UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Opona-tyl dlaczego lub nie?

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #41

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Kolego Kusy ja nie piszę o żadnej niedogodności tylko o zdrowym rozsądku,a opona 180 na feldze 4.0" to totalne przegięcie bo ta felga przyjmuję oponę max. 150,no jak się ktoś uprze to 160,ale po co...
Poczytaj trochę o doborze opon motocyklowych do szerokości felg...
Opona im bardziej ściśnięta na feldze tym mniejsza przyczepność,szczególnie po deszczu :nie:
Kolega Powalla pewnie błotnika nie ma poszerzonego bo ta opona co ma 180 to w efekcie ma niewiele ponad 160 na feldze 4.0",ja jak założyłem kiedyś 180 na tą obręcz to po napompowaniu wyszło mi coś ok.162-163 mm.
Czy ma sens zakładanie takiej opony na oryginalną obręcz ??? musisz sam sobie na to odpowiedzieć :mysli:
wizualnie praktycznie nic nie zyskasz,a z opony zrobi się balon :cyc: ..ale jak by co,to masz 180 na tyle :jahu:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #42

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Powalla,a czy na 180 odczuwasz takie niedogodności co opisuje pinhead? Czy opona na oryginalnej feldze jest naprawdę mocno ściśnięta? Błotnik masz oryginał,czy przerabiany?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #43

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
majkelpl napisał:
Nie, no. To jest normalne bo ja tre na kazdym ostrzejszym zakrecie.
Chodzilo mi raczej o kwestie czy na tak szeroka opone normalnie nachodzi standardowy błotnik :zly:
A jeszcze mysle nad taka opona + błotnik zamocowany NA wahaczu tak aby pracowal z opona czyli ... jak najblizej opony zamocowany :dobrarobota

Majkel opona 180 niby szeroka,ale nie na tej obręczy,trzeba mieć jakiś umiar :cyc: a to że nie obciera o błotnik to nic dziwnego,bo po założeniu na oryginalną obręcz jest ściśnięta do szerokości ok. 160.
Czy taki zabieg ma sens,wydaje mi się że nie ma żadnego,przerabiałem temat i w końcu kupiłem koło 5,5 " i założyłem początkowo 180 i tak być powinno,ale błotnik już musiałem poszerzyć,bo na tej obręczy opona już trze,lecz po sezonie jazdy zmieniłem na 200 i tu już opona jest nieco ściśnięta...ale 180 na fabryczne koło to przegięcie :nie: a i właściwości trakcyjne ulegają znacznemu pogorszeniu...
na fotce z lewej strony opona 180,a z prawej 200
Załączniki:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #44

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Nie, no. To jest normalne bo ja tre na kazdym ostrzejszym zakrecie.
Chodzilo mi raczej o kwestie czy na tak szeroka opone normalnie nachodzi standardowy błotnik :zly:
A jeszcze mysle nad taka opona + błotnik zamocowany NA wahaczu tak aby pracowal z opona czyli ... jak najblizej opony zamocowany :dobrarobota
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #45

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Jutro jadę do roboty motorkiem to cyknę kilka fot i wieczorem tu wkleję. Dziś trochę jeździłem i to po drogach o nawierzchni wołającej o pomstę do nieba i pomimo iż zawias mam na maxa skręcony w dół nic nie obciera i nic nie dobija ...na ostrym winklach w prawo trę rurą wydechową ale to już na zwykłej oponie też występowało :dia:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #46

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
kusy napisał:
Panowie po co to niepotrzebne bicie piany.Dany towar jest robiony na zapotrzebowanie danego rynku.Darecki próbuje Wam pokazać co u nich jest używane a Wy zaraz Go "kopiecie".

Bicie piany? Myślałem, że to jest forum dyskusyjne. A nie forum lizania się po fiutach, że tak polece Wolfem z Pulp Fiction.
:boks:
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #47

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Nie, no spoko.
Mozna tez zalozyc opone dedykowana na tyl ( napis na niej: front only ) na przod i mowic ze nic sie nie dzieje bo rozmiar pasuje ...
Znam takie przypadki
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #48

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Panowie po co to niepotrzebne bicie piany.Dany towar jest robiony na zapotrzebowanie danego rynku.Darecki próbuje Wam pokazać co u nich jest używane a Wy zaraz Go "kopiecie".
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #49

