UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Trzeszczący pas napędowy

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #61

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 19
  • Oklaski: 0
Zaraz zrobię zdjęcie, bo sam nie wiem zabardzo.

pinhead napisał:
Spokojnie możesz położyć głowę na pień :jez: można się w tej drobnicy przy montaży machnąć,,,ktoś już to przerabiał

A co jest pomiędzy pulleyem a wahaczem ? Na tulejkę to trochę za duże..


Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #62

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 19
  • Oklaski: 0
pinhead napisał:
U Ciebie ewidentnie brakuje prawidłowego ustawienia jednego koła względem drugiego,i nie chodzi tu może tyle o poprawną osiowość,tylko o zbyt duże przesunięcie tylnego w prawo.
Mechanik to niech nie pier...li,że coś jest nowe i musi się ułożyć,szczególnie pasek...jakaś bzdura.
Można by jeszcze poprosić kolegów :piw: :piw: że by ktoś zmierzył odległość od krawędzi pulleya do rury wahacza....porównał byś wtedy z ustawieniem swojego.Ja nie mam już fabrycznego zestawu,więc w tej kwestii nie pomogę. Ja mam szczelinę ok 1 cm.
Prosty,spartański sposób na sprawdzenie przesunięcia kół to taki :
- weź sznurek,przyłóż go tak na wysokości 2/3-3/4 przedniego pulleya,tak pomiędzy spawami,co by nie przeszkadzały i przeciąg tuż nad osłonką łożyska wahacza,tak aż do tylnego pulleya. Przy delikatnym oparciu sznurka,bez napięcia o obydwie krawędzie te wystające przedniego koła na tyle powinieneś mieć kilka milimetrów luzu pomiędzy sznurkiem a boczną krawędzią koła. Jak będzie potrzeba to jutro zorganizuję jakąś fotkę,ale myślę że sobie poradzisz :piw:

Dzięki wielkie za opis, jeszcze dzisiaj spróbuję pomierzyć.
Też raczej wydaje mi się teraz że koła są źle ustawione.
Kiedyś próbowałem zamontować dolną osłonę i pas tarł o wewnętrzna dolną jego część, nie dało się nic zrobić. Wtedy uznałem , że coś nie tak z osłoną, morze jakaś krzywa i dałem spokój, teraz widać jaki był powód.

A o pomiary poproszę, jak najbardziej.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #63

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
Spokojnie możesz położyć głowę na pień :jez: można się w tej drobnicy przy montaży machnąć,,,ktoś już to przerabiał

A co jest pomiędzy pulleyem a wahaczem ? Na tulejkę to trochę za duże..


Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 4 lata 7 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #64

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Roadliner S 1900
  • Posty: 1858
  • Otrzymane podziękowania: 80
  • Oklaski: 12
Nie dam Sobie za to głowy obciąć :nnie: ale coś Mi się wydaje ,że tulejki od strony wahacza są różnych grubości :mysli:
Rosnąco 650..1700..1900
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #65

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
U Ciebie ewidentnie brakuje prawidłowego ustawienia jednego koła względem drugiego,i nie chodzi tu może tyle o poprawną osiowość,tylko o zbyt duże przesunięcie tylnego w prawo.
Mechanik to niech nie pier...li,że coś jest nowe i musi się ułożyć,szczególnie pasek...jakaś bzdura.
Można by jeszcze poprosić kolegów :piw: :piw: że by ktoś zmierzył odległość od krawędzi pulleya do rury wahacza....porównał byś wtedy z ustawieniem swojego.Ja nie mam już fabrycznego zestawu,więc w tej kwestii nie pomogę. Ja mam szczelinę ok 1 cm.
Prosty,spartański sposób na sprawdzenie przesunięcia kół to taki :
- weź sznurek,przyłóż go tak na wysokości 2/3-3/4 przedniego pulleya,tak pomiędzy spawami,co by nie przeszkadzały i przeciąg tuż nad osłonką łożyska wahacza,tak aż do tylnego pulleya. Przy delikatnym oparciu sznurka,bez napięcia o obydwie krawędzie te wystające przedniego koła na tyle powinieneś mieć kilka milimetrów luzu pomiędzy sznurkiem a boczną krawędzią koła. Jak będzie potrzeba to jutro zorganizuję jakąś fotkę,ale myślę że sobie poradzisz :piw:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #66

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 19
  • Oklaski: 0
pinhead napisał:
No i jak pomogło po ustawieniu pasa ?

