UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Opona-tyl dlaczego lub nie?

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #21

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
pinhead napisał:
myśląc logicznie to opona o nieco większej średnicy tą "szczelinę" pomniejsza
:hel:

No własnie tez o to kaman bo ja pociełem tylny błotnik i mam solowke i dobrze byloby jakby optycznie tył nizej siedział :piw: :br:

Niestety nie moge wklejac zdjec aby pokazac swoje moto :du:
Kto ma fejsa to tam sa dostepne

tu jest za to filmik z nim :
www.yamaha-roadstar.pl/index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=22&id=55478&Itemid=188&lang=pl
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 8 lata 10 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #22

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Tomson napisał:
majkelpl napisał:
Metal napisał:
Pozwoli to ma przemyślenie,przeliczenie,kombinowanie...


Ja juz sie z tematem przespałem ...
Nastepna bedzie max 160 na tył i kuniec rzezby w ..... :du:

Tylko zwróć uwagę na to, że 160/80 podniesie Ci ciut tył w stosunku do 150/80. Ja mam 160/80 na tyle i to jest widoczne gołym okiem, że jest "grubsza" patrząc z boku. Choć teoretycznie to tylko 8 mm różnicy.
Może to być albo plus - bo większy zapas do złożenia w zakręcie, albo minus - jak komuś zależy na "niskiej dupce".
160-tka z tyłu optycznie wygląda lepiej od "rowerowej" 150-tki ale ktoś tu pisał na forum, że najlepszą trakcję zapewnia jednak 150-tka. Ma ktoś porównanie?


Tu chyba nie chodzi o "niską dupkę" tylko o duży odstęp między oponą a błotnikiem tył,i myśląc logicznie to opona o nieco większej średnicy tą "szczelinę" pomniejsza,a co do samej trakcji to po miedzy 150 a 160 dużej różnicy być nie powinno :cy: ,ale 180 to już... :cyc:
Najważniejsze jest to,że niektórych z Was udało się odwieźć od tego niebezpiecznego pomysłu,bo na prawdę nie tędy droga :nie:
:hel:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #23

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Widzę,że nie tylko ja postawiłem zdrowy rozsądek nad wyglądem :br:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #24

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
majkelpl napisał:
Metal napisał:
Pozwoli to ma przemyślenie,przeliczenie,kombinowanie...


Ja juz sie z tematem przespałem ...
Nastepna bedzie max 160 na tył i kuniec rzezby w ..... :du:

Tylko zwróć uwagę na to, że 160/80 podniesie Ci ciut tył w stosunku do 150/80. Ja mam 160/80 na tyle i to jest widoczne gołym okiem, że jest "grubsza" patrząc z boku. Choć teoretycznie to tylko 8 mm różnicy.
Może to być albo plus - bo większy zapas do złożenia w zakręcie, albo minus - jak komuś zależy na "niskiej dupce".
160-tka z tyłu optycznie wygląda lepiej od "rowerowej" 150-tki ale ktoś tu pisał na forum, że najlepszą trakcję zapewnia jednak 150-tka. Ma ktoś porównanie?
Załączniki:
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #25

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
No to masz chociaz zapas do auta :polew: :jez:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #26

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Poddalem się,szło nieźle ale ch....tam mam dzieci i lubię sex z moja żoną żebym musiał ciągle myśleć że się nie mogę złożyć na zakręcie :jez: :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #27

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Metal napisał:
Pozwoli to ma przemyślenie,przeliczenie,kombinowanie...


Ja juz sie z tematem przespałem ...
Nastepna bedzie max 160 na tył i kuniec rzezby w ..... :du:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #28

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1075
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Panowie, a Ci co mają założony kapeć 180 nie mogą po prostu zmierzyć ile wynosi szerokość

tej opony na danej szerokości felgi?

Na przykład : podajcie w cm, przylożenie suwmiarki do boków

opony a w calach rozmiar obręczy.

Wtedy każdy zainteresowany będzie mógł sobie w garażu, z suwmiarka,odtworzyć

jak wygląda rzeczywiste "ściśnięcie" tej opony na danej feldze :lek:

Pozwoli to ma przemyślenie,przeliczenie,kombinowanie...
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Ostatnio zmieniany: 8 lata 10 miesiąc ago przez Metal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #29

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Opona poczeka jednak do następnego sezonu .Jest jeszcze 2 mm do punktu kontrolnego .To jest jeszcze do zaakceptowania,czy już za mało? Sprzęgło okazało się jednak pilniejsze. :wild:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 8 lata 10 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #30

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
kusy napisał:
Pinhead a alu ma taki sam rozmiar co szprycha?

