UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: opony

opony 5 lata 1 miesiąc ago #1

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
wemar napisał:
pinhead napisał:
Jeździłem też na przedniej Bridgestone Exedra,i powiem że opona bardzo fajna,bez tendencji do poślizgów w zakrętach,na mokrym bardzo dobra,ale szybko ulega "wyząbkowaniu"...po trzech sezonach wyraźnie czuć było pod ręka,a oponę kupiłem nową,nie leżakowaną.
Ząbkowanie to często efekt jazdy ze zbyt małą ilością powietrza, w stosunku do obciążenia. Tył szczególnie jest na to wrażliwy.

Wemar,miałem ten problem tylko z EXEDRĄ.Cisnienie w kołach mam "zawsze" na maxa B)
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #2

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
pinhead napisał:
Jeździłem też na przedniej Bridgestone Exedra,i powiem że opona bardzo fajna,bez tendencji do poślizgów w zakrętach,na mokrym bardzo dobra,ale szybko ulega "wyząbkowaniu"...po trzech sezonach wyraźnie czuć było pod ręka,a oponę kupiłem nową,nie leżakowaną.
Ząbkowanie to często efekt jazdy ze zbyt małą ilością powietrza, w stosunku do obciążenia. Tył szczególnie jest na to wrażliwy.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #3

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
SATURIAN napisał:
pinhead , a jak z nimi na mokrym ?

Zależy jak na to patrzeć :mysli:
Ja na mokrym,czy to w deszczu czy zaraz po jeżdżę bardzo spokojnie,tak max do 100 km/h ale to na drogach szybkiego ruchu.Na krętych,oraz w zabudowaniach dużo wolniej,i bez gwałtownego rozpędzania.
Na mokrym zdarzyło mi się ,że na 4-tym biegu koło tylne traciło przyczepność,ale jak wiesz ,momentu trochę dołożyłem :zab:
Nie ma opony idealnej na każde warunki,ja się nastawiłem na jazdę po suchej nawierzchni i tym się kieruję kupując opony,a jak złapie mnie w trasię deszcz,to jadę sobie spacerowo,i nie mam z tego powodu żadnych problemów emocjonalnych.
Bardzo szybkie japonię,również nie zapierdalają w deszczową pogodę,a opony mają z indeksami ponad 300 :cooo:
Według mnie nowy model Marathona jest idealnym wyborem dla ciężkich motocykli.
Jest miększa od Dunlopa,ale ma lepszą przyczepność,zwłaszcza podczas ostrego startu...Dunlopa ciężko zedrzeć,ale te opony słyną z twardości,również w samochodach.
Jeździłem też na przedniej Bridgestone Exedra,i powiem że opona bardzo fajna,bez tendencji do poślizgów w zakrętach,na mokrym bardzo dobra,ale szybko ulega "wyząbkowaniu"...po trzech sezonach wyraźnie czuć było pod ręka,a oponę kupiłem nową,nie leżakowaną.
O oponach ze Wschodu się nie wypowiadam,ale nawet do skutera 50 cm bym nie założył :nie:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #4

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1543
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
pinhead , a jak z nimi na mokrym ?
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #5

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Metzeler Marathon ultra 888,jak dla mnie to najlepsze gumy do ciężkich koni, na dzień dzisiejszy.
Do tej pory jeździłem na ME 880,ale tylko produkcja Germany,i złego słowa o nich nie powiem.
Poglądowo : www.voida.pl/metzeler-me-888-marathon-ultra-150-80-16-tl-71-h-m-c-przod/o-42829?ref=adwords&gclid=EAIaIQobChMIj6jnwdea4QIVCuaaCh0D-AS5EAQYASABEgLB9fD_BwE
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #6

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1543
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Plastyk :dobrarobota
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #7

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 488
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 0
Plastyk napisał:
Średni przelot w roku to 9tyś mil.



K...a , Nie mil a km :oj: :oj:
Przepraszam. :dobrarobota

Ale to i tak dobry wynik, chyba. :mysli:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #8

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 488
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 0
SATURIAN napisał:
Plastyk , to powiem Ci , że jeszcze nigdy nie przejechałem tyle na jednej oponie . Czwarty sezon i 9 tys. mil rocznie , nie wiem jak to robisz. Ja jeździłem na dunlopach i bridgestone i te ścierały mi się bardzo szybko , ale ja młody jestem i lubię zapierdalać B) :zebol: :h-r: :wild:


Ja też taki stary chyba nie jestem ale jeżdżę raczej delikatnie.
Od chwili zakupu motonga przez ok. 2,5 sezon miałem problemy z pasem (poszły trzy,opisałem już w innych tematach) przez co chyba jestem przewrażliwiony i nazbytdelikatny.
Tylna opona kupowana na początku sezonu 2015 i bez problemu przelata kolejny sezon. Nie mierzyłem głębokości ale "na oko" jest dobrze.
Przedni założona w poprzednim sezonie, nie widać oznak zużycia.
No morze średni przelot będzie bardziej ok.8 tyś ale mniejsza o większość.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #9

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1543
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Plastyk , to powiem Ci , że jeszcze nigdy nie przejechałem tyle na jednej oponie . Czwarty sezon i 9 tys. mil rocznie , nie wiem jak to robisz. Ja jeździłem na dunlopach i bridgestone i te ścierały mi się bardzo szybko , ale ja młody jestem i lubię zapierdalać B) :zebol: :h-r: :wild:
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #10