No właśnie nie bardzo.
Wczoraj po ostatnim naciągu stwierdziłem że pas jest prawie jak struna a trzeszczenie nie ustało więc coś nie tak.
Dlatego założyłem temat.
Dzisiaj go tylko poluzowałem i jeszcze nie podkręcałem wszystkiego.
Przy ustawianiu sugerowałem się tylko znacznikami i morze dlatego jest źle.
Jak inaczej porządnie zmierzyć odległości i ustawić osiowość.

Ps. Mechanik który zakładał pas, jak niedawno do niego odjechałem stwierdził że morze to być wina tego że jest nowy i musi się wypracować.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #67

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
Poszedłem teraz do garażu,bo mam jeszcze wszystko na wierchu,i wygląda to tak :
-jak ustawie koło tak aby pas był przy lewej krawędzi tylnego pulleya to na przednim przesuwa się również w lewo,a jak ustawię odwrotnie to na przednim przesuwa się w prawo....może u mnie jest coś jebnięte :oj:
Z tego wynika że jak kolega Plastyk ustawił by tył po środku,czyli przesunął pas bardziej na środek,to na przodzie brakło by miejsca,trochę to nie logiczne,ale byłem...sprawdzałem.





Ja jak wiecie mam sporo modyfikacji,ale jak zmieniałem koło tył z pulleyem,to nowe ustawiałem po środku,czyli tylny pulley względem przedniego centralnie na środku,i problemu z ustawieniem pasa nie mam.

Co do przesunięcia pulleya to miałem na myśli całe koło,lub koszyk w lewą stronę,jak pisałem..tylko niewiele.
Spróbuj coś wykombinować,że by zbliżyć pulley w kierunku wahacza tak kilka milimetrów,może nawet 0.5 cm i wtedy ustawić jak pisał Wemar...zobaczymy co się wtedy będzie działo. :mysli:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 4 lata 7 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Plastyk

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #68

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 19
  • Oklaski: 0
Nie wiadomo też czy są wszystkie podkładki,dystanse pomiędzy wahaczem a koszem pulleya,oraz nim a piastą,i czy to jest poprawnie złożone.
Jak jest wszystko poprawnie,to pas powinien być kilka milimetrów od tej plastikowej osłony.
Jak tylny pulley jest za bardzo przestawiony względem pierwszego to nie ma mowy o prawidłowym ustawieniu pasa. :czad:[/quote]

Możliwe że coś jest źle złożone.
Mi też się wydaje że pomiędzy plastikiem powinno być trochę przerwy. Dopiero dzisiaj zdjąłem górną osłonę i zobaczyłem że jest jak jest.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #69

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
No i jak pomogło po ustawieniu pasa ?
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #70

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 19
  • Oklaski: 0
wemar napisał:
pinhead napisał:
...Zakładając,że koła są osiowe,co jest na razie niewiadomą,to spróbował bym przesunąć tylny pullej nie co w lewo,bliżej wahacza,tak ok. kilka milimetrów.
:cooo: Chcesz przestawiać pullej?
Z fotek to wygląda na źle ustawione tylne koło. Niby jak? Pullej wchodzi w gumy zabieraka i nie ma tam żadnej regulacji.
Po pierwsze na skrzypiący pas panaceum nie jest napinanie go jeszcze bardziej, bo skrzypienie się nasili, a poza tym pas będzie niszczony.
Po drugie do ustawienia naciągu pasa używać należy obu śrub regulacyjnych tylnego koła, a nie tylko tej od strony pasa.