U mnie jest założona 150-tka. Jeżeli przy alu nie można "poszaleć",to założe 160. Twoje argumenty przekonały mnie.Zwłaszcza pogorszenie przyczepności.U mnie w okolicy jest tak złej jakości asfalt,że nie będę wyglądu stawiał nad bezpieczeństwem.Zwłaszcza,że bardzo często jeżdżę z córką.

Cieszy mnie Twoja rozsądna decyzja :br: i na pewno nic nie tracisz,bo jak pisałem założenie 180 na 4"-wą obręcz znacznie ją uszczupla,więc nie widzę sensu w jej zakładaniu...
Koła alu mają ten sam rozmiar co szprycha i jak piszesz z takim kołem to już nie poszalejesz :oj: no niestety twórcy nie popisali się z doborem rozmiaru kół do naszych gwiazdek.
Z tym pchaniem szerszej opony na fabryczne koło to jest tak jak z obniżaniem zawiecha tył poprzez obrócenie samego krzyżaka co daje ok. 3 cm. niżej bądź wymiana płaskowników na akcesoryjne śruby rzymskie...efekt na prawdę mizerny.
Przerabiałem jedno i drugie,i poszedłem krok dalej...ale to już inny temat :taj:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #31

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Pinhead a alu ma taki sam rozmiar co szprycha?

U mnie jest założona 150-tka. Jeżeli przy alu nie można "poszaleć",to założe 160. Twoje argumenty przekonały mnie.Zwłaszcza pogorszenie przyczepności.U mnie w okolicy jest tak złej jakości asfalt,że nie będę wyglądu stawiał nad bezpieczeństwem.Zwłaszcza,że bardzo często jeżdżę z córką.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #32

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
kusy napisał:
pinhead napisał:
Kolego Kusy ja nie piszę o żadnej niedogodności tylko o zdrowym rozsądku.
Poczytaj trochę o doborze opon motocyklowych do szerokości felg...
Opona im bardziej ściśnięta na feldze tym mniejsza przyczepność,szczególnie po deszczu






Pinhead nie znam się na oponach i felgach. Żaden ze mnie wulkanizator :nonie: Mam oponę do wymiany. Słyszałem o 180,więc włączyłem się do dyskusji.Chcę usłyszeć opinie i zdanie ludzi ,którzy mają wiedzę w tym temacie.



Jeżeli jesteś na etapie wymiany opony i chcesz nieco poszerzyć tył to w ostateczności załóż 160 i uwierz że 180 :cyc: to o całe 30 :cy: za dużo,a po za tym Powalla zrobił dobre ujęcie swojej tylnej opony i widać doskonale jak opona jest ściśnięta na 4"-ej obręczy..
Jeżeli kiedyś będziesz chciał założyć 180 na oryginalne koło to dobrym rozwiązaniem jest poszerzenie fabrycznej obręczy do wymiaru nieco ponad 5" i wtedy to będzie miało jakiś sens,a i koszty zminimalizujesz,bo unikniesz kupna nowego koła i przy tej szerokości nic nie będzie obcierało... :hel:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): kusy

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #33

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
pinhead napisał:
Kolego Kusy ja nie piszę o żadnej niedogodności tylko o zdrowym rozsądku.
Poczytaj trochę o doborze opon motocyklowych do szerokości felg...
Opona im bardziej ściśnięta na feldze tym mniejsza przyczepność,szczególnie po deszczu






Pinhead nie znam się na oponach i felgach. Żaden ze mnie wulkanizator :nonie: Mam oponę do wymiany. Słyszałem o 180,więc włączyłem się do dyskusji.Chcę usłyszeć opinie i zdanie ludzi ,którzy mają wiedzę w tym temacie.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 8 lata 10 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #34

  • Powalla
  • Powalla Avatar
majkelpl napisał:

Powalla, Ty masz jeszcze tył obnizony, prawda ?

