piter 1600 napisał:
TomHal napisał:
w przypadku szerszej opony styk z podłożem jest większy a tym samym nacisk jednostkowy mniejszy co powoduje mniejszą przyczepność do podłoża więc nie rozumiem sensu? Jeżeli tańczyłeś w DE na deszczu to raczej wina tego że może miałeś za mało powietrza co spowodowało rozpłaszczenie opony a tym samym zmiejszyło przyczepność. Jeżeli chciałbyś zwiększyć przyczepność to raczej musisz iść w drugim kierunku.
Noooo ciekawe teorie piszesz,ale jest niestety odwrotnie.jeśli chodzi o ciśnienie.Szerokość opony ma duże znaczenie ale tylko w przypadku dobrania szerszej felgi.Szeroka opona na wąską felgę to nic nie daje.Proponuję zostać przy oryginalnym rozmiarze ewentualnie założyć 160/80/16.
Chcesz przez to powiedzieć że małe ciśnienie w oponie daje lepszą trakcję przy hamowaniu na mokrej nawierzchni??? Piter czytaj ze zrozumieniem. To co napisałeś nie ma absolutnie nic do powierzchni styku opony z asfaltem ale jeżeli twierdzisz inaczej to masz okazję przebić badania Uniwersytetu Katowickiego w zakresie oddziaływania przyczepności, oporów jak i właściwości trakcyjnych w stosunku do wielkosci, cieżaru, ciśnienia jak i właściwości trakcyjnych opon używanych do pojazdów mechanicznych. Kilka takich badań niestety miałem okazje robić więc prosze Cię nie wymyslaj własnych teorii zanim ich nie sprawdzisz albo przynajmniej się nie postarasz liznąć trochę wiedzy na ten temat. Mam wrażenie że Twoja odpowiedź jest tylko wynikiem napisania czegoś nie zależnie od tego czy jest na temat czy też nie.
Dla informacji : szersza opona da lepsze osiągi tylko w przypadku takich nawierzchni jak suchy, grzązki plażowy piach albo suchy puszysty śnieg, wtedy to rozłożony ciężar pojazdu będzie miał możliwość utrzymania się bez problemów zakopania się w miękkim podłożu. Patrz rakiety śniegowe, skutery śniegowe, deski surfingowe i wiele wiele innych przykładów. Miłego studiowania wiedzy drogowej ;)