UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Kontrola nakrętki pulleya zdawczego

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 5 miesiąc 3 tygodni ago #1

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 42
  • Oklaski: 0




To są ceny z 2019. Może dolar był wyżej? Poza tym pamiętaj o kosztach dostawy i cła. Przecież serwis tego nie zapłaci z własnej kieszeni. Jeśli coś w USA jest za 250 dolarów, to tutaj będzie kosztować pewnie ze 100 drożej.

Każdy po drodze musi zarobić. Yamaha, Yamaha USA, Polkom. A jeśli części idą przez dystrybucję, to jeszcze Yamaha Europe i Yamaha Polska urywają po parę marek.

Cena z Babbit's i Yama Sklep
Ostatnio zmieniany: 5 miesiąc 3 tygodni ago przez Dzarko.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 5 miesiąc 3 tygodni ago #2

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 834
  • Otrzymane podziękowania: 23
  • Oklaski: 4
Robocizna!!! :cooo:
Jednak dobrze być Grzebaczem...
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 5 miesiąc 3 tygodni ago #3

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
Dzarko napisał:
Na coś jeszcze mogę odpowiedzieć? :P



:czad: Czyli nie wiele się pomyliłem,bo dodatkowa marża za części jest spora :nonie:
Dla przykładu, pulleya można kupić za 150 USD,a wałek przekładni transfer case ok. 250 USD,wszystko OEM....no,ale serwisy w ten właśnie sposób zarabiają dodatkową kasę.
:piw:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 5 miesiąc 3 tygodni ago #4

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 42
  • Oklaski: 0
Na coś jeszcze mogę odpowiedzieć? :P


Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 5 miesiąc 3 tygodni ago #5

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 834
  • Otrzymane podziękowania: 23
  • Oklaski: 4
Pewnie części nowe z Yamahy to i kosztują :oj:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 5 miesiąc 3 tygodni ago #6

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
:cooo: Czyli robocizna 3 koła :czad:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 5 miesiąc 3 tygodni ago #7

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 807
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 3
Dzarko napisał:
Nowy pulley, nowy wałek, nowe podkładki, robocizna i razem 5000....

:cooo:
chyba bym dał mojemu tokarzowi magikowi do zrobienia, tylko u niego na wczoraj to za dwa miesiące. :czad:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 5 miesiąc 4 tygodni ago #8

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 42
  • Oklaski: 0
Nowy pulley, nowy wałek, nowe podkładki, robocizna i razem 5000....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 23 godzin ago #9

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 15
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 23 godzin ago #10

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 15
pinhead napisał:
Tata,jak Ty na to wpadłeś :mysli:
:dobrarobota :dobrarobota :dobrarobota

Hmm, pomorski "bursztyn" z załącznika robi robotę! :piw:
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 23 godzin ago #11

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
Tata,jak Ty na to wpadłeś :mysli:
:dobrarobota :dobrarobota :dobrarobota
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 1 dzień ago #12

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 15
pinhead napisał:
Ja do takich tematów używam Loctite zielonego 270,i tu nie ma bata,że by coś samo puściło.
Jak połączenie jest pozbawione resztek smarów,olejów,to będzie trzymać na amen.
Do połączeń mniej narażonych na odkręcenie używam niebieskiego 243,a do śrub M6 i M8 silnika to loctite 222 najsłabszy.

Zgadza się, zielony 270 również działa! Ten przeznaczony jest do połączeń mniej obciążonych. Nie pamiętam wartości ale chyba do 850Nm? Zatem kilka razy więcej niż występujące na wałku zdawczym naszych Gwiazd. I tu wchodzi Sośnicka z
:polew:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 6 miesiąc 1 dzień ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 1 dzień ago #13

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
Ja do takich tematów używam Loctite zielonego 270,i tu nie ma bata,że by coś samo puściło.
Jak połączenie jest pozbawione resztek smarów,olejów,to będzie trzymać na amen.
Do połączeń mniej narażonych na odkręcenie używam niebieskiego 243,a do śrub M6 i M8 silnika to loctite 222 najsłabszy.
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 1 dzień ago #14

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 15
Lord Zed napisał:
Ta z wkładką może nie trzymać , gwint na wałku jest dość krótki. Klej do gwintow najlepszy.