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 488
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 0
Ja mam METZELER MARATHON ME880 i METZELER MARATHON ME888 z białym pasem.
Według mnie są dobre i jeżeli będę zmieniał to tez na takie.
Tylna już czwarty sezon i zużycie niewielkie. Przednia jeden i minimalne. Średni przelot w roku to 9tyś mil.
No i biały pas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #11

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Mam w HD Pirelli Night Dragon ... zdecydowanie polecam !!! Po Dunlopach różnych typów te opony to bajka !!!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #12

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Chcesz nową, czy używkę ? mam przednią z białym pasem ok. 4 mm bieżnika, oddam za 100 + przesyłka, opona z 2016 r.
Ostatnio zmieniany: 5 lata 1 miesiąc ago przez Pirania.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

opony 5 lata 1 miesiąc ago #13

  • Wieku
  • Wieku Avatar
Panowie, odświeżam temat,
Jakie oponki polecacie do XV1600 ?? przebiegi raczej niewielkie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: opony 11 lata 6 miesiąc ago #14

  • Sebastiantdi
  • Sebastiantdi Avatar
Dunlopy w moim VL 1500 mialy 16tyś mil bieżnik jak nowy ale byly od nowosci 4y lata i zrobily się twarde tyłkiem lubiło zamiatać. Do RS założyłem od razu nowe Dunlopy i jezdzi sie bardzo przyjemnie nawet po mokrym asfalcie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: opony 11 lata 6 miesiąc ago #15

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Dunlop 404 z białym pasem ... 10000 mil nie skończył się, zostaje na drugi sezon ... następny będzie taki sam ...:piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: opony 11 lata 6 miesiąc ago #16

  • orcio
  • orcio Avatar
U mnie continentala z tyłu zjechałem do zera w 16,5 tysiąca km. Ale z tego sporo to były autostrady, jak sie jeździ wolniej to i mniej się opona zużywa ..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: opony 11 lata 6 miesiąc ago #17

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1075
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Odświeżę nieco temat - z racji deszczowej pogody dziś dzień mija garażowo-piwnie B)

Więc postanowiłem zbadać stopień zużycia tylnej oponki.W maju założona - nówka sztuka Continental CM2 z białym pasem.Rozmiar zalecany,czyli 150/80

Jak zakładałem,to sobie zmierzyłem głebokość bieżnika w kilku punktach na środku opony.Było od 7 do 8 mm

Dziś pokazało od 5.3 do 5.5 mm po przejechaniu 9.000 km

Wychodzi zużycie 1.5 do 2.5 mm na te 9.000 km

W sumie jestem zadowolony,bo kupując Continental wiedziałem,że to miękka opona i obawiałem się tempa jej zużycia.Ale teraz wiem,że na przyszły sezon powinna mi jeszcze wystarczyć :hej:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: opony 11 lata 11 miesiąc ago #18

  • wcezary
  • wcezary Avatar
WALDEK-HQV napisał:
"aldek" napisał:
Teraz mam Metzelera i więcej nie założę. Jest śliski na deszczu i jak pisze Orcio jest twardy

Potwierdzam, przy niskiej temperaturze i w deszczu Metzeler jest nieciekawy, szczególnie podczas dynamicznego ruszania tył chodzi na wszystkie strony. W takich warunkach lepiej sprawdzały mi się Dunlopy.

Podczas dynamicznego ruszania w deszczu? Jasne :polew:
W deszczu nie ruszam dynamicznie
Dżast bikoz:
Z dołu obrotów RS ma straszecznie wysoki moment obrotowy.
Powierzchnia styku opony z nawierzchnią to kilka cm2.
RS to nie ważące 110kg supermoto.
Dobrą trakcję w takich warunkach to ma np Subaru STi czy Mitsubishi Lancer Evolution.
Producenci opon szukają zazwyczaj kompromisu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: opony 11 lata 11 miesiąc ago #19

  • WALDEK-HQV
  • WALDEK-HQV Avatar
"aldek" napisał:
Teraz mam Metzelera i więcej nie założę. Jest śliski na deszczu i jak pisze Orcio jest twardy

Potwierdzam, przy niskiej temperaturze i w deszczu Metzeler jest nieciekawy, szczególnie podczas dynamicznego ruszania tył chodzi na wszystkie strony. W takich warunkach lepiej sprawdzały mi się Dunlopy.
Ostatnio zmieniany: 11 lata 11 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: opony 11 lata 11 miesiąc ago #20

  • wcezary
  • wcezary Avatar
aldek napisał:
Beju napisał:
A metzelera nie bierzesz pod uwagę?

pozdro
B.

Teraz mam Metzelera i więcej nie założę. Jest śliski na deszczu i jak pisze Orcio jest twardy.

Nie do końca jest tak. Sporo zależy od temperatury otoczenia,pracy i ciśnienia. Wczoraj przy 31 stopniach w cieniu M88 świetnie się kleiły. Nawet w "większym" złożeniu przy otwieraniu przepustnicy tył nie próbował uciekać i to pomimo już nieco kwadratowego profilu tylnej gumy. Przy opóźnieniach przód spisywał się wzorowo i wcześniej heble zrobiły się nieco gumowate niż opony zaczęły "pływać".
Od kilku dni pogoda rozpieszcza do tego stopnia, a temperatura nawierzchni jest tak wysoka że "niechcący" podczas ruszania i na wyjściu z powolnego łuku zostawiałem pasy gumy na asfalcie. Najlepsze że ten "launch control" jest bardziej control niż ma to miejsce przy temperaturach poniżej 20o C
Ostatnio zmieniany: 11 lata 11 miesiąc ago przez wcezary.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.046 s.
Zasilane przez Forum Kunena