UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Problem z oponami

Problem z oponami 8 lata 5 miesiąc ago #81

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
TomHal napisał:

PS. Na zimę spuszczasz ciśnienie ale moto "wisi" nie stoi?!

Wisi

Wienio szachy też są kosztowne. Tam gdzie spotyka się dwóch polaków jest zaraz :++: na kaca :piw: .Więc koszty też są :polew: :dia:


Decyzja zapadła.Opony do wymiany. Na pewno z białym pasem. Słucham propozycji na podstawie własnych doświadczeń,oraz namiary gdzie kupić. :wild:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 5 miesiąc ago #82

  • Wienio
  • Wienio Avatar
Tak masz racje,płacimy za pasje,jeżeli
nie chcemy kosztów to gramy w szachy !!!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 5 miesiąc ago #83

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
kusy napisał:
Więc zadam jeszcze raz to pytanie. Za co ku**a tyle kasy płacimy?

Pamiętaj, że opony motocyklowe mają więcej do stracenia podczas pokonywania zakrętów. Punkt styku z nawierzchnią i ciężar moto powodują że nacisk punktowy jest o wiele większy niż w oponach samochodowych. Mieszanki gum użyte do ich wykonania są o wiele bardziej miękkie niż samochodowe a stabilność na odkształcenia większa. Tak więc mamy na obręczach wiele nowoczesnej technologi i porządnego materiału.

PS. Na zimę spuszczasz ciśnienie ale moto "wisi" nie stoi?!
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 5 miesiąc ago #84

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Zasrane Duro :du:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 5 miesiąc ago #85

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Baron a jakiej firmy jest ta opona?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 5 miesiąc ago #86

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Wienio napisał:

Myślę,że koledzy Wemar czy Paweł wypowiedzą się na temat Michelinów bo wiem ,ze takie użytkują.

Wemar powiedz coś o Michałach,przede wszystkim o ich żywotności.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 5 miesiąc ago #87

  • Marek73
  • Marek73 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 797
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 8
Taka Marku chyba technika jazdy. Hamuję w 99% przednim heblem i praktycznie nigdy nie odkręcam mocniej manety przy ruszaniu. Więc tył ma luzik. Myślę, że swoje dwa grosze dokłada jakaś tam technika "atakowania" zakrętów przeciwskrętem. Więcej tłumaczeń sam nie znajduję, ale tak już mam.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 5 miesiąc ago #88

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
kusy napisał:
Więc zadam jeszcze raz to pytanie. Za co ku**a tyle kasy płacimy?
Za krótkoseryjne partie produkcyjne. Do auta na raz kupujesz 4 identyczne opony, a do motocykle dwie różne.
W dodatku powierzchnia styku w aucie jest kilkukrotnie większa, niż z w motocyklu, między innymi przez kształt (profil) bieżnika, przez co zużycie w motocyklu też jest dużo szybsze.

Marek73 napisał:
Ja mam Dunlopy z białym pasem i przejechałem na nich jakieś 20 000 albo nawet 25 000. Przednia opona już się kwalifikuje do wymiany ale tylna wygląda jeszcze nie najgorzej.
Jesteś pierwszym motocyklistą, znanym mi poza Moto GP, który szybciej zużywa przedniego kapcia, niż tylnego. :mysli:
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 5 miesiąc ago #89

  • Marek73
  • Marek73 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 797
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 8
kusy napisał:
Więc zadam jeszcze raz to pytanie. Za co ku**a tyle kasy płacimy?

Ja mam Dunlopy z białym pasem i przejechałem na nich jakieś 20 000 albo nawet 25 000. Przednia opona już się kwalifikuje do wymiany ale tylna wygląda jeszcze nie najgorzej. Z tym, że i tak wymienię obydwie za jednym bałaganem.
Ostatnio zmieniany: 8 lata 5 miesiąc ago przez Marek73.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #90

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Więc zadam jeszcze raz to pytanie. Za co ku**a tyle kasy płacimy?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #91

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
imgur.com/a/jBb2I
A u mnie takie bubu.Założona na ten sezon ,przejechane ok 10 000 km.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #92

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Heidenaw miałem w 650-tce. Cena przyzwoita,jakość dobra. Powiem Ci,że zastanawiam się nad Michałami. Jeżeli do moto są tak samo dobre jak do auto to myślę że będzie warto zainwestować. Chyba,że są zrobione na 15 000km :nonie: :polew:
Chętnie poczytam opinie użytkowników tych opon.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #93

  • Wienio
  • Wienio Avatar
kusy napisał:
Są droższe,ale czy lepsze? Po własnej skórze wiem,że są do :du: Niestety walory estetyczne będą górą i kolejne też będą z białym pasem.
I teraz jest pytanie. Czy wszystkie opony motocyklowe mają taki krótki "termin przydatności",czy to przytrafiło się akurat moim oponą?