Nie jeździłem na innym RS , to nie wiem ale ostatnio na moim motorku siedział Kirus i ... porównał do siedzenia na "ryczce" ... czyli bardzo niskim stołeczku ;)

Po południu wrzucę tę szerokość opony na feldze i mogę wrzucić wysokość siodła od ziemi ...czy jak to tam cholera inaczej zmierzyć "obniżenie zawieszenia " :mysli:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #35

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Czyli jednak ....
Hmmmmm ... To juz wiadomo na co kase zbiarac :zab:
Powalla, Ty masz jeszcze tył obnizony, prawda ?
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #36

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Co do jazdy , to nie czuję żadnych niepokojących objawów ...jeździ jak na 150. Czy jest szersza? Sory nie mierzyłem jaką szerokość miała ta 150 , a jaką ma teraz (jutro zmierzę to sobie sami zmierzycie swoje 150 ).

Tak to wygląda ...tylko ciężko wsadzić tak fona żeby widać było odległości pomiędzy oponą a osłoną pasa ,czy też błotnikiem ;)






Ostatnio zmieniany: 8 lata 10 miesiąc ago przez Powalla.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #37

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
majkelpl napisał:
No czyli wiem co wiem ...
Aby uzyskac efekt szerokiej opony z tylu trzeba zwyczajnie .. zalozyc szerokie koło + do tego kapec 200
No to trzeba kupic inna felge i juz ... :dobrarobota
Pytanie jeszcze czy trzeba przerabiac mocowanie i wahacz ?
Gdzies jakis taki temat byl ale skoro juz tu piszemy .... :piw:

No nareszcie coś konkretnego :jahu:
nie wystarczy tak jak dawniej zakładaliśmy na tył do MZ-ETZ 250-251 opony 120-130 i był szpan,a że opona tarła o osłonę łańcucha..to nic,ważne że koło było szersze. :jahu:
W tym przypadku ten numer nie przejdzie...
Chcemy mieć szerszą oponkę to musimy w pierwszej kolejności zaopatrzyć się w szerszą felę :dolar:
Pod 200 to już trochę trzeba pokombinować,nie wspomnę o poszerzeniu błotnika i stelaża..
Postaram się w wolnej chwili porobić kilka fotek gdzie trzeba obciąć i wtedy wrzucę we właściwy dział..
A przy okazji to mój nowy patent...regulacja zawiecha ok.7cm. wystarczy kilka obrotów śrubą.
Odbiegłem od tematu,ale na tym koniec :taj: :piw:
Załączniki:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #38

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
No czyli wiem co wiem ...
Aby uzyskac efekt szerokiej opony z tylu trzeba zwyczajnie .. zalozyc szerokie koło + do tego kapec 200
No to trzeba kupic inna felge i juz ... :dobrarobota
Pytanie jeszcze czy trzeba przerabiac mocowanie i wahacz ?
Gdzies jakis taki temat byl ale skoro juz tu piszemy .... :piw:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #39

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
artek napisał:
pinhed masz fajnie szprychwane fele, jak byś mógł zrobić foty z bliska i napisać jakiej są firmy i gdzie kupione będę wdzięczny :hej:

Przednie 16x3.5" kupione w kawałkach,pierwsza była szpulka ze szprychami,później obręcz i do tego opona 150,która jest nieco za szeroka do tej obręczy,ale w planach mam zrobienie obręczy 4,5 " bo kupno gotowej 16x4.5" z 80 otworami jest bardzo trudne...ceny :dolar: porażają..
Tył 16x5.5" kupione kilka lat temu u Habety na nim opona 200 i to jest wymiar max. a nawet nieco za duży do tej obręczy...w planach już jest 16x8-9" i na nim opona 240 i tu również trzeba takie koło zrobić samodzielnie,problem tylko z tłoczeniem otworów,reszta spokojnie do zrobienia w moim zakresie...pożyjemy zobaczymy :mysli:
Obydwa koła dedykowane są do HD,i środki piast musiałem przerobić na łożyska od RS bo te były calowe.tylne ma dodatkowo dwie flansze pod tarczę i pulleya.
Tak przy okazji to tylna opona 200 na mojej feldze traci 6 mm. na szerokości.
Fotki nieco "przeterminowane" ale coś tam zawsze widać :hel:
Załączniki:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): artek

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #40

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
pinhed masz fajnie szprychwane fele, jak byś mógł zrobić foty z bliska i napisać jakiej są firmy i gdzie kupione będę wdzięczny :hej:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.044 s.
Zasilane przez Forum Kunena