UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Opony

Opony 4 lata 4 dni ago #1

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Witam!!
Zakładał ktoś laczki z bieżnikiem retro?Znalazłem tylko Shinko ale brak rozmiaru do Road stara...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 4 lata 1 miesiąc ago #2

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Pirelli Night Dragon ... sprawdzone w każdych warunkach, zdecydowanie polecam ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 4 lata 1 miesiąc ago #3

  • yeremy
  • yeremy Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 248
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
wlodi napisał:
Panowie pytanko. Które opony wybrać? Ktoś śmigał może na takich?
allegro.pl/oferta/pirelli-night-dragon-130-90b16-150-80b16-2018r-8721605998
allegro.pl/oferta/bridgestone-exedra-max-130-90-16-150-80b16-2019r-8272683569
Do tej pory śmigałem na dunlop-ach. Nie było źle ale chcę teraz sprawdzić coś innego :h-r:

Ujeżdżam drugi sezon Exedrę Max - tył wytrzymuje ok 15 tysi. Zauważyłem,że wybaczają błędy - na razie :zebol:
Midnight Star 1900, 2008
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 4 lata 1 miesiąc ago #4

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1543
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Na dunlopach i bridgestonach jeździłem dosyć długo . Dobre gumy , ale jak dla mnie za szybko się ścierają . Ostatnio kupiłem micheliny i trochę kilosów przeleciałem i tak sobie myślę , że może będą lepsze od dunlopa i bridgestona .
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 4 lata 1 miesiąc ago #5

  • wlodi
  • wlodi Avatar
Panowie pytanko. Które opony wybrać? Ktoś śmigał może na takich?
allegro.pl/oferta/pirelli-night-dragon-130-90b16-150-80b16-2018r-8721605998
allegro.pl/oferta/bridgestone-exedra-max-130-90-16-150-80b16-2019r-8272683569
Do tej pory śmigałem na dunlop-ach. Nie było źle ale chcę teraz sprawdzić coś innego :h-r:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 3 dni ago #6

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Jeżdżę na Avonach i innych nie chcę - polecam .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 3 dni ago #7

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Nigdy w życiu EXEDRY zwykłej (nie mówię o MAX, bo nie miałem. „Udało” mi się wyząbkować przód po dwóch sezonach. Już pisałem o tym na forum. Zresztą, jak pisze Wemar - EXEDRY już nie Bridgestone nie produkuje
Teraz zaczynam drugi sezon na komplecie Michelina Commander II i po pierwszym nie zamienił bym ich na inne. Zrobione chyba z dwóch lub więcej ilości mieszanek, więc dość miękkie. Niemniej nie zauważyłem nadmiernego zużycia w stosunku do przebiegu, a za to doskonałe trzymanie na suchej nawierzchni, nawet mocno rozgrzanej. Mało mogę powiedzieć co się dzieje podczas jazdy na mokrej nawierzchni, gdyż jeżdżę wówczas raczej „po emerycku” więc moje spostrzeżenia nie oddadzą ich możliwości, zatem sobie i Wam ich oszczędzę.

Raz jeszcze – z własnego doświadczenia gorąco polecam Micheliny.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 5 lata 3 dni ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 4 dni ago #8

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Moje zdanie Dunlop 401-404. To jest guma,która dobrze odprowadza wodę.A jadąć dalej niestety często trzeba i w deszczu .A do ostrych wiraży nasze motory i tak dość słabo się nadają. Trwałość: przednia
3 sezony 22tys ,tylna 12 wytrzyma jak się nie szaleje.Podkreślam moje zdanie,czyli faceta dość
stargo,jeżdzącego zachowawczo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 4 dni ago #9