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Mayky,szczerze to na razie jest na hold,tj.orginal na Valk.ale jeśli testy z darkside przejdą nie po mojej myśli zaloze spowrotem MC,dlatego zapytslem czy 180-tka wejdzie na "stara", akurat tak się złożyło że zajechalem obie tylne :zab:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #50

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Tak, ale jakos tak patrze na opone ... na błotnik i jakos mam mieszane uczuycia aby taka nabyc :oj:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #51

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Ano przecież dopiero co Powalla pisał,że ma 180 na tyle i jest bez problemów :kier:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #52

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Darecki napisał:
Do tych cen należy dodać podatek 13% plus 6$ podatek za środowisko od opony plus instalacja w serwisie 60$

Kurde , strasznie duzo !!!!!!! :oj: :zly:
Metzeler 888 rear ( 140/90 ) - 97 funa :cooo: i zadnych podatkow, stratkow


Darecky, ta 180 to do Radka ? wejdzie bez problemu ? a błotnik ? :mysli:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 8 lata 9 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #53

  • Darecki
  • Darecki Avatar

Brachu czerwona za czerwoną Ty wiesz dlaczego :zab: :piw:

Na zdjęciu #1 najbardziej popularna teraz opona darkside zakładana tutaj z racji tego że jest mocno zaokraglona
Zdj.#2 moja opona która dzisiaj dostalem



A tak przy okazji z ciekawości napiszcie jakie są ceny opon motocyklowych w Polsce,poniżej moje ceny:
150x80x16
Bridgestone G702-215$
Avon Cobra AV72-230$
Michelin-195&
Metzeler888-230$
Do tych cen należy dodać podatek 13% plus 6$ podatek za środowisko od opony plus instalacja w serwisie 60$
Ostatnio zmieniany: 8 lata 9 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #54

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Darecki napisał:
po pierwsze czerwona kartka dla Maykego za wywolanie tematu nie majacego nic wspolnego z orginalem :boks:

Ej no !!!!
Dlaczego od razu czerwona i i niby cos nie w temacie ?
Ciagle piszemy o oponie i to wszystko ....
Tylko ze zaden z Nas, poza Toba, nie widzi sensu i potrzeby zakladania opony SAMOCHoDOWEJ do motocykla :co:

Twoj temat, twoja opona i zakładaj jak masz taka ochote ...
Moze z czasem z opcji "chujowo ale stabilnie" dojdzie do "zajebiscie" ...
Powodzenia :piw:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #55

  • Darecki
  • Darecki Avatar
po pierwsze czerwona kartka dla Maykego za wywolanie tematu nie majacego nic wspolnego z orginalem :boks: ale jak zdazylem sie tutaj zorientowac na tym forum juz taka tradycja ze ktos rzuca temat a po kilku postach ktos inny wlancza jakis inny watek I dyskusja zmierza zupelnie w innym kierunku :polew: :polew: :polew:
po drugie nikogo nie namawiam I nie namawialem na zakladanie darkside tire do swojego motocykla ale skoro ruszyla dyskusja ktora w ostatnich postach zauwazylem zamienila sie w kpiny chcialbym dodac pare swoich uwag po kilku dniach ujezdzania darkside tire na mojej Hondzie Valkyrie;
po trzecie nigdy bym nie zalozyl DT do swojego Road Stara bo ten motocykl wogole sie do tego nie nadaje,co innego Valkyrie,jest to duzy I ciezko motocykl I zbudowany przede wszystkim chyba na dlugie przeloty po autostradach a nie na krecenie winkli,za kilka tygodni wybieram sie w dluga podroz miedzy 10-15 tys.KM I stad moje zainteresowanie DT,oczywiscie po uprzednim wnikliwym zanalizowaniu opini innych wieloletnich ich uzytkownikow,zdziwilibyscie sie jak duzo wlascicieli Goldwingow,Valkyrie,Harleya zaklada te opony
darkside.nwff.info/?p=tires
nie ukrywam ze mialem duze obawy I nie chodzi tutaj o koszty,choc po czesci tez,ale o sprawdzenie czegos nowego,po kilku dniach jazdy moge stwierdzic ze przeszedlem ze stanu "hujowo" do stanu "daje rade,nie jest tak zle",oczywiscie najgorzej jest przy malych predkosciach I musze uwazac jak zakrecam ale w czasie szybszej jazdy-spoko,
zalety-zajebista przyczepnosc na prostej,qwa 180km/g zero wibracji zero telepawki,hamowanie-ekselent I to zdecydowanie szybciej niz na MC,dluzsza zywotnosc to na pewno(z tego co pisza na forum 3 razy dluzej niz na oponie motocyklowej),wady-no zakrety,nigdy na samochodowce sie nie zlozy jak na motocyklowej oponiei to jedyna wada,ale jak wspominalem na razie eksperymentuje wokolo komina do wyjazdu zostalo poltora miesiaca,i jeszcze nie zdecydowalem czy pojade Valkyrie ba DT czy MC a moze byc tak ze wezme I Road Stara wezme,dzisiaj przyszla mi opona motocyklowa do Valkyrie,czekac bedzie jeszcze jakis czas I moze byc tak ze zdecyduje sie I zaloze te opone w ostatniej chwili,
Wemar!!! musze Cie zmartwic,mimo ze mieszkam tutaj ponad 25 lat nie znalazlem takich lukow jak wasze gminy :zab: Mayky,do zakretow jak z naszych kochanych Bieszczad mam tylko 150KM I wierz mi czesto tam jezdze,a I niedaleko mojego domu jest ich kilka bo mieszkam na wsi I duzo farm I malych kretych drozek wiec nuda odpada,
to tyle z mojej strony w tym temacie,ponizej linki na YT tak dla ciekawosci :piw:









a ten film odzwierciedla moja opinie:





zeby nie bylo ze tylko DT zaklada sie na Hondy:

Ostatnio zmieniany: 8 lata 9 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #56

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
majkelpl napisał:
taaaaaaaaaaaaaaaaa ...
Nie zapominajmy ze temat pisze Darecky z Kanada i tam cos takiego jak Bieszczady ( winkle non stop ) koleiny i dziurawe drogi to tylko na mapie w Polsce mozna zobaczyc :nie:
Wyjezdzasz i jedziez 4000 km prosto :chop:

majkel , to gdzie tu radość z jazdy , nastawiasz budzik i zamykasz oczy , a na następne tankowanie znów pobudka :zebol:
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #57

  • Skygge
  • Skygge Avatar
Czyli nuuuuuuudy....
:zebol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #58

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
taaaaaaaaaaaaaaaaa ...
Nie zapominajmy ze temat pisze Darecky z Kanada i tam cos takiego jak Bieszczady ( winkle non stop ) koleiny i dziurawe drogi to tylko na mapie w Polsce mozna zobaczyc :nie:
Wyjezdzasz i jedziez 4000 km prosto :chop:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #59

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Po zakupie moto z USA opona choć młoda była zdarta na płasko dość mocno .
Wrażenia z jazdy : na równej prostej , po japońsku , czyli jako tako . Nie daj boże
koleiny , bo wtedy taka walka o życie , że szał ch..ja , nie wiesz , czy opona wyciągnie cię z koleiny na prawą stronę , czy prosto pod auto nadjeżdżające z przeciwka :soa: .
Ale to wszystko pikuś , bo jak polecieliśmy w Bieszczady , to dopiero wtedy był hardkor.
Tzw. jazda na krawędzi ,w przenośni i dosłownie , dodam , że padało i każdy winkiel
to była walka na całego. Poszedłem wtedy na całość , bo kurwa szybę też miałem za wysoką :zab:
Nikomu nie polecam płaskiej opony.
Po zakupie nowych opon poczułem się jak w raju :kob: , c...j mnie obchodzą koleiny i winkle .
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Ostatnio zmieniany: 8 lata 9 miesiąc ago przez SATURIAN.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 9 miesiąc ago #60

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
Bo zdaje się, że im ciaśniejszy zakręt tym mocniejsze złożenie. Albo chcesz na nowo prawa fizyki napisać.
Zwalniasz w zakręcie do 10-ciu na godzinę i jedziesz praktycznie na pionowo. Złożenie jest pochodną dwóch elementów - promienia zakrętu i prędkości przejazdu. Złożenie nie jest sztuką samą w sobie, ale pomaga zrównoważyć siły działające w zakręcie na motocykl z kierowcą. Możesz pochylić motocykl lub samemu przesunąć się na jedną ze stron (choć na tej kanapie to trochę trudne). Tak czy inaczej musisz pozostać w równowadze, a jak ją osiągniesz, to już inna sprawa, bo jest kilka różnych sposobów.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.033 s.
Zasilane przez Forum Kunena