orcio napisał:
Hej,
Mam pytanko .. czy ktoś się może spotkał z takim przypadkiem jak na fotkach?
picasaweb.google.com/michal.stawiarski/Opona?authkey=Gv1sRgCI3jhb-HqYzEZw
Czeka mnie teraz trasa na Bałkany (kilka tysięcy km) i zastanawiam się czy trzeba to wymieniac czy nie ... bieżnika jest jeszcze dużo.
Oponka zrobiła z tego co mi sie wydaje ok. 15 tys km.
No więc jak sądzicie - czy to jest niebezpieczne i opona kwalifikuje się do wyrzucenia?
(Metzeler Marathon ME880 WW data prod początek 2008 chyba Brazylia)
Jeszcze jedna rzecz jest dziwna - różnica wysokości między tymi wewnętrznymi i zewnętrznymi kawałkami bieżnika (taka skokowa po dwóch stronach rowka) - w sensie guma wewnątrz jest wyższa - też to wrzuciłem do fotek ..
Nawet przez chwilę się nie zastanawiaj. Wywal.
Może nie mam zbyt dużego doświadczenia jako kierowca motocykla, ale jako częsty bywalec SJS i samochodowych podjeżdżawek mogę tylko powiedzieć że opony mają największy wpływ na jazdę, począwszy od trakcji- przeniesienia napędu, hamowania, trzymania na zakrętach, odprowadzania wody, po przez bezpieczeństwo z tym związane, a skończywszy na Twoim dobrym samopoczuciu i komforcie również tym psychicznym.
Z tego co piszesz odnoszę wrażenie że opona jest z/ząbkowana co dadatkowo pogarsza jej właściwości jezdne. Nie daj.... abyś z taką gumą próbował nagłych opóźnień w złożeniu.
Przyczyn ząbkowania może być wiele - źle zaprojektowany zawias, zużycia amortyzatora, niewłaściwego ciśnienia w oponie, etc.