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Nie mam żadnego ciśnienia,absolutnie żadnego :piw: , forum jest po to,że by wyrażać swoje opinię.
Tak czy inaczej,Michcza i tak wybierze opony które uzna za stosowne...byle nie Chińczyki :nie:
Co do ciśnienia w kołach,to jak jadę gdzieś dalej z plecakiem i bagażem,to też dmucham w opony 2.8- 3,i nie raz myślałem że to nie co za dużo,ale teraz nie mam wątpliwości :wild:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 4 dni ago #10

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
pinhead napisał:
Jeździj dalej na Exedrach lub jakich tam chcesz,a ja pozostanę przy Marathonach...
Micheliny

pinhead napisał:
PS.Ciśnienie utrzymuję na poziomie 2.5-2.6 +- 0.2,jak to za mało,to mój błąd.
Jak jeżdże sam, to też tyle mam, ale jak z plecakiem i bagażem na kilka dni, to na tył nawet 2,8 do 3.



pinhead napisał:
Kolego Wemar...wygrałeś,ja się poddaję,nie będę się z koniem kopał :zab:
Nie rozumiem skąd to ciśnienie - nikogo nie przekonuję, przedstawiłem swój punkt widzenia, z którym nie trzeba się zgadzać. Każdy swój rozum ma.
:piw:
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 5 lata 4 dni ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 5 dni ago #11

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Kolego Wemar...wygrałeś,ja się poddaję,nie będę się z koniem kopał :zab:
Jeździj dalej na Exedrach lub jakich tam chcesz,a ja pozostanę przy Marathonach...
Najważniejsze , by jeździć bezpiecznie :chop:
Michcza wybierze,to co uzna za stosowne
Tak jest ze wszystkim...oleje,świeczki,pasy,łańcuchy,tarcze,klocki,itp...zawsze zdania są podzielone,a jednak na jednych i drugich ludzie śmigają,i jest ok.

PS.Ciśnienie utrzymuję na poziomie 2.5-2.6 +- 0.2,jak to za mało,to mój błąd.
Styl jazdy i warunki drogowe są podstawą w doborze właściwej opony....koniec tematu :wild:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 5 dni ago #12

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
pinhead napisał:
Marathon 888 wygrywa bezapelacyjnie testy jako opona do V-twina,i to nie tylko moja opinia.
Testy mają to do siebie, że wygrywa tam to, co ma wygrać, a jak nie wygrywa, to zmienia się wartościowanie elementów składowych testów. Popularne publikatory nie raz to pokazały. Dla mnie liczy się moje odczucie, bo mam styl jazdy, jaki mam i to niekoniecznie taki sam jak np. testerzy.

pinhead napisał:
Założyłem kiedyś na przód nową Exedrę i byłem nią bardzo podjarany,aż ją nie wyząbkowało....może trafiłem na jakiegoś bubla :mysli:
Mi też ząbkowało opony i w 90% przyczyną było niedostosowanie ciśnienia do aktualnego obciążenia. Zawsze dotyczyło to tyłu - przodu nie udało mi się jeszcze wyząbkować i chyba nie uda, bo po przerobieniu podestów używam do hamowania także tylnego hamulca.
pinhead napisał:
Miejsce w którym opona jest produkowana ma kluczowe znaczenie,to samo tyczy się opon samochodowych.
Kupując w necie, nie masz wiedzy o kraju produkcji, póki opona nie przyjdzie do Ciebie.


pinhead napisał:
Jak będziesz miał gdzieś okazję zobaczyć Marathona "made in brazil" to zrozumiesz o czym mówię....kontrola jakości leży :polew:
Jeśli Metzeler sobie na coś takiego pozwala, to nie jest dla mnie godny zaufania - w odniesieniu do całej produkcji, bo nie mam pewności, że nagle nie odpuści norm także w innych zakładach.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 dni ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 5 dni ago #13