Hmmm, a kto zabrania stosowanie wkładki i Loctite typu średniego zabezpieczenia, nr 243? B)
Można też użyć typowego kleju Loctite 326, ale przy prawidłowym zastosowaniu i próbie odkręcenia trzeba wziąć pod uwagę ryzyko potencjalnego zniszczenia gwintu na obu elementach. :nonie:
Wiem, co mówię, widziałem zniszczenia gwintu drobnozwojnego wykonanego na twardo, po użyciu Locite 326 + Activator 7649 - skuteczność "prawie jak spaw" :czad:

Oczywiście są też inne rodzaje "mazideł" typu uszczelniające, doczołowe, itp. ale to temat na inną bajkę. :piw:
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 6 miesiąc 1 dzień ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 1 dzień ago #15

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 807
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 3
Ta z wkładką może nie trzymać , gwint na wałku jest dość krótki. Klej do gwintow najlepszy.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Ostatnio zmieniany: 6 miesiąc 1 dzień ago przez Lord Zed.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 1 dzień ago #16

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 834
  • Otrzymane podziękowania: 23
  • Oklaski: 4
TataMichas napisał:
Celem spokojnego snu wystarczy:
1. Po zakupie:
a) wizualnie skontrolować stan podkładki i nakrętki.
b) kluczem dynamometrycznym skontrolować moment dokręcenia nakrętki
2. Zwykły marker którym należy zrobić kreskę na wale i nakrętce.
3. Wizualna inspekcja kreski podczas np. mycia pasa.

Podczas dłubania/wymiany to jak pisali szanowni poprzednicy: zwrócenie szczególnej uwagi na podkładkę, a co do nakrętki to albo Loctite albo taka z wkładką nylonową.

Dziękuję :)

Prosto,szybko, skutecznie to opisałeś :br:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 1 dzień ago #17

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 15
Celem spokojnego snu wystarczy:
1. Po zakupie:
a) wizualnie skontrolować stan podkładki i nakrętki.
b) kluczem dynamometrycznym skontrolować moment dokręcenia nakrętki
2. Zwykły marker którym należy zrobić kreskę na wale i nakrętce.
3. Wizualna inspekcja kreski podczas np. mycia pasa.

Podczas dłubania/wymiany to jak pisali szanowni poprzednicy: zwrócenie szczególnej uwagi na podkładkę, a co do nakrętki to albo Loctite albo taka z wkładką nylonową.

Dziękuję :)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 2 dni ago #18

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1233
  • Otrzymane podziękowania: 90
  • Oklaski: 11
Lord Zed napisał:
a sprawdzacie z prawej strony od łańcucha :mysli:

Lordzie,dokładnie do tego zmierzam :dobrarobota śruby,nakrętki raz dokręconej nigdy ponownie nie sprawdzam,bo i po co :oj:
Dużo takich nawyków pozostaje np. po wymianie kół w samochodach.bo przecież śruby po przykręceniu felg,trzeba później sprawdzić....i tu również mogę zapytać - po co ?
Ta nakrętka pulleya jest dość specyficzna,a w zasadzie jej ponowny montaż,i po zakupie moto,osobiście to miejsce bym sprawdził,bo nie wiadomo jakie łapy tam grzebały....tak,raz,i na tym koniec,żadnych profilaktycznych kontroli. B)
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 2 dni ago #19

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 807
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 3
a sprawdzacie z prawej strony od łańcucha :mysli:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Kontrola nakrętki pulleya zdawczego 6 miesiąc 2 dni ago #20

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1426
  • Otrzymane podziękowania: 55
  • Oklaski: 14
Ja na początku , po zakupie moto , sprawdziłem ze dwa razy , ale widząc , że jest klawo jak cholera :dobrarobota , dałem z tym sobie spokój .
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.105 s.
Zasilane przez Forum Kunena