu szukaj przyczyny.
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 11 miesiąc ago #9

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
Mam podobny problem i tak jak pisze MrTommy zacząłem od wymiany opony i łożyska główki ramy, niestety nie wiele to pomogło :zly: , z resztą i tak były do wymiany.
W moim przypadku myślę że chodzi o lagi, ostatnio zauważyłem na lewej wyciek i chciał nie chciał muszę się tym zająć. Szczerze mówiąc nie wiem czy to może mieć związek, ufam jednak że po tej operacji wszystko wróci do normy. O efektach będę informował.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 11 miesiąc ago #10

  • MrTommy
  • MrTommy Avatar
Nieeeeee, sprawdź oponę (pewnie jest już zużyta) i łożysko główki kiery!
Miałem podobny efekt i po wymianie opony, problem zniknął :zab:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

niestabilna kierownica 10 lata 11 miesiąc ago #11

  • matys
  • matys Avatar
Witam

Mam pytanie. Zamontowałem na tył rolkę bagażową i pojawił się problem. Przy manewrowaniu przy niskich przedkościach, na przykład w korkach, kierownica zachowuje sie jakby potrzebowała amortyzatora skrętu. Zaczyna ją wodzić na boki jakby przenosiła drgania z tylnego błotnika. Mam zawieszone sakwy na klik fixa na małych stelażach z roadstylera. Wiem że oryginalne stelaże sa przykręcane dodatkowo pod śrubę podnóżka pasażera.
Co moze być powodem tych drgań??? Jak temu zaradzić.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.046 s.
Zasilane przez Forum Kunena