UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Wydech Roadburner

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #21

  • szoszon
  • szoszon Avatar
Uważam,że dla większości z nas zmiana wydechów ma za zadanie
polepszenie doznań wizualno, słuchowych.
Wydech, filtr + drobna regulacja i jest ok.
Natomiast wymiana dysz, iglic i innych rzeczy to już dla tych co potrafią wrócić do stanu pierwotnego i szacunek dla nich, bo ktoś się musi znać na naszych gwiazdach.
Jak dla mnie to te seryjne konie niech cały czas ciągną i tylko jeść wołają. :kon:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #22

  • Upload
  • Upload Avatar
U mnie strzelanie nadal jest (relatywnie niewielkie)
a pomogła mi właściwa regulacja gaźnika a szczególnie PMS
Zmodziłem sobie regulację i codziennie przed wylotem do roboty przekręcałem ją o pół obrotu lub mniej - zabawa trwała około tygodnia
pozdrawiam
Krzysiek
Megula - jutro polerka błotników i może montaż !!!! ( jak mnie noc nie zastanie)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #23

  • Wilk
  • Wilk Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Bóg wybacza, motór nigdy.
  • Posty: 835
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 8
A tu trochę teorii na temat układów wydechowych co prawda od puszek ale układ to układ:

wydechy

Ciekawe opracowanie i miłej lektury.
A tak na marginesie to co kolega Upload doradziłby mi co do tych strzałów z górnej rury w moim moto?
Życie jest jak koło od motoru, się kręci.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #24

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Wielebny, jak odebralem swojego po serwisie, gdzie wymyli i wyczyscili mi filtr K&N w chypku, wyczyscili i ustawili gaznik, to na wolnych chodzi podobnie jak Krzycha.
Nistety nie wiem czy to wina byla zimnego silnika, jezdzilem 25 lutego, to z tak wolnymi obrotami nie chcial sie zbierac i czesto gasl. Trzeba go bylo troche podkrecic manetka i wtedy .... ogien !!!
Do 100 km/k w 3 sekundy :kon:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #25

  • Prałat
  • Prałat Avatar
Krzychu, gratuluję. Na żywo, zwłaszcza podczas jazdy, docenisz go jeszcze bardziej. Ale wolne obroty masz bardzo wolne :laugh:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #26

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Upload napisał:
Yamaha miała w swojej ofercie zestaw Speedstar gdzie był dedykowany wydech, filtr powietrza, gaźnik, moduł zapłonowy, zawory, wałki rozrządu, głowice, tłoki podwyższonej kompresji i chyba sprzęgło ( bo to staje się najsłabszym ogniwem drodze z silnika do asfaltu
Kuriozalnie ten zestaw był dedykowany do 16 i do 17 ale z 16 wyciągnięto więcej mocy Chyba 92 kuce ...

Zgadza się, nawet kiedyś wlepiłem to na forum. Z tego co pamiętam ten zestaw był przeznaczony tylko dla 1,6 ale mogę się mylić.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #27

