UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: drgania kierownicy

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #21

  • waldemar162
  • waldemar162 Avatar
Panowie zaraz po "zapodaniu" tematu musiałem pilnie wyjechać, na szczęście nie Waldkiem, w rejony gdzie nie miałem dostępu do internetu. W przyszłym tygodniu sprawdzę wszystkie elementy, o których piszecie i na pewno zamelduję, mam nadzieję o sukcesach. Wielkie dzięki za odzew.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #22

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Wemar dzięki za te informacje - na pewno sprawdzę to na moim.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #23

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
CRIST-O napisał:
... luzów brak ...
Mi w serwisie (w dwóch serwisach) też luzów nie stwierdzili. Ba! sam nie czułem żądnego luzu, jak podniosłem motor. Jak się okazało w rzeczywistości, trzeba było dokręcić nakrętkę o ponad pół obrotu. Po czym drgania całkowicie zniknęły, chociaż przedni kapeć był już na granicy zużycia bieżnika i pojawiły się ząbkowania na bieżniku.
Przedtem też po 50-ciu metrach kierownica gwałtownie dygotała (bo to już nie były drgania), a hamowanie na frezowanym asfalcie lub choćby przejazd po nim, to była masakra.
Tomson napisał:
... A ja to się obawiam, że TMTM - ten model tak ma.
Tak, te modele tak mają. Wszystko przez sposób dokręcania i zabezpieczania. Układ jest prosty - nakrętka ściągająca łożyska - gumowy pierścień - nakrętka kontrująca - nakładka "z wąsami".
Nakrętkę ściągającą dokręcamy mocno. gumowy pierściań się nakłąda i dokręca kontrę - tyle, że kontrędokręca się z momentem 3 Nm - czyli praktycznie palcami. Pierścień "z wąsami" nakłada się na to wszystko i niczym nie zabezpiecza. Dociska go tylko górna półka.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 9 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #24

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
A ja to się obawiam, że TMTM - ten model tak ma.
Bo jak miałem Hondę to czytałem fora hondowskie i nigdy się nie spotkałem z takim problemem - ani przy 750 ani przy 1100. A w przypadku RStara coś dziwnie często się ten temat przewija.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #25

  • CRIST-O
  • CRIST-O Avatar
Moja maszynka ma to samo ,puszczasz kierownicę i jakieś 50-100 metrów jest ok, a póżniej zaczynają się drgania . Oponki są jak nowe ,luzów brak ,zastanawiałem się nad tym jakie w tej sprawie może mieć znaczenie opór powietrza stawiany przez szybę ,lusterka lub inne dodatki których często mamy dużo, ale to już gust posiadaczy , na pewno inna amplituda drgań jest przy dużej i przy małej szybie! :mysli:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #26

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Dobrej jakości (więc dopasowany) klucz oczkowy i nie ma śladu. Ewentualnie owiń raz taśmą elektryczną. Ta nakrętka nie jest mocno dociągana, więc nie powinno być problemu.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #27

  • Robal GD
  • Robal GD Avatar
Zatem tę śliczną chromowaną nakrętkę trzeba jednak odkręcić bo inaczej do śruby regulacyjnej nie ma dostępu. Poza tym siedzi tam jeszcze zabezpieczenie nakrętek dociągających łożyska więc wtykanie tam jakiegokolwiek klucza bez demontażu półki pozbawione jest sensu.

Pytanie jak a bardziej czym odkręcić tę chromowaną śrubę aby nie pozostawić na niej śladu po narzędziu?
Owinąć taśmą, szmatką czy może coś bardziej pewnego. Jakieś doświadczenia, pomysły?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #28

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
Czy mógłbyś wyjaśnić na czym polega sprawdzenie luzu kluczem?
Jak przyłożysz klucz, to sam zobaczysz. Opis nie odda tego, co na żywo widać jak na dłoni, a bez smarowania łożysk, cała robota zajmuje może z 15 minut.
Będę robił sprawdzenie przed długą trasa, to może uda mi się zrobić małe foto-story.

Robal GD napisał:
PS. Ta nakrętka chromowana pod kierownicą, to nie jest przypadkiem przeciwnakrętka blokująca śrubę (nakrętkę) regulacyjną pod górna półką? Odpowiedz na pytanie pewnie znajdę w serwisówce.
To jest nakrętka mocująca, a raczej dociągająca górną półkę na lagach, współpracuje z 4 imbusowymi śrubami z boków półki. Nakrętka ta nie ma nic wspólnego z łożyskami główki ramy i nakrętki je ściągającej. Do tej nakrętki, i kontry, dostęp jest po zdjęciu górnej półki. Przy odrobinie uwagi można półkę zdjąć bez zdejmowania kierownicy, a wtedy będzie nawet pomocna. Oczywiście, o ile nie ma się zbyt napiętych linek lub bardzo niskich raiserów.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #29

  • Robal GD
  • Robal GD Avatar
Dzięki za wyczerpujące info dotyczące luzu i przyczyny drgań.