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Wemar..... :nonie:
Marathon 888 wygrywa bezapelacyjnie testy jako opona do V-twina,i to nie tylko moja opinia.
To wynik testów,właśnie na mocnych i ciężkich maszynach.Ja poprzednie wersje ME 880 praktycznie zdzierałem do zera,i nigdy nic się od nich nie odklejało.Założyłem kiedyś na przód nową Exedrę i byłem nią bardzo podjarany,aż ją nie wyząbkowało....może trafiłem na jakiegoś bubla :mysli:
Jak już pisałem,na mokrym jest jak na lodzie,ale na suchym asfalcie start jest jak z katapulty.....spróbuj to zrobić na
Dunlop,lub Bridgestone :oj: Ja je wszystkie testowałem,po za Michelin.
Miejsce w którym opona jest produkowana ma kluczowe znaczenie,to samo tyczy się opon samochodowych.
Jak będziesz miał gdzieś okazję zobaczyć Marathona "made in brazil" to zrozumiesz o czym mówię....kontrola jakości leży :polew:
Ja na chwilę obecną nie widzę na horyzoncie lepszej gumy niż ME 888,oczywiście do naszych moto,ale na mokrym asfalcie trzeba bardzo uważać :piw:
Bardzo ważny jest właściwy dobór opony do szerokości felgi,to podstawa prawidłowej eksploatacji,i jak tu nie raz czytam posty z pytaniami "czy można założyć szerszą oponę do tyłu,i o ile szerszą" to włos jeży mi się na głowie,i dzięki takim patentom z oponą dzieją się różne cyrki.
Radek ma tak wąskie felgi,że te fabryczne opony są już mocno ściśnięte,szczególnie przednia ( 130 mm na feldze 3 ".....według mnie porażka konstruktorów )
Ja mam teraz koło przód 18 x 3.5 " i oponę ME 888 120 mm....leży idealnie,bo szerokość zewnętrzna rantów jest o 1-2 mm węższa niż szerokość wewnętrzna felgi ( obręczy ),to tak na marginesie B) :taj: :taj: :taj: :taj:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 dni ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 5 dni ago #14

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
pinhead napisał:
Wszystkie dadzą radę. Marathon jest idealny na suchą i "dobrą" nawierzchnię,jest praktycznie bezszelestna,czego nie można powiedzieć o EXEDRA ...
Exedra czy Exedra Max - ta pierwsza chyba w naszych rozmiarach nie jest już produkowana. Ta druga to jej następczyni, jako odpowiedź na osiągi Michelina Commandera II, który też znacząco różni się od pierwowzoru.
W którymś z wątków podawałem dla MC II swoje przebiegi po ok. 30 tyś mil.
Jestem zadowolony, ale z ciekawości założyłem teraz Exedrę Max i w moim odczuciu obie opony są porównywalne w osiągach - poza przebiegiem, bo ten poznam dopiero, gdy je zedrę. Obydwie testowałem m.in. na ostrych winklach Alp.

pinhead napisał:
Wemar, Metzeler "nigdy" się nie rozwarstwi jak jest produkowany w GERMANY,i nie jeździ na kapciu.
Nie wiem gdzie były produkowane te Metzelery i czy były jeżdżone "na kapciu". Fakt jest faktem, a 4-ech kolegów, których to dotknęło i 2-ch,od których to słyszałem, raczej nie popełniło tych samych błędów. Słyszałem jeszcze o kilku przypadkach, ale nie znam ich osobiście. W 2-ch wypadkach odpadanie bieżnika zostało zauważone po dłuższych trasach, w pozostałych przy jeździe wokół komina.

Jak napisałem wcześniej - mając tylko dwa koła, muszę mieć zaufanie do obydwu.