  • Upload
  • Upload Avatar
To zależy co chcesz osiągnąć:
Jeśli zmienisz wydechy na przelotowe to zależnie od wydechu będziesz miał szybciej rozprężanie spaliny
Jeśli zmienisz filtr powietrza na taki który pozwala na zassanie większej dawki powietrza
to zubożysz mieszankę w stopniu zależnym od filtra
Same wydechy zmienią niewiele a mogą nawet pogorszyć osiągi
łatwiejsze rozprężanie a co za tym idzie zanik zjawiska falowego w tak wolnoobrotowym silniku niewiele zmieni (samodzielnie)
Jeśli już założyliśmy tuningowy filtr powietrza to paliwo będzie się mieszać z większą ilością powietrza.
Dysze dadzą nam możliwość zwiększenia dawki paliwa nie po to by wyrównać pracę ale po to by wtłoczyć do gaźnika optymalną lub specjalnie zamierzoną dawkę paliwa która powinna zmienić energię oddawaną przez silnik
Tuning którego celem jest podniesienie energii układu powinien zakładać danie silnikowi maksymalnej dawki mieszanki paliwowo-powietrznej którą uda się silnikowi spalić w cyklu.
Zadaniem wydechu jest oddanie spalin w taki sposób by przepływ spalin odbył się na tyle szybko by nie wpływał negatywnie na pracę układu (głównie zaworów)
Aby wydech szybciej oddawał spaliny powinien mieć stałą w miarę wysoką temperaturę ponieważ gęstość gazów zmienia się wraz z temperaturą samej rury a co za tym idzie inaczej na całej długości - dlatego stosuje się taśmę termiczną, która owinięta wokół wydechy wyrównuje panującą w nim temperaturę
Nasze maszyny są dość podatne na takie manewry ale czasem trudno jest zgrać detale
Na przykład wydech BuB'a z zestawem DynoJet i filtrem Barona
Yamaha miała w swojej ofercie zestaw Speedstar gdzie był dedykowany wydech, filtr powietrza, gaźnik, moduł zapłonowy, zawory, wałki rozrządu, głowice, tłoki podwyższonej kompresji i chyba sprzęgło ( bo to staje się najsłabszym ogniwem drodze z silnika do asfaltu
Kuriozalnie ten zestaw był dedykowany do 16 i do 17 ale z 16 wyciągnięto więcej mocy Chyba 92 kuce ( muszę pogrzebać ale mi się po prostu nie chce)
Podnoszenie mocy jest zawsze czymś okupione - najczęściej spadkiem trwałości
Jeśli chcecie się w to bawić to można nawet sprężarkę zamontować ( są zestawy zarówno mechaniczne jak i klasyczne ) lub podtlenek - ale radzę w ciepłym kocu

Wszystko się da z tym silnikiem ale pamiętajcie że wał siedzi na panewce głównej która nie jest elementem wymiennym i jak strzel i to albo szukacie magika który wam to zrobi i nie da gwarancji albo zamawiacie cały nowy blok

A wracając do tematu to da się zamontować dedykowanego Wansa i filtr, który będzie dawał tyle powietrza że silnik nie będzie czkał
Ale po co rozrusznik serca w nieboszczyku
Najpierw ustalcie sobie powód takiej przeróbki bo samo "bo jest" mi nie wystarcza
Ja osiągnąłem to czego szukałem bez wjeżdżania na hamownię i konwersji sprzęgła
Pozdrawiam
Krzysiek
Megula 2x lakierowane błotniki bo nie umiem Buuu...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #28

  • Minister
  • Minister Avatar
Miałem okazję rozmawiać z jednym szpeniem parającym się mechaniką motocyklową i twierdzi, że "Gwiazdki" są jedynym modelem w rodzinie "Star" Yamahy gdzie przy wymianie wydechów, filtra na KN nie trzeba zmieniać dysz, tylko pobawić się składem mieszanki podczas "dostrajania" sprzęta. Ciekaw jestem co by na to powiedział Upload.

:czesc:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #29

  • thedorsz
  • thedorsz Avatar
dzieki za te niespelna 3 minuty jednego z najwspanialszych dzwiekow na ziemi,na te same czekam juz 7 tygodni,sa juz na cle,nie moge sie juz doczekac a tu taki przedsmak :jee:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #30

  • Polo
  • Polo Avatar
zajebiste , będę miał takie same - narazie leżą na cle pod Warszawą
(kur&% , już 2 tydzień )
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 1 miesiąc ago #31

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Moje Burnery......