Zacząć należy od prawidłowego ustawienia naciągu, śrubą regulacji po stronie pasa. Następnie śrubą po przeciwległej stornie kola należy skorygować równoległość osi koła do osi wałka zdawczego (małego pulleja). Na koniec kontrola napięcia pasa. Tak to wygląda w sposób uproszczony, ale pozwalający dość dokładnie ustawić tylne koło. Oczywiście "zabawy jest więcej niż to opisałem, ale kolejność czynności jest właśnie taka.

No właśnie nie bardzo wiem jak przesunąć pulley.
Pas naciągałem właśnie w taki sposób jak przedstawił kolega wemer.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #71

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
wemar napisał:
pinhead napisał:
...Zakładając,że koła są osiowe,co jest na razie niewiadomą,to spróbował bym przesunąć tylny pullej nie co w lewo,bliżej wahacza,tak ok. kilka milimetrów.
:cooo: Chcesz przestawiać pullej?
Z fotek to wygląda na źle ustawione tylne koło. Niby jak? Pullej wchodzi w gumy zabieraka i nie ma tam żadnej regulacji.
Po pierwsze na skrzypiący pas panaceum nie jest napinanie go jeszcze bardziej, bo skrzypienie się nasili, a poza tym pas będzie niszczony.
Po drugie do ustawienia naciągu pasa używać należy obu śrub regulacyjnych tylnego koła, a nie tylko tej od strony pasa.

Zacząć należy od prawidłowego ustawienia naciągu, śrubą regulacji po stronie pasa. Następnie śrubą po przeciwległej stornie kola należy skorygować równoległość osi koła do osi wałka zdawczego (małego pulleja). Na koniec kontrola napięcia pasa. Tak to wygląda w sposób uproszczony, ale pozwalający dość dokładnie ustawić tylne koło. Oczywiście "zabawy jest więcej niż to opisałem, ale kolejność czynności jest właśnie taka.

Kolego jeżeli ustawiałeś już pas to wiesz że jak jest na granicy po przeciwnych stronach na obydwu pulleyach to manewrowaniem napinaczami nic nie zdziałasz.
Druga sprawa,to skąd wiesz,że są założone i to poprawnie wszystkie detale w piaście i koszyku ???
Sprawa następna to napięcie pasa nie wiele ma wspólnego z jego piszczeniem,oczywiście w granicach rozsądku.
Tu kluczowe jest zużycie kół,pasa,czystość pasa i osiowość obydwu kół.
Czy jest coś dziwnego w przesunięciu kilka milimetrów całego koła,lub samego koszyka z pulleyem :mysli:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 4 lata 7 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #72

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1897
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
pinhead napisał:
...Zakładając,że koła są osiowe,co jest na razie niewiadomą,to spróbował bym przesunąć tylny pullej nie co w lewo,bliżej wahacza,tak ok. kilka milimetrów.
:cooo: Chcesz przestawiać pullej?
Z fotek to wygląda na źle ustawione tylne koło. Niby jak? Pullej wchodzi w gumy zabieraka i nie ma tam żadnej regulacji.
Po pierwsze na skrzypiący pas panaceum nie jest napinanie go jeszcze bardziej, bo skrzypienie się nasili, a poza tym pas będzie niszczony.
Po drugie do ustawienia naciągu pasa używać należy obu śrub regulacyjnych tylnego koła, a nie tylko tej od strony pasa.

