wemar napisał:
DrFelga napisał:
Wemar, stosowanie dętki do opony bezdętkowej ,radialnej , to pornografia :) konstrukcja tej opony Nie przewiduje montażu do niej dętki, nigdy ! Montowanie dętek do opon radialnych to taka nasza polska prowizorka .
To nie pornografia, ale dość często stosowany zabieg, gdy chce się mieć konkretną oponę na szprychowanej feldze - na forach jest tego pełno, bo ktoś chce np. biały pas, a do tego podoba mu się konkretny bieżnik, a inny nie.
DrFelga napisał:
Co do uszczelnień opon na felgach, na stopkach, do tego służą odpowiednie pasty montazowe. ... Jest to gwarancja że pomiędzy stopkami pozostanie żelowata powłoka która skutecznie utrzyma cisnienie przez kilka sezonów.
Może się niedokładnie wyraziłem, ale nie chodzi mi o problem szczelności, a o trzymanie się krawędzi opony na feldze. Pasty pastami, ale nie mają takiej wytrzymałości jak rant opony (nie pamiętam fachowej nazwy), którym styka się z felgą. Przy dużej sile przyłożonej poprzecznie i np. niskim ciśnieniu, to po prostu może się "otworzyć" a wtedy powietrze zejdzie bardzo gwałtownie. Widziałem takie akcje a autach, gdy chłopak zakładał oponę sportową, do zupełnie nieprzygotowanej felgi. Tam się to skończyło na "bączku". Nie znam podobnego przypadku w motocyklu, ale mam wątpliwości do takiego stosowania. Tym bardziej, że rant w oponie dętkowej, diagonalnej jest bardziej miękki niż w bezdętkowej radialnej.
DrFelga napisał:
Nie musisz się ze mną zgadzać , ale polemika musi być , nawet powinna
Polemika ... eee... tylko forumowe gadanie. Wyrażam swoje wątpliwości, ale jestem otwarty na argumenty. Może się przydać w przyszłości.
No właścnie za urzynanie opony na feldze odpowiada ciśnienie.
Zasada stara jak świat mówi, wysoki profil niskie ciśnienie , niski profil wysokie ciśnienie. Dlatego producenci zamieszczają stosowne info na boku opony . Inaczej jest w oponach nisko ciśnieniowych ,ale i na nich jest stosowne info.
Za trzymanie opony na feldze odpowiedzialna jest stopka, felgi i opony. Zapewniam cię iż i w przypadku opon radialnych i diagonalnych stopki to najbardziej wytrzymały element konstrukcji opony. Więc nie ma dyskusji ze jedna jest miękka , a druga jeszcze bardziej miękka .
Piszesz że opona się otworzyła, ale chyba chciałeś napisać rozszczelniła :) tak to o czym zapewne myślisz o zsunięciu stopki opony ze stopki felgi ma miejsce tylko i wyłącznie na wskutek znacznie,drastycznie zaniżonego ciśnienia.
Co się tyczy zaś opon sportowych czy"sportowych" to te pierwsze są one wykonywane z odpowiednik mieszanek gumy w zależności od nawierzchni . tam normalne, właściwe ciśnienie nie ma wpływu na trakcję i przyczepność. W przypadku tych drugich opon "sportowych" to tam przyczepność chce się osiągnąć po przez zaniżanie wartości ciśnienia a efektem jest to co widziałeś. Ot co