Pokazałem też kiere na dla kolegi Gamery......u mnie linki sa na styk,przy prawie 1200 szerokości kierownika.
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 6 miesiąc ago #32

  • Prałat
  • Prałat Avatar
No witam ponownie. Mechanik nadal się zmaga z problemem. Udało sie ustawić wolne obroty po wymianie dysz, ale twierdził, że przy maks. obrotach przerywa. Podpowiedziałem, że to odcięcie zapłonu. Zdziwił się, że już przy ponad 4tys. W międzyczasie próbował moto także na oryginalnych wydechach. Dziś lub w poniedziałek moto będzie do odbioru. Sam jestem ciekawy rezultatów. Trochę to już trwa, ale musiał poprawiać po poprzednim "znawcy tematu".
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 6 miesiąc ago #33

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Hej... książe daj jakiś cynk odnośnie tej regulacji... :evil:
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 6 miesiąc ago #34

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Prałat napisał:
Ja zmieniłem z V&H na RB. Regulacje były zrobione do wcześniejszych. Na oko i wyczucie zaobserwowałem lepszy moment obrotowy - tylko wrażenie, nie robiłem testów na hamowni. Prędkość max. a zatem moc nie wzrosły. Mam zestaw dyno jet, ale czeka na montaż. U kumpla (RS 1,7) po wymianie wydechów z oryginałów na V&H a potem RB silnik kichał, prychał, gasł i walił w tłumik. Dziś odbiera go z regulacji. Pewnie się dowiem, co zostało zrobione.
Wiadomo coś w temacie ?
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 7 miesiąc ago #35

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Ile płaciłeś za zestaw dysz i gdzie kupiłeś ?
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 7 miesiąc ago #36

  • Prałat
  • Prałat Avatar
Ja zmieniłem z V&H na RB. Regulacje były zrobione do wcześniejszych. Na oko i wyczucie zaobserwowałem lepszy moment obrotowy - tylko wrażenie, nie robiłem testów na hamowni. Prędkość max. a zatem moc nie wzrosły. Mam zestaw dyno jet, ale czeka na montaż. U kumpla (RS 1,7) po wymianie wydechów z oryginałów na V&H a potem RB silnik kichał, prychał, gasł i walił w tłumik. Dziś odbiera go z regulacji. Pewnie się dowiem, co zostało zrobione.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 7 miesiąc ago #37

  • Bukol
  • Bukol Avatar
Ja zmieniałem wydechy przy okazji przeglądu. Po montażu motocykl przeszedł stosowne regulacje, ale nie brałem w tym czynnego udziału. Spalanie było na normalnym, RS-owy poziomie 5-6 litrów/100.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 7 miesiąc ago #38

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Rozmawiałem z Tomkiem od którego kupiłem wydechy ,też jest zdziwiony że motocykl jest słabszy .Zazwyczaj po wymianie wydechów na wolne, silniki jakby są bardziej ciut elastyczne.
Czy u Prałata zmiana wydechów była bezproblemowa ?
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 7 miesiąc ago #39

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Śruba PMS reguluje skład mieszanki tylko na wolnych obrotach.W celu polepszenia dynamiki trzeba podnieść iglicę,albo zmienić dyszę główną.Iglica w oryginale jest bez nacięć wiec podnieść ją można tylko podkładając pod nią podkładkę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Wydech Roadburner 14 lata 7 miesiąc ago #40

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Mam dokładnie takie same wydechy zamontowane w moim roadstarze,lecz sprawa niewygląda tak różowo.Motocykl jakby zrobił się bardziej ociężały , stracił na mocy i prędkości,nie wspominając o większym apetycie na paliwo.
Próbowałem na różnych ustawieniach śruby PMS.Jedynym efektem tego strojenia był zakup nowych świec bo stare odmówiły współpracy :S
Końcówki wydechów i świec jak były czarne tak są.
Ciekawostką było to iż na zdemontowanym systemie AIS ,silnik na ssaniu nie che pracować.
Zastanawiam się na zamontowaniem zestawu dynojet do gażnika.
Na orginałach motocykl pracuje normalnie :evil:
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Czas generowania strony: 0.059 s.
Zasilane przez Forum Kunena