Zacząć należy od prawidłowego ustawienia naciągu, śrubą regulacji po stronie pasa. Następnie śrubą po przeciwległej stornie kola należy skorygować równoległość osi koła do osi wałka zdawczego (małego pulleja). Na koniec kontrola napięcia pasa. Tak to wygląda w sposób uproszczony, ale pozwalający dość dokładnie ustawić tylne koło. Oczywiście "zabawy jest więcej niż to opisałem, ale kolejność czynności jest właśnie taka.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 4 lata 7 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Plastyk

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #73

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
A więc tak...przedni pulley ma pas przy prawej krawędzi a tylny przy lewej.
Wniosek taki,że napinaczami tego nie ustawisz,bo że by tył ustawić na środku to jak już pisałem,musisz oś z prawej strony przesunąć do przodu,a to z kolei jeszcze bardziej przesunie pas na przednim kole w prawo i wtedy :du:
Patrząc na fotki to widzę,że pas jest za blisko tej palstikowej osłony przedłużenia błotnika. :mysli:
Zakładając,że koła są osiowe,co jest na razie niewiadomą,to spróbował bym przesunąć tylny pullej nie co w lewo,bliżej wahacza,tak ok. kilka milimetrów.
Nie wiadomo też czy są wszystkie podkładki,dystanse pomiędzy wahaczem a koszem pulleya,oraz nim a piastą,i czy to jest poprawnie złożone.
Jak jest wszystko poprawnie,to pas powinien być kilka milimetrów od tej plastikowej osłony.
Jak tylny pulley jest za bardzo przestawiony względem pierwszego to nie ma mowy o prawidłowym ustawieniu pasa. :czad:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #74

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 19
  • Oklaski: 0
Zęby maja zaokrąglone krawędzie.
Faktycznie na zdjęciu wyglądają trochę kanciato.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #75

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
Albo to takie złudzenie,albo coś jest mocno przestawione :co: na ostatniej fotce widać,tak jak by pasek szedł mocno po skosie po przednim pulleyu...może to tylko moje złudzenie.
Że by na tyle szedł po środku to z prawej strony pchnij minimalnie oś do przodu.
Jeszcze jedno pytanie...czy ten pas ma zęby kanciaste,bo na fotkach tak wygląda ???
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #76

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 19
  • Oklaski: 0
I jeszcze jedna fotka.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #77

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 19
  • Oklaski: 0
Odkręciłem górną osłonę i niczego nie zauważyłem żeby tarło. Co prawda plastikowy element, to chyba jest część błotnika styka się z pasem ale tylko gdy moto jest na podnośniku, kiedy koło jest na ziemi to wszystko jest ok.
Zdemontowałem osłonę przedniego pulleya i pas styka się z jego wewnętrzną krawędzią. Stawiam na 80% ,że to stąd te odgłosy.
Na tylnym pulleyu pas jest nie na środku a bardziej przy zewnętrznej stronie, jest minimalny odstęp od krawędzi.
Co radzicie dalej z tym pulleyem?






Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #78

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
sites.google.com/site/testankieta/home/pas-napedowy
Najlepszy jest tekst w tym linku cyt:
"Zmiana pasa jest bardzo prostą a wręcz prostacka rzeczą. Ściągamy tylne koło, ściągamy osłonę pulleya zakładamy pas zakładamy koło i osłonę i tyle"
Zapomniał tylko dodać,że trzeba jeszcze odkręcić wahacz :polew: :polew: widać,że w temacie jest zielony jak trawa w maju,i pasa w Radku nigdy nie wymieniał :nnie:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #79

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 19
  • Oklaski: 0
Dziękuję za cenne sugestię i porady.
Jeszcze dzisiaj zajrzę do garażu i posprawdzam co się da.
Pisząc, że "...naciągnięty do granic..." miałem na myśli minimalną wartość ugięcia. Gdzieś wyczytałem, że jest to ok.0,7-1,4 mm i 45 stopni odchylenia.
Kolega Artek, podał linka gdzie te wartości są inne.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trzeszczący pas napędowy 4 lata 7 miesiąc ago #80

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2314
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... aaa ... i naciąg pasa "badaj" pod obciążeniem, kiedyś rozmawiałem z "mechaniorem" od HDeków zalecają "zalecany" naciąg pasa minus 2, 3 mm ... jak złapiesz kamyk to ten luz ma go wyrzuć na zewnątrz, stąd też zdziwienie w stosunków do tych co demontują osłony ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.100 s.
Zasilane przez Forum Kunena