PS. Ta nakrętka chromowana pod kierownicą, to nie jest przypadkiem przeciwnakrętka blokująca śrubę (nakrętkę) regulacyjną pod górna półką? Odpowiedz na pytanie pewnie znajdę w serwisówce.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #30

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Czy mógłbyś wyjaśnić na czym polega sprawdzenie luzu kluczem?
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Ostatnio zmieniany: 10 lata 9 miesiąc ago przez Tomson.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #31

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
...A inny koleś, też z USA, dostał od swojego mechanika w tym temacie oto taką poradę: KEEP YOUR HANDS ON HANDLEBAR !!! :takjest:
Czasem się zastanawiam, jak tym matołom udało się polecieć na księżyc :D

To co opisałem, z łożyskami główki ramy, mimowolnie testowałem na sobie. Efekt pojawia się nawet przy niewielkim luzie, którego większość mechaników nie wyczuwa lub bagatelizuje. Klasyczne badanie luzu, przez targanie końcami lag przy moto na podnośniku, jest mało precyzyjne w przypadku RS'ów.
Prawdopodobnie ze względów konstrukcyjnych, oraz przez takie, a nie inne profile opon (szczególnie przedniej) nawet delikatny luz daje bardzo nieprzyjemne efekty. Czopery/cruisery i tak nie należą do motocykli o subtelnym prowadzeniu. Drgania puszczonej kierownicy to jeden z efektów, i faktycznie łatwo go wyeliminować, trzymając łapki na kierownicy. Tylko, że takie trzymanie łapek nie wyeliminuje drgań, które się pojawią przy przejeżdżaniu, nie mówiąc o hamowaniu, przez nierówne frezowanie asfaltu, torowiska i podobne nierówności oraz w ciasnych łukach i przy manewrowaniu z małymi prędkościami. Także prowadzenie w koleinach jest dużo gorsze. Nawet mocno zużyta opona nie da takich efektów, jak nawet minimalny luz na główce ramy.
Jak napisałem, zdiagnozowanie luzu w klasyczny sposób nie jest proste, za to sprawdzenie tego kluczem zajmuje raptem pół godzinki, dając przy tym 100% satysfakcji.

Proponuję przenieść ten temat we właściwe mu miejsce - dolegliwość jest dość pospolita, a przyczyny szukane są zwykle nie tam gdzie trzeba.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #32

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Ja mam to samo. Robiłem rozeznanie - zjawisko jest częste w naszych motocyklach. Powody mogą być różne - czasem poząbkowana opona. U mnie opony nie wyglądają na poząbkowane i są prawie nowe. Jeden facio z USA napisał, że miał to w obu swoich Roadstarach - oba miały to od nowości !
A inny koleś, też z USA, dostał od swojego mechanika w tym temacie oto taką poradę: KEEP YOUR HANDS ON HANDLEBAR !!! :takjest:
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #33

  • Robal GD
  • Robal GD Avatar
W dniu wyjazdu na południe Polski, kilka dni temu, moto zrobiło mi to samo. W moim stawiam na opony, bieżnik wytarty jest w jednym miejscu mniej w drugim więcej tak jakby opona była nierówna. Przy pochylaniu w zakręcie delikatnie czuć jak nierówno pracują. Zmieniam je niebawem na nowe, gdyż już nawet wysokość bieżnika jest za niska.

Uwaga o luzie na łożyskach jest cenna i niezależnie od wymiany opon sprawdzę co się tam dzieje.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #34

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
waldemar162 napisał:
Dzisiaj zauważyłem, że przy prędkości powyżej 90 km/h po puszczeniu kierownicy, po ok. 50-70 metrach przód wpada w dziwne wibracje. Kierownicą rzuca w lewo i prawo. Przy normalnej jeździe, z rękami na kierownicy, problemu się nie odczuwa. Wie ktoś co może być tego przyczyną?
Przy tej prędkości stan ogumienia nie daje takich efektów. Masz luz na łożyskach główki ramy. Musisz dociągnąć nakrętkę i będzie ok. o ile to pojawiło się niedawno. Jeśli dolegliwość występowała dużo wcześniej (lub nie wiesz kiedy powstała) to dobrze będzie zrobić przegląd łożysk i przesmarować je przy okazji.
Nakrętka do kasowania luzu jest pod górną półką - nie pomyl z tą ozdobną pod rurą kierownicy.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 9 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #35

  • DrFelga
  • DrFelga Avatar
:hel: najpierw ciśnienie sprawdź ; jak sam jeździsz 2,1 jak z plecaczkiem 2,5 oczywiście bara , jak to nie pomoże sprawdź opone ; rocznik , stan/ głębokość / bieżnika i czy na bokach nie pojawiła sie siatka starzeniowa/ wyglądem przypomina w miniaturze skórę starego słonia. ;)/ No i melduj co jak wyglada ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #36

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
I to oczywiscie w dziale przywitalni ???? :nie: :dia: :oj:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #37

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Opowiedz też coś o ogumieniu bo tu bym szukał przyczyny.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

drgania kierownicy 10 lata 9 miesiąc ago #38

  • waldemar162
  • waldemar162 Avatar
Dzisiaj zauważyłem, że przy prędkości powyżej 90 km/h po puszczeniu kierownicy, po ok. 50-70 metrach przód wpada w dziwne wibracje. Kierownicą rzuca w lewo i prawo. Przy normalnej jeździe, z rękami na kierownicy, problemu się nie odczuwa. Wie ktoś co może być tego przyczyną?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.110 s.
Zasilane przez Forum Kunena