Pewno tak, wydaje mi się,ze to normalny termin żywota dla tych opon przynajmniej mogę to powiedzieć o Dunlopie i Bridgestone bo takie posiadałem. Myślę,że koledzy Wemar czy Paweł wypowiedzą się na temat Michelinów bo wiem ,ze takie użytkują. A i bym zapomniał wspomnieć o oponach Heidenaw które kiedyś użytkowałem i powiem tak,ze były moim zdaniem najlepsze. Szkoda ,że nie ma rozmiaru do mojego motorka!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #94

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Są droższe,ale czy lepsze? Po własnej skórze wiem,że są do :du: Niestety walory estetyczne będą górą i kolejne też będą z białym pasem.
I teraz jest pytanie. Czy wszystkie opony motocyklowe mają taki krótki "termin przydatności",czy to przytrafiło się akurat moim oponą?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #95

  • Wienio
  • Wienio Avatar
Nie ma tu nic złośliwego.Po prostu miałem na myśli iż te z białym pasem poza walorami estetycznymi to może jakieś ,wiesz z serii premium czy coś w tym rodzaju bardziej dopracowane technologicznie.No ale cóż okazuje się,że nic z tych rzeczy.Bo domyślam się,że są one tez i droższe od czarnych?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #96

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Wienio jeżeli chodzi o punkty kontrolne. Tylna kwalifikuje się do wymiany,ponieważ bieżnik zbliża się do punktu kontrolnego. Natomiast przedni bieżnik wygląda jak nówka.
Jedno jest pewne muszę kupić nowe ,ale chciałbym dowiedzieć się dlaczego tak szybko szlag je trafia.


A propo drugiej części Twojej wypowiedzi,sorry,ale nie zakumałem.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #97

  • Wienio
  • Wienio Avatar
kusy napisał:
Wemar ciśnienie jest pod stałą kontrolą.Na zimę jest upuszczane o 1atm. Nie są narażone na zmienne warunki atmosferyczne ,ponieważ moto jest garażowane. Mikropęknięcia tylnej opony jestem jeszcze w stanie zrozumieć. Jednak szczeliny na całym obwodzie po obu stronach przedniej nie są do zaakceptowania.

Wienio z całym szacunkiem,ale wiele osób robi 15 000km w ciągu jednego sezonu. I co do wymiany?

Niestety tak, sam doświadczyłem 2 razy wymiany opony pomiędzy 14000 a 15000 ,zresztą masz znaki na oponie i sam sprawdź czy się jeszcze nadają. Powracając do popularnego na marginesie w poprzednim motorku był to "Dunlop" natomiast w obecnym "Brigestone" z tym,że czarne bez białego pasa.Poważnie bez odrobiny drwiny.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #98

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Wemar ciśnienie jest pod stałą kontrolą.Na zimę jest upuszczane o 1atm. Nie są narażone na zmienne warunki atmosferyczne ,ponieważ moto jest garażowane. Mikropęknięcia tylnej opony jestem jeszcze w stanie zrozumieć. Jednak szczeliny na całym obwodzie po obu stronach przedniej nie są do zaakceptowania.

Wienio z całym szacunkiem,ale wiele osób robi 15 000km w ciągu jednego sezonu. I co do wymiany?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #99

  • Wienio
  • Wienio Avatar
Chm a tak na marginesie z całym szacunkiem 15000 km to już na nie czas chyba,że te z białym pasem wytrzymywać mają 60 000 km :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z oponami 8 lata 6 miesiąc ago #100

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Te pęknięcia sugerują, że opona bardzo się zestarzała. Rocznik na to nie wskazuje, ale może to kwestia warunków przechowywania i pilnowania ciśnienia.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.054 s.
Zasilane przez Forum Kunena