To gdzie wyprodukowano opony nie może mieć znaczenia - jeśli ma, to znaczy, że kontrola jakości w danej firmie jest kiepska i jest to tolerowane. Od takich firm trzymam się z daleka i wybieram konkurencję, bo nie ma pewności, że znów coś przeoczą, lub pod naporem popytu zaoszczędzą gdzieś na technologii produkcji.
Co mi po tym, że bezpłatnie i to nawet po gwarancji wymienią mi oponę na nową, jeśli może się okazać, że nie będę mieć jej na co założyć lub zdrowia by jeździć.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 dni ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 5 dni ago #15

  • michcza
  • michcza Avatar
Panowie,

Dziekuje Wam bardzo serdecznie za pomoc.
Jak zawsze mozna na Was liczyc!

Dzieki! :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 1 tydzień ago #16

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Wszystkie dadzą radę. Marathon jest idealny na suchą i "dobrą" nawierzchnię,jest praktycznie bezszelestna,czego nie można powiedzieć o EXEDRA i DUNLOP.Te z kolei lepiej odprowadzają wodę,i są wytrzymalsze pod względem ścieralności,ale z kolei nie kleją się tak dobrze suchego asfaltu jak ME.....tak więc każda z tych opon będzie w jakimś stopniu dobrym wyborem.Opony idealnej w każdych warunkach po prostu nie ma B)
Nasze motocykle nie jeżdżą w warunkach ekstremalnych,i tu nie ma co rwać włosów z głowy podczas wyboru tej najwłaściwszej.Po za tym,opony nie kupuje się na "wieki" :taj:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 1 tydzień ago #17

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Ja u siebie mam Michelin Commander II. Dają radę.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 1 tydzień ago #18

  • Don Pedro
  • Don Pedro Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Moim celem jest urzeć młodo najpóźniej jak się da
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 0
wemar napisał:
Ja zaproponuję Michelin Commander II lub Bridgestone Exedra Max. Obie ujeżdżam z powodzeniem od kilku sezonów. Obie mają bardzo dobrą przyczepność i trwałość. O Metzelerach było swego czasu głośno, ze względu na rozwarstwianie i odpadanie bieżnika wielkimi płatami. Może to był tylko incydent, ale mają do dyspozycji tylko dwa koła, nie chcę jeździć z obawą, że jedno zdefektuje i to pewnie daleko od domu.

W przyszłości wstawiaj pytania w działach technicznych, a nie prezentacyjnych.
Michcza już sie cieszył, a Ty tu mu całą konstrukcję rozsypałeś :polew: Zaraz mu jeszcze bardziej popsuje i napiszę na jakich kapciach ja latam :polew:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 1 tydzień ago #19

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Wemar, Metzeler "nigdy" się nie rozwarstwi jak jest produkowany w GERMANY,i nie jeździ na kapciu.
U mnie pod warsztatem leży taka tylna guma z 2002 r,bieżnik ok 4 mm,i zero pęknięć pomiędzy bieżnikiem,o rozwarstwieniu nie ma mowy.Znajdź innego producenta z takim DOT i zobacz jak wygląda.
Te ME 888 ULTRA w testach do mocnych koni wypadły najlepiej.
Ale podsumowując,to w dzisiejszych czasach,opony czołowych producentów są na najwyższym poziomie,i tu różnice w jakości są niewielkie.Wszystko zależy od stylu jazdy,i warunków w jakich opona będzie eksploatowana,na tej właśnie podstawie szukamy opony dla siebie. :piw:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opony 5 lata 1 tydzień ago #20

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Ja zaproponuję Michelin Commander II lub Bridgestone Exedra Max. Obie ujeżdżam z powodzeniem od kilku sezonów. Obie mają bardzo dobrą przyczepność i trwałość. O Metzelerach było swego czasu głośno, ze względu na rozwarstwianie i odpadanie bieżnika wielkimi płatami. Może to był tylko incydent, ale mają do dyspozycji tylko dwa koła, nie chcę jeździć z obawą, że jedno zdefektuje i to pewnie daleko od domu.

W przyszłości wstawiaj pytania w działach technicznych, a nie prezentacyjnych.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 5 lata 1 tydzień ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.044 s.
Zasilane przez Forum Kunena